... všetko o BMW ...

Moderátori: Hugino, jararak

reklamne predmety bmwklub.sk
 
leeroy18
Autor témy
Príspevky: 15
Registrovaný: 11.9.2014
Kraj: Bratislavský

Vsetko o nom E39

Utorok, 31. Marca 2015, 02:52

Zdravim vas. Mal by som na vas jednu otazku... Strasne som sa zalubil do E39 ale mam ohladom auta vela otazok preto sa chcem obratit na vas skusenich uzivatelov.
Denne najazdim cca 40-50km takze moje otazky su nasledovne
1. Jedna sa o cca 15 rocne auto... aka je najlepsia motorizacia +idealny najazd km?
2. Aka je idealna motoriazcia pre moje ucely?
3. Automat alebo manual?
4. Prevadzkove naklady+realna spotreba? (olej,filtre,naplne,pzp a podobne prkotiny)
5. Diesel/benzin?
6. Kupit na slovensku alebo zo zahranicia?
7. Naco treba pri kupe davat pozor/coho si vsimat
8. Dostupnost dielov
9. Ako je natom auto s bezpecnostou?

Auto chcem hlavne pre radost ale mam male dieta a nerad soferujem rakvy na kolesach:D
Rodinne auto mame toto chcem naozaj len pre radost... nieco comu sa mozem venovat ako hobby...
Niekde som cital ze auta dost trpia na chyby laku...Pravda/loz?
+ nejaku strucnu charakteristiku vlastnika konkretneho modelu....

Rozmyslal som aj nad E38 ale tam by som asi zaplakal financne a nechcem robit len na auto:D
Ak ste to docitali dokonca a odpoviete aspon na par mojich otazok budem velmi vdacny:D
Prajem prijemny den a vela KM bez nehody
 
Užívateľov profilový obrázok
ROKI49
Príspevky: 2999
Registrovaný: 10.8.2012
Auto: G20 330i
Kraj: Bratislavský

Re: Vsetko o nom E39

Utorok, 31. Marca 2015, 06:29

Tak skusim svoj pohlad:
1. Ideal je asi 530i s plynom. Diesle su tiez slusne drziaky, pokial s nimi bolo dobre zachadzane a bolo o nic starane. Dieslov je aj strasne vela, ale odkedy sa nic nedovaza tak sa tu stale tocia dokola tie iste sroty. Najst dobru je tazke. Najazd zalezi zase od starostlivosti. Lepsie starane s 270tkm ako nestarane s 210tkm. Po tych 220-230 tam zacne odchadzat dost veci, ktore treba vymenit. Viem o com hovorim.
2. vid 1.
3. zalezi od vkusu, mne sa tam viac hodi automat, ale treba ratat s tym, ze to daco stoji ked sa posere. Mne by sa v 5ke kvaltovat nechcelo. Vlastne v ziadnom aute sa mi to nechce
4. spotreba je po nete na tony, treba pohladat. Olej a filtre su o par e drahsie jak bezne auto, ale nic strasne. PZP tiez trochu vyssie, ale platis to raz za rok, takze to clovek nepostrehne. Co je drahsie su napravy, tlmice a podobne veci. Dalo by sa rozpravat.
5. oboje ma svoje + a -
6. zalezi od moznosti, tu je to dost na chuja, v DE idu najst este solidne kusy
7. napravy, chod motora, diagnostika, funkcnost vybavy resp. elektroniky a elektriky
8. 100%, DSauto a Martin46 vedia zohnat vsetko. Za dobre ceny, DS ma kus lepsie ceny, Martin zas vie vyhodne zohnat origo dielce a rozne chutovky
9. je to solidna konstrukcia, pokial nebolo uz jebnute. Svojho casu jedno z najbezpecnejsich aut, odvtedy uz doba pokrocila, ale stale je to vcelku bezpecne auto. Proti mensim autam to urcite vyhrava, dlhy predok, celkovo tuha kasna. Ja sa v tom citim celkom bezpecne, ale je to o jazdeni, treba mat v hlave.
10. ano, auto nema uplne dokonaly pozink, hrdza ho trochu trapi, hlavne na urcitych miestach. Treba proti tomu bojovat v zarodku, da sa to, ale niekedy to lezie na nervy. Najhorsie miesta su spodky dveri a kufor. Mne zacala aj kapota, ale spravilo sa to a odvtedy je uz 2 roky pokoj bez znamky zhorsenia. Zato kufor po dvoch rokoch zase zacina bublat.


Inak je to fajn auto, stale ma co ponuknut, dobra spotreba, dobre pohodlie, dobre jazdne vlastnosti. Pokial to vsak clovek nema ako hobby tak by som siel inym smerom, lebo na jednej strane vycari pri jazde usmev ale na strane druhej obcas niektore veci, ci uz servis, alebo ine prkotiny lezu na nervy.
PRÍBEH: ex E39 525d, 2003, Individual Obrázok
ex F30 330d, 2013 Obrázok
G20 330i, 2022 Obrázok
 
Užívateľov profilový obrázok
EBOLA
Príspevky: 4381
Registrovaný: 3.10.2007
Auto: E46 325xiT, mini 1,6
Kraj: Banskobystrický

Re: Vsetko o nom E39

Utorok, 31. Marca 2015, 06:41

=D> presne takto si predstavujem idealneho noveho clena klubu. Vecne, jasne, v spravnej sekcii a bez gramatickeho harakiri...

Skusim odpovedat teda ja.
1. Idealna motorizacia je velkoobjemova. Nepozeraj po malych objemoch lebo to budes po case lutovat, no V8 (540i)vie potrapit penazenku. Najazd km ignoruj, tie auta pri dobrrj starostlivosti znesu strasne vela km. Dolezite preto niesu km ale stav auta (klepanie, nepravidelny chod, rozne pazvuky atd.)
2. Zalezi ci robis denne tie km v meste (cize 30startov) alebo okresky. Ak okresky tak bud 530D alebo 528/530i v plyne.
3. To je individualne, no manual je najlepsi do 540i, inak sa do e39 viac hodi automat a clovek si nan rychlo zvykne. No ak narazis na blby kus tak pri automate hrozi, ze sa ojebes na repase. Je moznost kupit druhy automat z rozoberacky no to je taka macka vo vreci.
4. No nieje to skodofka ale nieje to taky horor ako ti mozno niekto hovoril. Diely sa daju zohnat uz za rozumnu cenu ale je problem najst dobreho servisaka. Spotreba je od 7,5 pri nafte respektive 10 pri benzine az po nekonecno (videl som po jednom vykende udaj 25/100) lpg vie cenu spotreby znizit na polovicu.
5. To je hodne individualne
6. Na slovensku. dan co na nas uvalil ten dement znemoznila si doviezt pekne auto.
7. Je o tom samostatna tema v nakupnej poradni
8. Su tu na klube predajcovia co ti zozenu aj srst zo zaby. hlavne dvaja sa zaoberaju nahradnymi dielmi a maju super ceny.
9. Vozim v nom manzelku a dcerku cize moj nazor si vies predstavit. Predsa len sa jedna o nizko polozeny pomaly dvojtonovy dialnicny korab ktory ma uz v zaklade 6 airbagov a 6valcove baranidlo v predu ;-)

Pozeram, ze ma roki uz predbehol :mrgreen: ale v podstate sa zhodneme.
 
Užívateľov profilový obrázok
Gabo10
Príspevky: 1319
Registrovaný: 13.7.2013
Auto: E39 530iA
Kraj: Banskobystrický
Bydlisko: Lučenec

Re: Vsetko o nom E39

Utorok, 31. Marca 2015, 06:56

1. 530D alebo 528i respektíve 530i (auto po FL už) - výborný pomer výkon X spotreba.Nájazd km nooo ak sa človek stará nabehá to aj milion ak sa nestará môže to byť KO pri 200 tisíc
2.Ak chceš diesel ber 30D ak benzín ta 28i,30i
3.Vec názoru za mna automat kvôli pohodliu i ked sám vlastním manuál
4.Spotreba na 30D - 6.0 až 8litrov ...u mna 6.4 jazdím okresky na studený motor 20km tam a 20 naspäť denne a benzínov neviem.
Ak nekúpiš vrak tak prevádzku v pohode zvládneš cenovo na úrovni octavie II +10eur.Niektoré diely sú dokonca lacnejšie
5.podľa chuti ale nebrať 20i,20d nie žeby boli zlé ale sú proste slabé na e39
6.Slovensko kvôli dani
7.Záleží od motora to si dohľadaj ked sa rozhodneš.Ku kasni BACHA na hrdzu pozri všetko čo sa dá - lem blatníkov,kapotu zadnú rohy,najmä kocky na dvíhanie nezabudni a rohy dverí.Dalej pozor na ježko kúrenia,brzdy,nápravy..
8.Dostupnosť dielov ako na Passat,Octaviu..zoženieš proste v každej predajni lepšej kde to objednajú a na druhý den máš alebo internet
9.Veľa ľudí aj z klubu rozbili auto v 90+ a vyviazli iba s škrabancami a všetci že dakujú za život práve BMW :D skôr ho považuj za bezpečné i ked je otázne či tie airbagy po 15tich rokoch budú fungovať ak si na tom potrpíš tak tam daj nové radšej.


Autá trpia hlavne na hrdzu.Nedoporučujem kúpiť hrdzavé auto veľmi s tým že "to si porobím" ver tomu že neporobíš síce to môžeš urobiť ale o rok to máš znova (vlastná skúsenosť)

Charakteristika vlastníka 30D:Priestrané auto ktoré ti dodá pocit bezpečia,má dostatok výkonu,fajn spotrebu a pohodlne sa v nom odvezú 4ja ľudia aj na dovolenku k moru bez toho aby vyšli dolámaný a ešte ked to bude kombi tak ideálne rodinné auto :thumbup: :thumbup:


EDIT:ľudia ked som to začínal písať ešte ste tu neboli :D
Ľudia, ktorí tvrdia, že sa nedá, nemajú zavadzať ľuďom, ktorí veria, že sa dá.....
[E39 530iA] Daily car
[E39 530D] socialne presúvadlo EX
 
Užívateľov profilový obrázok
ViktorDDD
Príspevky: 9790
Registrovaný: 22.2.2009
Auto: BMW E34 525 TDS
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Kr.Chlmec a BA

Re: Vsetko o nom E39

Utorok, 31. Marca 2015, 07:04

1. kilometre úplne jedno, všetky majú už niečo za sebou, pozeral by som hlavne po niečom faceliftovom, s novšími motormi
2. 530d alebo 530i
3. mne občas manuál chýba, ale zas do mesta je automat na nezaplatenie
4. ak budú tie kilometre hlavne okresky tak sa dostaneš s 530i niekde na 8-9l, s 530D o 1,5-2litre nižšie, v meste rátaj pri 530i nad 10 a pri 530d nad 8l, olej filtre, taký bežný pravidelný servis je väčšinou nad 100€, 7-8l oleja, olejový vzduchový filter, pelové filtre, drobnosti, PZP do 150€/rok
5. Diesel/benzin? - podľa seba, ak denne najazdíš tých 50km tak že 25 naraz tam a 25 späť tak aj diesel, ak skôr jazdíš pár km trasy tak radšej ten benzín
6. zo zahraničia to vyjde veľmi draho, autá sice zvyknú byť v dobrom stave ale prihásenie je drahé
7. Naco treba pri kupe davat pozor/coho si vsimat - na všetko
8. Dostupnost dielov - všetko sa dá kúpiť, buď druhovýroba - za veľmi dobré ceny od klubových predajcov, alebo origo BMW
9. Ako je natom auto s bezpecnostou? má to x rokov, novým autám sa nevyrovná ale má to kopec airbagov je to kus železa z takého stretnutia s fabiou to vyjde vždy lepšie
F31 330d estorilblau
R1100S
ex E34 525tds calypsorot
ex E39 540iA dunkelblau
"A rare combination of sportiness and refinement, like two cars in one..."
 
Užívateľov profilový obrázok
EBOLA
Príspevky: 4381
Registrovaný: 3.10.2007
Auto: E46 325xiT, mini 1,6
Kraj: Banskobystrický

Re: Vsetko o nom E39

Utorok, 31. Marca 2015, 07:51

Joooj dovolenka :-D 1170km, 15 hodin po chorvatskych okreskach s jednou 10 min prestavkou a jednou cikpauzou a z auta som vyliezol plny energie. Tie sedacky su v 5er neskutocne.

Apropo, pri kupe dbaj aj na vybavu. Nic nezamrzi viac ako zistit, ze si kupil polosocial lebo dodatocne dorabanie je castokrat drahe a narocne. bola tu na predaj jedna e39 ktora by sa hodila max na stavbu. Zaklad je tempomat, 2 zonova klima a kopec blbosti na ktore si nespomeniem no keby ich nemam tak chybaju.
 
tomikadze
Príspevky: 1039
Registrovaný: 10.8.2010
Kraj: Bratislavský

Re: Vsetko o nom E39

Utorok, 31. Marca 2015, 12:10

Ja k tomu uz tiez mozem myslim prispiet uplne obycajnym uzivatelskym nazorom....

E39 - cim dlhsie ho mam, tym viac ho mam rad... je to poprdeli poctive auto a stara skola.....
Jazdil som aj E61 - ok, modernizacia jak svina, prislo mi to oproti E39 ako kozmicka lod..... ale oproti mojej E39 akoby som jazdil cez kondom....
Sadol som spat do mojej herky a ..... do riti dobre je to!

jednoznacne ber uz facelift... tie predface uz vyzeraju fakt jak keby mali tristo rokov.... nepomozem si.. hlavne sa mi nepaci sedan, pokial to nema M packet tak si nepomozem... otras... ale to je len vec vkusu!!!

Ad poruchy - naklady- no vie riadne potrapit, ale ja hovorim ze nie chybou auta, ale bud predosleho majitela / setril na dieloch /, prasil s tym jak na pariz dakar,
ale aj vekom - opat to neprisudzujem nespolahlivosti auta!!!
Ochadzaju viacmenej namahane casti - kardan, spojka, zotvrvak, napravy, hardyny a trysky....ale co by sme chceli???? zvacsa maju za sebou vyse dekadu a miliony cyklov stlacania, rozpinania, spinania, prenosy tociveho momentu, testosteronove predniehania a dokazovania si ega ze som rychlejsi jak octavka a podobne.....
Ale auto ako take je bytelne a hutne a poriadne postavene!!! Za tym si stojim!!! Akoze ked neznalych veziem tak noooo bmwcko mas??? Tak to uz hej.....
vezu sa, slapnem tomu na krk / chip / tak im zabehne jazyk do krku a potom ked sa dozvedia ze sedia v 14 rocnej kraksni su sokovani!!!!
Mal som aj ine auta, dokonca fungel nove auto za velke prachy este pred krizou a mozem zodpovedne povedat ze tato 5ka ho zozerie aj s topankami....

Stalo ma uz vela a este bude, ale je to vec postoja k autu. Ja ho hodlam dat do pucu lebo si ho chcem nechat, nema vyznam tak dobre auto pustit za smiesnu sumu...

Kilometre naries, pretoze napriklad pri motore 30d je problem len trysky,a pripadne turbo.... toto su spotrebaky svojim sposobom... no je kus od kusu....
kolega e61 530d pri 230000km menil turbo... druhy kolega X5 3.0d ma 350 000km a nevie co je turbo a trysky!!!!!!!
Inak motor ako taky drzi kvatna kilometrov....

Takze viacmenej servis bezne veci....

napravy, "hybatka" teda casti kde su pnutia... konstrukcne je to jedno poriadne autisko...
 
Užívateľov profilový obrázok
Dawis
Príspevky: 433
Registrovaný: 7.8.2011
Auto: BMW
Kraj: Košický
Bydlisko: Košice

Re: Vsetko o nom E39

Utorok, 31. Marca 2015, 13:57

1. benzin, od 2litra poface smerom hore,
2. vid.vyssie..,
3. manual,
4. prevadzkove naklady-ak mas robotu tak to v pohode uzivis, spotreba circa 10l a viac,
5. benzin,
6. na SK,
7. typicke choroby e39 - tycky svetiel, zatekanie cez dvere, zranie oleja, pixely...,
8. plny bazos.sk...,
9. v zavyslosti od šofera...
 
tomikadze
Príspevky: 1039
Registrovaný: 10.8.2010
Kraj: Bratislavský

Re: Vsetko o nom E39

Utorok, 31. Marca 2015, 15:40

prevadzkove naklady... ak mas robotu uzivis....
Opravy, a teda idealne poriadne a original diely, musis mat fakt slusny prijem...
Respektive ak sa to nahromadi naraz, viac veci pokope tak to zatazi asi tak ze 2 000 Eur zmizne ani nevies ako...
Motorizacia - mam najlepsi dieselovy motor s niekolko oceneniami motor roka.... ok, je to super... ale bral by som 3.0i,
alebo 4.0i a LPG idealne...
automaty su GM, nic moc... jedine tusim 4.0i V8 bol ZF....
kazdopadne ked klakne automat, suma za opravu je asi ako suma za vymenu komplet podvozku a k tomu ostatne na malborky pukacky :mrgreen:
 
Užívateľov profilový obrázok
ViktorDDD
Príspevky: 9790
Registrovaný: 22.2.2009
Auto: BMW E34 525 TDS
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Kr.Chlmec a BA

Re: Vsetko o nom E39

Utorok, 31. Marca 2015, 16:51

tomikadze napísal:
. . .
automaty su GM, nic moc... jedine tusim 4.0i V8 bol ZF....
. . . .


tu ťa poopravím aby si netrepal, skôr ku všetkým M57 v e39 sa dávali GM, ostatné motorizácie mali všetky ZF
buď ZF 5HP18 (predface), 5HP19 (poface), alebo 5HP24 (V8)
F31 330d estorilblau
R1100S
ex E34 525tds calypsorot
ex E39 540iA dunkelblau
"A rare combination of sportiness and refinement, like two cars in one..."
 
Užívateľov profilový obrázok
Gabo10
Príspevky: 1319
Registrovaný: 13.7.2013
Auto: E39 530iA
Kraj: Banskobystrický
Bydlisko: Lučenec

Re: Vsetko o nom E39

Utorok, 31. Marca 2015, 16:59

A v e38 730D je teda GM či ZF ako v iných 7er? Taktiež M57
Ľudia, ktorí tvrdia, že sa nedá, nemajú zavadzať ľuďom, ktorí veria, že sa dá.....
[E39 530iA] Daily car
[E39 530D] socialne presúvadlo EX
 
Užívateľov profilový obrázok
ROKI49
Príspevky: 2999
Registrovaný: 10.8.2012
Auto: G20 330i
Kraj: Bratislavský

Re: Vsetko o nom E39

Utorok, 31. Marca 2015, 17:08

tam je ZF.....
PRÍBEH: ex E39 525d, 2003, Individual Obrázok
ex F30 330d, 2013 Obrázok
G20 330i, 2022 Obrázok
 
tomikadze
Príspevky: 1039
Registrovaný: 10.8.2010
Kraj: Bratislavský

Re: Vsetko o nom E39

Utorok, 31. Marca 2015, 19:46

akokolvek ak automat klakne... ako som pisal... znacna investicia... tiez posledne som uz ukvedlany z manualu...o to viac ze tie drahy su otras, jak na zigulaku... zlata moja mazda pred tym ked som radil zapastim... ale tiez mam obcas zufalstvo a bral by som automat
 
Napster050
Príspevky: 1710
Registrovaný: 30.7.2014
Auto: E39, E92, 1000MB
Kraj: Žilinský

Re: Vsetko o nom E39

Utorok, 31. Marca 2015, 22:52

Pozor s tým PZP... nie každý ho môže vyfasovať za 150€ pre 530D :D
záleží to od toho, koľko máš rokov... Mne vyšla najlacnejšia poistka na 180€ ročne, takže tak... (zachvílu budem mať 25r.)
 
Napster050
Príspevky: 1710
Registrovaný: 30.7.2014
Auto: E39, E92, 1000MB
Kraj: Žilinský

Re: Vsetko o nom E39

Utorok, 31. Marca 2015, 22:59

EBOLA napísal:
Apropo, pri kupe dbaj aj na vybavu. Nic nezamrzi viac ako zistit, ze si kupil polosocial lebo dodatocne dorabanie je castokrat drahe a narocne. bola tu na predaj jedna e39 ktora by sa hodila max na stavbu. Zaklad je tempomat, 2 zonova klima a kopec blbosti na ktore si nespomeniem no keby ich nemam tak chybaju.

elektrické sedačky, sklápacie a stmievacie zrkadlá, roletky, navigácia, DSP (toto mne chýba :( ) parkovacie senzory aj vpredu... 8)

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 14 neregistrovaných