... všetko o BMW ...

Moderátori: Hugino, jararak

reklamne predmety bmwklub.sk
 
Užívateľov profilový obrázok
depressman
Autor témy
Príspevky: 546
Registrovaný: 25.3.2010
Auto: BMW E39 530i
Kraj: Košický

BMW E39 - 530i, M54B30 problem s parou z vyfuku, kondenzat

Piatok, 22. Októbra 2010, 10:09

Ahojte. Teraz ked su nizsie teploty tak sa mi zda ze mi z auta vychadza taka jemne biela para, a uz som zacal pomalicky panikarcit ze co asi moze byť (hlava, tesnenie pod hlavou?) Chladiaca kvapalina sa mi nestraca, hadica k chladicu nieje nejako extra natlakovana, auto sa neprehrieva, topenie funguje, ale nasiel som na vicsku oleja nejaky sajrajt zltej farby? Je to normalne?

Este k tomu bielemu dymu: ten dym nieje husty, je to proste taka biela tepla para (podobna ako vychadza z tych uzkych kominov ked mate napridklad v budove vlastny kotol, ale para nieje husta. Auto sa sprava uplne normalne, akurat na koci vyfuku rano ked nastartujem tak sa spravi zopat kvapiek vody, ael to je asi normalne kedze je tam rozdiel teploty. Viete mi poradit? Dakujem
Prílohy
photo.jpg
photo.jpg (145.38 KiB) 2249 zobrazení
BMW E39 530i, 5/2001 M-Packet
 
Užívateľov profilový obrázok
depressman
Autor témy
Príspevky: 546
Registrovaný: 25.3.2010
Auto: BMW E39 530i
Kraj: Košický

Re: BMW E39 - 530i, M54B30 problem s parou z vyfuku, kondenz

Piatok, 22. Októbra 2010, 12:19

:( :roll: :roll: :roll: :(
BMW E39 530i, 5/2001 M-Packet
 
Užívateľov profilový obrázok
crumar
Príspevky: 1183
Registrovaný: 28.7.2007
Auto: 528i
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Martin

Re: BMW E39 - 530i, M54B30 problem s parou z vyfuku, kondenz

Piatok, 22. Októbra 2010, 12:24

Ahoj.

Pozri na mierku oleja. Moze byt len kondenz...
 
Užívateľov profilový obrázok
depressman
Autor témy
Príspevky: 546
Registrovaný: 25.3.2010
Auto: BMW E39 530i
Kraj: Košický

Re: BMW E39 - 530i, M54B30 problem s parou z vyfuku, kondenz

Piatok, 22. Októbra 2010, 12:37

Ahoj. Vdaka. Olej mam v poriadku, pozeral som pred chvilkou na mierke, farba sa mi zda normalna, olej si auto vezme v priemere 0,5 - 0,7 litra na 3000km, zevraj je to normalne, olej vymienam kazdych 8-10tis. km. Citam teraz zahranicne fora, a asi to bude zrazenina, lebo vsetci pisu ze je to uplne normane ak v zime jazdis kratke trasy.

Zevraj este troska pomaha vymenit vicko oleja, aby to lepsie tesnilo tak skusim obejdnat. Na bimmerfeste pisu ze je to uplne bezne tak to asi necham tak a vravia ze treba prejst na jednu trasu aspon 30km a ten kondenzat zmizne. Tak to vecer pojdem prebehnut. Co myslite je to normalne? Myslim ten kondenzat? :-k
BMW E39 530i, 5/2001 M-Packet
 
Užívateľov profilový obrázok
ViktorDDD
Príspevky: 9791
Registrovaný: 22.2.2009
Auto: BMW E34 525 TDS
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Kr.Chlmec a BA

Re: BMW E39 - 530i, M54B30 problem s parou z vyfuku, kondenz

Piatok, 22. Októbra 2010, 12:45

v zime pri krátkych trasách je to celkom normálne, emulzia na viečku, keď spravíš nejakú dlhšiu trasu a kukneš potom na to viečko tak to budeš mať s najväčšiou pravdepodobnosťou čisté
R1100S
ex E34 525tds calypsorot
ex E39 540iA dunkelblau
ex F31 330d estorilblau
"A rare combination of sportiness and refinement, like two cars in one..."
 
Užívateľov profilový obrázok
slimthug
Príspevky: 60
Registrovaný: 3.4.2010
Auto: bmw e39 528i
Kraj: Košický
Bydlisko: Michalovce

Re: BMW E39 - 530i, M54B30 problem s parou z vyfuku, kondenz

Piatok, 22. Októbra 2010, 14:05

nemyslis ze ta para s vyfuku je normalna kedze teploty uz klesaju pod bod mrazu :-k .myslim ze je to normalne a ta emulzia je tak isto normalna tak ako ti to vysvetloval Viktor.ved skus prejdi vecsiu trasu ako si pisal a malo by to zmiznut ak nie potom hladaj problem inde.
Bmw e39 528i

eX-Bmw e39 528i

eX-Bmw e34 535i

eX- Daewo Nexia 1,6Glx

eX- Bmw e34 524td
 
starML
Príspevky: 772
Registrovaný: 26.7.2007
Kraj: Zahraničie
Bydlisko: Mariánské Lázně, dříve Liptov

Re: BMW E39 - 530i, M54B30 problem s parou z vyfuku, kondenz

Piatok, 22. Októbra 2010, 17:12

Je to úplně normální, pokud je auto provozováno na krátkých trasách. Takže nepodléhej depresím, otři si víčko a klidně jezdi dále. Po prohřátí usazenina z víčka zmizí (a i z dalších částí uvnitř motoru) a přestane jít pára z výfuku. :D
Audi A3 30 gtron automat CNG
Octavia 1,5 TSI automat CNG Ex
Octavia 1,4 TSI manual CNG Ex
E60 530iA Ex
E39 530dA Ex
 
blesk
Príspevky: 2724
Registrovaný: 15.7.2010
Auto: x1 18xd (2015)
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: BA

Re: BMW E39 - 530i, M54B30 problem s parou z vyfuku, kondenz

Piatok, 22. Októbra 2010, 17:39

auto treba raz zacas prebehnut na dlhsej trase. emluziu by som skor nez sa rozpusti zotrel - je to zmes olejovych par a vody a ked to zotres skor nez sa to rozpusti budes mat aspon o nieco menej vody v oleji
 
akaf
Príspevky: 2
Registrovaný: 20.12.2010
Auto: E39 528i
Kraj: Zahraničie
Bydlisko: Brno

Re: BMW E39 - 530i, M54B30 problem s parou z vyfuku, kondenz

Pondelok, 20. Decembra 2010, 19:47

Zdravim!
vcera me vydesila presne stejna vec u moji E39 528i. :cry: Vicko za**ate od bilo-zlute veci tak jako na fotce, toz procetl jsem fora a dle rad vyjel na delsi trasu cca 50km (normalne jezdim max 5-10km denne). Usazenina z vicka se trochu rozpustila ale stale ji dost zbylo - je to OK nebo by mela uplne zmizet? :?:

Motor se nijak neprehriva, slape normalne, zadne pary z vyfuku jsem nezaznamenal a auto topi celkem v pohode (vzhledem k -15 mrazu venku). Tak nevim jestli mam nejak resit potencialni unik vody do oleje nebo to zatim nechat byt?

Jeste jedna otazka - pokud mnozstvi oleje klesne na kritickou mez, mel by to BC zahlasit, je to tak?

predem dik za odpoved ..
E30 318i > E34 525i > E39 528i
 
starML
Príspevky: 772
Registrovaný: 26.7.2007
Kraj: Zahraničie
Bydlisko: Mariánské Lázně, dříve Liptov

Re: BMW E39 - 530i, M54B30 problem s parou z vyfuku, kondenz

Utorok, 21. Decembra 2010, 00:19

K té emulzi na víčku si přečti můj román tady bmw-pokec/pozor-na-naftu-slovnaft-t39405-15.html . To víčko můžeš otřít, při krátkých trasách se Ti to tam bude tvořit stále, někdy i v létě. Pokud Ti klesne hladina oleje pod dolní rysku na měrce, měla by Ti to hlásit oranžová kontrolka na palubní desce, která značí nízkou hladinu, takže nemá z čeho mazat. Červená znamená nízký tlak, takže okamžitě vypnout a zjistit příčinu, i nízká hladina může být příčina. Pokud Ti to nízkou hladinu oleje nehlásí, bude v čudu čidlo X6254 na spodku olejové vany viz obrázek. Odchází tak po 8 letech - někdy už hlásí, že není olej a přitom na měrce je dost, někdy nehlásí vůbec nic.

Obrázok
Audi A3 30 gtron automat CNG
Octavia 1,5 TSI automat CNG Ex
Octavia 1,4 TSI manual CNG Ex
E60 530iA Ex
E39 530dA Ex
 
akaf
Príspevky: 2
Registrovaný: 20.12.2010
Auto: E39 528i
Kraj: Zahraničie
Bydlisko: Brno

Re: BMW E39 - 530i, M54B30 problem s parou z vyfuku, kondenz

Utorok, 21. Decembra 2010, 15:28

@starML : Dakujem pekne!
E30 318i > E34 525i > E39 528i
 
Užívateľov profilový obrázok
LuCKy
Príspevky: 2235
Registrovaný: 29.1.2007
Auto: BMW 530iMola
Kraj: Žilinský

Re: BMW E39 - 530i, M54B30 problem s parou z vyfuku, kondenz

Piatok, 24. Decembra 2010, 13:04

Ten snimac oleja na spodku olejovej vane je KO takmer na kazdej E39. Chybu odhali az diagnostika, kedze vacsinou sa to chova tak, ze nevaruje na hladinu oleja VOBEC. Takze pozor na to!
Rukami mi preslo mnozstvo E39. Na zaciatku som tvrdil, ze vadny snimac hladiny oleja ma cca. kazda druha E39 ale cim viac E39 sa mi do ruk dostalo, tym castejsi bol problem s tymto snimacom, odhadujem, ze problem ma uz takmer kazda E39. :-k
Novy snimac stoji okolo 70EUR, ak sa dobre pamatam.

LuCKy
Slovenčina pre BMW palubný počítač/navigáciu v modeloch E38, E39, E46, E53, E83. Jednotky MK3 a MK4. Na výber celkovo tri verzie pre oba typy jednotiek. Viac na našom webe www.elceka.sk/bmw-palubny-pocitac-v-slovencine
Denne svietenie, zatial len BMW do 03/2007.
-
Obrázok
-
Obrázok
 
Užívateľov profilový obrázok
TonyAS
Príspevky: 74
Registrovaný: 7.2.2010
Auto: BMW E39 540iM 6-kv
Kraj: Prešovský
Bydlisko: Prešov

Re: BMW E39 - 530i, M54B30 problem s parou z vyfuku, kondenz

Pondelok, 27. Decembra 2010, 07:41

No mne ide biela para z vyfuku aj po nastartovani aj po prejdeni tak 100 KM, nieje husta len taky dym priesvitny neviem ci to je normalne alebo nie ale taky bordel na vicku nemam. Vodu v oleji tiez nemam ani olej vo vode nieje takze to by malo byt vporiadku. Akurat mi obcas mizne chaldiaca kvapalina, tak teraz neviem ci tie tesnenia pod hlavou su fakt Ok. Je to E39 540i a najazdene 160 000
BMW 540iM 6-kvalt
-----------------------------------------------------------------------------


FREUDE am FAHREN ist ein BMW zu FAHREN und dazu noch ein 8-zilinder.
 
sharan933
Príspevky: 120
Registrovaný: 19.3.2009
Kraj: Prešovský

Re: BMW E39 - 530i, M54B30 problem s parou z vyfuku, kondenz

Pondelok, 27. Decembra 2010, 11:37

nerob unahlene uzavery co sa tyka tesnenia pod hlavou je vela moznosti kadial sa ta voda moze stracat ja pouzivam taku pumpu na natlakovanie chladiaceho systemu vela krat to bola iba mala zavada
 
Užívateľov profilový obrázok
TonyAS
Príspevky: 74
Registrovaný: 7.2.2010
Auto: BMW E39 540iM 6-kv
Kraj: Prešovský
Bydlisko: Prešov

Re: BMW E39 - 530i, M54B30 problem s parou z vyfuku, kondenz

Pondelok, 27. Decembra 2010, 15:11

Hmm to nemam zo svojej hlavy to mi povedal jeden mechanik ze mi tlakuje nadobku a ked bolo vonku tak - 4 C tak sa mi zopol ventilator na chladici, ale, je mozne ze som to prelial ked som doplnal vodu do systemu, v nadobke nemam zatial ten trn (plavak) co urcuje kolko je max a min. Asi na to budem davat pozor ale hlavne pomenim tesnia pod vika, a s tym este par drobnosti a potom novy termostat popripade aj vodnu pumpu a cidla co maju s vodou nieco spolocne a potom uvidim. Nadobku uz mam rezervovanu.

Edit: Tak na diagnostike mi ukazuje chybu 2 veci "active cooling map" a "senzor otacok vacky" inac vsetko vporiadku.
BMW 540iM 6-kvalt
-----------------------------------------------------------------------------


FREUDE am FAHREN ist ein BMW zu FAHREN und dazu noch ein 8-zilinder.

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 7 neregistrovaných