... všetko o BMW ...

Moderátori: Hugino, jararak

obchodna sekcia
 
Užívateľov profilový obrázok
airbrushdoc
Autor témy
Príspevky: 188
Registrovaný: 26.9.2012
Auto: BMW E39 530D
Kraj: Košický
Bydlisko: Košice

Re: 530D 142kW hlaška - skontrolovat hladinu oleja

Štvrtok, 14. Novembra 2013, 08:37

samozrejme ze nemeram hned ako nalejem, viem ze musi stiect. co sa tyka benzinakov s tymi nemam problem, rozoberal som a skladal bez problemu, som technicky zrucny, len ten dizel ma sere, nejak ho neviem oblubit, traktor stale traktorom ostane!!!
Rano som pre zmenu pozrel olej pred startovanim, bolo trochu pod polovicou! po 5 minutach jazdy zas "Chek engine oil level". Kam pocas odstatia v noci mizne a kde sa berie ked sa zohrieva?
Ako sa da zistit pritomnost nafty v oleji?
Moze to sposobovat turbo?
Este jedna vec olej je dost cierny, co asi nieje s kostolnym poriadkom, totizto bol taky cierny aj stary pri vymene.
Auto som kupil pred rokom, som neveril ze kupujem dizla, lebo krasne ticho isiel ako benzin, hned prva zima a zacal klepat jak tdi-cka, teraz na volnobehu ide celkom v pohode ale ked pridavam jak keby vsetky zeleza suche boli. Za nove turbo a neviem co este k tomu dat kolo 1000 a cakat kedy pridu narad vstreky a neviem co este ma dost desi. A to nehovorim ze tlmice treba menit.
Sa vykaslem na to kupim daku benzinovu sracku na zimu co sa asi oplati viac do roboty ako toto tu
Môj airbrush blog

Obrázok
 
Užívateľov profilový obrázok
ViktorDDD
Príspevky: 9790
Registrovaný: 22.2.2009
Auto: BMW E34 525 TDS
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Kr.Chlmec a BA

Re: 530D 142kW hlaška - skontrolovat hladinu oleja

Štvrtok, 14. Novembra 2013, 09:12

v nafťáku bude olej čierny už 100km po výmene, toho sa neboj

turbom by to byť nemalo, to by ti ten olej skôr mizol ako pribúdal
F31 330d estorilblau
R1100S
ex E34 525tds calypsorot
ex E39 540iA dunkelblau
"A rare combination of sportiness and refinement, like two cars in one..."
 
Užívateľov profilový obrázok
dudo
Príspevky: 148
Registrovaný: 13.9.2012
Auto: E61 535d
Kraj: Trnavský

Re: 530D 142kW hlaška - skontrolovat hladinu oleja

Streda, 27. Novembra 2013, 15:23

Je nieco nove ohladom tohto?
 
Užívateľov profilový obrázok
airbrushdoc
Autor témy
Príspevky: 188
Registrovaný: 26.9.2012
Auto: BMW E39 530D
Kraj: Košický
Bydlisko: Košice

Re: 530D 142kW hlaška - skontrolovat hladinu oleja

Štvrtok, 28. Novembra 2013, 12:25

Nic stále ráno mi vyhadzuje tu hlasu a jazdím do roboty, nemám čas vôbec lebo robím aj cez vikendy a zháňam na zimu benzinak aby som tento jeb...y trojliter odstavil a v zime budem hľadať všetky chyby. A ináč turbo mám v pi.. Po repase v júli. Taže tak
Môj airbrush blog

Obrázok
 
starynovy
Príspevky: 8950
Registrovaný: 10.6.2012
Kraj: Zahraničie

Re: 530D 142kW hlaška - skontrolovat hladinu oleja

Štvrtok, 28. Novembra 2013, 13:05

Akym stylom je v pici? Znova vola na rotore?
 
Užívateľov profilový obrázok
dudo
Príspevky: 148
Registrovaný: 13.9.2012
Auto: E61 535d
Kraj: Trnavský

Re: 530D 142kW hlaška - skontrolovat hladinu oleja

Štvrtok, 28. Novembra 2013, 17:41

airbrushdoc napísal:
Nic stále ráno mi vyhadzuje tu hlasu a jazdím do roboty, nemám čas vôbec lebo robím aj cez vikendy a zháňam na zimu benzinak aby som tento jeb...y trojliter odstavil a v zime budem hľadať všetky chyby. A ináč turbo mám v pi.. Po repase v júli. Taže tak


Nehadz flintu do zita, su to dobre auta/motory, len treba trocha trpezlivosti a starostlivosti...len mas momentalne smolu. Bol ten repas toho turba vobec dobry?
 
Užívateľov profilový obrázok
airbrushdoc
Autor témy
Príspevky: 188
Registrovaný: 26.9.2012
Auto: BMW E39 530D
Kraj: Košický
Bydlisko: Košice

Re: 530D 142kW hlaška - skontrolovat hladinu oleja

Sobota, 30. Novembra 2013, 01:04

viem ze to su dobre motory, ale mal som ine auta nie bmw a toto je vlastne moj prvy dizel, takze benzin je proste benzin, to islo vymykajuc sa fyzikalnym zakonom, ale toto? som trochu sklamany s tej nespolahlivosti aj ked komfort a jazdne vlastnosti su take ze dnesne nove auta su pozadu. A posudit repas turba ja tazko mozem, robil ho vychvalovany turboservis.sk v KE. Ale on ho nemontoval alen repasoval, a je tam plno veci ktore treba poriesit okrem samotneho turba, ratam ze nad 1000 eur sa nazbiera ked nie viac. takze predtym ako budem zas prehadzovat turbo musim vsetko skontrolovat. inac turba.sk je vsetko vysvetlene, len som sa k tomu nedostal skor, zas som o nieco mudrejsi. Ale ten benzin tak ci onak kupujem, do roboty na niecom chodit musim
Môj airbrush blog

Obrázok
 
Užívateľov profilový obrázok
airbrushdoc
Autor témy
Príspevky: 188
Registrovaný: 26.9.2012
Auto: BMW E39 530D
Kraj: Košický
Bydlisko: Košice

Re: 530D 142kW hlaška - skontrolovat hladinu oleja

Utorok, 13. Mája 2014, 14:49

po dlhsej dobe pisem zas k teme. Mam tu paralelne temu, kde mam popisane co vsetko sa pomenilo. Pre tych co nechcu hladat.
Turbo polo prehriate, bolo fialove, upchate katy, ohnute vyfukove zvody k turbu prepustali na 1. valci.
Taze porobilo sa cez zimu (kupil som Toyotu celicu z roku 1990 a spojojnejsi som s nou ako s bmw 530d :) )
Turbo sa repasovalo, nebolo velmi znicene taze obstal som na necelych 200 ecka, vyrezane katy vsetky 4 kusy, zrovnane zvody na freze, pomenene vsetky tesnenia, atd. Akurat som neriesil CR cerpadlo, mal som dole predny kryt motora, retaze, a neviem ale neriskoval som to rozoberat dalej :) mozno som mal. Vsetko skompletizovane, skontrolovane vstrekovanie, pomenene podlozky pod vstreky a tesnenia atd. Novy olej novy separator, filtre. Motor bezi pekne, turbo krasne odfukuje do holej rury :) kus som pojazdil a zas kua tota vydzigana hlaska : Check engine oil level
Asi to vidim na zhodenie cerpadla abo co. Asi to jeb..te cerpadlo bude robit problem? Hladina oleja po odstati na strede, po vyhodeni hlasky zas na maxime. Ak je turbo nove, a plno veci novych original z BMW, tak problem v turbe nebude,
zaujimave ze ked som to riesil dal som dole olejovu vanu a vovnutri cistucko, sytko ciste, menete tesnenie na vani, aj pod vekom ventilov.
Naozaj len cerpadlo? co este moze robit sarapatu?
Môj airbrush blog

Obrázok
 
Užívateľov profilový obrázok
ViktorDDD
Príspevky: 9790
Registrovaný: 22.2.2009
Auto: BMW E34 525 TDS
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Kr.Chlmec a BA

Re: 530D 142kW hlaška - skontrolovat hladinu oleja

Utorok, 13. Mája 2014, 17:51

veľa vecí si na aute porobil ale žiadne z nich nemá veľa spoločné s pribúdaním oleja, jednoducho, cez turbo, resp. jeho ložisko olej len preteká, v turbe nie je žiadna iná kvapalina ktorá by sa do toho oleja dostávala, takže tým to nemôže byť, vstreky vstrekujú naftu priamo do valca kde to zhorí takže tadeto sa tiež nemôže dostať nič navyše do oleja, jedine keby si jazdil dlhšiu dobu 2-3km trasy vtedy sa môže málo nafty dostať do oleja cez krúžky, a voda to asi tiež nebude, to by sa ti z oleja stalo kapučíno to by si videl,
takže vidím to na to gufero CR čerpadla :roll:
priesvitná hadička čo ide od filtra do motora nezačína chytať takú hnedastú farbu?
F31 330d estorilblau
R1100S
ex E34 525tds calypsorot
ex E39 540iA dunkelblau
"A rare combination of sportiness and refinement, like two cars in one..."
 
Užívateľov profilový obrázok
airbrushdoc
Autor témy
Príspevky: 188
Registrovaný: 26.9.2012
Auto: BMW E39 530D
Kraj: Košický
Bydlisko: Košice

Re: 530D 142kW hlaška - skontrolovat hladinu oleja

Utorok, 13. Mája 2014, 20:30

od vymeny vsetkeho aj turba som nabehal max. 50 km, dnes som dal dole hned prvu hadicu z turba co ide do IC, a je v nej olej, nieje ho vela ale je tam. do sania sa este nedostal olej, dal som dole aj poslednu hadicu ktora je pred EGR :( preco ho tlaci z turba von? par jazd aj to ako stary dedo, aby som nicomu neublizil, pressure converter je asi funkcny kedze ovladanie geometrie turba funguje, pekne ho prepina. kapucino urcite nebude, voda nejde do oleja, viecko je pekne ciste, a dokonca nepocut ten klepon ked dam dole viecko ako predtym.. musim zas dat dole hadice a IC a zas vsetko premyt od oleja, privodna hadicka do turba je nova, turbo ma zdravy zvuk.
To sfarbenie hadice som nejak nepostrehol, co by to malo znamenat? a ako vlastne vplyva ten simering na cerpadle, ze tlaci naftu do oleja? cize teoreticky to moze pretlacat nasledne aj z turba do sania? Inac olej som najprv nalial lacnejsi na preplach, a to som pretocil ina starterom motor, par takych dlhsich toceni a vylial olej a bol cierny aj ked v oleji nevidim spinu, ale zmenil hned farbu, a tak isto som nalial mobil1 a aj ten je uz cierny. je to naozaj normalne ze hned tak sfarbuje do cierna olej?
Môj airbrush blog

Obrázok
 
Užívateľov profilový obrázok
ViktorDDD
Príspevky: 9790
Registrovaný: 22.2.2009
Auto: BMW E34 525 TDS
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Kr.Chlmec a BA

Re: 530D 142kW hlaška - skontrolovat hladinu oleja

Utorok, 13. Mája 2014, 20:44

na nafťákoch je ten olej čierny hneď,
tým sfarbením hadice som myslel, že keď sa dostáva cez ten simering čerpadla nafta do oleja (čo je pravdepodobné keď sa ti zvyšuje sama hladina oleja), tak takisto sa môže niečo málo oleja dostať do nafty, a potom tá nafta chytí tmavšiu farbu od oleja
prečo prepúšťa nové turbo olej neviem
ešte taká otázka, olej ktorý vytiahneš z motora nesmrdí po nafte?
počkaj si ešte na rady skúsenejších, čo sa týka m57 tak nie som v nich 100% doma ale podľa mňa to vyzerá na ten simering čerpadla, keď za 50km ti pribudne toľko oleja že je cez max
F31 330d estorilblau
R1100S
ex E34 525tds calypsorot
ex E39 540iA dunkelblau
"A rare combination of sportiness and refinement, like two cars in one..."
 
Užívateľov profilový obrázok
ROKI49
Príspevky: 2999
Registrovaný: 10.8.2012
Auto: G20 330i
Kraj: Bratislavský

Re: 530D 142kW hlaška - skontrolovat hladinu oleja

Streda, 14. Mája 2014, 07:12

Viktor dobre vravi, moze tlacit naftu cez to gufero. Inak ma nenapada cesta, akou by sa tam ta nafta mohla dostat.
Co sa tyka turba, je normalne, ze daco oleja pusti, pokial tam je len film, tak treba hladat inde.
Separator si menil? Lebo mi to tak pripada, ze motor sa dobre "nevetra" a je tam pretlak, ked este stupa hladina oleja o to viac. Preto mozno tlaci olej cez odvetranie a turbo von. Este ked aj zhodenie viecka je bez zmeny.....Nahlas rozmyslam, moze byt problem inde, ale ak si nemenil separator, tak mozno by si to mohol skusit.
PRÍBEH: ex E39 525d, 2003, Individual Obrázok
ex F30 330d, 2013 Obrázok
G20 330i, 2022 Obrázok
 
Užívateľov profilový obrázok
EBOLA
Príspevky: 4381
Registrovaný: 3.10.2007
Auto: E46 325xiT, mini 1,6
Kraj: Banskobystrický

Re: 530D 142kW hlaška - skontrolovat hladinu oleja

Streda, 14. Mája 2014, 07:30

pri funkcnom separatore ma byt daka zmena chodu motora po zhodeni viecka na dolievanie?
 
Užívateľov profilový obrázok
ViktorDDD
Príspevky: 9790
Registrovaný: 22.2.2009
Auto: BMW E34 525 TDS
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Kr.Chlmec a BA

Re: 530D 142kW hlaška - skontrolovat hladinu oleja

Streda, 14. Mája 2014, 07:37

k tomu prepúšťaniu oleja na turbe, ak sa zvyšuje hladina oleja tým že sa tam dostáva nafta tak sa ním ten olej riedi, a ten zriedený olej si potom vie ľahšie nájsť cestu ako sa dostať cez to turbo von

EBOLA - čo ja viem tak keď správne funguje separátor tak v kľukovej skrini je mierny podtlak, keď zhodíš viečko tak by to mohlo rozhádzať voľnobeh a tak, ale bude to asi iné na benzínoch a nafťákoch
F31 330d estorilblau
R1100S
ex E34 525tds calypsorot
ex E39 540iA dunkelblau
"A rare combination of sportiness and refinement, like two cars in one..."
 
Užívateľov profilový obrázok
ROKI49
Príspevky: 2999
Registrovaný: 10.8.2012
Auto: G20 330i
Kraj: Bratislavský

Re: 530D 142kW hlaška - skontrolovat hladinu oleja

Streda, 14. Mája 2014, 07:42

EBOLA napísal:
pri funkcnom separatore ma byt daka zmena chodu motora po zhodeni viecka na dolievanie?

osobnu skusenost nemam, ale vraj by mala byt pocutelna zmena....
PRÍBEH: ex E39 525d, 2003, Individual Obrázok
ex F30 330d, 2013 Obrázok
G20 330i, 2022 Obrázok

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 30 neregistrovaných