... všetko o BMW ...

Moderátori: barabas, k33p, Hugino, voMacK

reklamne predmety bmwklub.sk
 
Užívateľov profilový obrázok
bramborak
Príspevky: 1271
Registrovaný: 28.5.2010
Auto: e91 "07
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: NM,TN

Re: DPF Filter

Piatok, 11. Júla 2014, 17:37

a system PD u tdi je nizkotlake ? :roll: :mrgreen: ved tam je este vyssi tlak paliva ako u CR, ked neratam tie posledne generacie.
neviem aky rocnik je ten tvoj golf co spominas, ale 2005-2006 a vyssie mali uz uplne bezne aj tdi dpfká.
radsej si nieco precitaj o tych veciach a potom sa pytat :thumbup:
nahradne diely: E34 tour+sedan, E32
kúpim akýkoľvek kat/y,zanesený DPF filter=> sukr.sprava :)
 
Užívateľov profilový obrázok
//MPower
Príspevky: 3991
Registrovaný: 29.4.2010
Auto: BMW F82 ///M4
Kraj: Bratislavský

Re: DPF Filter

Piatok, 11. Júla 2014, 18:03

Akoze u PD diesla je vecsi tlak vstrekovania paliva ako u CR?
Ps : ta 1.9TDI je 2006 a predstav si ze dpf filter bezne nema.... :shock:
Naposledy upravil/-a //MPower v Piatok, 11. Júla 2014, 18:46, upravené celkom 1 krát.
 
Užívateľov profilový obrázok
//MPower
Príspevky: 3991
Registrovaný: 29.4.2010
Auto: BMW F82 ///M4
Kraj: Bratislavský

Re: DPF Filter

Piatok, 11. Júla 2014, 18:10

bruno75 napísal:
//MPower, precitaj si to este raz ](*,) , u PD sa DPF nepouzivalo, pretoze sa to vtedy nevyzadovalo - ak by pamazana EU neneriadila, ze na trh uz nesmie ist ziadny novy diesel bez DPF, myslis si, ze automobilky by z vlastneho ekologickeho citenia pchali do aut nezmysel, ktory zvysuje spotrebu, znizuje vykon a predrazuje vyrobu?! :roll: #-o
PD diesle produkuju rovnake svinstvo (ak nie este horsie), len v dobe ich vyroby sa na to co produkuju proste kaslalo... POCHOPIL?!

Nestotoznujem sa s tvojim nazorom ked ze vyrobcovia aut sa urcite do istej mieri o ekologiu zaujimaju inak by nepouzivali laky na vodnej baze namiesto riedidla a podobne.. Podla mna tie stare diesele neboli az tak nebezpecne , no chcelo by to nejaky test.
 
Užívateľov profilový obrázok
bramborak
Príspevky: 1271
Registrovaný: 28.5.2010
Auto: e91 "07
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: NM,TN

Re: DPF Filter

Piatok, 11. Júla 2014, 18:24

preco ja bezne dpf z 2006 tdi mavam :lol:
ty len dedukujes jak 15rocny tusim, ale realne si v ruke dpf alebo na zdvihaku auto ine nemal ako svoje.
a teda ake tlaky ma CR v tych rokoch ako si spominal golf5 PD ? pokial viem, prve commonraily 140mpa cp1 ako napr. 330d 135kw, a co vyssia generacia to vyssi tlak, a PD 250mpa,tak co je viac?
nahradne diely: E34 tour+sedan, E32
kúpim akýkoľvek kat/y,zanesený DPF filter=> sukr.sprava :)
 
Užívateľov profilový obrázok
ice.blade
Príspevky: 6519
Registrovaný: 14.7.2008
Kraj: Bratislavský

Re: DPF Filter

Piatok, 11. Júla 2014, 18:26

//MPower napísal:
Nestotoznujem sa s tvojim nazorom ked ze vyrobcovia aut sa urcite do istej mieri o ekologiu zaujimaju inak by nepouzivali laky na vodnej baze namiesto riedidla a podobne.. Podla mna tie stare diesele neboli az tak nebezpecne , no chcelo by to nejaky test.

automobilky ak nemusia idu co najvacsim vykonom/spolahlivostou, robia si tym dobre meno... ak chcu predavat v EU musia robit rozne zasahy hlavne tie "ekologicke" aj ja si myslim keby neboli nuteni tak tam nic eko nedavaju... rovnako motory z rozpustnych zivic ci ktorych sracieke naco je to dobre :D

ale produkuju... ak ides za tatrofkou myslis ze nedychas bordel ked ta to stipe uz aj v ociach po par minutach jazdy? :D alebo staci ked stojis za starym dieslom na cervenej mas chut cuvnut bo ta do par minut rozdrapi... to je to zdrave co je neskodlive ze? :)

btw PD mali vseobecne 2 ventily mozno aj viac kde v jednom isiel nizsi tlak a v druhom v pohode aj cez 2tis barov... od cca 200bar zacina vstrekovac prepustat... cize maju v pohode rovnake tlaky ako CR :-"
Naposledy upravil/-a ice.blade v Piatok, 11. Júla 2014, 18:32, upravené celkom 1 krát.
 
Užívateľov profilový obrázok
EBOLA
Príspevky: 4381
Registrovaný: 3.10.2007
Auto: E46 325xiT, mini 1,6
Kraj: Banskobystrický

Re: DPF Filter

Piatok, 11. Júla 2014, 18:32

pokial viem, tak sa nejedna len o tlak ale aj o dokonalost "rozprasenia" nafty vo valci. nove vstrekovace dokazu vstrekovat palivo tak, ze kvapky su mensie co zvysuje horenie ale zaroven zmensuje spalene castice. pri starom ventilovom systeme by bol pdf zbytocny. teda je tam nepriama umera. starsi system viac dymi ale je "bezpecnejsi" co sa tyka rakoviny a nove vstreky menej dymia vdaka dokonalejsiemu spalovaniu ale koli tomu su nebezpecnejsie...

ice ale to dusrnie sposobuju castice ktore ti zachytili dychacie cesty a nedokazali sa dostat az do krvy.
 
Užívateľov profilový obrázok
ice.blade
Príspevky: 6519
Registrovaný: 14.7.2008
Kraj: Bratislavský

Re: DPF Filter

Piatok, 11. Júla 2014, 18:36

tak anatomiu ovladat neovladam ale viem ze neumrem na otravu z dieslovch vyfukov :mrgreen: btw ked tak zlepsuju spalovanie paliva nech ho tak vymakaju ze sa hned vsetky hydrokarbony ci kere marie vypalia do ruzovofialova a neotravuju vo vzduchu :)
 
Užívateľov profilový obrázok
//MPower
Príspevky: 3991
Registrovaný: 29.4.2010
Auto: BMW F82 ///M4
Kraj: Bratislavský

Re: DPF Filter

Piatok, 11. Júla 2014, 18:44

Hovorim stale si myslim ze tie nove diesele su pre zdravie viac nebezpecne ako povedzme ta stara 1.9tdi.. Ale to je len moj nazor vyvodeny na zaklade toho ze automobilky zacali davat dpf az od novych dieselov s CR.

PS : ospravedlnujem sa a mate stym tlakom u PD pravdu , u PD je "nizky" tlak v systeme a vysoky tlak sa vytvara az v kazdom vstrekovaci zvlast kdez to u CR je vysoky tlak uz v systeme pred vstrekovacmi , tak to ma dezinformovalo, viacmenej EBOLA co napisal ma nieco do seba.
 
Užívateľov profilový obrázok
ice.blade
Príspevky: 6519
Registrovaný: 14.7.2008
Kraj: Bratislavský

Re: DPF Filter

Piatok, 11. Júla 2014, 18:47

EURO 1. Prvá zo smerníc bola EURO 1, ktorá je platná od roku 1993 a bola pomerne benevolentná. Benzínovým i naftovým motorom určovala limit na oxid uhoľnatý približne 3 g/km a emisie NOx a HC sa sčítavali. Obmedzenie emisií tuhých častíc sa týkalo len dieselových motorov. Benzínové motory musia používať bezolovnaté palivá.

EURO 2. Norma EURO 2 od seba oba typy motorov už oddeľovala – naftové motory mali určité zvýhodnenie v emisiách NO2 a HC, kedy limit platil pre ich súčet, benzínové motory si naopak mohli dovoliť vyššie emisie CO. Táto smernica tiež prikazovala zníženie obsahu pevných olovnatých častíc vo výfukových plynoch.

EURO 3. So zavedením EURO 3, ktorá platí od roku 2000, začala Európska komisia pritvrdzovať. U dieselových motorov znížila obsah PM o 50% a stanovila pevný limit pre emisie NO2 na 0,5 g/km. Zároveň nariadila zníženie emisií CO o 36%. Benzínové motory musia podľa tejto normy spĺňať prísne podmienky pre emisie NO2 a HC.

EURO 4. Norma EURO 4 platná od 1.10 2006 emisné limity ešte viac sprísnila. Oproti predchádzajúcej norme Euro 3, znížila obsah pevných časti a emisií oxidu dusíka vo výfukových plynoch automobilov na polovicu. V prípade naftových motorov potom donútila výrobcov k výraznej redukcii CO, NO2, nespálených uhľovodíkov a pevných častíc.

EURO 5. Od 1.9. 2009 platná emisná norma sa zamerala hlavne na znižovanie množstva pených častí PM a to až na pätinu z pôvodného množstva (0,005 oproti 0,025 g/km). Nepatrne sa znížili aj hodnoty NOx pre benzínové (z 0,08 na 0,06 g/km) a dieslové motory (z 0,25 na 0,18 g/km). V prípade naftových motorov došlo aj k zníženiu HC + NOX z 0,30 na 0,23 g/km.

EURO 6. Táto emisná norma vstúpi do platnosti od septembra 2014. Dotkne sa dieslových motorov, konkrétne znižovaniu hodnôt NOx z 0,18 na 0,08 g/km a HC + NOX 0,23 na 0,17 g/km

uz vies preco sa vymyslel DPF filter? a preco sa zacal viac pouzivat okolo roku 2006? tento rok budu mozno 2 DPF s duplovanym katalizatorom...
 
Užívateľov profilový obrázok
ice.blade
Príspevky: 6519
Registrovaný: 14.7.2008
Kraj: Bratislavský

Re: DPF Filter

Piatok, 11. Júla 2014, 18:56

a este citanie o bordeli co ide vyfuckom

Sledované emisné zložky

Oxid uhoľnatý (CO) – bezfarebný plyn bez chuti a bez zápachu, ľahší ako vzduch. Je nedráždivý a výbušný. Viaže sa na hemoglobín, tj. krvné farbivo a tým zabraňuje prenosu vzduchu z pľúc do tkanív – je teda jedovatý. V normálnych koncentráciách v ovzduší relatívne rýchlo oxiduje na oxid uhličitý CO2.

Oxid uhličitý (CO2) – bezfarebný plyn bez chuti a bez zápachu. Sám o sebe nie je jedovatý.

Nespálené uhľovodíky (HC) – okrem ďalších zložiek obsahujú predovšetkým karcinogénne aromatické uhľovodíky, jedovaté aldehydy a nejedovaté alkány a alkény.

Oxidy dusíka (NOx) – niektoré sú zdraviu škodlivé, napádajú pľúca a sliznice. Vznikajú v motore za vysokých teplôt a tlakov počas horenia, a to pri nadbytku kyslíka.

Oxid siričitý (SO2) – štipľavo páchnuci, jedovatý bezfarebný plyn. Jeho nebezpečenstvo spočíva v tom, že v dýchacích cestách vytvára kyselinu siričitú.

Olovo (Pb) – jedovatý ťažký kov. V súčasnej dobe sú paliva na čerpacích staniciach k dostaniu len bez olova. Jeho mazacie vlastnosti sú nahradené aditívami.

Sadze (PM) – častice sadzí, spôsobujú mechanické dráždenie a fungujú ako nosiče karcinogénov a mutagénov.



Pri spaľovaní palív sú prítomné aj ďalšie zložky

Dusík (N2) – nehorľavý, bezfarebný, nezapáchající plyn. Nie je jedovatý. Je hlavnou súčasťou vzduchu, ktorý dýchame (78% N2, 21% O2, 1% ostatné plyny). Prevažná časť dusíka sa po skončení spaľovacieho procesu vracia vo výfukových plynoch späť do ovzdušia. Malá časť reaguje s kyslíkom a vznikajú oxidy dusíka NOx.

Kyslík (O2) – bezfarebný, nejedovatý plyn. Bez chuti a bez zápachu. Je nevyhnutný pre proces spaľovania.

Voda (H2O) – tá je vo forme vodnej pary nasávaná spolu so vzduchom.
 
Užívateľov profilový obrázok
//MPower
Príspevky: 3991
Registrovaný: 29.4.2010
Auto: BMW F82 ///M4
Kraj: Bratislavský

Re: DPF Filter

Piatok, 11. Júla 2014, 18:59

Mna by fakt zaujimal nejaky kalitny test kde by bol diesel stary VS novy diesel z vybranym DPF ake vysledky by stoho vysli co je pre cloveka nebezpecnejsie.
Naposledy upravil/-a //MPower v Piatok, 11. Júla 2014, 19:16, upravené celkom 1 krát.
 
Užívateľov profilový obrázok
bramborak
Príspevky: 1271
Registrovaný: 28.5.2010
Auto: e91 "07
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: NM,TN

Re: DPF Filter

Piatok, 11. Júla 2014, 19:00

Zvyraznim to "viac" okolo roku 2006, kedze peugeoty uz peknych par rokov filtre mali, a vacsina aut CR diesle jazdili dovtedy bez dpf a vsetko bolo ok.to len v poslednej dobe sa zacali ekologicke vojny tu na klube :-D
nahradne diely: E34 tour+sedan, E32
kúpim akýkoľvek kat/y,zanesený DPF filter=> sukr.sprava :)
 
Užívateľov profilový obrázok
EBOLA
Príspevky: 4381
Registrovaný: 3.10.2007
Auto: E46 325xiT, mini 1,6
Kraj: Banskobystrický

Re: DPF Filter

Piatok, 11. Júla 2014, 19:24

nuz neviem ci prave klub s nahanackou za objemom a s priemerkou 10/100 je tou spravnou skupinou ktora sa moze bavit o ekologii :mrgreen:
 
Užívateľov profilový obrázok
ice.blade
Príspevky: 6519
Registrovaný: 14.7.2008
Kraj: Bratislavský

Re: DPF Filter

Piatok, 11. Júla 2014, 19:27

bramborak presne tak, niektore automobilky ked nevedeli vyrobit motor s nizsimi emisiami tak museli siahnut po rieseni DPFkom uz v EU3 :) ajstak nechapem preco si ludia vlastne kupuju diesle... vzdy bude podla mna lepsi benzin + LPG/CNG :thumbup:
 
Arnost
Príspevky: 1617
Registrovaný: 16.11.2008
Auto: krhla kachle x2
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: Trenčín

Re: DPF Filter

Piatok, 11. Júla 2014, 22:30

EBOLA napísal:
tie sracky sa spalia a vypluju.
ad1 dpf zachyti mikroskopicke castice a tiez latky ktore ostavaju po nedokonalom spalovani.
ad2 pri regeneracii je teplota min. 2x vyssia cim sa spalia tie castice dokonalejsie a zaroven by mali byt castice pocas regeneracie vacsie a tym padom sa im vie ludske telo branit.

Vedel by mi niekto vysvetliť ako je to možné? Filter na zachytávanie mikroskopickych častíc ich na druhej strane vypustí väčšie?

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 72 neregistrovaných