... všetko o BMW ...
Moderátori: BlackMW, k33p, vilo
Sikula napísal:to je teda prekvapeni, ze na jizdy po okruhu clovek potrebuje helmu...
Sikula napísal:to je teda prekvapeni, ze na jizdy po okruhu clovek potrebuje helmu...
Fourde napísal:nabudúce sa lepšie pripravím, náhradné gumy, GoPro, prilba, energeťák a proviant...
Moje malé zhrnutie dňa:
https://www.facebook.com/photo.php?v=10201207193876284
chcel som sa spýtať. či by sa nenašiel niekto, kto by so mnou na budúce v rámci srandy nesadol do auta a brblal mi do jazdy, lebo nedošiel som na to, ako správne vybrať tú ostrú zákrutu v strede ringu a tiež neviem, či vyberať zákruty miernym šmykom neuberá na rýchlosti. Ak by sa niekomu chcelo, čeknite moje videa, rád si nechám poradiť. Dikes:
https://fbcdn-video-a.akamaihd.net/hvid ... fd98bec909
https://fbcdn-video-a.akamaihd.net/hvid ... 772978165c
Skypco napísal:Tie linky videi nefunguju..
Fourde napísal:nabudúce sa lepšie pripravím, náhradné gumy, GoPro, prilba, energeťák a proviant...
chcel som sa spýtať. či by sa nenašiel niekto, kto by so mnou na budúce v rámci srandy nesadol do auta a brblal mi do jazdy, lebo nedošiel som na to, ako správne vybrať tú ostrú zákrutu v strede ringu a tiež neviem, či vyberať zákruty miernym šmykom neuberá na rýchlosti. Ak by sa niekomu chcelo, čeknite moje videa, rád si nechám poradiť. Dikes:
Sikula napísal:
takze jestli muzu ja, tak jsem se podival na tvoje video a neco bych k tomu mel. Bohuzel tam moc spravnych prujezdu neni, takze k tomu neco napisu, ono to bude platit i pro spoustu ostatnich co jsem tak videl...
Jestli chces zrychlit, tak jednoznacne musis zacit tim, ze pojedes po idealni stope a zacnes vyuzivat celou sirku trate kde to jde. A to tak, ze na centimetry. A ne, ze ti v najezdu a na vyjezdu zbyvaj dva az tri metry ke kraji trate. Nejblize ke spravnemu prujezdu mela ta zatacka od 0:47. Tam jsi ale zbytecne ubiral plyn. Ta se da jet po spravne stope na plnej. Obecna rada ke stope na slovakiaringu: zatacky utahuji, je treba mit najezdy pomerne siroke.
Dal bych zminil treba to, ze se brzdi a hlavne podrazuje jen pred zatackou (volant co nejvice rovne). Ve chvili, kdy uz zacnes zatacet volantem do zatacky, tak bys mel mit brzdu prakticky povolenou a az k vrcholu zatacky neslapat na zadne pedaly (alespon ze zacatku, pozdeji se da brzdit trochu dal). Zatacku projet tak, ze volantem nasadis a pak uz v prubehu jim moc neupravujes. U vrcholu zatacky (apexu) jit plynule na plyn a to tak, ze kdyz uz na nej slapnes, tak si musis byt jisty, ze uz ho nebudes muset v celem vyjezdu povolit (nepumpovat plynem v zatacce). Na vyjezdu volant plynule povolovat, tak abys auto navedl opet na kraj trate. Pamatuj si, ze dulezitejsi je vzdy vyjezd ze zatacky nez najezd. Zacatecnici maj tendence to delat naopak. Plynulost je klic k rychlosti.
Jinak par tipu obecne k okruhovemu jezdeni. To zacina hlavne pripravou auta a take sebe. Technicky musi byt auto absolutne ok - to je samozrejmost. Dale je dobre vyhazet vse z auta co nebude potreba a co se muze za jizdy nejak pohybovat. Pred jizdou na okruh nezpomenout ufouknout gumy o cca 0,5 baru nez clovek fouka normalne. Spravne nastavit sedacku (spise blize volantu, sedak kua operadlu 90°, kdyz se natahne ruka volne pred sebe, tak musi byt zapesti na hornim venci volantu). Spravne drzeni volantu (trictvrte na tri a spise neprehmatavat). Po jizde hlavne jet a nechat vychladit auto. Rozhodne nezastavovat dokud nebude vychlazene.
No to by bylo tak ve zkratce... Ono by to totiz bylo klidne na celodenni prednasku (etika na trati, prujezd zatackou, vedeni pohledu atd). Dost toho ale uz bylo napsano na netu, tak je potreba se na to podivat. Je lepsi na trati jet spise pomaleji; treba na cca 80% svych moznosti, ale technicky spravne a postupne pak pridavat. Kdyz se budes snazit jet rychle, tak to akorat budes prepalovat a ve vysledku pojedes pomalu. Jinak na pristim srazu klidne muzu sednout do auta a udelat instruktaz.
Hajecek napísal:X6 ma cislo 2 a M5 - 212 :) ... cize celkove poradie je ...
1. - M5
2. - M6 (biela)
3. - M6 (oranzova)
4. - X6 Haman
5. - E46 M3 Kompresor
mikoman napísal:
Vie mi niekto povedať aké číslo mala tá E46 M3 s kompresorom?
Hajecek napísal:53