... všetko o BMW ...

Moderátori: voMacK, alfi666

banner
 
Užívateľov profilový obrázok
PeqpeK
Príspevky: 5272
Registrovaný: 16.1.2012
Auto: e46,e39,e93,f01,w221
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: dielna

Re: Pomoc s turbom Surne

Pondelok, 10. Februára 2014, 21:25

aniel1 napísal:
AHoj norinorv :-)

Ja som mal podobny problem s mojim autom sice moje r.v. 2007 530 XD 173kw motor, momentalne 180tis km. Original km.

v skratke:
- v garazi som zbadal olej pod autom (pri pravej strane predneho kolesa z pohladu sofera)
- isiel som za mechanikom (naozaj rozumie baworakom)
- dali sme dole plasty a nasli sme ze pri spoji hadice s interklurelom presakuje olej a tak kvapka na plasty a potom na zem
- auto islo OK ani som nemal pocit ze sa stratil vykon ale ked sme odpojili hadicu od interkulera tak ta hadica od turba co ide do interkulera bola cela od oleja....myslim ze normalne tiekol olej-
- ked som dal prst do interkulera tak ani nevravim po "klucku" oleja
- mechnik povedal ze turbo je K.O. resp.blizko pred K.O. :-)

takze zacal som samozrejme najednoduchsi sposob a to je repas:
- docital som sa ze v Ziline firma Turbotech (http://www.turba.sk) repasuje turboduchadla (aj recenzie na nich boli pozitivne)
- tak som tam zavolal opisal problem a povedali ze nieje problem to opravit.
- vsetko som riadne zabalil spolu s elektronikoou a poslal do Ziliny
- o cca 3 dni poslali mi turbo spat ze je po repase a vsetko OK
- samozrejme ze meachnik mi musel komplet precistit sanie + interkuler a tak isto vypustiti olej a precistit olejovu vanu

Musel som potom nakupit: novy olej, novy separator, nove tesnenie pod vanu, vzduhcovy a aj olejovy filter, este nevyhoda bola ta ze mam X-drive takze vsetko riadenie + diferak musel ist dole kvoli tej olejovej vani ....ani nevravim ako bolo auto rozobrate :-( ....aj DPF filter precistil pre istotu....

a VSAK co dalej sa dialo:

- ked som ho doniesol mechanikovi a ukazal som mu ho tak povedal ze toto turbo nie je dobre zrepasovane a to preto ze oska ma velku volu a pri silnejsom zatlaceni do strany sa lopatky dotykali resp.suchli o "telo"turba.
- no ja som ho kvazi presvedcil ze mne sa to nezda a ze vola musi byt predsa by sa to tam potom netocilo....
- povedal mi ze namontuje mi ho tam ale na vlastnu past.....

a TOTO som nemal urobit

- namonoval to repasovane turbo a ja som s velkym usmevom sa potesil ze po cca 2 tyzdnov statia u neho budem akonecne svoje bawo :-)
- no dlho nevydrzalo po cca 400km pridem rano do garaze a kua zase olej pod autom .....skoro ma "jeblo" 267 Euro ma stal repas + olej,filtre, seprator, tesnenia, a za robotu zobral 250 Ecka. Cize hned som bol na 800 -900 euro s nakladmi a este auto stale nebolo v poriadku.
- no volal som klasika mechanika a povedal mi ze vravel som ti ze to turbo nie je dobre urobene....

Tak som zavolal do Ziliny a povedal som aky mam problem samozrejme povedali ze oni urobili vsetko tak ako mali.
- dohodol som sa s nimi ze im poslem spat turbo
- o 3 dni mi prisilo postou turbo spat aj s DVD filmom ze je vsetko v poriadku a turbo netlaci olej...na filme to aj vidiet
- Cize reklmacia sa zamietla

ALE tu zacina jedno velke ALE:
- mechanik mi vravi ze nech jebem na to a nech kupim nove turbo ale ja som teraz nevedel co urobim s tym starym....(kvazi po repase)
- tak som sa pustil po vsetkych forach na SK aj v EU aj v USA kde a co mali ludia problem...

A CO SOM SA DOZVEDEL:
ze moje TURBO GARRETT urcene na 173kw motor sa neda repasovat. Konkretne na to vyrobca - Honeywell nevyraba nahradne diely. Skoro som padol na kolena...tak som zavola do spolocnosti honeywell priamo do USA a tak isto potom co maju v Presove fabriku a potvrdili mi ze na tento model nerobia nahradne diely

DOVOD
tieto turba maju tak vysoke otacky a aj testuju sa pri takychto otackach ze ziadna stolica nebola na to postavena aby zvladla test turba. Na to je vyrobna linka kde sa vyraba a testuje taketo turbo....samozrejme ze pre ine modely robia diely ale konkretne pre tento model NIE....

Tazko som hltal slinu ako ma ti v Ziline obabrali....

- no nic bol som nuteny kupit original Turbo Garrett. Podarilo sa mi za 1200 Ecka a s tesnenim .....

Nehovoriac o tom ze zase mechanik musel potom vsetkom znova namontovat

Momentalne so Zilinou som v spore ale toto je na inu prihodu......

Cize zaver je taky ze som prestal ratat co som investoval.......kua.......

Ale co cert nechcel po vsetkom namontovani a jazdeni po cca 1000km pridem opat do Garaze a "pif" olej pod autom.....myslel som ze som pred infarkvom.....uz som nevedel zo mam robit...volam mechanika...vravi prid a pozrieme uz on samo bol mimo co s tym autom je....

dali sme dole plasty pozeram s kadial tecie olej ....a dlasia rana vaukova pumpa tecie...uz som nechcel repas ....
Kupil som novu Pitburg (myslim ze ta sak volala) za 260Ecka.....

Vymenil mi to a teraz jazdim uz mam za sebou cca 1300km a motor je konecne SUCHY!!!! .........HURAAAAA.....

Tak toto som si uzil ja so svojim bawom aj ked som mal pocit ze niekedy zastanem pri srotovisu a ho tam necham........

Chalani nechce sa mi to citat este raz co som pisal a opravovat po sebe chyby lebo nemam vela casu ale dufam ze som s casti poradil pomohol....

Ciao :-)

ahoj, dufam, ze ti dnes neskazim sny, ale olej od turba je uplne bezna vec a vymenit si mal tesnenia na IC...teda ak si tam vyslovene nemal olejove lazne a to auto ti fakt nezralo olej (1l na interval je vraj OK, podla stylu jazdy)

to, ze odchadza turbo spoznas fakt jedine podla tej axialnej vole (posuva sa v smere osi) alebo ak ho vychylis a fakt sa dotyka tela turba
tu mas priklad http://www.youtube.com/watch?v=0vkOOFU6OVk
banner
 
Užívateľov profilový obrázok
TT-SIMIK
Príspevky: 10566
Registrovaný: 8.9.2007
Auto: BMW 730Ld 370PS
Kraj: Trnavský
Bydlisko: SERVIS BMW Mobil:0917 741480 www.bmwtt.sk

Re: Pomoc s turbom Surne

Utorok, 11. Februára 2014, 01:37

Ten olej tam je z odvetrania motora,ak nema turbo volu v osi,tak je ok.....a pokial viem tak saxfamu repasovat aj 170-173kw turba.....ND robi mellett....
Ak niekto chce radu priamo odomňa,tak klikni na BANNER >> NOVÝ WEB PRE VÁS <<
Obrázok
http://www.bmwtt.sk
Mám v živote dve lásky, SIMONKU a BMW
AJ MÚDRI SÚ OBČAS SPROSTÍ,AJ SPROSTÍ SÚ OBČAS MÚDRI!!!!!
 
Dolo
Príspevky: 3
Registrovaný: 2.4.2014
Kraj: Bratislavský

Re: Pomoc s turbom Surne

Streda, 2. Apríla 2014, 09:56

********************************
- ked som ho doniesol mechanikovi a ukazal som mu ho tak povedal ze toto turbo nie je dobre zrepasovane a to preto ze oska ma velku volu a pri silnejsom zatlaceni do strany sa lopatky dotykali resp.suchli o "telo"turba.

- mechanik mi vravi ze nech jebem na to a nech kupim nove turbo ale ja som teraz nevedel co urobim s tym starym....(kvazi po repase)
- no nic bol som nuteny kupit original Turbo Garrett. Podarilo sa mi za 1200 Ecka a s tesnenim .....

Ale co cert nechcel po vsetkom namontovani a jazdeni po cca 1000km pridem opat do Garaze a "pif" olej pod autom.....myslel som ze som pred infarkvom.....uz som nevedel zo mam robit...volam mechanika...vravi prid a pozrieme uz on samo bol mimo co s tym autom je....

dali sme dole plasty pozeram s kadial tecie olej ....a dlasia rana vaukova pumpa tecie...uz som nechcel repas ....
Kupil som novu Pitburg (myslim ze ta sak volala) za 260Ecka.....

Vymenil mi to a teraz jazdim uz mam za sebou cca 1300km a motor je konecne SUCHY!!!! .........HURAAAAA.....
*********************************

Keby mechanik mal snahu uz na zaciatku hladat chybu preco ten olej je pod motorom tak by ste usetrili 1200Eciek za nove turbo.
Ale mechanik sa postavil k veci ze repasovane turbo je zle a nemal snahu hladat inu chybu, ale ked sa chyba zopakovala s novym turbom tak uz musel zacat hladat chybu preco je olejova stopa pod autom.
Diagnostikovat turbo podla toho ze silovo zatlacim hriadel turbiny do strany a dostanem do kontaktu lopatky vrtule zo skrinou svedci o negramotnosti mechanika. Strbina medzi lopatkou a nasavacim hrdlom je cca 0,3 mm. Takze ak silovo zatlacite hriadel turbiny ktory musi mat tiez volu (cca 0,3mm) pre bezchybnu prevacku, dostanu sa do kontaktu lopatky vrtule s nasavacim hrdlom skrine. Cim bude strbina vacsia tym bude ucinnost turboduchadla nizsia. Takze ak by sa nedostali lopatky do kontaktu zo stenou tak by sa mohlo uvazovat o turboduchadle s nizkou ucinnostou. Pocas prevadzky je vola turbiny vymedzena olejom a nedostane sa lopatka vrtule do kontaktu s nasavacim hrdlom. Vyrobca nove turba plni hustym tukom, preto ma machanik pocit ze nove turbo nema volu, ale po 10km jazdy je tento tuk vytlaceny motorovym olejom a vznikne vola na hriadeli turbiny, ktora plni ulohu ze sa motorovym olejom odvadza teplo od turbiny a zaroven sa tlmia vybracie hriadela turbiny.
Cely princip ulozenia turbiny je postaveny na kvapalinovych loziskach, to znamena ze turbina musi plavat v oleji.
Ulohou mechanika je aby cirkulujuci olej cez turbo mal pozadovany tlak v celom spektre otacok a cistotu inac zakaznikovy vytiahne dalsie peniaze z vacku na nove turbo s odvovodnenym ze si dodal nekvalitne turbo.
Naposledy upravil/-a Dolo v Nedeľa, 6. Apríla 2014, 12:22, upravené celkom 6 krát.
 
Dolo
Príspevky: 3
Registrovaný: 2.4.2014
Kraj: Bratislavský

Re: Pomoc s turbom Surne

Nedeľa, 6. Apríla 2014, 07:21

********************
A CO SOM SA DOZVEDEL:
ze moje TURBO GARRETT urcene na 173kw motor sa neda repasovat. Konkretne na to vyrobca - Honeywell nevyraba nahradne diely. Skoro som padol na kolena...tak som zavola do spolocnosti honeywell priamo do USA a tak isto potom co maju v Presove fabriku a potvrdili mi ze na tento model nerobia nahradne diely
********************
Garrett vseobecne nedodava nahradne diely pre VNT (variabilne ovladane turba) co su v sucasnej dobe montovane do cca 95% osobnych aut. Cielom Garrett je predavat nove turba. Tym sa otvoril trh pre alternativnych dodavatelov nahradnych dielov pre opravu turb. Co hneva autorizovanych predajcov turboduchadiel, ktory majú zviazane ruky pre opravu VNT turb. Vyvijajú tlak na Garrett aby uvolnil nahradne diely, ale Garrett diely na opravu VNT turb neuvolnil, ale zacal predavat repasovane turba s rozdielom ceny cca o 50-100Eur nizsou oproti novemu turbu. Garrett predava iba repasovane turba pre starsie motory cca 7 rocne a viac rocne motory.

**********************
DOVOD
tieto turba maju tak vysoke otacky a aj testuju sa pri takychto otackach ze ziadna stolica nebola na to postavena aby zvladla test turba. Na to je vyrobna linka kde sa vyraba a testuje taketo turbo....samozrejme ze pre ine modely robia diely ale konkretne pre tento model NIE....
***********************
Informacia ze neexistuje vyvazovacia stolica pre turboduchadla je mylna. Garrett nechce pripustit aby im nejaka garazova firma brala robotu. V sucasnej dobe existuju vyrobcovia vyvazovaciek (Schenck, Cemb, Turbotechnics, Cimat, Hoffman, Kaiser atd.), ktore ponukaju vyvazovacie stolice pre 250.000 ot/min.. Garrett si objednava vyrobu vyvazovacky u firmy ktora ma niekolko rocne skusenosti s vyvojom a vyrobou vyvazovaciek a tato firma, ked nieco vyvinie a vyrobi ma dalej zaroven snahu predat ked uz nieco vivinula pre vyrobcu tak vie ze o takuto vyvazovacku bude mat zaujem aj servisne firmy a ine firmy ktore vyrabaju turboduchadla napr. KKK, Holset, Schwitzer, IHI, MHI, Toyota, Mahle atd.. A cim viacej ich preda tym bude lacnejsia a dostupnejsia pre sirsie spektrum trhu.
 
alfi666
Príspevky: 3897
Registrovaný: 18.3.2008
Bydlisko: BA

Re: Pomoc s turbom Surne

Utorok, 8. Apríla 2014, 12:31

Dolo napísal:
Diagnostikovat turbo podla toho ze silovo zatlacim hriadel turbiny do strany a dostanem do kontaktu lopatky vrtule zo skrinou svedci o negramotnosti mechanika. Strbina medzi lopatkou a nasavacim hrdlom je cca 0,3 mm. Takze ak silovo zatlacite hriadel turbiny ktory musi mat tiez volu (cca 0,3mm) pre bezchybnu prevacku, dostanu sa do kontaktu lopatky vrtule s nasavacim hrdlom skrine. Cim bude strbina vacsia tym bude ucinnost turboduchadla nizsia. Takze ak by sa nedostali lopatky do kontaktu zo stenou tak by sa mohlo uvazovat o turboduchadle s nizkou ucinnostou. Pocas prevadzky je vola turbiny vymedzena olejom a nedostane sa lopatka vrtule do kontaktu s nasavacim hrdlom. Vyrobca nove turba plni hustym tukom, preto ma machanik pocit ze nove turbo nema volu, ale po 10km jazdy je tento tuk vytlaceny motorovym olejom a vznikne vola na hriadeli turbiny, ktora plni ulohu ze sa motorovym olejom odvadza teplo od turbiny a zaroven sa tlmia vybracie hriadela turbiny.
Cely princip ulozenia turbiny je postaveny na kvapalinovych loziskach, to znamena ze turbina musi plavat v oleji.


=D> =D> =D>
Krasne vysvetlene, zial vela ludi nevie, ze je to tak.... ono menit za novy diel je totiz vzdy najlahsie :)
No more BMW... chodim peso ;)
E61 530d titansilber - EX
E46 320d farngrün metallic - EX
 
okletam
Príspevky: 54
Registrovaný: 14.6.2013
Auto: 318d f30 2013
Kraj: Bratislavský

Re: Pomoc s turbom Surne

Utorok, 8. Apríla 2014, 18:44

ja mam taky pocit ked dam dole podmotorovy plast ze tiez tam mam trochu oleja na pravej strane vodicovho pohladu :shock: :cry:
ex - e60 530xd 2008
ex - e91 320d 2007
ex - f10 525d 2010
 
Dolo
Príspevky: 3
Registrovaný: 2.4.2014
Kraj: Bratislavský

Re: Pomoc s turbom Surne

Pondelok, 14. Apríla 2014, 21:17

okletam napísal:
ja mam taky pocit ked dam dole podmotorovy plast ze tiez tam mam trochu oleja na pravej strane vodicovho pohladu :shock: :cry:


Ak olej nekvapka na vyfukove potrubie s naslednym prienikom do kabiny neries olej vo vani, skoda penazi.
 
Fery222
Príspevky: 3
Registrovaný: 24.3.2018
Auto: Bmw 530 xd
Kraj: Žilinský

Re: Pomoc s turbom Surne

Sobota, 24. Marca 2018, 19:31

Ahojte prisiel som domov v pohode som odparkoval a siel do prace ... auto teraz 6 dni stoji a bum volali mi ze mi tecie olej nemam moznost nieco teraz robit ale poslali mi fotky odkial to tecie prilozim fotky ja len doplnim ze auto slo tak ako ma ziadne problemy neboli je to 530 xd 170 kw 2006 ... naco sa mam pripravit ? Cital som co tu bolo pisane a ties ma zaujima co pisal dolo ze sa neda repasovat lenze to pisal o 173 kw plati to aj o tom mojom ? Alebo ho staci precistit ?
Prílohy
received_1840306689347095.jpeg
received_1840306689347095.jpeg (56.65 KiB) 579 zobrazení
received_1840307482680349.jpeg
received_1840307482680349.jpeg (50.27 KiB) 579 zobrazení
received_1840307749346989.jpeg
received_1840307749346989.jpeg (88.17 KiB) 579 zobrazení
received_1840306092680488.jpeg
received_1840306092680488.jpeg (56.93 KiB) 579 zobrazení
 
Užívateľov profilový obrázok
TT-SIMIK
Príspevky: 10566
Registrovaný: 8.9.2007
Auto: BMW 730Ld 370PS
Kraj: Trnavský
Bydlisko: SERVIS BMW Mobil:0917 741480 www.bmwtt.sk

Re: Pomoc s turbom Surne

Nedeľa, 25. Marca 2018, 10:49

Treba to riadne skontrolovat,otecene to mozes mat od vytlaku,odvetrania,klapiek,vakuovky,tesnenie IC,atd....vobec to nemusi byt turbo.....

Ps: tieto turba sa daju robit uplne v pohode...
Ak niekto chce radu priamo odomňa,tak klikni na BANNER >> NOVÝ WEB PRE VÁS <<
Obrázok
http://www.bmwtt.sk
Mám v živote dve lásky, SIMONKU a BMW
AJ MÚDRI SÚ OBČAS SPROSTÍ,AJ SPROSTÍ SÚ OBČAS MÚDRI!!!!!
 
Fery222
Príspevky: 3
Registrovaný: 24.3.2018
Auto: Bmw 530 xd
Kraj: Žilinský

Re: Pomoc s turbom Surne

Nedeľa, 25. Marca 2018, 22:46

Auto uz je v servise na obhliadke zajtra mi povie co a ako ... ano cital som tu na forach o vakuovke a ties neviem ci bol meneny separator oleja kedze som majitelom kratko .... tak som poslal nech mi ju odfotia a tlaci sa tam olej tak dufam ze to bude kvoli tomu dam vediet potom a hned zajtra objedm separator a tesnenia na vakuovku a dakujem hned budem lepsie spat :)
 
vladoslavo
Príspevky: 739
Registrovaný: 8.11.2012
Auto: E61, 525 d, LCI
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: BA

Re: Pomoc s turbom Surne

Pondelok, 26. Marca 2018, 19:16

Pocuj, nemas predratu tu hlinikovu hadicu, o ktoru sa opiera ta gumova hadica chladiaceho okruhu? Ta hadica sa jemne chveje a casom prederie hlinikovu hadicu. Ja som si tam urobil taky drziak.
 
Fery222
Príspevky: 3
Registrovaný: 24.3.2018
Auto: Bmw 530 xd
Kraj: Žilinský

Re: Pomoc s turbom Surne

Štvrtok, 9. Augusta 2018, 19:47

Aj ked neskoro ale ...
Tak v servise menili tesnenie pod turbom ale zbytocne po vimene sa zistilo ze to prepusta nieco ine ale vraj to nieje potrebne menit ... (neviem sice ako je mozne ze sa po kupe pod autom objavilo az tolko oleja .... zeby kvoli tej diere na foto ? A dakujem za radu :) urobil som si tam drziak a zalepil dieru kovom...

Pod autom uz sucho niekolko mesiacou nic nepozorujem motor je ale zospodu od oleja ale uz som sa stym zmieril
Prílohy
20180418_143832.jpg

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: rely a 8 neregistrovaných