... všetko o BMW ...

Moderátori: alfi666, BinKooL, fox1k

banner
 
Revis
Autor témy
Príspevky: 9
Registrovaný: 9.9.2018
Auto: bmw e46 320i
Kraj: Žilinský

EML

Piatok, 2. Novembra 2018, 07:41

Zdravím.... Včera som šiel sa previesť na mojom aute.... e46 110kw 320i M52..... Všetko šlo v pohode až na lambda sondu jednu o ktorej viem auto bolo pred skoro mesiacom v BMW servise o lambde som vedel ale bolo tam kvôli vanosu a tesneniam a podobným veciam..... Všetko šlo dobre až na to že mi svieti check engine čo je sposobené tou lambda sondou (to mi povedali v BMW momentalne neviem kvoli všetkému može teraz svietiť ale určite tam bude lambda sonda ale myslím že to je za katalizátorom čiže pozerá len stav katalizátora) ..... že raz zasvietila raz zhasla kontrolka check engine.... Mno včera keď som šiel autom tak mi začalo svietiť ASC s EML už kedysi mi to robilo ale bolo to vánosom (ten šlapal ako hodinky a pochybujem že to bude ním nakoľko bol v bmw servise i ked aj majster tesar sa môže seknuť ale auto šlo ako raketa furt :D .....), čítal som ešte semka že to môže robiť bateria skušal som ju hned ako som prišiel domov vymeniť s fabie (rovnaká kapacita v dobrom stave), ešte viem že by to mohla robiť škrtiaca klabka skúsim ju dneska pozrieť a dám ešte vedieť či ju náhodou cez lambda sondu nezahádzalo ale pochybujem celkom o tom.... Môže to robiť ešte niečo iné ? .... Dáke snímače klukovky a podobné veci ??? ..... Dalej stalo sa mi to ako som šiel strmím kompcom tam som v pohode vyšiel bez problémov potm som šiel dole kopcom a dal som neutral (nech ušetrím palivo nejaké že nebudem zbytočne míňať) a ako som šiel dole kopcom na križovatku som zastavil lebo som dával prednosť a že sa idem rozbehnuť a vtedy mi to zasvietilo ..... Ešte rozmýšlam či to nemohlo sa stať nabíjačkou na iphone do zapaľovača čo sa dáva lebo som to tam v živote nemal a nejakosi divne to praskalo ...... Tak chcem sa spýtať na nejaké typy je mi jasné že mi poviete na diagnostiku že mám ísť atd... áno pojdem ale asi až v pondelok..... Dnes skúsim pozrieť klabku v akom je stave dám ešte ked tak vedieť..... Len ma napadlo či by ste tu nemohli napísať niekto všetky také možné chyby okolo EML resp nudzového režimu ? :P ..... A ešte jedna vec ma napadla ked som vymenil baterku tak musím tie chyby zmazať z pamate aby ich odstránilo tuto danu poruchu resp nudzak, či stači ked sa proste problém opraví bez mazania a ono to zhasne ? :P dakujem veľmi pekne za pomoc :) .... Ešte mala poznámka možno bude dôležitá .... Ked auto necham na voľnobehu nesvieti žiadne EML s ASC..... Ale ako náhle sa pohnem alebo dám proste do otáčok tak to zasvieti......
 
Revis
Autor témy
Príspevky: 9
Registrovaný: 9.9.2018
Auto: bmw e46 320i
Kraj: Žilinský

Re: EML

Piatok, 2. Novembra 2018, 12:44

Tak problém solved :D :D :D :D .............. Zaseklo mi škrtiacu jemne som po nej buchol malou račnou po nej z druhej strany a fakči ..... Ovládala ju iba elektronika mechanicky vôbec nešla ..... A trocha som si nastavil doraz nech sa to už nestáva lebo tá elektronika furt chce prekonávať to lanko a dávať to do nulovej polohy :D :D :D :D ..... škoda že už vtedy ju neovládala iba elektronika bola by to lepšia vec :D
 
Užívateľov profilový obrázok
drak
Príspevky: 324
Registrovaný: 19.4.2009
Auto: bmw 330 ci smg
Kraj: Prešovský
Bydlisko: Le

Re: EML

Sobota, 3. Novembra 2018, 13:02

Nuz si spravni mechanik ked ti stacilo len po nej pobuchat... mal si ju riadne vycistit..a dalsia vec ma dorazila ze ked vyhodis rychlost dole kopcom ze usporis na palive.. vetsiu hlupost som nepocul :D
 
Revis
Autor témy
Príspevky: 9
Registrovaný: 9.9.2018
Auto: bmw e46 320i
Kraj: Žilinský

Re: EML

Sobota, 3. Novembra 2018, 17:35

Drak máš menšie otáčky na neutraly ako na rýchlosti :P :D ......... Tieto palubaky ojebávaju furt aj vo volkswagnoch ale logika akosi nepusti ..... čo sa týka tej špini v škrtiacej jasne že som ju vyčistil i ked bola hodne čista neviem čo ju postrihalo :D :D ........ A nemyslel som ultra na spotrebu ale taku šetrnejšiu jazdu lepšie napísané ! :D .... A hej tiež som si to myslel ale ked sa len spustiš dole kopcom bez rychlosti rychlost ti nebrzdi motor a hotovo proste :P :D tým pádom dalej určite zájdeš ako keby si mal 5ku to znamená že určite viacej ušetríš :P ....... Tiež som zo začiatku vravel to isté ale mám to otestované aj s kamošom na passatrone :D
 
Užívateľov profilový obrázok
jurkyLE
Príspevky: 3086
Registrovaný: 17.7.2009
Auto: Volvo XC90 + BMW X5
Kraj: Zahraničie
Bydlisko: Levice

Re: EML

Sobota, 3. Novembra 2018, 19:11

Tebe dve Nobelovej ceny, jednu za slovenčinu a druhú za teóriu úspory paliva. Hotentot.
Ex Mercedes CL500
Daily Fabia RS
Mercedes SLK 320
 
Revis
Autor témy
Príspevky: 9
Registrovaný: 9.9.2018
Auto: bmw e46 320i
Kraj: Žilinský

Re: EML

Sobota, 3. Novembra 2018, 21:19

Aši tak :D :D :D :D :D :D .......Potom pošlem adresu ?? :D :D :D Nech mi prídu spenažím a nemusím riešiť spotrebu či ? :D :D :D :D :D .......... Ja mám dobru naladu proste :D som sa potešil že to iba hento s tou škrtiacou i keď nwm prečo to spravilo keď bola čistá z oboch strán troška mi to vrta hlavičkou :P ako bola len v tich drážkach špinava alebo ako to povedať :D ale fakt minimálne v seate čo som mal tam bola čierna skoro celááá :D :D: D :D
 
Užívateľov profilový obrázok
drak
Príspevky: 324
Registrovaný: 19.4.2009
Auto: bmw 330 ci smg
Kraj: Prešovský
Bydlisko: Le

Re: EML

Pondelok, 5. Novembra 2018, 08:31

Nuz kim to bola klapka v pohode ale este daj bacha co tankujes aj to robi bordel ... a co sa tika tej uspori najdi si o tom viacej lebo sa velmi mylis potom budes vyzerat ako hlupak tuna na klube :smile:
 
Užívateľov profilový obrázok
janest
Príspevky: 389
Registrovaný: 9.5.2010
Auto: E 46 318i Touring
Kraj: Prešovský

Re: EML

Streda, 21. Novembra 2018, 19:24

Revis, Revis, môj ty Bože ochraňuj nás !

"Všetko šlo v pohode až na lambda sondu jednu o ktorej viem" + "[font=-apple-system, Helvetica Neue, Helvetica, sans-serif]Všetko šlo dobre až na to že mi svieti check engine čo je sposobené tou lambda sondou (to mi povedali v BMW momentalne neviem kvoli všetkému može teraz svietiť ale určite tam bude lambda sonda ale myslím že to je za katalizátorom čiže pozerá len stav katalizátora) ..... že raz zasvietila raz zhasla kontrolka check engine...."[/font]

Tak si to rozmeníme na drobné :
ad 1., L.sonda za katalyzátorom je monitorovacia a ten názov mýli mnohých ktorí si myslia, že len na čosi dozerá a keďže sa im nechce študovať tak to hodia na katalyzátor. Je to omyl ! Sonda "za " monitoruje ako prebehol katalytický proces a koľko zvyškového kyslíka ostalo. Laický povedané predná tzv. riadiaca povie či pridať alebo ubrať a zadná tzv. monitorovacia povie ako veľmi. Sondy spolu s katalyzátorom tvoria jeden nedeliteľný diagnostický celok ! Závada na ktoromkoľvek z nich negatívne ovplyvní zvyšok celku.
ad 2., L.sondy sú konštrukčne rovnaké a líšia sa len dĺžkou kábla podľa toho kde sú inštalované. Ich životnosť je daná výrobcom na 160.000 km potom je ich vhodné vymeniť za nové - VŠETKY !
ad 3., L.sondy postupom času ako stárnu a zanášajú sa splodinami menia svoje charakteristiky. Ich pracovné napätie je od 0,1 do 1 V a rýchlosť skokovej zmeny s akou reagujú je 0,125 sek. Východzie napätie L.sondy ktoré sníma RJ je 0,45 V čo odpovedá ideálnej zmesi pre spaľovanie 14,7:1 ( vzduch / benzín ) Najčastejšími závadami sú tzv. zamrznutie - kedy sonda permanentne "ide" na rovnakom napätí v predpísanej tolerancii ( 0,1 až 1 V ) alebo reaguje pomaly a nespĺňa časový limit skokovej zmeny. V týchto prípadoch sa nerozsvieti kontrolka CHECK ENGINE !
L.sonda rozsvieti kontrolku iba v prípade, že presiahne limit pod 0,1V alebo prekročí 1 V !
ad 4., Jazdenie s vadnými alebo starými sondami má za následok nadmerné opotrebovanie katalyzátora a zvýšenie spotreby !

Preto mi príde smiešne uvažovanie o šetrení paliva vyradením na voľnobeh čo v konečnom dôsledku nepomôže ani pri funkčných sondách iba ak by klesanie bolo mierne a v dĺžke niekoľkých kilometrov. Jednoducho pokiaľ sa to gúľa na 5-ke dole kopcom a dáš nohu z plynu dole je spotreba 0-ová, voľnobeh má tuším 1,8 lit./hod.

Takže suma sumárum v tvojom prípade je jedná lambda lenivá a druhej prepína ( tzn. šibe, drbe a pod. a vyhadzuje napätie mimo toleranciu ) a to ich môžeš mať 4 ( nechce sa mi hľadať tvoj agregát ) To samozrejme nevylučuje inú chybu v systéme nakoľko CHECH ENGINE je zdužená kontrolka.

A ešte jedná poznámka : na BC je v menu (podmenu tuším 5.1) údaj o priemernej spotrebe a je ho možné kalibrovať a ručím ti za to ,že to potom ráta presnejšie ako krčmár poldecáky. Len je treba vedieť , že ho musíš resetnúť alebo odpojiť batériu a prejsť aspoň 100 km. Po resete naskočí preddefinovaný údaj o spotrebe 10 litr./100 km, ktorý sa prejdenou vzdialenosťou upravuje na reálnu priemernú spotrebu v premávke. Potom ti to dáva údaj ktorý si vieš vyhodnotiť vo vzťahu k štýlu jazdy alebo závady na L.sondách.
P.S.: Veľa šťastných kilometrov želám , a ....nie je začo :)
 
Salieri
Príspevky: 5
Registrovaný: 12.8.2017
Auto: bmwe46
Kraj: Nitriansky

Re: EML

Utorok, 22. Januára 2019, 15:56

ak nehas zaradenu rychlost dole kopcom a das nohu z pedalu prec , nastane deceleracia motora a motor zerie 0 litrov takze nevstrekuje palivo ,,, co je urcite uspornejsie riesenie ako ked len vyradis rychlost ,, zapni si kabel do obd 2 a pozoruj sam ked si myslis ze na neutrale zere dole kopcom menej ....
 
Užívateľov profilový obrázok
EBOLA
Príspevky: 4349
Registrovaný: 3.10.2007
Auto: E46 325xiT, mini 1,6
Kraj: Banskobystrický

Re: EML

Včera, 19:51

Okrem toho si hore vyčisti disky, jednu jazdu daj so so zazaradenou rychlostou a druhú bez... Zašpinenie kolies napovie čo je lepšia varianta 😉
 
Užívateľov profilový obrázok
januar
Príspevky: 716
Registrovaný: 18.9.2007
Auto: e46 316ti copmact
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Malacky

Re: EML

Včera, 20:24

Salieri napísal:
ak nehas zaradenu rychlost dole kopcom a das nohu z pedalu prec , nastane deceleracia motora a motor zerie 0 litrov takze nevstrekuje palivo ,,, co je urcite uspornejsie riesenie ako ked len vyradis rychlost ,, zapni si kabel do obd 2 a pozoruj sam ked si myslis ze na neutrale zere dole kopcom menej ....
toto je diskusia na dlho. Treba ratat kde a ako.
1. Ak ides dole kopcom s vyradenou rychlostou tak spotreba je okolo 1l/100km samozrejme za predpokladu ze ked pojdes dole tou istou rychlostou alebo budes zrychlovat. A nemusis zbytocne pridavat plyn
2. Ak ides dole kopcom so zaradenou rychlostou tak spotreba je 0l//100km ale dane vozidlo zacne spomalovat(samozrejme zalezi ake je strme klesanie a ake dlhe). A ci potom zasa musi zrychlit na danu rychlost.
Takze kazdy si musi uvedomit ci sa mu oplati jazdit s vyradenou rychlostou alebo zaradenou.
Ja osobne vyradujem z kopca kedze dost castou jazdim cez PK Babu a viem kedy vyradit a kedy zasa zaradit rychlost aby som zasa brzdil s motorom a setril zasa aj brzdy(takto som dokazal na jednych brzdach dokazal najazdit az 100t.km s tym ze brzdy boli aj na Slovakiaringu, kde dostali zabrat, Takto som tam jazdil az 6hodin). A ano da sa usetrit pri vyradovani rychlosti ale clovek musi poznat dany usek, kde sa oplati a kde nie. Samozrejme ratajme, ze usetrene palivo nebude hned liter ale casom sa to pozbiera.
A ty co tomu neveria. Ano mam to vyskusane. Dokonca aj BC mi to potvrdil, ako ked mam mat zaradenu rychlost a davat plyn ked idem dole kopcom.

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Bing [Bot] a 5 neregistrovaných