... všetko o BMW ...
Moderátori: barabas, alfi666, Kraken, johnyfly1

 
											

 kedy sme mali takéto zimy???
  kedy sme mali takéto zimy??? čiže ak ti štrkocú dvihátka tak ich natlačí ešte o niečo neskor, nehovoriac o tom že ak sa tento olej zohreje tak je ešte redší
  čiže ak ti štrkocú dvihátka tak ich natlačí ešte o niečo neskor, nehovoriac o tom že ak sa tento olej zohreje tak je ešte redší   vyššia spotreba oleja.
  vyššia spotreba oleja.

 uh, to som si ani neuvedomil
 uh, to som si ani neuvedomil

GtheRacer napísal:maiki takto:
V principe to zavisi od penazenky, resp. kolko mu chces dopriat.
Treba povedat ze 10W-40 pri intervale vymeny 10-15tis km (lepsie 10)
je presne to, na co bol tento motor skonstruovany.
Pri olejoch sa hodne hovori o viskozite, ale ta vobec nie je taka
podstatna, ako ostatny obsah oleja - predovsetkym aditiva.
Preto hovorim, ze je to o tom, co mu chces dopriat.
5W-40 je tiez vhodne, ale zdvihata sa uz mozu ozvat.
0W uz bude na tvoje zdvihatka nevhodne - NIE
kvalitny 10W-40 je napr. Eni, Liqui Moly.
Ked, ako som pisal mu chces dopriat - non+ultra je Mobil1 ale 5W-50 Peak Life.
Ale aj prislusne kostuje.
Ja napr. do M52 lejem 5,5-6l 5W-50 a podla idividualnej potreby (nasadenie motora,
stav zdvihatok) zahustim - dolejem doplna 10W-60
To je ako ked sa krmis kaviarom.
S cistim svedomim mozes zostat pri kvalitnom 10W-40, 10tis. km vymena + kvalitny filter.
To sa bude pacit aj tvojej penazenke.
Preplach nie je potrebny. Vsetky oleje (akurat v roznej koncentracii) obsahuju rozpustadla
usadenin. Takze pokial neriesis konkretny technicky problem, motor sa cisti samotnym olejom
pri prevadzke (s vynimkov kratkych trati - vtedy sa tvori kondenz; a technickych poruch - napr.
tesnenia a pod.)
 
   motor ide pekne tichučko, nič neklepe a ani mi nemizne, len tá cena zaňho je trošku vyššia ako 10W40
  motor ide pekne tichučko, nič neklepe a ani mi nemizne, len tá cena zaňho je trošku vyššia ako 10W40   
 
  
 