Strana 1 z 6

Riadenie + podvozok

Napísané: Pondelok, 29. Júla 2013, 12:50
od stanleyy
Ak ma niekto problemy s riadenim a podvozkom ako ja - tak uz to viem oficialne: BMW o tychto problemoch vie, na oba existuju P.U.M.A cases, konecne som sa k tomu po 2 rokoch trapenia dopatral!

Na riadenie (tahanie do strany, nepresne v strede, prilis citlive) maju v BMW nejaku servisnu proceduru, nastavuju sa tam predne pruziny, updatuje software v EPS a v nudzi meni cely stlpik riadenia.
Buchanie zadnej napravy v pripade adaptivnych tlmicov sa riesi vymenou zadnych tlmicov (cena 1180 € s montazou a DPH).
Ak mate s tym niekto problem, tak to skuste riesit tak ako ja cez BMW servis v Dunajskej Strede, ktori ako jedini mi boli schopni nieco na to povedat.

Re: Riadenie + podvozok

Napísané: Pondelok, 29. Júla 2013, 13:43
od mexican
stanleyy napísal:
Ak ma niekto problemy s riadenim a podvozkom ako ja - tak uz to viem oficialne: BMW o tychto problemoch vie, na oba existuju P.U.M.A cases, konecne som sa k tomu po 2 rokoch trapenia dopatral!

Na riadenie (tahanie do strany, nepresne v strede, prilis citlive) maju v BMW nejaku servisnu proceduru, nastavuju sa tam predne pruziny, updatuje software v EPS a v nudzi meni cely stlpik riadenia.
Buchanie zadnej napravy v pripade adaptivnych tlmicov sa riesi vymenou zadnych tlmicov (cena 1180 € s montazou a DPH).
Ak mate s tym niekto problem, tak to skuste riesit tak ako ja cez BMW servis v Dunajskej Strede, ktori ako jedini mi boli schopni nieco na to povedat.


Vedel by si nejako vyzistiť číslo toho PUMA case ohľadom riadenia?
Ty máš riadenie normálne alebo aktívne? Týkalo sa to oboch typov?

Re: Riadenie + podvozok

Napísané: Pondelok, 29. Júla 2013, 13:53
od stanleyy
mexican napísal:

Vedel by si nejako vyzistiť číslo toho PUMA case ohľadom riadenia?
Ty máš riadenie normálne alebo aktívne? Týkalo sa to oboch typov?


normalne riadenie - puma cislo nemam, nedali mi ho zo servisu... je to ten klasicky "pull to right" problem, co sa riesil na kazdom fore..
ja to nazyvam "totalne na hovno riadenie" resp. "nova 5ka je na prd" problem.
Keby som minuly tyzden nejazdil na novej 330xd, ktora mi konecne dopriala "radost z jazdy", tak asi rovno predavam BMW a vobec to uz neriesim.
Ale toto ma nakoplo a chcem si dat auto do 100% poriadku - snad to pomoze.

Re: Riadenie + podvozok

Napísané: Utorok, 30. Júla 2013, 16:15
od oseldusan
Velmi zaujimave.
VCo sa tyka riadenia, ja by som to auto najradsej vyhodil von oknom. Mam tiez "normalne" riadenie. Kedze vsak menim auta ( e39, e61,f10 ) pomaly kazdu tyzden, je to az neuveritelne , ako nahovno pocit z riadenia mam v tej f10. Samozrejme podvozok, motor, prevodovka je uplne niekde inde, ale to riadenie je pekny srot. Ja som to doteraz prisudzoval elektrickemu posilnovacu riadenia.

Re: Riadenie + podvozok

Napísané: Utorok, 30. Júla 2013, 18:04
od stanleyy
oseldusan napísal:
Velmi zaujimave.
VCo sa tyka riadenia, ja by som to auto najradsej vyhodil von oknom. Mam tiez "normalne" riadenie. Kedze vsak menim auta ( e39, e61,f10 ) pomaly kazdu tyzden, je to az neuveritelne , ako nahovno pocit z riadenia mam v tej f10. Samozrejme podvozok, motor, prevodovka je uplne niekde inde, ale to riadenie je pekny srot. Ja som to doteraz prisudzoval elektrickemu posilnovacu riadenia.


dobre si prisudzoval - software do toho asi robil nejaky student ako zadanie, lebo takto na hovno som nevidel posilnovac fungovat nikde. Aj stary ziguliak jazdi presnejsie ako toto...

Re: Riadenie + podvozok

Napísané: Utorok, 30. Júla 2013, 18:48
od oseldusan
A co sa tyka podvozku ... Mam adaptivny podvozok. V porovnani s E39 a E61 je to uplne o niecom inom. V dobrom. Nikdy som nesiel v F10 bez adaptivneho podvozku, takze to neviem porovnat. ALE. To moje auto ma jedno velke minus. A to je prejazd priecnej nerovnosti v zakrute vo "vacsej" rychlosti okolo 100 . Napriklad v Blave , po dialnici smerom na Vieden, ked sa zataca dolava za Einsteinovou ulicou , teda ta tiahla pripajacia cast na dialnicu z Brna. Je tam jeden velky spoj . Asi mostovy spoj. To auto sposobi taku vec, ze sa podla mna snazi odpruzit tu nerovnost, ale zadok to nezvladne a ustreli s takym pocitom, ze som ho utrhol a on si pokracuje dalej mimo auta :D .
To robi v mode comfort +. V mode sport to neurobi. Velmi neprijemny pocit.

Re: Riadenie + podvozok

Napísané: Utorok, 30. Júla 2013, 19:11
od stanleyy
ja mam adaptivne tlmice a uz si chystam 1200 euro na vymenu tych zadnych..
bucha mi to od zaciatku a teraz po zaruke mi povedia, ze o tom BMW vie.. nech idu do prdele

Re: Riadenie + podvozok

Napísané: Utorok, 30. Júla 2013, 20:33
od voMacK
oseldusan napísal:
A co sa tyka podvozku ... Mam adaptivny podvozok. V porovnani s E39 a E61 je to uplne o niecom inom. V dobrom. Nikdy som nesiel v F10 bez adaptivneho podvozku, takze to neviem porovnat. ALE. To moje auto ma jedno velke minus. A to je prejazd priecnej nerovnosti v zakrute vo "vacsej" rychlosti okolo 100 . Napriklad v Blave , po dialnici smerom na Vieden, ked sa zataca dolava za Einsteinovou ulicou , teda ta tiahla pripajacia cast na dialnicu z Brna. Je tam jeden velky spoj . Asi mostovy spoj. To auto sposobi taku vec, ze sa podla mna snazi odpruzit tu nerovnost, ale zadok to nezvladne a ustreli s takym pocitom, ze som ho utrhol a on si pokracuje dalej mimo auta :D .
To robi v mode comfort +. V mode sport to neurobi. Velmi neprijemny pocit.


za to mozu hlavne RFT pneu

Re: Riadenie + podvozok

Napísané: Utorok, 30. Júla 2013, 20:36
od stanleyy
ake runflat pneu? som siel minuly tyzden na 330xd na 19tkach runflatoch a slo to uplne megaluxusne...
to auto nemalo adaptivne tlmice, ale m-packet podvozok a jazdilo to o 3 triedy lepsie, ako moja F10 na 18tkach a adaptivnych tlmicoch..
runflaty mozno robia jazdu tvrdsou, ale nerobia skakanie - teda ibaze by boli brutalne rozdiely medzi mojimi dunlopmi a tym, co bolo na tej trojke.

Re: Riadenie + podvozok

Napísané: Utorok, 30. Júla 2013, 20:43
od oseldusan
stanleyy napísal:
ake runflat pneu? som siel minuly tyzden na 330xd na 19tkach runflatoch a slo to uplne megaluxusne...
to auto nemalo adaptivne tlmice, ale m-packet podvozok a jazdilo to o 3 triedy lepsie, ako moja F10 na 18tkach a adaptivnych tlmicoch..
runflaty mozno robia jazdu tvrdsou, ale nerobia skakanie - teda ibaze by boli brutalne rozdiely medzi mojimi dunlopmi a tym, co bolo na tej trojke.


voMacK mal asi na mysli tu jednu konkretnu situaciu.
Mne osobne runflaty nevadia tvrdostou. Respektive pri F10 a pri adaptivnom podvozku ich ani necitim. Ja ich mam akurat neunosne hlucne , ako som pisal v inej teme.

Re: Riadenie + podvozok

Napísané: Streda, 31. Júla 2013, 07:17
od mexican
oseldusan napísal:
A co sa tyka podvozku ... Mam adaptivny podvozok. V porovnani s E39 a E61 je to uplne o niecom inom. V dobrom. Nikdy som nesiel v F10 bez adaptivneho podvozku, takze to neviem porovnat. ALE. To moje auto ma jedno velke minus. A to je prejazd priecnej nerovnosti v zakrute vo "vacsej" rychlosti okolo 100 . Napriklad v Blave , po dialnici smerom na Vieden, ked sa zataca dolava za Einsteinovou ulicou , teda ta tiahla pripajacia cast na dialnicu z Brna. Je tam jeden velky spoj . Asi mostovy spoj. To auto sposobi taku vec, ze sa podla mna snazi odpruzit tu nerovnost, ale zadok to nezvladne a ustreli s takym pocitom, ze som ho utrhol a on si pokracuje dalej mimo auta :D .
To robi v mode comfort +. V mode sport to neurobi. Velmi neprijemny pocit.


Ja mám zase presne opačnú skúsenosť s odskakovaním. Keď sa schádza z prístavného mosta na Bajkalskú, tak v ľavotočivej zákrute je jeden spoj na ceste na ktorom mi odskakoval zadok na každom aute. F10 je prvé auto, ktoré na tom spoji neodskakuje.

Re: Riadenie + podvozok

Napísané: Streda, 31. Júla 2013, 09:09
od davo2006
stanleyy napísal:
ake runflat pneu? som siel minuly tyzden na 330xd na 19tkach runflatoch a slo to uplne megaluxusne...
to auto nemalo adaptivne tlmice, ale m-packet podvozok a jazdilo to o 3 triedy lepsie, ako moja F10 na 18tkach a adaptivnych tlmicoch..
runflaty mozno robia jazdu tvrdsou, ale nerobia skakanie - teda ibaze by boli brutalne rozdiely medzi mojimi dunlopmi a tym, co bolo na tej trojke.


xdrive a m podvozok sa myslim navzajom vylucuju, cize to malo len standardny podvozok ak sa nemylim

Re: Riadenie + podvozok

Napísané: Streda, 31. Júla 2013, 09:13
od mexican
F3x už to má s tým podvozkom inak poriešené než F1x.
Včera som si len tak pre srandu dal v konfigurátore nakonfigurovať F31 330xd s M-paketom a normálne mi to tam bez breptania dalo športový podvozok.

Re: Riadenie + podvozok

Napísané: Streda, 31. Júla 2013, 09:37
od stanleyy
mexican napísal:
F3x už to má s tým podvozkom inak poriešené než F1x.
Včera som si len tak pre srandu dal v konfigurátore nakonfigurovať F31 330xd s M-paketom a normálne mi to tam bez breptania dalo športový podvozok.


yop...
ta trojka mala sportovy podvozok aj modre brzdice... teda aspon to mi tvrdil chlapik v BMW.

Re: Riadenie + podvozok

Napísané: Streda, 31. Júla 2013, 09:39
od voMacK
je to tak...a prve auto, kt umoznilo skombinovat X a m-paket podovozk bola F07