... všetko o BMW ...

reklamne predmety bmwklub.sk
 
Užívateľov profilový obrázok
wayco84 e34-525i
Autor témy
Príspevky: 11
Registrovaný: 27.2.2013
Auto: BMW e34 525i vanos
Kraj: Trenčiansky

Dlhodoby problem s motorom 525i VANOS

Streda, 27. Februára 2013, 21:33

Ahojte,mam e34 525i 24v vanos a mam problem s kolisanim otacok a teraz sa k tomu pridal dalsi ze pocas jazdy auto prestava zrychlovat,posoby to ako ked dochadza benzin albo nema vzduch.Pocul som ze na vduch ma najvacsi vpliv VAHA VZDUCHU a ze ak je vaha v poriadku po odpojeni vahy motor zdochne ale ked som to skusal tal motor ani nevedel ze som ju odpojil.Tu na fore som sa docital ze mal jeden Pan alebo chalan mal tiez podobne probleny a ze to bolo vstrekovacie cerpadlo.Riesim tento problem uz viac ako rok,dal som koli tomu aj prekruzkovat motor,nove hlavove tesnenie a vsetky veci okolo toho,stalo to viac ako 1000€.Auto ide ako nove je problem ho udrzat na ceste ked zaprsi a mate tazku nohu na plyne ale nejak to blbne.Mozete mi poradit alebo aspon napisat nejaku Vasu skusenost s takouto alebo podobnou vecou?Dakujem
 
filipko2323
Príspevky: 146
Registrovaný: 4.2.2013
Auto: 3xE34
Kraj: Košický

Re: Dlhodoby problem s motorom 525i VANOS

Streda, 27. Februára 2013, 21:55

tvoj motor nema vstrekovacie cerpadlo ale podavacie,ktore najdes pravdepodobne v nadrzi.Moze to sposobovat vela veci ako pises vaha vzduchu ale napriklad aj palivovy filter.Skusil by som ho vymenit,je lacny a ak ho vymenis nic tim nepokazis.Niesom elektrikar ale skusil by som premerat cerpadlo v nadrzi aky prud donho ide,mozno bude problem aj tam.Vela stastia pri oprave :thumbup:
ex Mercedes W126
ex Mercedes W124
 
starynovy
Príspevky: 8944
Registrovaný: 10.6.2012
Kraj: Zahraničie

Re: Dlhodoby problem s motorom 525i VANOS

Streda, 27. Februára 2013, 23:01

noo to si pockame na Darklorda, ten si stym motorom uz uzil svoje, podla pribehu sa tiez chysta renovovat motor po mechanickej stranke. Inac s tou vahou si to pobral zle, ak je dobra, a odpojis ju, auto pojde horsie, ak je vadna, a auto takmer nejde, po odpojeni by si mal citit zlepsenie. Presne, vymen filtre ak si tak uz neurobil, potom by bolo na mieste zmerat tlak benzinu-resp. vymenit podavacku z dobreho auta. Diagnostika by tiez nebola odveci-ako vzdy, mozno len nejake cidielko..
 
hessy

Re: Dlhodoby problem s motorom 525i VANOS

Streda, 27. Februára 2013, 23:10

zlu vadnu vahu spoznas ak ju odpojis a je zla auto si prida otacky a celkovo sa ten chod motora troska ustaly zlepsi aj po zvuku a ma lepsi priebeh do otacok odpoj ju a prebehni sa. Ak je dobra motor ma tendenciu takmer skapat ale neskape a zacne ist divne no podla toho co pises mas v riti vahu vzduchu. Auto nema vykon, kolisanie otacok to vypada na vahu vzuchu.

edit: Vadne cerpadlo sa prejavuje skor ked chces nastartovat auto ledva chyti na 2valce drzi sa okolo 350otacok mal som toto na 520ne a sem tam auto po tom zacalo ,,vynechavat" pri plnom plyne sa to prejavovalo ako keby ti dosiel benzin na chvilocku zacalo vynechavat ale po chvilke uz islo normalne. Cize, mozes mat v prdeli aj cerpadlo aj vahu vzuchu ako tak rozmyslam
 
Užívateľov profilový obrázok
darklord
Príspevky: 1249
Registrovaný: 15.12.2011
Auto: stara haraburda
Kraj: Bratislavský

Re: Dlhodoby problem s motorom 525i VANOS

Štvrtok, 28. Februára 2013, 07:35

Ak mozes skus problem trochu viac popisat. Pises ze to mas prekruzkovane, nanovo poskladane takze predpokladam ze netesnosti v sani a ine mechanicke zavady to sposobovat nemozu (stvrdnute tesnenia na sani, popraksane hadicky atd, napriklad aj zly brzdovy posilovac, casovanie rozvodov). Ako prve by som odporucil skusit na diagnostike pozret zavady - ci DME vidi nejaku chybu. Ak ano - tak aku? Ak nie, tak pokracovat v hladani zavady. Kolisanie otacok a stratu vykonu moze mat na svedomi viacero veci (a idealne ked sa napr polo-zle cidlo otacok stretne s polo-zlym regulatorom tlaku paliva). Ako prvu vec by som skusil to najjednoduchsie - zmerat tlak paliva (a nie len na volnobeh). Pokial bue tlak nizky, vacsinou za to moze cerpadlo v nadrzi alebo palivovy filter. Pokial bude tlak vysoky alebo bude kolisat, zameral by som sa na regulator tlaku (jeden dobry pripadne mam v inzercii). Ovsem toto sa da vo vacsine pripadov poznat na tom ze auto dlho (dlhsie ako normalne) startuje.

Ked pises ze motor absolutne nereaguje na odpojenie vahy - aj keby bola neviem ako zla tak minimalne musi zvysit volnobeh a potom sa ustalit, pretoze toto je pre neho kriticka zavada a v pripade ze nema signal od vahy bezi v "limp mode" rezime. Nemusi byt primarne v prdeli vaha ale moze byt napr KO kabelaz. Takze do ruky multimeter, pri nastartovanom motore a zapojenej vahe premerat ci vaha dostava 5V (alebo 12V?) napajanie, a ako reaguje na pridavanie a pustanie plynu. Takto z hlavy ti nepoviem ktory kabel je co, ale s voltmetrom nemas co pokazis ked si to odskusas. Medzi dvomi bude stale napajanie ktore sa nemeni (nemalo by sa) a druhe dva budu reagovat na prietok vzduchu - pridas plyn a napatie pojde hore, ak je vaha OK). Ak nenameras nic (a trikrat si to skontrolujes ze fakt tam nikde neni ziadne meratelne napatie) tak bude v prdeli kabelaz medzi jednotkou a vahou vzduchu, na opravu sice narocne na nervy, ale nic co by sa nedalo za chvilu poriesit.

Dalsou vecou co zvykne odchadzat a nielen na M50 motoroch je snimac uhla skrtiacej klapky. Je to v podstate len hlupy potenciometer bez nejakej internej logiky, cize odpojit konektor, pripojit multimeter v rezime merania odporu (ma tri kontakty, treba skusit medzi ktorymi dvomi sa meni odpor). Najlepsie na toto je rucickovy merak, aby si videl ci rucicka neskace ked pomaly otvaras a zatvaras klapku, pripadne ci pri zavretej klapke neskace odpor. Ak rucicka skace - vymenit cidlo.

Nenapisal si ale, ci tam nahodou nemas ASC/ASC+T, tam moze byt dalsia zrada.
"Řídit diesel je něco jako bejt teplej, v dnešní době nic neobvyklého, ale pořád špatně."
 
hessy

Re: Dlhodoby problem s motorom 525i VANOS

Štvrtok, 28. Februára 2013, 18:15

moja byvala e34 na vahu vzduchu ked som ju odpojil uz ani neragovala cize to neieje az taka pravda. Zo zaciatku si pridala plyn a ustalilo sa to oproti zapojenej no po case som ju odpojil zasa a uz neragovala ako by sa nechumelilo... takze nemusi to byt nutne pravda ze vzdy zareaguje
 
Užívateľov profilový obrázok
darklord
Príspevky: 1249
Registrovaný: 15.12.2011
Auto: stara haraburda
Kraj: Bratislavský

Re: Dlhodoby problem s motorom 525i VANOS

Štvrtok, 28. Februára 2013, 18:33

Pokial nereaguje tak uz je v limp-mode kvoli tomu ze jednotka ma zapisanu chybu vahy... a to sa ukaze na diagnostike.
"Řídit diesel je něco jako bejt teplej, v dnešní době nic neobvyklého, ale pořád špatně."
 
hessy

Re: Dlhodoby problem s motorom 525i VANOS

Štvrtok, 28. Februára 2013, 18:37

tak mozno to odpojal jak ja jak sa mi chcelo :lol: tak preto mu to uz nereaguje... uvidime mozno to bude len nejaka blbost. Ved, ked ma niekoho v okoli z m50kou nech si pozicia od niekoho dobru vahu a skusi ju napojit to by tiez mohlo pomoct
 
Užívateľov profilový obrázok
diLucca
Príspevky: 207
Registrovaný: 10.6.2010
Auto: Emerican trak
Kraj: Bratislavský

Re: Dlhodoby problem s motorom 525i VANOS

Piatok, 1. Marca 2013, 01:24

skusil by som skontrolovat tesnost sania a podtlakov.
 
Užívateľov profilový obrázok
wayco84 e34-525i
Autor témy
Príspevky: 11
Registrovaný: 27.2.2013
Auto: BMW e34 525i vanos
Kraj: Trenčiansky

Re: Dlhodoby problem s motorom 525i VANOS

Utorok, 5. Marca 2013, 18:27

Dakujem za tipy chalani,auto som dal do servisu a uvidime.Zistil som ze nieco sici pod krytom motora,taky kryt jak rebro.Ked odpijim vahu motor trosku podtrhne a ide dalej.Nasiel som dieru v hadici ktora ide od vahy ku skrtiacej klapke ale ta bola predtym dobra a robilo to tiez,Auto som kupil s touto chybou a nedari sa mi ju odstranit.Uz ma to stalo viac ako 2000€ a uz ma to prestava bavit.Dal som skontrolovat cidlo teploty motora,pretoze po nastartovani klesnu otacky na 650 az 700,myslim ze je to malo pri studenom motori a ked sa zohreje ide nepravidelne akoby chcelo zdochnut ale v poslednej chvyli prida otacky.Ventil volnobeznych otacok a cidla som kazal premerat a uvidim co zistia v servise.Pocas jazdy strati niekedy vykon akoby nemal vzduch alebo benzin,mozno to bude suviset s tym cerpadlom paliva alebo co to tam mam ja.Motor je po generalke,menili sa krizky nejake vitka ventilov vci oklo toho,hlava sa tam robila tesnenie pod hlavu ,gufera ci co ale hadice mi dali stare co tam boli,motor ide jak novy az na tieto zavady,vcera som mu s trucu sliapol na krk a 230 dalo za chylu a vyzeralo to ze este chce ist.Dufam ze sa to vyriesi a ja budem moct investovat konecne do vzhladu a nie pod kapotu.Dakujem Vam vsetkym za rady.
 
hessy

Re: Dlhodoby problem s motorom 525i VANOS

Streda, 6. Marca 2013, 16:13

do rebrovanie sa vola sanie a podla toho co pises mas problem z nasavanim falosneho vzduchu a podla toho co pises ti to nasava hodne vsade.. :D ked si uz robil pretesnenie motora, nechapem preco si nedal o 50ojro viac a pomenil aj hadice okolo sania a vahy vzduchu. Skus otvorit viecko oleja, ak sa chod motora nezmeni nezacne ,,dunat" a triast motorom co sa myslim potvrdi tak mas problem v tomto pripadne viac faktorov ako ten falosny vzduch, vaha vzduchu a cerpadlo. Najlepsie je, ak najdes niekoho dobreho cloveka z rovnakym motorom kto ti na 10min pozicia vahu vzduchu skusit vymenit kupit nove cerpadlo... Vsetko robota do pol hodky az hodky
 
Užívateľov profilový obrázok
wayco84 e34-525i
Autor témy
Príspevky: 11
Registrovaný: 27.2.2013
Auto: BMW e34 525i vanos
Kraj: Trenčiansky

Re: Dlhodoby problem s motorom 525i VANOS

Streda, 6. Marca 2013, 22:28

Volal som do servisu a kazal som vymenit to cerpadlo a snimac teploty co pomaha regulovat sitic.A K tym hadiciam,ked som si prisiel pre auto po generalke a odchadzal som tak mi servisman povedal ze by trebalo pomenit aj hadice.Takze takto.Tiez som krutil hlavou preco to neurobil,ci zaplatis 1100 alebo 1150.Ale uz sa na tom pracuje a uvidim.

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 2 neregistrovaní