Strana 1 z 4

E34 diesel zakladne info

Napísané: Pondelok, 7. Júna 2010, 09:34
od Skodoman
Zdravim :wink:
v poslednom case mi (znova, naposledy to bolo este pred zavedenim eura, ked zachovaly kus stal okolo 100.000sk 8) ) padla do oka E34ka s nejakym dizlovym agregatom, sice budem dost s tym jazdit aj po meste, ale vzhladom na to, ze kupujem stare a pouzivane auto - je podla mna jedno co tam je.
Chcel by som sa spytat na rozdiely v motoroch 524td, 525td a 525tds, ake su nich rozdiely, ktore su najnachylnejsie na vady atd a taktiez, ako vyzera realna spotreba s nimi(pokial jazdi clovek fest ekonomicky ako dochodca a tiez ked sa blazni).
Su tieto kasne pozinkovane alebo tiez trpia hroznou koroziou? Ake maju este ine neduhy?
A aky je rozdiel medzi automatickou a manualnou prevodovkou - nie je automatika istota velkych investicii v buducnosti, ked sa zacne kazit?

Re: E34 diesel zakladne info

Napísané: Pondelok, 7. Júna 2010, 10:37
od eko.fresh
vsetky menovane su extremne nachylne vady 524td, 525td 525tds. e34 s tymto motorizaciami boli vacsinou pracanti cize cakaj koroziu aj tam kde je to nemozne. Predpokladam ze ti ide o spotrebu a kludne jazdenie s m43 518i spravis taku istu spotrebu a v pripade 524 a 525td aj dynamiku. Ak nieco sviznejsie tak m50kove 525ky

Re: E34 diesel zakladne info

Napísané: Pondelok, 7. Júna 2010, 10:46
od Skodoman
Fuha, no to si ma moc nepotesil :-k

A co taka 520i ? Nie je taky zlaty stred medzi spotrebou a adekvatnym vykonom k takemu tazkemu vozidlu?

Re: E34 diesel zakladne info

Napísané: Pondelok, 7. Júna 2010, 12:12
od PATO_SN
moje tds-ko fičí už 16rokov bez nejakej vážnejšeš poruchy , a s motorom sa ešte nič nerobilo takže ja na to auto nekidám nič =)

Re: E34 diesel zakladne info

Napísané: Pondelok, 7. Júna 2010, 23:55
od 323/525
Eko.fresh - tu prvu vetu si kde nabral - kolko si mal 524td, 525td alebo 525tds ? To, co tu pises, su bludy. Ak das motoru (a je jedno, ci je to diesel, alebo benzin), co mu patri, bude fungovat bez problemov.
Ale nie si sam - o tychto modeloch casto citam vymysly a somariny aj tu na klube. Prepac, nechcem sa ta dotknut.
Nevstupoval som do tychto debat, ale uz som sa vytocil, lebo su to naozaj hluposti. Zalezi, v akom stave to kupis, v akych to bolo rukach atd. Ostatne, ako u vsetkych motorov.
Taki majitelia, co nemaju ani na udrzbu skodovky a robia to systemom: odisiel mi napr. kat, tak urobim "upravu" vyfuku a dam ho prec (myslim ten katal.), pripadne aj so stredovym tlmicom, alebo vyberiem napr. vahu vzduchu, lebo treba zainvestovat, alebo zaslepim EGR, lebo sa pokazil ventil, alebo vyriesim startovanie za tepla tak, ze motor bude stale zhavit, odislo mi spustanie okna, tak som to "vyriesil" tak, ze som ho podlozil drevenou latkou... a vela dalsich veci. "Ved to tam dali, alebo urobili v BMW na hovno" - to bude slapat aj bez toho atd... No a ked mi potom taki "odbornici" povedia ze tds-ky su tie najhorsie auta - neostava mi nic ine, ako im uverit a kupit radsej napr. Jaguara, alebo Daciu ? Asi Daciu...
Nastastie, takym odbornikom neverim.
Alebo potom asi vymyslame my, myslim seba a napr. Pata_SN, ale je nas urcite vela - lebo ja mam s tds-kou za sebou viac, ako 100 000 km bez problemov, Patova jazdi 16 rokov bez problemov a dalsie tiez - ale urcite nebudeme Pato, ja a ini, co sa vozia na tychto autach, tvrdit svetu, ze sme neinvestovali ani euro...
Je to moje tretie BMW a predosle 2 boli benzinove - takze si myslim, ze skusenosti mam za tych 18 rokov s bavorakmi celkom dost a dokonca, mozem aj porovnavat (benzin-diesel).
Tolko teda na "obhajobu" td-ciek a tds-iek.

Re: E34 diesel zakladne info

Napísané: Utorok, 8. Júna 2010, 05:44
od eko.fresh
Skodoman napísal:
Fuha, no to si ma moc nepotesil :-k

A co taka 520i ? Nie je taky zlaty stred medzi spotrebou a adekvatnym vykonom k takemu tazkemu vozidlu?


525i/520i m50 = identicka spotreba.
Ako vidis tu som rozhneval tdskarov. Ale aspon vidis ze je to hakliva tema pre nich :wink: A tuto pani nadomnou su prikladom toho ze sa da aj s tdskom bez poruchy... lenze to su dvaja z mnoziny X

Re: E34 diesel zakladne info

Napísané: Utorok, 8. Júna 2010, 07:45
od antonvrabel
323/525 napísal:
Eko.fresh - tu prvu vetu si kde nabral - kolko si mal 524td, 525td alebo 525tds ? To, co tu pises, su bludy. Ak das motoru (a je jedno, ci je to diesel, alebo benzin), co mu patri, bude fungovat bez problemov.
Ale nie si sam - o tychto modeloch casto citam vymysly a somariny aj tu na klube. Prepac, nechcem sa ta dotknut.
Nevstupoval som do tychto debat, ale uz som sa vytocil, lebo su to naozaj hluposti. Zalezi, v akom stave to kupis, v akych to bolo rukach atd. Ostatne, ako u vsetkych motorov.
Taki majitelia, co nemaju ani na udrzbu skodovky a robia to systemom: odisiel mi napr. kat, tak urobim "upravu" vyfuku a dam ho prec (myslim ten katal.), pripadne aj so stredovym tlmicom, alebo vyberiem napr. vahu vzduchu, lebo treba zainvestovat, alebo zaslepim EGR, lebo sa pokazil ventil, alebo vyriesim startovanie za tepla tak, ze motor bude stale zhavit, odislo mi spustanie okna, tak som to "vyriesil" tak, ze som ho podlozil drevenou latkou... a vela dalsich veci. "Ved to tam dali, alebo urobili v BMW na hovno" - to bude slapat aj bez toho atd... No a ked mi potom taki "odbornici" povedia ze tds-ky su tie najhorsie auta - neostava mi nic ine, ako im uverit a kupit radsej napr. Jaguara, alebo Daciu ? Asi Daciu...
Nastastie, takym odbornikom neverim.
Alebo potom asi vymyslame my, myslim seba a napr. Pata_SN, ale je nas urcite vela - lebo ja mam s tds-kou za sebou viac, ako 100 000 km bez problemov, Patova jazdi 16 rokov bez problemov a dalsie tiez - ale urcite nebudeme Pato, ja a ini, co sa vozia na tychto autach, tvrdit svetu, ze sme neinvestovali ani euro...
Je to moje tretie BMW a predosle 2 boli benzinove - takze si myslim, ze skusenosti mam za tych 18 rokov s bavorakmi celkom dost a dokonca, mozem aj porovnavat (benzin-diesel).
Tolko teda na "obhajobu" td-ciek a tds-iek.

nazdar toto si my zobral z huby.ked som si to precital prve co ma napadlo.(kolko tych tds mal?)Tds je spolahlivy motor ked dostane co treba.popri normalnej udrzbe treba nastavit kazdych 20tis.rozvody a cerpadlo a ten motor nabeha 1mil.

Re: E34 diesel zakladne info

Napísané: Utorok, 8. Júna 2010, 08:08
od kamil 525tds
priklanam sa k nazoru, ze ked diesel motor dostane co potrebuje, vydrzi min. tolko co benzinovy i ked samozrejme moze vyskocit nepredpokladanaa drahsia oprava - tomu sa hovori osud a tyka sa to vsetkych znaciek.
Mam tds 2 rok a investicie (klop, klop,...) zatial bezne - termostat, riad. vstrek, precistenie pal. cerpadla.
Budem teraz niekoho citovat: tds je dobra volba - relativne dobry vykon za malo (menej) penazi

Re: E34 diesel zakladne info

Napísané: Utorok, 8. Júna 2010, 09:14
od Skodoman
A s tou spotrebou to s nim vyzera ako?

Re: E34 diesel zakladne info

Napísané: Utorok, 8. Júna 2010, 09:52
od antonvrabel
teraz po nastaveni rozvodu a cerpadla som natankoval 30l. presiel som 570km.isiel som trencin-poprad a spät(v noci prazdna cesta skoro predpisovo vsade zhruba o 10km/h rychlejsie) a ostatne po meste.normalne mam priemer 7,5-8l.ztoho 80 percent mesto.motor sa mi zohreje aby bola rucicka bola v strede po prejdeni 4km ked je okolo 20 stupnou.chcel by som sa vozit benzinovym 8 valcom,ale aby som ho krmil nato nemam.tds je premna najlepsi kompromis.vozim sa lacno,spolahlivo a komfortne.ale velkou vyhodou je ze si uz viem vsetko urobit sam takze neplatim drahe opravy(okrem generalky vstrek.cerpadla)ak nejde len o pretesnenie.rocne nabeham asi 25tis.(na 3 autach)

Re: E34 diesel zakladne info

Napísané: Utorok, 8. Júna 2010, 12:04
od 323/525
Jazdim, ako napisal AV predo mnou - predpisovo, cca do 10 km/h viac. Spotreba je u dieslov velmi dobra v porovnani s adekvatnymi benzinovymi motormi, t. zn. rovnaky objem a priblizne z rovnakej doby. Po meste jazdim malo. ale len po meste mi vychadza spotreba tesne nad 10 litrov a mimo mesta medzi 5 - 6 litrami (pri priemere cca 70 km/h). Len zriedka sa dostanem nad 6 litrov. Opakujem, tyka sa to kludnej jazdy - tds-ka nie je auto na drifty a podobne blaznenie a mam nacipovanu riadiacu jednotku. Po nacipovani mi sla spotreba dolu skoro o 1 liter. A mam tds-ku E-39 z roku 1996, teda z tych prvych, ktora 9,5 roka fungovala v Taliansku a kolko ma km, to vie len ona sama. Ked som ju kupoval pred 4 rokmi, na tachometri bolo 163 000 km. Ale, po skoro 10 rokoch jazdenia v Taliansku je to blbost a pri prvej diagnostike v BMW zistili, ze mam vymenenu pristrojovu dosku - takze dalej to nemusim rozoberat...
A kedze na ine momentalne nemam (tiez by som bral 540i, alebo M5), opatrujem ju ako sa patri a podla toho mi aj sluzi. Ale podotykam, ze som sem tam aj zainvestoval... Ale nie preto, ze auto bolo nepojazdne, ale preto, ze som to chcel a necakam, kedy cosi prestane fungovat. To uz je potom neskoro.
Proste mam auto s vedomim, ze "smotana uz je davno zlizana", ze je to penzista a podla toho vyzera aj moja starostlivost o auto a motor.

Re: E34 diesel zakladne info

Napísané: Utorok, 8. Júna 2010, 21:50
od Skodoman
323/525 napísal:
Jazdim, ako napisal AV predo mnou - predpisovo, cca do 10 km/h viac. Spotreba je u dieslov velmi dobra v porovnani s adekvatnymi benzinovymi motormi, t. zn. rovnaky objem a priblizne z rovnakej doby. Po meste jazdim malo. ale len po meste mi vychadza spotreba tesne nad 10 litrov a mimo mesta medzi 5 - 6 litrami (pri priemere cca 70 km/h). Len zriedka sa dostanem nad 6 litrov. Opakujem, tyka sa to kludnej jazdy - tds-ka nie je auto na drifty a podobne blaznenie a mam nacipovanu riadiacu jednotku. Po nacipovani mi sla spotreba dolu skoro o 1 liter. A mam tds-ku E-39 z roku 1996, teda z tych prvych, ktora 9,5 roka fungovala v Taliansku a kolko ma km, to vie len ona sama. Ked som ju kupoval pred 4 rokmi, na tachometri bolo 163 000 km. Ale, po skoro 10 rokoch jazdenia v Taliansku je to blbost a pri prvej diagnostike v BMW zistili, ze mam vymenenu pristrojovu dosku - takze dalej to nemusim rozoberat...
A kedze na ine momentalne nemam (tiez by som bral 540i, alebo M5), opatrujem ju ako sa patri a podla toho mi aj sluzi. Ale podotykam, ze som sem tam aj zainvestoval... Ale nie preto, ze auto bolo nepojazdne, ale preto, ze som to chcel a necakam, kedy cosi prestane fungovat. To uz je potom neskoro.
Proste mam auto s vedomim, ze "smotana uz je davno zlizana", ze je to penzista a podla toho vyzera aj moja starostlivost o auto a motor.



Velmi pekne napisane :) Ale nad 10l v meste nie je jaksi moc?

Re: E34 diesel zakladne info

Napísané: Utorok, 8. Júna 2010, 22:31
od 323/525
Ani nie - udaje vyrobcu su:
Spotreba mimo mesta: 6,3 l
Spotreba mesto: 11,7 l
Kombinovana: 8,3 l
Daval som udaj z BC (pocitaca), lebo 100 km v kuse som v meste nikdy nejazdil. Takze je to len udaj z BC.
Tu si pozri spotreby vsetkych typov E39 a mozes porovnavat (ale ty mas asi zaujem o E34tds ta bude cca ako E39, lebo su tam rovnake motory):
http://de.wikipedia.org/wiki/BMW_E39

Re: E34 diesel zakladne info

Napísané: Utorok, 8. Júna 2010, 23:44
od ViktorDDD
e34 TDS manuál: spotrebu mám cca 7,5 ale jazdím teraz prevažne kratšie trasy, inak na tempomate pri 100km/h mi ekonomer ukazuje presne 6l (gumy 225)

Re: E34 diesel zakladne info

Napísané: Streda, 9. Júna 2010, 09:20
od Milosss
antonvrabel napísal:
teraz po nastaveni rozvodu a cerpadla som natankoval 30l. presiel som 570km.isiel som trencin-poprad a spät(v noci prazdna cesta skoro predpisovo vsade zhruba o 10km/h rychlejsie) a ostatne po meste.normalne mam priemer 7,5-8l.ztoho 80 percent mesto.motor sa mi zohreje aby bola rucicka bola v strede po prejdeni 4km ked je okolo 20 stupnou.chcel by som sa vozit benzinovym 8 valcom,ale aby som ho krmil nato nemam.tds je premna najlepsi kompromis.vozim sa lacno,spolahlivo a komfortne.ale velkou vyhodou je ze si uz viem vsetko urobit sam takze neplatim drahe opravy(okrem generalky vstrek.cerpadla)ak nejde len o pretesnenie.rocne nabeham asi 25tis.(na 3 autach)

:shock: fuu spotreba 5,2l na TDSe?? To sa vazne da? Nechcem rypat ale to commonralova 2,5ka potom ten isty usek musi zajazdit za 4,5l a novsie commonraily 2. a 3. generacie za 4l. Trocha pritiahnute za vlasy nie? Alebo TDSa jazdi za tolko co bezne TDI? Skus trocha popisat tu trasu, ta spotreba je vazne uzasna.