Strana 1 z 2

E90 - 1. vymena brzd

Napísané: Štvrtok, 27. Marca 2014, 16:56
od peto103
Nazdar chalani. Chcem na svojej e90-ke vymeniť brzdy, ale potrebujem si spravit nejaky prehľad.
Čo sa tam vlastne mení? Len platničky a kotúče, alebo ešte aj niečo iné? (napr. snímač opotrebenia ...)
Nechcem tam nejaký čínsky šmejd, ale momentálne ani niečo super kvalitné, najlepšie nejaký priemer. Koľko to tak celé môže stáť? Ďakujem za odpoveď :)

Re: E90 - 1. vymena brzd

Napísané: Štvrtok, 27. Marca 2014, 21:43
od cayman
Treba kupit aj tie snimace opotrebenia. Znacku nedavaj nejaky shit, brzdy su dolezite. Pozri si podla toho aky mas motor na ds-auto alebo autotechnik.sk mas sady kompletne..

Re: E90 - 1. vymena brzd

Napísané: Piatok, 28. Marca 2014, 06:04
od upir156
Ja som bral od Martin46 komplet kotúče+platničky+ snimace, zimerman kotúče, platničky textar, celé má vyšlo na 400e za materiál.

Re: E90 - 1. vymena brzd

Napísané: Piatok, 28. Marca 2014, 07:08
od kisnecek
Nie je možné použiť jestvujúce snímače? Aké hrozí riziko, ak by sa aj tieto nevymenili?
Tiež ma čaká výmena, preto sa pýtam..

Re: E90 - 1. vymena brzd

Napísané: Piatok, 28. Marca 2014, 07:29
od lulu991
Snimace opotrebenia su zalozene na principe ich samotneho zodierania, cize opatovne pouzit sa nedaju (nebude sa ti dat resetovat servisny interval brzd a bude ti to stale svietit)...snimac navyse stoji ked som len tak letmo pozrel 16 eur na jednu napravu, co mi nepride nejaka horibilna suma...Ak vam to pride ako neprimerana investicia, tak vas radsej na ceste ani nestretnut, ked chcete setrit take smiesne sumy na brzdach ](*,) :lol: :wink:

Re: E90 - 1. vymena brzd

Napísané: Piatok, 28. Marca 2014, 08:12
od kisnecek
o šetrenie mne osobne nejde.. práve naopak - ide mi o to, aby som vymenil všetko to, čo je potrebné vymeniť, prípadne ešte čo to navyše. Proste aby si autíčko chrochtalo blahom..

Re: E90 - 1. vymena brzd

Napísané: Piatok, 28. Marca 2014, 09:41
od lulu991
Tak v tom pripade urcite kup aj snimace opotrebenia :wink:

Re: E90 - 1. vymena brzd

Napísané: Piatok, 28. Marca 2014, 11:34
od salat
dovolim si doplnit vlastnu skusenost: info z BC o vymene brzd je casto "bullshit". BC ma nastaveny kilometrovy interval kedy vymenit brzdy a bude vam piskat ked sa k tomu priblizite. Druha vec je ze su tam senzory a ked pride k ich predratiu, hodi signal na vymenu aj pred uplynutim tejto doby.

To nie je drist, to je moja skusenost. BC mi od novoty ukazoval interval vymeny zadnych brzd a skracoval ho presne podla najazdenych km. Ked sme ale brzdy pozreli, kotuce mali este 1,8mm nad minimom a platnicky boli 3-5mm nad kontaktom senzorov ! Teda nebol dovod ich menit, ziaden.

Aj tak som dal nove platnicky (pre istotu) a nove senzory, no ako som zistil bolo mozne pouzit aj tie povodne senzory, nakolko ked nie su zodrane, funguju.

Re: E90 - 1. vymena brzd

Napísané: Piatok, 28. Marca 2014, 12:32
od Trojec
Taká menšia otázočka je na kotúči a platničkách vyznačený nejaký optimálny doraz po kadiaľ sa môžu zodrať??? Alebo sa to hodnotí len podľa "oka" a bc???

Re: E90 - 1. vymena brzd

Napísané: Piatok, 28. Marca 2014, 13:28
od Maykee
mna to vyslo na cca 480 eur, kotuce zimmermann sport 300mm + dosticky texar + snimace opotrebenia + platnicky pre rucnu brzdu, samozrejme praca svojpomocne :)

Re: E90 - 1. vymena brzd

Napísané: Piatok, 28. Marca 2014, 13:50
od PeqpeK
Trojec napísal:
Taká menšia otázočka je na kotúči a platničkách vyznačený nejaký optimálny doraz po kadiaľ sa môžu zodrať??? Alebo sa to hodnotí len podľa "oka" a bc???

platnicky od oka a kotuce treba zmerat hrubku....na kotuci je vyrazena minimalna hrubka

Re: E90 - 1. vymena brzd

Napísané: Sobota, 20. Januára 2018, 23:40
od Johny610
Zdravím, idem meniť brdzy na prednej náprave (kotúče + platničky + snímač). Poraďte mi aký snímač opotrebenia mám kúpiť? Našiel som 2 rozdielne dlžky kábla a neviem ktorý je ten správny (635mm alebo 695mm). Je to jedno?
320D, e91, 2008, 130kw,
Dik za radu

Re: E90 - 1. vymena brzd

Napísané: Utorok, 23. Januára 2018, 20:35
od ticco11
Cavte, menil som brzdy , dal som akoze sportove dierovane ziemermany...plus ate platnicky a ate snimace opotrebenia...a po asi 10tisic a to jazdim kludne ziadne emergency brzdenie som zacal pocitovat trasenie...a ako tu uz bolo spomenute mnoho krat tak ziadna nahrada nie je tak dobra a nenahradi origo bmw kotuce...ostatne sa krivia,,,kotuce kup urcite origo bmw diel. platnicky trebars nahradu od ate aj snimac.ale na kotucoc nesetri lebo ich prebrzdis trocku besnejsie z vacsej rychlosti co sa lahko stane na dialnici ked si letis predpisovo 150 a niaky chuj bez smerovky a pozretia ti odboci pred teba v 110nke... to je nadhera a ma to krasny vyplyv na nahradakove brzdy mozes rovno kupit nove alebo si uzivat trasenie. Jeb na nahrady a never ze vydrzia, nevydrzia...

Re: E90 - 1. vymena brzd

Napísané: Utorok, 23. Januára 2018, 21:23
od matus699
Ja odporucam kotuc oem bmw a platnicky textar epad. Snimace davam ate ked menim a rozdiel v dlzke ked vidis neni tam predny a zadny snimac? Lebo tie su inak dlhe...Urcite to neni jedno...

Re: E90 - 1. vymena brzd

Napísané: Štvrtok, 1. Marca 2018, 19:34
od matei
Rad sa zapojim do debaty nakolko sa v dohladnej dobe asi tiez nevyhnem vymeny brzdoveho systemu (kotuce, platnicky), takze sa potesim kazdej rozumnej rade a odporucaniu. V marci minuleho roku som menil brzdove platnicky na e90 320d xDrive pri 113 tis. km pricom to bola prva vymena brzdovych platniciek od kupy auta resp. od novoty. Zvolil som platnicky znacky Brembo, nepamatam si model ale boli z tych drahsich. Samozrejme kotuce boli v poriadku takze tie som nemenil. Po cca 10-15 tis. km mi zacalo auto pri brzdeni z vyssich rychlosti triast volantom... teraz mam 137 tis. km cize na novych platnickach som najazdil 24 tis. km a jazdim normalne, takze netusim cim to moze byt ale trasie to uz hodne. Predpokladam ze su zvlnene kotuce ale neviem na isto, co si o tom myslite?
Moze byt ze to sposobili platnicky, alebo mozu byt uz kotuce zle? Ma to trasenie aj vplyv na geometriu pripadne opotrebenie pneumatik?

Kazdopadne asi to budem menit, tiez som rozmyslal nad zimmerman brzdami, dierovanymi, vyzera to dobre a zaroven som chcel autu dopriat "viac", otazkou je urobim dobre alebo fakt nespekulovat a dat tam original?