Dobrý den, už více jak 2 měsíce řeším problém s výfukovými plyny v kabině vozu. Při zapnuté ventilaci (topení) je v kabině silně cítit zápach spalin z výfuku. Při stání na semaforech se v autě se zavřenými okny nedá vydržet. Při zapnutém vnitřním okruhu nebo při použití klimatizace spaliny v kabině cítit nejsou.
V rámci úkonů pro odstranění závady bylo doposud děláno: přetěsnění víka ventilů, přetěsnění svodů a srovnání dosedacích ploch svodů, přetěsnění spoje mezi svody a turbem, výměna spony a těsnění mezi turbem a katalyzátorem.
Zatím ani jedno nepomohlo a dochází mi nápady, kde by mohlo k úniku spalin docházet. Blok motoru v okolí turba a katalyzátoru je celý “začouzený” od spalin a při nastarovaném autě jsou cítit spaliny v motorovém prostoru na straně výfuku, když otevřu kapotu. Měl by prosím někdo další nápad co zkontrolovat, protože se v tom nedá moc jezdit a nerad bych se v tom udusil.
Pletenec jsme kontrolovali jak vizualne, tak pri nastartovanem aute na zdvizi, jestli nefouka a byl v poradku. Navic blok motoru je od sazi driv nez je pletenec.
Po dlouhém hledání jsem pravděpodobně našel místo úniku. Vypadá to, že kouř vychází v oblasti regulace turba. Je technicky možné, aby to bylo tudy? Pokud ano, předpokládám, že je potřeba vyměnit celé turbo?