Strana 1 z 2

BMW 318i

Napísané: Streda, 18. Septembra 2019, 15:53
od mobilko
Zdravym pani dakujem v prvom rade za prijatie
Hned zacnem tym ze vlastnim bmw 318i model E 46 motorizacia je ako som vissie uviedol 1:8i moj problem zpcoviva vo vyvierani vody z chladica uz som menil termostat a aj vodne cerpadlo voda stale vyviera v ojeji voda nie je z vyfuku biely dym nejde vie mi niekdo poradit ?? co z tym??? len dufam že nie je hlava k,o

Re: BMW 318i

Napísané: Streda, 18. Septembra 2019, 18:50
od PeqpeK
Dufame s Tebou :)

Re: BMW 318i

Napísané: Streda, 18. Septembra 2019, 18:55
od Hugino
Až nato, že si trafil zlú sekciu

Re: BMW 318i

Napísané: Štvrtok, 19. Septembra 2019, 06:20
od janest
Treba to správne odvzdušniť a neprelievať. Pri odvzdušnení musí byť zapnuté zapaľovanie aby sa otvorili ventily kúrenia (pokiaľ je tam automatická klíma). A chladiaca zmes sa teplom rozpína preto musí byť podľa mierky. Počasie je na to vhodné tak pojazdi so zapnutým kúrením na max. a potom odvzdušňuj. Okrem iného sa menia aj tesniace gumičky pod ozdvzušňovákom. A určite si pozri návod ako to urobiť lebo v tejto E46 je viac motorov a rôzne postupy. Príručka " Ako na to" sa tým zaoberá. Nabudúce uveď posledných 7 čísiel z VIN kódu, lepšie sa tak identifikuje motorizácia a vybavenie.

Re: BMW 318i

Napísané: Štvrtok, 19. Septembra 2019, 08:30
od dancull
no je to mozne, ze aj ta hlava, ale v prvom rade ako pisal janest spravne odvzdusnit a potom uvidis plus tie tesnenia :)

Re: BMW 318i

Napísané: Štvrtok, 19. Septembra 2019, 12:08
od janest
Ešte ma napadá netesnosť zátky ale to by si ml vidieť únik páry. Chladiaci systém pracuje s pretlakom podobne ako tlakový hrniec, to aby voda vrela neskôr ako pri 100°C. Robí sa aj tlaková skúška na prípadnú netesnosť systému v spojoch.

Re: BMW 318i

Napísané: Utorok, 24. Septembra 2019, 11:57
od mobilko
tak zdravym Pani dnes mi doslo nove čerpadlo a termostat dolial som vodu zapol kurenie na max a nastartoval motor rucicka teplomera klasika v strede kurenie v poriadku obe trubky na chladic jedna telpa a od termostatu vlazna potom horuca ventilator na chladiči uz zapina ale pod nalievacim hdlom chladica zospodu sici para je to normalne??? voda v oleji nie je z vyfuku voda a ani biely dym nejde

Re: BMW 318i

Napísané: Utorok, 24. Septembra 2019, 14:52
od janest
Normálne to nie je, ale je to normálna ba až typická závada týchto áut. Problémom je plast ktorý sa vyrábal a je použitý pre jednotlivé diely. Časom vysychá a vibráciami praská. Takže najskôr to bude hadica, teda jej koncovka. V horšom ( rozumej drahšom) prípade je to vyrovnávacia nádrž a v najhoršom chladič. Teraz len potrebuješ zrkadielko, suchú servítku a popozerať alebo ohmatať odkiaľ je ten únik. Alebo je len zle založená hadica do chladiča.
1. hadica : diel č. 1 cena cca: 25 € napr.. tu
2. Vyrovnávacia nádrž: diel č. 3 cena cca 35 až 50 podľa výrobcu napr.: tu
3. chladič asi poznáš :)
A je vhodné popri tom skontrolovať aj tesnosť zátky prípadne ju vymeniť, taktiež všetky tesnenia ( gumové "O" krúžky ) na výpustnej a odvzdušňovacej skrutke.

Re: BMW 318i

Napísané: Piatok, 27. Septembra 2019, 16:02
od Slafi
nemas hadice moc tvrde ? netlakuje ich ?

Re: BMW 318i

Napísané: Piatok, 27. Septembra 2019, 17:32
od janest
Slafi napísal:
nemas hadice moc tvrde ? netlakuje ich ?
Pozor !!! Chladiaci systém musí mať pretlak, inač voda bude vrieť pri 100°C čo nie je práve veľmi žiadúce.
Pretlak je tam z toho dôvodu aby sa nevytvárali bubliny pri kontakte s horúcimi časťami a tým zavzdušňoval systém !!! Samotné vodné čerpadlo nedokáže vyrobiť pretlak nie je to kompresor. A jediná vec čo to môže spôsobiť je odovzdávané teplo do chladiaceho systému. Iba tak ( vo vyššom tlaku ) si voda zachová kvapalné skupenstvo do vyšších teplôt než sa bežne mení na paru pri 100°C. Okrem iného sa taktiež nemrznúca zmes zvyšovaním teploty rozpína a je to badateľné pri meraní výšky hladiny za tepla a za studena.

Re: BMW 318i

Napísané: Pondelok, 30. Septembra 2019, 13:07
od mobilko
zadravym pani cerpadlo aj termostat vymenene voda drzala na kratku vzdialenost cca 7km potom boly pri cca 20km horuce a strasne tvrde ventilator nezapol podotykam voda v oleji nie je biely dym ani voda z vyfuku

Re: BMW 318i

Napísané: Pondelok, 30. Septembra 2019, 13:38
od Slafi
Ked ti tlakuje hadice tak tesnenie alebo hlava prasknuta ..

Re: BMW 318i

Napísané: Pondelok, 30. Septembra 2019, 15:39
od janest
Takže čo vlastne riešiš ? Ako majú byť tvrdé a horúce hadice alebo čo ?

Re: BMW 318i

Napísané: Pondelok, 30. Septembra 2019, 16:12
od Slafi
janest ano mas pravdu vysie , ze musi mat urcity tlak. Ale ak su tvrde moc , tak je jasne tesnenie pod hlavou , alebo samotná hlava. Voda v oleji nemusi byt, to nieje podmienka ked je hlava prasknuta, to si vsetci myslia , źe to je priznak ked je hlava prasknuta.

Re: BMW 318i

Napísané: Pondelok, 30. Septembra 2019, 17:06
od janest
OK spýtam sa inakšie. Má auto nejaký problém ? Ale len tebe sa zdá, že má problém. Lebo keď nič nesvieti, nebliká, nepiští, nevyteká, tak kde je problém ? Daj nejakú diagnostickú veličinu a nie to že hadica je tvrdá. Alebo ešte inakšie, ako dlho máš to auto ?