Strana 1 z 1

e46 320ci problem s otačkami

Napísané: Piatok, 5. Júla 2019, 16:02
od marek24892
čaute už volaku dobu mám problem s otačkami ale nie vždy to robí. Start za za studena bez problemov no ked sa auto trochu zohreje začne blbnuť ked pridam otáčky najprv spadnu dolu potom idu hore vo vysokých nieje problem. Niekedy auto až skape a nasledovny štart po skapani je problemový - točí a nechce chytit vypnem kluč zapnem znovu naštartujem a potom naskočí. Ked sa auto zohreje po dlhšej trase a po cca pol hodke do neho zase pridem vtedy tento problem je takmer vždy. Viete niekto poradiť na čo sa zamerať prípadne ako odtestovať a vyradiť čo to može sposobovať a čo nie ? Jedná sa o motor M52TUB20. Zatial som skúšal vyčistiť škrtiacu klapku a skontroloval som hadicu ktora ku nej vedie (hadica je v poriadku) bohužial žiadna zmena.Obrazok: Klapka pred vyčistením

Nahral som aj video kde je problem vidno ku konci som jemne pridal a auto skapalo. Motor bol zohriaty na cca 70C°.

Re: e46 320ci problem s otačkami

Napísané: Sobota, 6. Júla 2019, 03:08
od janest
Najskôr odstrániť chyby z toho čo povie diagnostika. Podobný problém ma doviedol k výmene lambda sond, ktoré za studena nepracujú a motor ide natvrdo podľa programu RJ. Potom to môže smerovať aj k snímaču polohy plynového pedálu, či podtlakovým hadičkám alebo snímačov kľuky, vačky atď. Taktiež je dobre pozrieť tesnenie zátky na výmenu oleja, pri jej otvorení (netesnosti) alebo podsáti vzduchu môžu tiež padnúť otáčky.

Re: e46 320ci problem s otačkami

Napísané: Sobota, 6. Júla 2019, 07:59
od misho188211
Skús ešte prečistiť ventil voľnobehu. Poriadne ho vystriekať čističom na brzdy. Mňa ale skôr zarazila tá kontrolka tlaku motorového oleja, ktorá zasvietila na žlto. Aký tam je olej? Je ho dostatok?

Re: e46 320ci problem s otačkami

Napísané: Sobota, 6. Júla 2019, 09:07
od marek24892
dakujem za rady ak niekoho niečo ešte napadne budem len vdačný. Olej je tam Mobil 5w40 - hladina je v poriadku bolo mi povedané vadný snímač nakolko sveti vždy aj hned po výmene oleja chvýlu po štarte a potom zhasne. U e46 vraj bežný problém. Ale ak to može mať súvis určite sa nato pozriem.

Ešte dodám potom ako mi auto skape niekde na STOPke a na druhy krat ho naštartujem je cítiť razantný upadok výkonu až je skoro problem sa na jednotke svižnejšie rozbehnuť. FOTO: Zátka na výmenu oleja vyzera že je OK - zdalo sa mi že som odtial cítil benzín možno splodiny ?

Video dnes studený štart - do 1:15 som plyn nepridával

Re: e46 320ci problem s otačkami

Napísané: Sobota, 6. Júla 2019, 12:16
od janest
To je dosť krátkozraké povedať že snímač je vadný. Pokiaľ to tak nie je, je tam malý tlak, čo je skôr uveriteľné lebo nato tam ten snímač je ! Vo vetve za olejovým čerpadlom je rovnotlaký ventil ktorý udržuje konštantný tlak. diel č.12 A ten môže byť otvorený a prepúšťa olej do spätnej vetvy. Príčinou môžu byť usadeniny alebo mechanická vada. Avšak najskôr čerpadlo nemá požadované tlakové hodnoty na výstupe. Olej 5W je na zváženie u starých motorov, naviac je ešte teplo takže viskozita minimálna a v kombinácií s prepúšťaním paliva do olejovej sústavy .... , no asi budeš mať problém. Toto môže viesť k spáleniu katalyzátora alebo aj zadretiu motora na piestných krúžkoch, no a v prípade malého tlaku aj na kľuke. Mimochodom ten spínač zopne ak je tlak nižší ako 0,2 kp/cm² a pokiaľ je správny tak ho dreš na sucho !
Snímač tlaku stojí cca 5-10 € napr: tu
Vrátim sa k jednej poznámke " Niekedy auto až skape a následný štart po skapani je problemový - točí a nechce chytit vypnem kluč zapnem znovu naštartujem a potom naskočí " Pokiaľ sa to stane opäť, alebo to umelo vyvoláš skús pri následnom štartovaní pred otočením kľúča zošliapnúť plynový pedál tak o cca 2 cm jeho chodu ( ako pri rovnomernej ustálenej jazde po meste 50-kou ) Malo by to chytnúť na prvý krát a pokiaľ to tak je choď objednať lambdy. To ale nevylučuje diagnostiku a v tvojom prípade by som radšej premeral aj tlak oleja na voľnobehu a pri otáčkach (stačí do 2-3.000) Olej na voľnobehu by mal mať tlak 1 kp/cm² +/- 0,5 a pri zvýšenom režime 3-4 kp/cm² nad 5 kp/cm² by v žiadnom prípade nemal mať ! Tlak na voľnobehu by sa mal s otáčkami zvyšovať od (1 +/- 0,5 kp/cm²)až do jeho prevádzkovej hodnoty ( 3,5 +/- 0,5 kp/cm² )a nad 1500-2000 ot/min by sa mal už ustáliť na jednej hodnote a tá sa nesmie meniť so zvyšujúcimi sa otáčkami - vtedy je funkcia rovnotlakého ventilu správna.

Re: e46 320ci problem s otačkami

Napísané: Sobota, 6. Júla 2019, 13:23
od marek24892
janest napísal:
To je dosť krátkozraké povedať že snímač je vadný. Pokiaľ to tak nie je, je tam malý tlak, čo je skôr uveriteľné lebo nato tam ten snímač je ! Vo vetve za olejovým čerpadlom je rovnotlaký ventil ktorý udržuje konštantný tlak. diel č.12 A ten môže byť otvorený a prepúšťa olej do spätnej vetvy. Príčinou môžu byť usadeniny alebo mechanická vada. Avšak najskôr čerpadlo nemá požadované tlakové hodnoty na výstupe. Olej 5W je na zváženie u starých motorov, naviac je ešte teplo takže viskozita minimálna a v kombinácií s prepúšťaním paliva do olejovej sústavy .... , no asi budeš mať problém. Toto môže viesť k spáleniu katalyzátora alebo aj zadretiu motora na piestných krúžkoch, no a v prípade malého tlaku aj na kľuke. Mimochodom ten spínač zopne ak je tlak nižší ako 0,2 kp/cm² a pokiaľ je správny tak ho dreš na sucho !
Snímač tlaku stojí cca 5-10 € napr: tu
Vrátim sa k jednej poznámke " Niekedy auto až skape a následný štart po skapani je problemový - točí a nechce chytit vypnem kluč zapnem znovu naštartujem a potom naskočí " Pokiaľ sa to stane opäť, alebo to umelo vyvoláš skús pri následnom štartovaní pred otočením kľúča zošliapnúť plynový pedál tak o cca 2 cm jeho chodu ( ako pri rovnomernej ustálenej jazde po meste 50-kou ) Malo by to chytnúť na prvý krát a pokiaľ to tak je choď objednať lambdy. To ale nevylučuje diagnostiku a v tvojom prípade by som radšej premeral aj tlak oleja na voľnobehu a pri otáčkach (stačí do 2-3.000) Olej na voľnobehu by mal mať tlak 1 kp/cm² +/- 0,5 a pri zvýšenom režime 3-4 kp/cm² nad 5 kp/cm² by v žiadnom prípade nemal mať ! Tlak na voľnobehu by sa mal s otáčkami zvyšovať od (1 +/- 0,5 kp/cm²)až do jeho prevádzkovej hodnoty ( 3,5 +/- 0,5 kp/cm² )a nad 1500-2000 ot/min by sa mal už ustáliť na jednej hodnote a tá sa nesmie meniť so zvyšujúcimi sa otáčkami - vtedy je funkcia rovnotlakého ventilu správna.
Mal som na mysli skor snimač hladiny oleja. V prípade nizkeho tlaku by nesvietila kontrolka vždy ked by bol tlak nizky ? Pretože mne svieti 15s po štarte potom už vobec. K 5w40 bol mi doporučený technikom nakolko sme nevedeli čo tam lial predchadzajuci majitel. Co sa týka testu s plynovým pedálom určite vyskúšam a dám vedieť rovnako dám zmerať tlak oleja.


Ešte dodám potom ako mi auto skape niekde na STOPke a na druhy krat ho naštartujem je cítiť razantný upadok výkonu až je skoro problem sa na jednotke svižnejšie rozbehnuť
Mohlo by to mať súvis s tými lambdami ?


Ešte som dostal radu na váhu vzduchu može to mať s tým niečo spoločné ? Cital som niečo o odpojení váhy a tak vyskušať či nerobí problemy.

Re: e46 320ci problem s otačkami

Napísané: Sobota, 6. Júla 2019, 14:15
od janest
Nuž ako som v úvode napísal, bez diagnostiky je to veštecká guľa. Najskôr odstrániť závady ktoré vadia RJ a potom hľadať ďalšie súvisiace. Ináč je to pokus-omyl a menenie náhradných dielov do nekonečna. A ináč nízka hladina oleja svieti aj po vytiahnutí kľúča, samovoľne nezhasne. Teda zhasne ale až po určitom čase cca 5 min. Koniec koncov kúp si odsávačku pre kosačky v záhradníckych potrebách odčerpaj tak liter oleja (pod spodnú rysku) a uvidíš či je to snímačom hladiny. Možno aj vstreky to môžu robiť keď sú zanesené a nedávkujú správne voľnobeh prípadne regulácia tlaku na rampe paliva ale to by sme mohli spomenúť takmer všetko. Ja by som vymenil lambdy, podľa nájazdu 244 000 km to budú najskôr oni lebo ich asi ešte nikto nemenil. No a tie sa aj tak menia po 160 000 km tak ako meníš olej či filter, cez to ide vlak a basta. Alebo si znič katalyzátor a potom ich aj tak kúpiš plus kat ( v tvojom prípade asi dva) za nemalú cenu. A hlavne sa nenechaj odrbať mechanikom že stačí vymeniť jednú sondu, menia sa všetky ( už som to spomenul vyššie ) lebo sa menia ich charakteristiky vplyvom opotrebovania.
https://drive.google.com/open?id=1GYZRbldg5e65lGm8DhynKdp5-0Suwpp4 (toto je výstup z ELM 327, ktorý je na diagnostiku L. sondy asi najlacnejší.)

Re: e46 320ci problem s otačkami

Napísané: Utorok, 16. Júla 2019, 11:46
od Ludo2111
Podobný problém som mal,a bola to váha vzduchu. Zohriaty motor niekedy nechcel naštartovať na 1.krát na 2. vždy na brnk.Za studena nebol problém akurát keď si dal na podlahu tak auto začalo trhať za jazdy .otáčky kolisali a bez zapnutej klímy motor zhasol keď som napríklad v križovatke otočil kolesami. A ak si teraz povieš ,že prehodíš "váhu" a frčíš tak znova problém. Musíš resetovať adaptívne nastavenia cez diagnostiku .
A ten najlepší a hlavne môj prípad kúpil som značku Delphi 100€ a samozrejme nedokázala na 100% spolupracovať. Tie teplé štarty ostali. Keď som dal Bosch 120€ odvtedy sa to javí celkom v poriadku. Čiže ušetril som veľké hovno a nie 20€. To len taká menšia rada do života :D

Re: e46 320ci problem s otačkami

Napísané: Utorok, 16. Júla 2019, 11:53
od Ludo2111
Ešte dotaz -diagnostika ti váhu vzduchu nezobrazí ako chybu. Zistíš to iba podľa hodnôt. Najlepšie riešenie ,ak máš známeho podobne vozidlo,a rovnaká váha prehodiť a uvidíš rozdiel ihneď. 10minút roboty,a vieš na čom si.

Re: e46 320ci problem s otačkami

Napísané: Streda, 17. Júla 2019, 13:40
od janest
regulačný ventil
26,70 €
zostarnutá membrána, či ?

Re: e46 320ci problem s otačkami

Napísané: Nedeľa, 28. Júla 2019, 22:39
od marek24892
Ludo2111 napísal:
Podobný problém som mal,a bola to váha vzduchu. Zohriaty motor niekedy nechcel naštartovať na 1.krát na 2. vždy na brnk.Za studena nebol problém akurát keď si dal na podlahu tak auto začalo trhať za jazdy .otáčky kolisali a bez zapnutej klímy motor zhasol keď som napríklad v križovatke otočil kolesami. A ak si teraz povieš ,že prehodíš "váhu" a frčíš tak znova problém. Musíš resetovať adaptívne nastavenia cez diagnostiku .
A ten najlepší a hlavne môj prípad kúpil som značku Delphi 100€ a samozrejme nedokázala na 100% spolupracovať. Tie teplé štarty ostali. Keď som dal Bosch 120€ odvtedy sa to javí celkom v poriadku. Čiže ušetril som veľké hovno a nie 20€. To len taká menšia rada do života :D
To s tým zhasnúťim pri otočení kolies sa mi už tiez stalo keď stojím a točím volantom otáčky idú strašne dolu pár krát až zhaslo. Tu váhu bohužiaľ nemám s kým vymeniť.


Olejový separator som menil minulý rok aj s hadicami

Re: e46 320ci problem s otačkami

Napísané: Pondelok, 29. Júla 2019, 09:10
od stanxco
ako písali chalani vyššie je potrebné to diagnostikovať a dať dokopy a vyradiť to čo bude písať diagnostika a potom sa zamerať na iné, môžem len tipovať, ale skôr sa prikláňam k tým lambda sondám

Re: e46 320ci problem s otačkami

Napísané: Nedeľa, 4. Augusta 2019, 05:12
od l_Kubko_l
Presne ako pise Ludo2111, aj ja som mal podobny problem a robilo tieto veci (aj napr. kontrolka oleja, problemy za tepla...) a bola to vaha vzduchu. Ale pozor, lacne vahy nemusia dobre spolupracovat, a treba ju potom aj adaptovat cez diagnostiku...