Strana 1 z 2

E46 Opravy / Osobná skúsenosť

Napísané: Pondelok, 11. Júna 2018, 20:40
od visiofuturer
Zdravím , Chcel by som sa opýtať koľko ste dali do opráv svojich e46. Ja mám 318i motor n42 a dal som za pol roka 1200 eur (najazdil som cca 10.000km) + auto potrebuje ešte nejakých 400 eur. Je to veľa ?

Re: E46 Opravy / Osobná skúsenosť

Napísané: Pondelok, 11. Júna 2018, 20:44
od PetoK
Nic strasne... ved mas stare auto, co cakas, kazde take pyta investicie

Re: E46 Opravy / Osobná skúsenosť

Napísané: Pondelok, 11. Júna 2018, 21:05
od janest
Takto sa to nedá hodnotiť. V tej cene je aj práca mechanika alebo len náhradné diely ? Aký bol počiatočný stav ? Lebo dať za pol roka 1.200 €, je veľa keby sa to malo pravidelne opakovať.

Re: E46 Opravy / Osobná skúsenosť

Napísané: Pondelok, 11. Júna 2018, 21:17
od visiofuturer
Auto som kúpil za 3.000 , a tých 1.200 je už aj z robotou + tam treba dať ešte 400

Re: E46 Opravy / Osobná skúsenosť

Napísané: Pondelok, 11. Júna 2018, 22:53
od janest
visiofuturer napísal:
Auto som kúpil za 3.000 , a tých 1.200 je už aj z robotou + tam treba dať ešte 400
A si si naozaj istý, že to bude iba 400 ???
Pokiaľ kúpim auto za 3000 tak asi nemá zmysel do toho nastrkať ďalších 3000 za cca rok až dva, či ? Lebo teoreticky teraz má hodnotu pre teba 4.200 ale predajná cena je zase iba 3.000 :( ak nie menej. Čo znamená, že staré auto si musíš servisovať sám aby si vylúčil plat mechanika a náhradne diely kupovať v nejakej rozumnej cenovej hladine. Lebo dať tomu elektricky nastaviteľný podvozok a štvor-piestikové brzdy by asi bolo fakt trošku vedľa. Podľa mňa si z tých 1.200 zaplatil polovicu mechanikovi a z tých zostávajúcich 600 taktiež polovicu dílerom náhradných dielov. Tož suma sumárum dať za opravu 300 nie je veľa , avšak tých 900 je réžia servismenov a to je to čo ti dvíha žlč.

Re: E46 Opravy / Osobná skúsenosť

Napísané: Utorok, 12. Júna 2018, 06:12
od filipe46
Máš prémiovú značku tak sú tam aj prémiové ceny. Čokoľvek sa ti môže vysypať. Niekto nedá do toho ani cent a niekto pár tisíc takže záleží hlavne od stavu v akom to auto kupuješ

Re: E46 Opravy / Osobná skúsenosť

Napísané: Utorok, 12. Júna 2018, 08:34
od janest
318i je folcvágen pumpárov z benzínky, žiaden premiák , a ceny ND sú porovnateľné s ktorýmikoľvek autami. Vo vzťahu k filozofií BMW je to kastrát s plastovým liftingom. Radšej poctivú 325-ku E30-ku so šiestimi hrnčekmi ako fiflenku na štekličkách s podimenzovaným agregátom v podobe 318i. Hold sú autá kde sa kilowaty menia na kone ale v tomto agregáte sa menia iba ak na veveričky. Proste BMW má mať 6 válcov a viac, punktum. Viem o čom hovorím, sám sa plazím cestami na 318-ke.

Re: E46 Opravy / Osobná skúsenosť

Napísané: Utorok, 12. Júna 2018, 09:12
od eddone
Pokiaľ auto nepredaš ďalší polrok, tak je to v pohode. Vymeniš veci čo treba a budeš mať vyservisované auto s ktorým môžeš jazdiť bez ďalších investícií (bodaj by som mal pravdu nie?) ;). Bohužiaľ také staré autá vedia prekvapiť kedykoľvek, preto je dôležité v akom stave auto kúpiš. Takých päťsto e je priemer na rok plus mínus.

Re: E46 Opravy / Osobná skúsenosť

Napísané: Utorok, 12. Júna 2018, 09:29
od eddone
janest napísal:
318i je folcvágen pumpárov z benzínky, žiaden premiák , a ceny ND sú porovnateľné s ktorýmikoľvek autami. Vo vzťahu k filozofií BMW je to kastrát s plastovým liftingom. Radšej poctivú 325-ku E30-ku so šiestimi hrnčekmi ako fiflenku na štekličkách s podimenzovaným agregátom v podobe 318i. Hold sú autá kde sa kilowaty menia na kone ale v tomto agregáte sa menia iba ak na veveričky. Proste BMW má mať 6 válcov a viac, punktum. Viem o čom hovorím, sám sa plazím cestami na 318-ke.


Janest pozerá na e30? :D

Re: E46 Opravy / Osobná skúsenosť

Napísané: Utorok, 12. Júna 2018, 10:37
od visiofuturer
Podľa mňa ta 318i nieje nejaká raketa ale zase to nieje ani nejaký slimák keď som na tom išiel 220. A auto som samozrejme nedal do autorizovaného servisu , a urobilo sa tam celkom dosť. Počul som že repas zadnej nápravy môže stáť celkom dosť len neviem koľko je dosť ?

Re: E46 Opravy / Osobná skúsenosť

Napísané: Utorok, 12. Júna 2018, 12:24
od xener
keby si vyuzil tiazove zrychlenie tak tych 220 hravo prekonas :)

Re: E46 Opravy / Osobná skúsenosť

Napísané: Utorok, 12. Júna 2018, 15:07
od janest
Zadná náprava je tak na liter a priprav sa aj na výmenu brzdových trubiek. Ale všeobecne sa do auta za tri litre neoplatí nastrkať ďalšie tri a viac , iba ak by to bol nejaký zvláštny kus.

Re: E46 Opravy / Osobná skúsenosť

Napísané: Streda, 13. Júna 2018, 07:07
od filipe46
janest napísal:
318i je folcvágen pumpárov z benzínky, žiaden premiák , a ceny ND sú porovnateľné s ktorýmikoľvek autami. Vo vzťahu k filozofií BMW je to kastrát s plastovým liftingom. Radšej poctivú 325-ku E30-ku so šiestimi hrnčekmi ako fiflenku na štekličkách s podimenzovaným agregátom v podobe 318i. Hold sú autá kde sa kilowaty menia na kone ale v tomto agregáte sa menia iba ak na veveričky. Proste BMW má mať 6 válcov a viac, punktum. Viem o čom hovorím, sám sa plazím cestami na 318-ke.
Porovnateľné s inými? Na 318i stojí sada tlmičov 215€. Skús si to len tak porovnať s cenou tlmičov na nejaký Peugeot z roku 2000 nehovoriac o škodovkách... keď objednáš na e46 2x zadný tlmič za 130€ a potom budeš niekomu meniť zadné tlmiče na inej značke auta 2ks za 35€ tak si povieš že sú tam aj prémiové ceny.
Čo všetko zahŕňa ten tvoj repas zadnej nápravy za 1000€?

Re: E46 Opravy / Osobná skúsenosť

Napísané: Streda, 13. Júna 2018, 11:19
od janest
Mne je to naozaj jedno aké drahé diely si tam naskladáš. Nakoniec aj tak zistíš, že to boli vyhodené peniaze. Sada tlmičov sa dá kúpiť aj za 1000€ tak prečo len za 215 a aj na Pežka sa dá kúpiť za tisíc. No a môj repas zadnej nápravy ? Vymení sa len to čo je nutné a jazdí sa ďalej. Veď je to 318 ktorých je množstvo. 15 a viac ročné auto už na závody nepôjde a nepredáš ho bohvieako výhodne pokiaľ to nie je zberateľský klenot. Sorry ale kúpiť auto za 3 litre a našupať doň ďalších 7 má akú logiku ??? To už rovno kúpim káru za desať.
Vec sa má totiž tak, mladý čávo si chce čo najskôr kúpiť káru. Najlepšie kabrio za čo najmenej. Prd sa rozumie mechanike a jediné čo videl s podvozku sú tyčky riadenia keď mal vytočené koleso k obrubníku lebo mu nefachčí ručná brzda. Potom ho zaskočí nejaký triviálny mechanický problém a aj keby teoreticky vedel ako ho vyriešiť nemá kde lebo nemá garáž a zdvihák, to už nehovorím o náradi. Škrutkovačom z Kaufladu a kombinačkami z Lidla toho asi veľa neurobí a tak živí kadejakých opravárov lebo na autorizovaný servis nedá love. Takže čím sú menšie technické znalosti a zručnosti vo vzťahu k staršiemu vozidlu tým sú väčšie výdaje na opravy. Nakoniec ti takýto čávo napíše, že diely Meyle HD sú na prd lebo jemu vydržali pol roka a pritom videl akurát svoje staré čreva v otvorenej nemeckej krabičke a diely boli reálne kúpené a nainštalované kdesi od dílera z Poľska - v tom lepšom prípade. Ale hlavne, že bol pritom ako to mechanik menil. Každý nech si kúpi také diely na aké má , hlavne aby mu to prešlo cez STK, lebo iný inštitút ktorý rozhoduje o schopnosti prevádzky na pozemných komunikáciách tu nie je. Na prd je človeku také auto ktoré má rôzne akože tuningové úpravy pričom ho na cestu nepustí technik a osvedčenie mu zoberie policajt a na trať ho zase nepustí komisár lebo nesplňuje predpísané technické parametre. Auto má hlavne jazdiť a nie je až tak dôležité ako rýchlo vie dosiahnúť 100 km/h ale ako rýchlo vie zastaviť .
A tu máš tlmiče za 60 predok a 35 zadok dokopy 95 all : https://www.mototechdiely.sk/kategoria/autodiely/bmw/3-e46/16198/100121 s poštou 100 €, pane Filipe komentátor.
No a za ten liter na zadnej náprave sa vymenilo:
- pružiny, tlmiče s uložením
- ložiská nábojov kolies, všetky gumové uloženia
- priečne rameno spodné
- kotúče brzd, obloženie, vrátane ručnej, bowden ručnej
- brzdové trubky až po medzikus
- stabilizačné tyčky, excentre
- geometria

Re: E46 Opravy / Osobná skúsenosť

Napísané: Streda, 13. Júna 2018, 18:35
od starynovy
Uz nech kazdy hovori co chce, aj tie blbosti ze limit na okreske je 90 a jemu 40kW v citroniku staci.. ale 318i je proste skurveny nespolahlivy motor prepchaty sprostostami ktore oproti starej 318iS nepriniesli nic navyse okrem vydavkov a kazivosti. To sa proste nekupuje, stare zlate pravidlo, ked bmv tak 6 a viac valcov. :D