Strana 1 z 2

dva problemy 105kw benzin

Napísané: Nedeľa, 3. Apríla 2016, 19:14
od Jojopd
ahojte,

mam 318i 105kw 2003, 213000km, mam problem s unikom oleja, ocistil som motor a zistil som kde to je, ale neviem ako sa volaju tie suciastky a ako to opravit, ci staci vymena suciastok alebo ako, kvoli tomu som sa sem prihlasil a ziadam o pomoc, vidte prve tri foto,

druhy problem je voda/emulzia ako to tu pisete, na tycke hladiny oleja, a nie pod vieckom oleja, nenasiel som tu co je dovod a ci to je vazna vada a co s tym. tiez je foto,

Dakujem Vam za odpovede a rady :bmwball:

Re: dva problemy 105kw benzin

Napísané: Nedeľa, 3. Apríla 2016, 22:08
od sandrito
Neviem ti ja konkrétne povedať ako treba postupovať pri oprave, ale možno ti odišlo tesnenie pod hlavou preto tá voda v oleji a únik oleja. Ak je to tak tak máš lej jeden problém....Hlava dole a nové tesnenie....Nech sa ešte vyjadrí niekto skúsenejší....

Re: dva problemy 105kw benzin

Napísané: Pondelok, 4. Apríla 2016, 09:08
od Jojopd
praveze to tecie spoza tych dvoch senzorov alebo co su to nie pod hlavou, preto som tie diely odfotil aby ste mi povedali ako sa volaju pripadne ako treba postupovat aby som ich pretesnil, lebo od nich ide olej hlavne z tej spodnej, a chladiaca kvapalina vobec neubuda, poslednych 4000km to sledujem a ani o mm sa neznizila hladina. cize si nemyslim ze to je tesnenie pod hlavou,

a na prvej foto, ktora je dolu hlavou(ospravedlnujem sa ) je aj vidno ako to steka aj na remen, je na nom vidno mastny flak, cize unik oleja je isto z poza tych dvoch veci strcenych do hlavy, viete ako sa volaju ?

Re: dva problemy 105kw benzin

Napísané: Pondelok, 4. Apríla 2016, 13:21
od osromi
nebolo by pre teba istejsie zajst do servisu?

Re: dva problemy 105kw benzin

Napísané: Pondelok, 4. Apríla 2016, 14:47
od januar
tu mas odkaz a je to tesnenie cislo 3
http://cz.bmwfans.info/parts-catalog/E4 ... _on_parts/

mne to unika cez snimace č.4 a ani vymena tesneni nepomohla.
Inak nejazdis kratke trasy?

Re: dva problemy 105kw benzin

Napísané: Pondelok, 4. Apríla 2016, 15:03
od Jojopd
dakujem za odpovede,

no jazdim do prace 15 km a to iste spat, ale teraz som za posledne dva tyzdne spravil dve jazdy po 850km. a stale to tam je, bol meneny olej, pred 2500km a predtym to tam nebolo,

Re: dva problemy 105kw benzin

Napísané: Pondelok, 4. Apríla 2016, 16:30
od misak007
Cau, mam to iste auto, ten isty motor a tie iste veci. Pomoc je jednoducha, ziaden strach.

1. Tam kde ti tecie ten olej spredu motora, to su solenoidy na ten typ Vanosu, ktory ma tento motor. Su tam na kazdom 2 tesnenia. Pozri moj pribeh, menil som ich. Je to primitivne, odskrutkujes tie plechy co drzia tie solenoidy a vytiahens ich von. Drzia tam dost silno takze bude to trosku na silnu ruku ale inak narocnost 1 bod z 10. Kedze mam moznost tak som si dal na zakazku vyrobit tie tesnenia s modernejsieho materialu, ktory vydrzi vacsie teploty a dlhsi cas a mam ich v zasobe, ked chces este by som mal mat na predaj nejake... (Davam ich za nakupnu cenu, zarabam si s niecim inym...) Viac ich mam preto ze minimalne objednavacie mnozstvo :D

2. To mnozstvo emulzie ktore je na fotkach je zanedbatelne. Pri chladnejsom pocasi a kratkych trasach normalna vec. Vymen chladiacu za novu modru kvalitnu, daj tam destilovanu (nie demineralizovanu!!) vodu a je to v pohode. Pokial nemas cele viecko biele od emulzie tak nemas ziaden problem. :thumbup:

Re: dva problemy 105kw benzin

Napísané: Pondelok, 4. Apríla 2016, 17:37
od Jojopd
Misak007 ty si menil aj tie tesnenia na solenoidoch co su zelene, tie mensie? Aj tie treba? Lebo bol som nakoniec v servise cez jedneho znameho a vybrali sme to a tie cierne vecsie tesnenia sa dali prasknut v ruke, a tie sme hned vymenili dokonca ich mali v sade tesneni ani nic nepytali za to ale tie mensie sme nemenili,

Voda co je tam sme zhodnotili ze ked nebola ani ziadna voda v oleji ked sme vytiahli solenoidi , ani ked sme svietili dnu cez die diery tak ze to bude tym ze to auto asi dlhsie stalo atd, a viem ze to auto predomnou stalo dlhu dobu a jazdilo len mesto , resp len 10000km za 4 roky a to viem na istotu, ja som ho kupil 2 mesiace dozadu, takze mi povedali ze vyplach motora a novy olej s filtrom sampzrejme

Ale, chalanisko poznal aj trosku motor a vravel ze sa chce pozriet na vakuovu pumpu, ci ta je v pohode a hned sme zistili ze aj z nej vyteka olej, to ze je za valcami vzadu a ze to ked sa posere tak znizi vykon a vyteka olej a bolo pod svetlom vidno ze nad vyfukovymi zvodmi je zatecene, takze viete niekto ako najlepsie toto opravit, diel mi vravel ze stoji 300€ cca ale ze da sa kupit aj repair kit, mate s tym niekto skusenost?

Re: dva problemy 105kw benzin

Napísané: Pondelok, 4. Apríla 2016, 17:47
od januar
na ebay sa dalo kupit tesnenie na vakuovu pumpu co mne tato sada aj pomohla a prestalo tiect tadial ale ci je to este v predaji tam neviem stalo to cca 20€. Lepsie ako nova pumpa.

Re: dva problemy 105kw benzin

Napísané: Pondelok, 4. Apríla 2016, 19:38
od Jojopd
januar napísal:
na ebay sa dalo kupit tesnenie na vakuovu pumpu co mne tato sada aj pomohla a prestalo tiect tadial ale ci je to este v predaji tam neviem stalo to cca 20€. Lepsie ako nova pumpa.



praveze rozmyslam radsej nad vymenou celej pumpy, nasiel som zatial pierburg za 180€, hlavne kvoli tomu, lebo je to od brzd, nerad by som aby sa ta pumpa pokazila v nevhodnej chvili, mal som dnes viac casu tu hladat, a nasiel som niekomu ta pumpa odisla uplne pocas jazdy a vlastne aj posilovac brzd nefungoval.

Re: dva problemy 105kw benzin

Napísané: Utorok, 5. Apríla 2016, 21:25
od misak007
1) aj to zelene tesnenie to mensie je doleite, ale zpravidla byva v lepsom stave ako tie velke vonkajsie... Tie sa aj mne praskli ale ja som vymenil vsetky.

2) vakuovku som taktiez riesil ako vidno v pribehu, a na viac krat, pomohli vsak nove tesnenia... Nad kupou novej ani neuvazuj to su zbytocne vyhodene peniaze. Je to primitivna vakuovka... (ziaden vplyv na vykon to nema :D to su take hluposti az sa musim smiat :D ) jedine na co ma vakuovka vplyv je vakum :D cize ak by ti nesla tak mas najpravdepodobnejsie slaby posilovaci ucinok brzd... alebo ziadny.. ale chyba byva v 98% inde a nie vo vakuovke... :D

Na tu moju som si tak isto dal urobit tesnenia a aj tie mam vo vacsich poctoch... skoro vsetkych som sa uz zbavil tu na klube chalani pokupovali odomna... z Ebayu som neriskoval... Ja som si rozobral vakuovku, zmeral rozmery draziek, vybral spravne rozmery a dal som si vyrobit tie tesnenia na zakazku z toho odolneho matrosu. moja vakuovka tam je uz asi 2 roky a tesni 100%.

Ak chces tie tesnenia na vakuovku mozem pozret ci ich mam este (material lepsi ako original) a rozmery odskusane na vela autach a mam to urcite lacnejsie nez ebay a som presvedceny ze kvalitnejsie... :thumbup: :bmwball:

3) vakuvoka je zozadu hlavy valcov na vyfukovej vacke. k hlave ju drzia 3 skrutky - !! dobra rada - ked vymontujes vakuovku tak tam POUZI NOVE skrutky!!

Re: dva problemy 105kw benzin

Napísané: Pondelok, 18. Apríla 2016, 09:34
od MrStan
Ahoj
Heh tak 105 kw motor je zázrak koľko vecí sa tam môže posrať, ja osobne som za 4 roky vymenil veľa veci, cez škrtiacu klapku, vodnu pumpu, termostat, vodny ventil atd atd.....k vakuovej pumpe poviem toľko že, za posledny rok som vymenil 2x posilnovac brzd, prvy krat použitý, tak som si myslel že náhoda, druhý krat novy, a v tom bode sa zistila zla vaukovka, ktorá mi prepúštala olej do posilnovaca, čo mi spôsobilo nefunkčny posilnovač, a neskôr roztrhnutu membranu v posilnovaci....samozrejme že som pozoroval aj únik oleja, lenže pod autom nič neostávalo, a ani ho nežralo nedaj bože spalovalo,....až kym sa nezistilo o tej vaukovke, a prepustilo mi 1 liter oleja do posilnovaca #-o ....pretesnenie vaukovky vydržalo ani nie mesiac, takže sa kupovala nova, viem že novy diel v bmw stal neviem teraz presne ale asi okolo 260 EUR....ja som hodil tu na klub požiadavku na použitu vakuovku, a dostal som ponuku od klubáka "jara"
nové nechceš za dobrú cenu ? http://autodielyds.sk/code/ENGITECH|ENT ... .0-2639583 viem ti tam ešte urobit cenu 105€ , ak bude zaujem tak mi to napíš do SS


Takže skús sa na neho nakontaktovať ohľadom toho....myslim si že lepšie riešenie ako pretesnenie...
Čo sa týka emulzie, mal som to aj ja, hlavne v zime, tiež robim docela krátke trasy do 15km...taktiež veľmi rýchlo potvrdene žiadne obavy, je to práve krátkymi trasami....ak chceš neake info tak napíš SS...na tom motore som najazdil vyše 100 000km za necelé 4 roky, teraz to idem predávať.

Re: dva problemy 105kw benzin

Napísané: Streda, 20. Apríla 2016, 09:01
od fishbone
vidím že tu by mala naozaj vzniknúť špecialna sekcia pre majiteľov N42jek :-)
V zásade súhlasím s MrStanom. Tiež som mal problem s vakuovkov. Kvapal olej na výfuk a potom bola fajn aróma v kabíne...
naštastie mne pomohlo pretesnenie.
Čo sa týka tých emulzii, počul som Tolko názorov, že už sám neviem čo je pravda, ale niečo na tom bude že krátke jazdy najme v chladnejšom obdobi môžu spôsobiť emulziu na viečku. Keď som mal ale emulziu na tyčke (kontolke) bol som nervozny. Menil som olejový separátor a mechanik vravel ze jeden z vývodov je vyústený práve nad tú tyčku. Od kedy sa ale separator vymenil emulzia zmizla.
ešte by som odporúčal majiteľom N42 vymeniť napinák rozvodovej reťaze , pamätám si že pôvodný bol nejaký problemový a vymenili potom súčiastku a tá by mala byť v poriadku.
A po prečitaní článku na zaručnom spravodajskom serveri :D (http://www.topky.sk/cl/13/1541649/Spasa ... -suciastka) som sa chcel spýtať či už niekto riešil výmenu dvojhomotového zotrvačníka... mali ho tuším len N42B20 ciže 2litre

Re: dva problemy 105kw benzin

Napísané: Sobota, 23. Apríla 2016, 01:15
od misak007
fishbone napísal:
vidím že tu by mala naozaj vzniknúť špecialna sekcia pre majiteľov N42jek :-)
V zásade súhlasím s MrStanom. Tiež som mal problem s vakuovkov. Kvapal olej na výfuk a potom bola fajn aróma v kabíne...
naštastie mne pomohlo pretesnenie.
Čo sa týka tých emulzii, počul som Tolko názorov, že už sám neviem čo je pravda, ale niečo na tom bude že krátke jazdy najme v chladnejšom obdobi môžu spôsobiť emulziu na viečku. Keď som mal ale emulziu na tyčke (kontolke) bol som nervozny. Menil som olejový separátor a mechanik vravel ze jeden z vývodov je vyústený práve nad tú tyčku. Od kedy sa ale separator vymenil emulzia zmizla.
ešte by som odporúčal majiteľom N42 vymeniť napinák rozvodovej reťaze , pamätám si že pôvodný bol nejaký problemový a vymenili potom súčiastku a tá by mala byť v poriadku.
A po prečitaní článku na zaručnom spravodajskom serveri :D (http://www.topky.sk/cl/13/1541649/Spasa ... -suciastka) som sa chcel spýtať či už niekto riešil výmenu dvojhomotového zotrvačníka... mali ho tuším len N42B20 ciže 2litre



Ja som menil dvojhmotak :) :thumbup: :D

Re: dva problemy 105kw benzin

Napísané: Utorok, 7. Januára 2020, 03:45
od MrGreen90
Servus, Ja som mal presne tie isté problémy a presne tak isto vyzeral aj môj motor. Často mi vznikali aj ďalšie problémy (odišiel senzor kľuky, zapaľovacie cievky aj separátor rýchlo po výmene aj ked pri separátore si niesom istý, či to nebolo olejom s inými normami)

To som sa nasral a začal pretesnovať. Po pár týždňoch mi začal slziť olej medzi filtrom a chladičom oleja a len som skúsil odvzdusniť chladiaci systém aj skrz že na palubovke bolo všetko OK.
Najprv pri viecku nádobky tieklo, ale išli aj bubliny.
Druhý pri chladiči oleja ani netiekol po chvíľke začala najprv tiecť biela pena až po 3och dolievaniach sa posarilo. Po odvzdusneni som ešte napojil na diagnostiku, pozrel som aktuálne hodnoty motora pri jazde (keď nemáš že sa to dá pozrieť v skrytom menu), čo sa zohrial motor, hned teplota kolisala medzi 102°C až 108°C a keď vyskočilo až na 118°C. Budik akoby mal stále ideál (tuším to je 95°C+-3°C)... Každopádne bola zábava čo všetko som musel vymeniť...
Koreň všetkých problémov som mal v chladiacej kvapaline. Bola tam G12(ružová) tá reaguje s Hlinikom. A tu je hliník všade. Aj vodnú pumpu má z hliníku...
Treba dávať G11(zelená, modrá) čo som zistil neskoro. Pozri sa aj na hadice od chladiča keď je horná hadica vrelá a spodná hadica poznatelne chladnejšia ucpaný chladič.
Dúfam že ty nemáš ani jeden z týchto problémov a že ti stačilo len tie tesnenia vymeniť.