Strana 1 z 1

E30/325ix Touring - Inspektion

Napísané: Nedeľa, 28. Decembra 2008, 14:00
od Jacko
potreboval by som vedieť,pri akej príležitosti sa rozsvieti "INSPEKTION". Olej bol údajne vymenený a keď zapnem klúčik tak mi svietia zelené diodky- asi olejový interval,tak som z toho nervózny. Včera mi to zasvietilo a teraz to svieti stále...Je to napojené aj na niečo iné? Dík.

Napísané: Nedeľa, 28. Decembra 2008, 16:25
od Hoky
Každý motor má nastavený interval v km po koľkých sa má meniť olej. Ten interval je potom riadiacov jednotkov prepočítavaný a zohľadňovaný napr. na studené štarty, krátke a dlhé vzdialenosti atď.

Olej si mohol mať vymenený ale možno ti nemuseli vynulovať spomýnanú INSPEKTION, tá by sa malo pri každej výmene oleja vynulovať.

Alebo si olej nemal menený, ja by som radšej olej vymenil, to nemáš nejakú veľkú položku a bol by som na isto...

Napísané: Nedeľa, 28. Decembra 2008, 16:48
od Max-Max
Hoky napísal:
Každý motor má nastavený interval v km po koľkých sa má meniť olej. Ten interval je potom riadiacov jednotkov prepočítavaný a zohľadňovaný napr. na studené štarty, krátke a dlhé vzdialenosti atď.

Olej si mohol mať vymenený ale možno ti nemuseli vynulovať spomýnanú INSPEKTION, tá by sa malo pri každej výmene oleja vynulovať.

Alebo si olej nemal menený, ja by som radšej olej vymenil, to nemáš nejakú veľkú položku a bol by som na isto...


INSPECTION nie je NIKDY viazana na SERVICE OIL... nemozes ju nulovat s olejom. Interval INSPECTION (symbol hodiny a napis INSPECTION) sa aktivuje raz rocne a znamena podrobnu kontrolu auta podla postupu vyrobcu.

INSPECTION zmazes 12 sekundovym prepojenim pinu 7 a 19 pri plne zapnutej elektrike.

Napísané: Nedeľa, 28. Decembra 2008, 17:00
od Jacko
Max- díky,toto som potreboval vedieť - áno tie hodinky sa tam objavili a nápis INSPEKTION. Tie piny sú nejako očíslované?

sdfs

Napísané: Nedeľa, 28. Decembra 2008, 17:11
od RIKI
aj mne to vyhodila ten napis a hodinky a ked sem sa tu na to raz pytal tak my tu jeden napisal ze to signalizuje vymenu brzdovej kapaliny ..tak jak je to tedy ??

Napísané: Nedeľa, 28. Decembra 2008, 17:18
od Hoky
Max-Max napísal:
INSPECTION nie je NIKDY viazana na SERVICE OIL... nemozes ju nulovat s olejom. Interval INSPECTION (symbol hodiny a napis INSPECTION) sa aktivuje raz rocne a znamena podrobnu kontrolu auta podla postupu vyrobcu.

INSPECTION zmazes 12 sekundovym prepojenim pinu 7 a 19 pri plne zapnutej elektrike.


:oops: :oops: :oops: a ja som si stále myslel, že to mám súvis s výmenou oleja, tak potom beriem späť, nič som nepovedal...

Re: sdfs

Napísané: Nedeľa, 28. Decembra 2008, 18:53
od Max-Max
RIKI napísal:
aj mne to vyhodila ten napis a hodinky a ked sem sa tu na to raz pytal tak my tu jeden napisal ze to signalizuje vymenu brzdovej kapaliny ..tak jak je to tedy ??


blbost.

ziaden vyrobca nepocita s domacim servisom, preto sa vydavaju servisne postupy pre servisy. A tento postup obsahuje aj ukony podla jednotlivych intervalov. Brzdovka sa meni kazde 3 roky.

Napísané: Nedeľa, 28. Decembra 2008, 18:58
od starML
U BMW se doporučené servisní práce nazývají :
- olejový servis
- inspekce I
- inspekce II, více http://sweb.cz/vs31/Inspekce.doc

Vyšší servisní úkon zpravidla obsahuje operace nižšího servisního intervalu + něco navíc.

Výměna oleje (a filtru) se provádí podle množství spotřebovaného paliva. Tím je zohledněn systém provozu dálkové jízdy nebo krátké jízdy a časté startování. Množství paliva zbývajícího do další výměny oleje symbolizují postupně zhasínající zelené LEDky. Při rozsvícení červené by měl být olejový servis proveden v co nejkratší době. Takže když mi svítí poslední zelená, koupím olej a filtr a když se rozvítí červená, objednám se ke kamarádovi na dílnu. Klidně se s tím dá dokončit cesta, neznamená to okamžitě do servisu, ale na dovolenou bych s tím nejel. Nic se nezablokuje, auto se dá normálně používat.

Inspekce (symbol hodin) je vyšší servisní úkon a zpravidla se spojuje s olejovým servisem + další úkony viz odkaz výše, protože to je finančně i časově výhodné. Takže když se mi rozsvítí symbol inspekce, začnu shánět potřebný materiál a s nejbližším olejovým servisem ji zvládnu. Respektive "můj BMW servis" si ty dva roky hlídá a sám mne zve. A protože na každém autě se něco najde, stojí to peníze a dost. Systém vozu nerozlišuje inspekci I a II, to se pozná podle jen podle servisní knížky.

Reset servisního intervalu se dá dělat drátkem s odporem cca 50 Ohmů nebo diagnostikou, více http://sweb.cz/vs31/Reset_servisu.doc . Systém časů 3sec+12sec+12sec-pausa20+12sec způsobí, že při resetu inspekce drátem vlastně vyresetuji i olejový servis, a proto je to výhodné. Při resetu diagnostikou se např. dá smazat inspekce + brzdová kapalina a olejový servis odložit o 3 tisíce km, jak jsem to dělal naposledy, protože tu brzdovou kapalinu jsem už vyměnit chtěl, olej ještě ne.

Napísané: Nedeľa, 28. Decembra 2008, 19:27
od Max-Max
starML: len doplnim, ze u e30 je brzdovka passe, odvija sa to iba od zapisu v servisnej knihe, samotny chytry obvod to nevie zobrazit.

Napísané: Nedeľa, 28. Decembra 2008, 20:25
od Jacko
Chlapi.Tomu hovorím SUPER informácia =D> Myslím si že to pomôže aj iným ľuďom.

Re: sdfs

Napísané: Nedeľa, 28. Decembra 2008, 20:37
od BJS
Max-Max napísal:
blbost.

ziaden vyrobca nepocita s domacim servisom, preto sa vydavaju servisne postupy pre servisy. A tento postup obsahuje aj ukony podla jednotlivych intervalov. Brzdovka sa meni kazde 3 roky.

Chlape čítaj: Reset inspekce + výměna brzdové kapaliny (symbol hodin) tuná: http://sweb.cz/vs31/Inspekce.doc

Re: sdfs

Napísané: Nedeľa, 28. Decembra 2008, 21:01
od Max-Max
BJS napísal:
Chlape čítaj: Reset inspekce + výměna brzdové kapaliny (symbol hodin) tuná: http://sweb.cz/vs31/Inspekce.doc


bavia sa o e30, ta nevie ukazat o aku INS ide, ci I a II. Ak mas na mysli interval 24 mesiacov, ten je iba doporuceny, kedze kedysi, ked bola vsade starsia DOT3, ktora bola viac hydrofilna, bolo nutne castejsie menit. DOT4, dnes najviac pouzivana, je odolnejsia a stacia aj 3 roky uplne v pohode.

Napísané: Nedeľa, 28. Decembra 2008, 22:06
od Jacko
Áno bavíme sa o e30.

Re:

Napísané: Utorok, 20. Januára 2009, 17:22
od pyton
starML napísal:
U BMW se doporučené servisní práce nazývají :
- olejový servis
- inspekce I
- inspekce II, více http://sweb.cz/vs31/Inspekce.doc

Vyšší servisní úkon zpravidla obsahuje operace nižšího servisního intervalu + něco navíc.

Výměna oleje (a filtru) se provádí podle množství spotřebovaného paliva. Tím je zohledněn systém provozu dálkové jízdy nebo krátké jízdy a časté startování. Množství paliva zbývajícího do další výměny oleje symbolizují postupně zhasínající zelené LEDky. Při rozsvícení červené by měl být olejový servis proveden v co nejkratší době. Takže když mi svítí poslední zelená, koupím olej a filtr a když se rozvítí červená, objednám se ke kamarádovi na dílnu. Klidně se s tím dá dokončit cesta, neznamená to okamžitě do servisu, ale na dovolenou bych s tím nejel. Nic se nezablokuje, auto se dá normálně používat.

Inspekce (symbol hodin) je vyšší servisní úkon a zpravidla se spojuje s olejovým servisem + další úkony viz odkaz výše, protože to je finančně i časově výhodné. Takže když se mi rozsvítí symbol inspekce, začnu shánět potřebný materiál a s nejbližším olejovým servisem ji zvládnu. Respektive "můj BMW servis" si ty dva roky hlídá a sám mne zve. A protože na každém autě se něco najde, stojí to peníze a dost. Systém vozu nerozlišuje inspekci I a II, to se pozná podle jen podle servisní knížky.

Reset servisního intervalu se dá dělat drátkem s odporem cca 50 Ohmů nebo diagnostikou, více http://sweb.cz/vs31/Reset_servisu.doc . Systém časů 3sec+12sec+12sec-pausa20+12sec způsobí, že při resetu inspekce drátem vlastně vyresetuji i olejový servis, a proto je to výhodné. Při resetu diagnostikou se např. dá smazat inspekce + brzdová kapalina a olejový servis odložit o 3 tisíce km, jak jsem to dělal naposledy, protože tu brzdovou kapalinu jsem už vyměnit chtěl, olej ještě ne.




SUPER SUPER TOTO SOM POTREBOVAL DAKUJEM :D 8) =D> \:D/