Strana 1 z 2

e38 730iA lambda

Napísané: Pondelok, 1. Júla 2019, 17:38
od fano031
Ahojte, neviem si akosi rady, 7dma stratila výkon, hlavne to cítiť v tiahlých kopcoch. Pri voľnobehu s agregátom potrasieva a cítiť nespálený benzín asi bohatá zmes. ISTA, INPA, SCANNER, DELPHI nehlásia žiadnu okolo DME. Predpokladám že blbne asi LAMBDA č.1, spravil som PrtSc živých dát. Za postrehy a rady vopred ďakujem.

Re: e38 730iA lambda

Napísané: Sobota, 6. Júla 2019, 06:15
od janest
Je to nenormálne symetrické. Tak to nemá byť. Pokiaľ majú sondy viac ako 160 000 km musia sa vymeniť, podľa výrobcu. Menia sa však všetky, výmena jednej nepomôže - majú rozdielne charakteristiky (vplyvom opotrebovania) aj keď pocitovo fungovať môžu no "pecky" dostáva katalyzátor. Tie sondy budú najskôr zanesené karbónom lebo "zleniveli" vplyvom usadenín - dôsledok podtáčaného agregátu ( jazdenie na nízkych otáčkach ).
príklad z ELM 327
Pre posúdenie musí byť synchronizovaná časová stopa na tvojom grafe. Ja len predpokladám , že horné sú údaje z riadiacích sond -teda pred katom a spodné z monitorovacích za katom.
Reálne by si mal vidieť ostré pílové zuby nerovnakých priebehov. Sonda mení svoj stav za 0,125 sec to je jej reakčný čas. A rozsah by mal byť od 0,1 do 1,0 Volt. Pokiaľ je mimo intervalu 0,1-1,0 Volt mala by sa rozsvietiť kontrolka motora na oranžovo. Tiež sa úvahu stojí funkčnosť a priepustnosť katalyzátorov lebo potom je výsledok či už merania alebo riadenia spaľovania skreslený. Na youtube som narazil na meranie tlaku vo výfukovom potrubí pred katom ale aká má byť hodnota pre konkrétny agregát netuším.

Re: e38 730iA lambda

Napísané: Sobota, 6. Júla 2019, 17:54
od fano031
Ďakujem za reakciu, bol som pod autom a lamdby sú ešte pôvodné a keďže majú nalietané cez 270000 km, tak som objednal nové. Objednal som BOSCH, aké sú tam teraz, mám iba lambdy pred katom je to r.v. 1995. Následovať bude pravdepodobne výmena katov, tiež sa mi už nepozdávajú. Ešte raz dík.

Re: e38 730iA lambda

Napísané: Nedeľa, 7. Júla 2019, 12:18
od janest
22-ka očkový kľúč, rukavice a poriadne "zabejčiť", pokiaľ by to nešlo použiť penetrák na hrdzavé skrutky, posledná možnosť jemne pobúchať. Doporučuje radšej použiť na závit medenú vazelínu na vysoké teploty než tú ktorú pribaľujú k lambdám ( asi grafitka pochybnej značky ) a doťhovať na moment, podložka je použiteľná iba raz.

Re: e38 730iA lambda

Napísané: Nedeľa, 7. Júla 2019, 15:45
od fano031
janest napísal:
22-ka očkový kľúč, rukavice a poriadne "zabejčiť", pokiaľ by to nešlo použiť penetrák na hrdzavé skrutky, posledná možnosť jemne pobúchať. Doporučuje radšej použiť na závit medenú vazelínu na vysoké teploty než tú ktorú pribaľujú k lambdám ( asi grafitka pochybnej značky ) a doťhovať na moment, podložka je použiteľná iba raz.
Ďakujem, skúsim a uvidím :-)

Re: e38 730iA lambda

Napísané: Štvrtok, 18. Júla 2019, 11:19
od fano031
...takže obe Lambdy vymenené, necítim pocitovo zlepšenie, takže najbližšie asi katalyzátory a kontrola podtlakov okolo motora...

Re: e38 730iA lambda

Napísané: Piatok, 19. Júla 2019, 09:40
od palciatko
Resetol si adaptácie motora po výmene lambda sond? Lambdy za katom si nemenil?

Máš rozhádzanú tvorbu zmesi pre banky 1 a 2. Je to na LPG?

Banka 2 ide na bohatú zmes. Aké je hrubosť behu motora (engine roughness)?
Riešil by som skôr sviečky, cievky, netesnosti, odvetrávanie motora.

Prečo chceš meniť katy? Meral si ich?

P.

Re: e38 730iA lambda

Napísané: Sobota, 20. Júla 2019, 06:25
od fano031
palciatko napísal:
Resetol si adaptácie motora po výmene lambda sond? Lambdy za katom si nemenil?

Máš rozhádzanú tvorbu zmesi pre banky 1 a 2. Je to na LPG?

Banka 2 ide na bohatú zmes. Aké je hrubosť behu motora (engine roughness)?
Riešil by som skôr sviečky, cievky, netesnosti, odvetrávanie motora.

Prečo chceš meniť katy? Meral si ich?

P.

Adaptácie motora som neresetol /resetnem/, ani ma to nenapadlo, lambdy sú iba dve a to pred katalyzátormi obe nové BOSCH, sviečky NGK asi 5000 km, odvetrávanie čo je v zadnej časti motora som menil nové. Hrubosť behu motora som nemeral, INPA meranie týchto údajov moje auto nepodporuje. Zameriam sa na tie netesnosti, premýšľam aj nad regulátorom tlaku paliva. Katy som nemeral, nevedel som postup ako ich zmerať. LPG v aute nebolo.
Ďakujem pekne za podporu.

Re: e38 730iA lambda

Napísané: Utorok, 30. Júla 2019, 01:28
od janest
Ak si nevieš rady napíš čo hľadáš do prekladača na ruštinu a skopíruj do youtube. Napríklad : kontrola tlaku, katalyzátor a vylezie " контроль давления, катализатор" no a na YT nájdeš napríklad : toto, alebo takto kde sa dozvieš že pri pozvoľnom zvyšovaní otáčok do 2500/min má byť tlak 0,25 kg/cm² najviac však 0,5 kg/cm², len tam nepíšu či to platí všeobecne pre všetky. Redukciu na manometer si však musíš vyrobiť a namontovať miesto lambda sondy.
Chce to poriadne popozerať všetko okolo vzduchu a podtlaku, hadice, hadičky a čeknúť snímače kľuka, vačka no a pozrieť sa ako sa mení predstih v reále a či neostáva visieť na nejakých otáčkach alebo pri záťaži. Lebo to vyzerá, že motor nemá vzduch keď mu RJ dávkuje palivo nad mieru.

Re: e38 730iA lambda

Napísané: Utorok, 30. Júla 2019, 17:45
od fano031
janest napísal:
Ak si nevieš rady napíš čo hľadáš do prekladača na ruštinu a skopíruj do youtube. Napríklad : kontrola tlaku, katalyzátor a vylezie " контроль давления, катализатор" no a na YT nájdeš napríklad : toto, alebo takto kde sa dozvieš že pri pozvoľnom zvyšovaní otáčok do 2500/min má byť tlak 0,25 kg/cm² najviac však 0,5 kg/cm², len tam nepíšu či to platí všeobecne pre všetky. Redukciu na manometer si však musíš vyrobiť a namontovať miesto lambda sondy.
Chce to poriadne popozerať všetko okolo vzduchu a podtlaku, hadice, hadičky a čeknúť snímače kľuka, vačka no a pozrieť sa ako sa mení predstih v reále a či neostáva visieť na nejakých otáčkach alebo pri záťaži. Lebo to vyzerá, že motor nemá vzduch keď mu RJ dávkuje palivo nad mieru.

Ďakujem za rady, včera som objednal tlakový ventil paliva a skúsim aj pretesniť ako na: http://www.meeknet.co.uk/e31/BMW_E31_840ci_Inlet_Manifold_Leak_Fix.htm, lebo sa mi ozaj zdá že niekde ťahá falošný vzduch, skúšal som aj striekať čistič bŕzd okolo hadičiek a pod. no motor nemenil chod. Ale všade som sa nedostal. Takže pokračujem. Ešte raz dík.

Re: e38 730iA lambda

Napísané: Utorok, 17. Septembra 2019, 10:33
od fano031
...takže na radu som vymenil aj regulátor tlaku paliva, no nepomohlo...takže pokračujem...

Re: e38 730iA lambda

Napísané: Utorok, 17. Septembra 2019, 10:42
od Alpina-S
Váha vzduchu? Ako sa správa po odpojení? Tá sa tu tuším nespomínala

Re: e38 730iA lambda

Napísané: Štvrtok, 19. Septembra 2019, 06:47
od fano031
Alpina-S napísal:
Váha vzduchu? Ako sa správa po odpojení? Tá sa tu tuším nespomínala

...po odpojení bez zmeny...

Re: e38 730iA lambda

Napísané: Štvrtok, 19. Septembra 2019, 21:53
od janest
Skús po jazde skontrolovať teplotu kolies či sa náááhodou nejaká doštička nesekla kvôli hrdzavému vodítku plávajúceho strmeňa a neopiera sa trvalo o disk. To by mohlo robiť bohatú zmes a stratu výkonu. A nič za to nedáš :)

Re: e38 730iA lambda

Napísané: Piatok, 20. Septembra 2019, 12:36
od fano031
janest napísal:
Skús po jazde skontrolovať teplotu kolies či sa náááhodou nejaká doštička nesekla kvôli hrdzavému vodítku plávajúceho strmeňa a neopiera sa trvalo o disk. To by mohlo robiť bohatú zmes a stratu výkonu. A nič za to nedáš :)

...brzdy sú v poriadku :-)