Strana 1 z 2

Kupa X3 30d 2013 f25

Napísané: Streda, 25. Septembra 2019, 13:17
od Darius14
Ahojte,
zvazujem kupu X3 f25 xdrive30d rv 2013 190Kw, mam vyhliadnuty kusok s jasnou históriou a pôvodom od známeho. Teraz ale tak studujem aky pociatocny servis ma caka. Auto ma 180 tkm a bolo do teraz servisovane v autorizaku.
1. Ak sa nemylim je to motor N57, kde je problem s cerpadlom. Podla toho co som cital tu na fore by pri týchto KM malo byt uz cerpadlo vymenene resp pred smrtou.
2. Vytahana retaz. Ak sa nemylim toto sa tyka modelov do rv 2011?
3. Olej v AT prevodovke, ak nebol meneny nie je este pri 180 tkm neskoro? KM by mali byt skor mimo mestske ako mestske.
4. Turbo ocakavat problem?
5. EGR a sanie nieje uz neskoro na cistenie ak do teraz nebolo vykonane?

Diky moc za kazdy príspevok, cim viac citam tym mam vacsie obavy ci je kvalita toho auta rentabilna.

Re: Kupa X3 30d 2013 f25

Napísané: Streda, 25. Septembra 2019, 14:09
od runder
Všetky veci čo si vymenoval ťa čakaju :-"

Re: Kupa X3 30d 2013 f25

Napísané: Streda, 25. Septembra 2019, 15:36
od PeqpeK
s turbami tam taky problem nebyva, ostatne radsej pories preventivne ako az ked nastane problem, lebo jeden problem Ta moze stat tolko ako cely preventinvy servis dokopy :)

Re: Kupa X3 30d 2013 f25

Napísané: Streda, 25. Septembra 2019, 15:53
od Darius14
Diky, takze v zasade neni nejaka sanca, ze by sa prve 3 veci tohto auta nemohli tykat. Skor je uz len otazka, ci to uz robene bolo alebo len bude treba... resp asi toto od autorizaku nemozem ocakavat ze robili sami od seba ze? dik

Re: Kupa X3 30d 2013 f25

Napísané: Streda, 25. Septembra 2019, 16:07
od PeqpeK
Sami od seba to 100% nerobili, co je hlavne u 8HP prevodovky dost shit, nakolko ine znacky tie vymeny naplni maju v intervaloch.
Ale najdu sa stastlivci, co jazdia na povodnych rozvodoch aj 300k

Re: Kupa X3 30d 2013 f25

Napísané: Štvrtok, 26. Septembra 2019, 17:40
od Darius14
Kua ked tu tak citam servisné príspevky od staronoveho tak rozmýšľam či do N57 vobec ist ...

Re: Kupa X3 30d 2013 f25

Napísané: Sobota, 28. Septembra 2019, 08:03
od Fuxxo
ktore znacky maju vymeny naplni v intervaloch pri ZF8HP?? :-O :-O a pri kolko km?

darius je to 2013 nieje to nove auto, tie auta su dimenzovane na urcity pocet kilometrov a potom serus :-D treba mat pripravenych par tisic po ruke keby nieco a zatial to neriesit..:-)

Re: Kupa X3 30d 2013 f25

Napísané: Nedeľa, 6. Októbra 2019, 21:43
od Darius14
Oki diky chalani idem do toho, opustam servis less toyotu, dufam, ze to bude stat za to.

Re: Kupa X3 30d 2013 f25

Napísané: Pondelok, 7. Októbra 2019, 02:44
od airbone
F25 so sestvalcom 3.0d je pomerne zriedkave, da sa povedat, ze to auto v tomto pripade ma uz motor ako ma byt, lenze mne ten motor do toho vozidla ani nepasuje....... Totizto zvysok toho vozu okrem toho 3.0d motora nekoresponduje... :D To auto je oproti inym drahsim bmw suv ako taka plastova hracka z dracika..... Ovsem diely na neho za posledne 3-4 roky v bmw zdrazeli v urcitych pripadoch az 4-nasobne.....
Ja sam mam f25 uz vyse styroch rokov, takze viem o com hovorim. V podstate by sa uz davnejsie vymenilo za nieco suce, akurat je problem ze teraz staviam dom, takze auta idu bokom a vozim sa na tom co prave funguje a neriesim. Inac F25 ma este nikdy nesklamala a ani nenechala, ale zacina mi nejako zrat nervy.... :)))
Mam sice len stvorvalec, legendarny motor N47 a 8st. AUTOMAT, vyrobene 2011, takze ziadne extra problemy neboli, len par malych detailov, skusim zhrnut:
- vozidlo kupene zanovne s najazdom 46.000km
- ihned po kupe - vadne elektricke servoriadenie - vymena v bmw v ramci predplateneho 5r servisu zadarmo - riesil predajca vozidla
- druhy den rano po nastartovani v chladnom pocasi - strasne zavyja turbo. Zistena axialna vola na turbe, vymena turba za repasovane v cene cca 600eur. Po vymene vsetko v poriadku
- pri 55.000km som zacal registrovat cudzie suchtave zvuky od motora, ktore tam nepatria. Vymena komplet rozvodov so vsetkym co k tomu patri - 1500eur. Problem suchtaveho zvuku vyrieseny.
- pri 60.000km auto rano nevie nastartovat, motor bucha zo strany na stranu, obrovsky kudol dymu a smradu, po nastartovani 3 sekundy trasie s celym vozidlom zdochne. Pricina zaseknuty EGR ventil. Nutne tresnut po motore kladivom, aby problem zmizol a auto nastartovalo. Vymena EGR ventilu, demontaz sania a jeho cistenie (bolo v nom viac bordelu, nez na luniku 9 v kosiciach) - 500eur
- pri 70.000km znovu umrelo turbo. Znovu zavyjanie za studena, axialna vola v ulozeni turbiny. Auto jazdi bez problemov, ale turbo za studena ako sirena policajneho vozidla. Vymena za original z BMW, tentokrat po znamostiach len 700eur (v sucastnosti stoji trikrat tolko)
- po vymene turba za nove od bmw motor po ubrati plynu vydava divny zvuk, akoby splachnutie zachodu. Auto pristavene do BMW v Nitre. Po dvoch dnoch skumania v bmw servise na nom nikto nevidi ziadnu chybu, diagnostika nic nepise, vsetko v poriadku. Motor bezi ako divy... Odporucane skusit vymenit DPF filter (ten vsak podla diagnostiky ma este hodne km do konca zivotnosti, protitlaky daleko do hranicnych hodnot). Vychadza odnekial maly kudol dymu - vymenena nejaka rura ktoru asi sami zlomili a nejaka hadicka. Tentokrat len 60eur administrativny poplatok za komplet robotu. K vozidlu asi 30 stran papierov z diagnostiky, ktore hovoria o tom, ze vsetko je v najlepsom poriadku.
- Mnou zistene, ze nove turbo ma asi nespravne nastavenu regulaciu, ktora prilis rychlo uzatvara po uvolneni plynu, co sposobuje extremny podtlak v sani a ten sa prejavi horeuvedenym zvukom. Podla ostatnych odbornikov to nie je nic strasne, mam sa nato "vysrat".
- Po potulkach bmw serverom som nasiel PuMA dokument, ktory hovori o dannom zvuku u F25 N47. Riesenie - preprogramovanie DDE novsim softwarom. Spravene. Zvuk oslabol, ale stale sa da pocut.
- Pri 110.000km sa z motora za studena po pridani plynu pod zatazou ozyva zvlastny kovovy klepajuci zvuk, dost pocutelny aj do kabiny vozidla. Auto pristavene do servisu, kde si nevedia rady prist nato co to sposobuje. Vybrane vsetky vstreky, poslane na testovaciu stolicu. Vstredky su v poriadku avsak v jednom vstreku sa nasla mala kovova pilina. Zvysok systemu bez pilin, nadrz cista. Preventivna vymena vysokotlakoveho cerpadla - 1100eur
- Zvuk neprestava, auto pristavene do servisu. Kedze je velmi tazko diagnostikovat odkial vychadza (pocutelne len pri jazde pod plynom, na volnobeh nie), podozrenie na opotrebovanie drazkoveho hriadela nahonu prednej napravy do VTG, z dovodu mierneho ohlodania drazok. Vymena drazkoveho nahonu, 490eur za diel, plus nieco malo za pracu.
- 125.000km - auto jazdi ako dive bez problemu, avsak zvuk stale pritomny za studena. Podozrenie na prasknutu vlozku valca. Motor komplet rozobrany, vlozky v poriadku, vymenene vsetky hydrostely v hlave, vsetky piesty prekruzkovane, skontrolovany spodok motora okolo kluky - vsetko bez zavad, krasne, ciste, nove..... 1500eur
- 128.000km auto jazdi ako dive bez problemu, no zvuk stale pritomny. Podozrenie ze tento zvuk moze vydavat vadny hydromenic, alebo prasknuty zotrvacnik. Kvoli vymene naplne oleja komplet, prevodovka demontovana. Zotrvacnik bez zavad. Menic poslany na generalku do ciech, vymenene lamely, zosuradeny tlak. Pri kontrole rozvodov nenajdeny ziadny problem, okrem malej vole vyvazovacich hriadelov, co sa nakoniec ukazalo, ze je pritomna na kazdom takom motore, takze je ok. 850eur
- 129.000km - auto a motor jazdi jak dive, ziadny problem, ziadna chyba na diagnostike, avsak zvuk za studena stale pritomny bez zmeny. Mechanik je bezradny, netusi co by to mohlo este sposobovat. Male podorzrenie ze to ide od prevodovky bolo ihned zavrhnute, z dvoch dovodov. Prvy je ze vypusteny olej vyzeral ako novy a druhy dovod je, ze nova prevodovka komplet pre toto vozidlo stoji 9500eur... :))) Konzultovate s inymi mechanikmi - vsetci hovoria v vstrekoch. Dalsi krok - vymena vsetkych vstrekov za nove, tentokrat s moznostou ich vratenia ak to nepomoze..... To este neprebehlo, takze dam vediet hned po vymene, ci sa problem odstranil.

Okrem toho vsetkeho mam to auto dost rad, kazdy den jazdi a sluzi. Samozrejme okrem tych dni co stalo v servse, avsak pouzil som manzelkin mercedes. Takze bez nejakej ujmy na zdravi....
Ozaj a ked raz vyrastiem, chcel by som si kupit E38.... :)))))

Re: Kupa X3 30d 2013 f25

Napísané: Pondelok, 7. Októbra 2019, 06:39
od eld
co ti je.eee, po precitani tohto prispevku sa len clovek utvrdi, ze nic co od bmw zacina slovom F sa jazdene nema kupovat.

Tieto preventivne vymeny ma ako tak bavili pri E60, ale nakoniec som z toho vyrastol a predal to.

Re: Kupa X3 30d 2013 f25

Napísané: Pondelok, 7. Októbra 2019, 14:11
od starynovy
Darius14 napísal:
Oki diky chalani idem do toho, opustam servis less toyotu, dufam, ze to bude stat za to.

Dufam, ze si s D4D a "servisless" robis prdel.. :D Ten post o F25 je dobre zradlo pre BMW593 co sa vcera opustal nad mojim bmv hejtom.. Joo tak zase raz Audi do ohna ale ja som za rok najazdil (70k a este nieje silvester) na 9 rocnej A7 viac nez Airbone na X3 dokopy a okrem alternatora som len menil olej a brzdy. Rozdiel je, ze teraz stojim na prahu 300k, kdezto on to mal este zanovne. Fuk me right? Hejter.. Dlzno dodat, ze okrem rozvodu je v tom aute vsetko OE vcitane ramien.

Re: Kupa X3 30d 2013 f25

Napísané: Pondelok, 7. Októbra 2019, 15:31
od Darius14
Fuu Airbone tolko srandy som si neuzil ani s dvojkovou Lagunov. Hadam len vadny kus. Na to auto sa tesim, cakam od toho vacsie emocie ako od sterilnych Toyot.
Staronový s Avensismi som mal jediny problem, ze mi pri 60 tis mi odisiel alternator, 150 eur. Potom som preventivne raz za cas cistil egr pre dobry pocit. 8 srobov a bolo v ruke. Mal som ale vzdy 2.0 nie 2.2 d-4d ten je ina pesnicka. Ale v zasade v toyote to vyzeralo tak, ze co v tom aute neni to sa nepokazi aj ked som mal fullku.

Re: Kupa X3 30d 2013 f25

Napísané: Pondelok, 7. Októbra 2019, 16:55
od Fuxxo
stary: zas sa tolko nerozplyvaj nad audinami furt :-D ja mam 2 a 3/4 roku, 105 000km fuk me, menila sa len rucna brzda, a teraz predne brzdy. spotrebak, dovi dopo. a nevypada to zatial ze by to bolo hodne srotu.. plus mam v blizkom kruhu F30 320d xdrive 2013, ta ma 155000km, a menilo sa len VGT pri 100 000km aj to na zaruku este.. inak olej brzdy serus.

Re: Kupa X3 30d 2013 f25

Napísané: Pondelok, 7. Októbra 2019, 20:27
od starynovy
Jaj. Iba sa odjebal pohon po 100k. :D Vraky cinske.

Re: Kupa X3 30d 2013 f25

Napísané: Utorok, 8. Októbra 2019, 11:12
od Fuxxo
tak to je znama chyba xdrivov uz roky.. s tym tak trocha treba pocitat ked si kupis xdrive, hlavne jazdeny..