Strana 1 z 5

Rady, poznatky, čokolvek čo Vám napadne pri kúpe E38

Napísané: Pondelok, 26. Augusta 2019, 07:28
od Miro kupa E38
Zdravím páni, volám sa Miro som z BA a rád by som sa s vami trochu (trochu viac aby som bol konkrétny) poradil ohľadom kúpi auta E38.
Viem, že sa tu toho už na túto tému popísalo veľa, ale nenašiel som všetko čo by som chcel o tomto aute vedieť.
Auto by som rád využíval ako denné jazdenie , prevažne z domu do práce a nazad a keďže bývam a pracujem v BA tak asi diesel nebude dobrá voľba , aj keď cez víkendy s autom budú trasy dlhšie.
E38 by som chcel 2,8 alebo 3,5. Viem čítal som tu už o tom veľa 2,8 je na to auto ževraj slabá, a preto uvítam každý poznatok, radu či dokonca komentáre od majiteľov 2,8, poprípade by som bol rád a veľmi vďačný ak by sa tu niekto našiel a bol ochotný sa pochvaliť osobne s týmto autom. To platí samozrejme aj o verzii 3,5 ku ktorej sa prikláňam trochu viac.
Rád by som si auto vyskúšal osobne a behať teraz po inzerátoch a tváriť sa že chcem dané auto kúpť , len aby som sa povozil nechcem.
Priznávam, že som uvažoval a uvažujem aj o dieslovehj verzi 3,0 ale túto myšlienku pomaly potláčam do úzadia.

Rád by som kúpil auto už po facelifte , či je to dobrá voľba neviem.
Na čio si treba dať pozor pri tomto modeli, kde sú bolavé miesta na karosérii, kde treba pozrieť najprv, kde odhrnúť tapacír, kde načúvať či to klepoce.
Čomu sa vyvarovať, čo určite nekúpť a podobné rady.

Tak ešte raz zdravím všetkých zanietencov pre túto značku a vopred ďakujem za všetky podnety, rady a informácie.

Re: Rady, poznatky, čokolvek čo Vám napadne pri kúpe E38

Napísané: Pondelok, 26. Augusta 2019, 09:12
od PeqpeK
V prvom rade - hrdza, v druhom rade aby si ratal, ze ak to chces mat v dobrom stave, servis bude drahsi ako u ktorehokolvek novsieho auta

Re: Rady, poznatky, čokolvek čo Vám napadne pri kúpe E38

Napísané: Pondelok, 26. Augusta 2019, 09:38
od PetoK
Skus napisat aky mas rozpocet

Re: Rady, poznatky, čokolvek čo Vám napadne pri kúpe E38

Napísané: Pondelok, 26. Augusta 2019, 10:11
od Hugino
Čo sa týka motorizácií, čo si spomínal : 728i nie je až taká vražda. Nie si brzda premávky, dá sa s tým v pohodičke jazdiť, len keď tomu chceš stúpiť, tak je to také decentné. Čo sa týka 735i, osobne nevidím zmysel kupovať 3,5i, keďže je to V8, to už rovno 4,4i - rovnaké problémy, rovnaká spotreba, rovnaký motor, len väčší výkon. Ja som sa na 728i čo sa týka spotreby pohyboval okolo tých 12 +- po BA. V8 mala podobné čísla, okolo 13 vychádzala dlhodobá spotreba.

Re: Rady, poznatky, čokolvek čo Vám napadne pri kúpe E38

Napísané: Pondelok, 26. Augusta 2019, 12:10
od Miro kupa E38
PeqpeK napísal:
V prvom rade - hrdza, v druhom rade aby si ratal, ze ak to chces mat v dobrom stave, servis bude drahsi ako u ktorehokolvek novsieho auta

Hej predpokladám, že auto s takýmto vekom už bude s hrdzou, aj ked tajne dúfam, že sa mi podarí nájsť niečo bez hrdze - garážované od dôchodcu s 50000km. :-)
Ak to bude hrdzavé kde sú slabé miesta týchto modelov, viem že spodok dverí je problém a kufor v tom prelise. Niečo iné , niekde inde?? Kde treba odkryť tapacír a kam pozrieť??

Re: Rady, poznatky, čokolvek čo Vám napadne pri kúpe E38

Napísané: Pondelok, 26. Augusta 2019, 12:11
od Miro kupa E38
PetoK napísal:
Skus napisat aky mas rozpocet

Chcel by som sa na začiatok zmestiť do 10000,- eur aj s prihlásením ak by sa podarilo.

Re: Rady, poznatky, čokolvek čo Vám napadne pri kúpe E38

Napísané: Pondelok, 26. Augusta 2019, 12:13
od PeqpeK
Vsade - spodky dveri, lemy zvnutra, okolie zdvihacich bodov, kufor, atd.... Daju sa kupit este nehrdzave, nedavno sme kupili pekny kus len financne to bolo trochu drahsie.
Pri V8 Ta bude zaujimat, ci ma urobene rozvody a chladiaci system, pri R6 ci ma pretesnene vanosy a spotreba oleja :)

Do tych 10k sa vies zmestit, s prihlasenim sme doviezli peknu 740 za cca 5,5-6k aj s pociatocnym servisom

Re: Rady, poznatky, čokolvek čo Vám napadne pri kúpe E38

Napísané: Pondelok, 26. Augusta 2019, 12:32
od Miro kupa E38
Hugino napísal:
Čo sa týka motorizácií, čo si spomínal : 728i nie je až taká vražda. Nie si brzda premávky, dá sa s tým v pohodičke jazdiť, len keď tomu chceš stúpiť, tak je to také decentné. Čo sa týka 735i, osobne nevidím zmysel kupovať 3,5i, keďže je to V8, to už rovno 4,4i - rovnaké problémy, rovnaká spotreba, rovnaký motor, len väčší výkon. Ja som sa na 728i čo sa týka spotreby pohyboval okolo tých 12 +- po BA. V8 mala podobné čísla, okolo 13 vychádzala dlhodobá spotreba.

To si ma celkom milo prekvapil, pretože som čítal dosť negatív na túto motorizáciu. Som už trochu starší a tak nehľadám niečo na predbiehanie, skôr sa potrebujem dostať z bodu A do bodu B a toto by mohlo byť pohodlné prepravovanie.
Mal som možnosť kúpiť presne to čo hladám, čo sa týka exterieru aj interieru , ale bola to 3litrova dieslová verzia, ale bolo to príliš skoro. Kedže ma netlačí čas chcem sa o tomto modeli dozvedieť čo najviac , aby som mal ako takú predstavu o tomto aute.
Mne by ani ta dieslová verzia nijako neprekážala. Aké máte skúseností - názor na diesel v tomto prevedení 3,0 s jazdením v meste na kratšie vzdialenosti?

Re: Rady, poznatky, čokolvek čo Vám napadne pri kúpe E38

Napísané: Pondelok, 26. Augusta 2019, 13:42
od PeqpeK
M57 je skoro nesmrtelny motor :)

Re: Rady, poznatky, čokolvek čo Vám napadne pri kúpe E38

Napísané: Pondelok, 26. Augusta 2019, 14:46
od Hugino
730d nie je na zahodenie, motor naozaj nemá načo umrieť, oproti 3er/5er tam nie je ten nešťastný automat od GM, ale ZF 5HP24 (nejaká výhra to tiež nie je, ale má väčší predpoklad, že vydrží viac). a ešte aby sa nezabudlo na notorickú chybu E38 - mokvá a hrdzavie jej nádrž, keďže je plechová a nie plastová.

Re: Rady, poznatky, čokolvek čo Vám napadne pri kúpe E38

Napísané: Pondelok, 26. Augusta 2019, 21:11
od starynovy
Je to storocny euro3 kybel, s decentnym servisom to pojde vecne a je fuk ci jazdis len do lidla.

Re: Rady, poznatky, čokolvek čo Vám napadne pri kúpe E38

Napísané: Utorok, 27. Augusta 2019, 11:19
od Fuxxo
ale klobuk dolu pred takymto kupcom ;-) 10K na E38 rozpocet, kludne by som isiel do 740i LCi, a ostane ti pekny balik na kopu servisu aj takeho ze motor von, pretesnit, porobit vsetko co treba, a potom budes spokojny jazdit 200 000km..
728 asi nebude uplna zdochlina, ale zas ten charakter V8 podla mna k tomu autu velmi pasuje, a ten zatah bude mat odspodu az po vrch otacok, takze sa s tym bude prijemnejsie aj jazdit, plus hodnota bude tiez vyssia do buducnosti..

Re: Rady, poznatky, čokolvek čo Vám napadne pri kúpe E38

Napísané: Streda, 28. Augusta 2019, 22:02
od Miro kupa E38
Fuxxo napísal:
ale klobuk dolu pred takymto kupcom ;-) 10K na E38 rozpocet, kludne by som isiel do 740i LCi, a ostane ti pekny balik na kopu servisu aj takeho ze motor von, pretesnit, porobit vsetko co treba, a potom budes spokojny jazdit 200 000km..
728 asi nebude uplna zdochlina, ale zas ten charakter V8 podla mna k tomu autu velmi pasuje, a ten zatah bude mat odspodu az po vrch otacok, takze sa s tym bude prijemnejsie aj jazdit, plus hodnota bude tiez vyssia do buducnosti..

Ahoj 740i LCi to už bude pre mňa asi zbytočné, aj keď presne neviem čo znamená LCi.
no ja asi pozerám na zlých stránkach pretože to čo hľadám stojí okolo 10000,-eur.
Ale nechám si poradiť.
zatiaľ hľadám na mobile.de a autoscout, ak viete o niečom inom budem rád.

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... &scopeId=C

Hľadám niečo v podobnom stave, len by som chcel strieborné, alebo bledunko modré, poprípade sivé. Nechcem totižto tmavé auto , už som ich mal niekoľko a je to dosť otravné stále to leštiť. Na tých bledých farbách ta špina nieje tak vidieť.
Už som si jedno auto renovoval a to od A až po Z. Kúpil som staré a začal s renováciou ktorá zahrňala opieskovanie holej karosérie /kto pieskoval karosériu vie čo to všetko obnáša a čo po tom všetko nasleduje, nebudem to tu rozpisovať/ cez úpravu motora, nové čalúnenie, nový brzdný systém a mnoho mnoho ďalších vecí. preto si myslím, že je jednoduchšie / a v konečnom rátaní aj lacnejšie/ kúpiť auto drahšie a v lepšom stave ako lacnejšie a následne mnoho nedostatkov opravovať. Mám zopár vecí čo chcem aby auto malo, ja viem dajú sa dorobiť , ale touto cestou sa nechcem vybrať, chcem auto v pôvodnom stave tak ako vyšlo z fabriky a tak ho aj chcem zachovať.

Pri przeraní E38 som natrafi na pojem Mpaket. Je to také Mna kufri auta a na iných miestach na a v aute, ale to určite viete . Doteraz som si myslel, že je to športová verzia BMW, ale našiel som to aj pri 2,8, alebo pri diesloch. Viem už, že to má odlišný volant, podbehy fo farbe auta, čierne lišty a tuším podsvietené kľučky. Ak sa mýlim kľudne ma opravte. Moja otázka znie , je to len zopár optických zmien na aute s týmto označením, alebo je zmena vo výkone motora, zmena podvozku, zmena prevodovky?

Ešte mám otázku ohľadom dieslovej verzi 4,0. Aký je názor na túto motorizáciu.
Kedže mám celkom presnú predstavu akej farby auto chcem a čo by malo byť v interiery, nahliadol som aj do tejto motorizácií.

Re: Rady, poznatky, čokolvek čo Vám napadne pri kúpe E38

Napísané: Streda, 28. Augusta 2019, 23:22
od starynovy
Aj by som povedal, ze gut ale v zapati vybehnu keketi ze to zere ako 740i a vobec nic nejde. :D

Re: Rady, poznatky, čokolvek čo Vám napadne pri kúpe E38

Napísané: Štvrtok, 29. Augusta 2019, 11:07
od Fuxxo
LCi znamena life cycle impulse, cize jednoducho facelift, a ta co si postol je prave facelift :-) spoznas to hlavne tak ze predne svetla maju vyrezy dolu, predfacelift ma take obdlznikove svetla.
ale zaujimavy kusok, hlavne tie kilometre :-O problem ale pri tomto je, ze to auto ma 20 rokov, a menej km neznamena auto v lepsom stave, lebo gumicky, hadicky, tesnenia, podvozkove diely, vsetko chatra ked auto stoji, mozno viac ako ked jazdi, tym padom to bude chciet nejaku generalku casom asi vsetkeho doradu.. podla mna idealne by bolo kupit nejaku za 6-7 tisic, co ma zachovaly nehrdzavy lak, perfektny interier, vybavu aku chces, a tie 3-4 zvysne tisicky dat do kompletneho servisu podvozka a motora, aby si to mal dostatocne spolahlive..

mpaket nieje sportova vybava, to je iba priplatkovy balicek urcitych elementov a mozes to mat na hociktorej motorizacii.. pri E38 to nebolo, ale pri E39 alebo E46 resp. pri vsetkych novych bmw to zahrna aj sportovejsie narazniky, v E38 mas ako si pisal, sportsitze, mkovy volant, a vacsinou je k tomu aj tvrdsi sportovejsi podvozok ale toto tiez neviem ci pri e38 bolo.
zmena vykonu a prevodovky je az od Fkovych modelov tych novych, ked si priplatis za to. pri starych modeloch to nebolo.

dizel by som asi nebral, duplom nie V8. 8 vstrekov, turbo navyse, egr, atd..

podla mna aj ta 735 je vpohode :-) hocijak sa s tym autom nahanat neda a 230 koni neni malo na denne jazdenie