Strana 1 z 7

Kupa f31 aky motor?

Napísané: Pondelok, 28. Mája 2018, 16:04
od klingac
Zdravim forumaci potrebujem poradit.
Rozmyslam nad kupou 3ky f31 a potrebujem poradit pripadne nejake skusenosti. V prvom rade musim povedat ze moje terajsie auto (A3) som hned od kupy noveho dal na plyn a cez 5 rokov verne sluzi a LPG usetrilo mnozstvo eur. Kedze cakame prirastok a plus je na case auto posunut dalej v rodine rozmyslam ze zoberiem 3-4 rocnu f31. Nema kufor ako superb (co je v mojom okoli etalon rodinneho auta) ale jednoducho som sa nan namotal a chcem. Jasne ze ako LPG fanusika mi ako prve napadla volba benzin s motorom n13b16a kedze len to jedine sa da legalne prihlasit so systemom prins , ktory vstrekuje lpg cez benzinove vstrekovace (plne lpg bez dovstreku benzinu). Velke minus je ale to, ze budem mat v kufri "bojler" ako hovoria moji bmw kamosi. Celkovy nazor na ten motor? Ked benzin tak len s LPG kvoli kilometrom. Druhou alternativou je kupa diesla, tam sa bojim hlavne aj po tom co si tu citam na fore. Motor N47D20. V prvom rade by som sa chcel opytat ci motor v 316d (85kW) a v 318d (100kW) je ten isty a ci v tych autach je jedinou zmenou soft v motore ci aj brzdy su ine atd. Lebo ked pozeram profituning tak ich chip je u oboch typov rovnaky. Tak ak su rovnake volil by som mozno 316d a chip (141kW/387Nm) . Ak by sme zavrhli N47 tak je spolahlivejsi motor B47D20 ? A ako posledna moznost co vravite na 330d N57D30 ? Ja viem ze to znie divne porovnavat 316d a 330d len ak je 330d spolahlivejsia a podla toho co som pozeral na nete viem s nou na dialnici ist 130 cca za 6l tak tiez nie je na zahodenie. Rozpocet som mal najprv 16t za benzin tam uz kupim cca 2014 s do 100t km a plus 2200-2500e montaz lpg alebo 16-17 za N47. Tam sa mi moje prepocty biju keby ze som na palive usetril oproti dieslu 2e max tak musim prejst cez 100t aby sa to vobec len oplatilo. Keby 6val tak 18,5t max 20t ale to by som uz bol na hrane. Rocne spravim min 35t km takze u mna spotreba hraje rolu (zatial som mal na lpg 5,5e na 100km ale vykon nic). Budem velmi rad za serioznu debatu a poradenie . Vopred dakujem.

Re: Kupa f31 aky motor?

Napísané: Pondelok, 28. Mája 2018, 17:46
od Hugino
Pri týchto nových motoroch na plyn rovno zabudni (mal som plyňáka 3 roky, čiže nie je to instantný hejt)

Re: Kupa f31 aky motor?

Napísané: Pondelok, 28. Mája 2018, 17:52
od tomas20
ja mam 320xd a zatial spokojnost, ale najazdil som iba vyse 10 tisic km
btw mam dve deti, tiez som isiel do f31 ako do family car

Re: Kupa f31 aky motor?

Napísané: Pondelok, 28. Mája 2018, 20:03
od bmw-fan-ke
Príď sa povoziť na mojej 316d a urobíš si názor o aute. Tvoj rozpočet je taký, že keď kúpiš moje tak ti ostane na niekoľko dovoleniek pre celú rodinu.

Re: Kupa f31 aky motor?

Napísané: Utorok, 29. Mája 2018, 09:57
od Fuxxo
no inac bmw-fan-ke ti dobre radi :-D pri tom aute by ti fakt ostalo vela penazi na hocico co by sa vyskytlo, aj ten chip poriadny, atd.
z toho co si vymenoval hocijak najlepsia volba je 330d, bude najviac spolahlivy a so spotrebou to je skoro jak 320d.. LPG by som urcite neriesil, a 1.6ku by som tiez neriesil.. a inak 316d ma podla toho co som cital slabsie vstrekovace a su tam este nejake rozdiely, 318 a 320d su rovnake motory s rozdielnym "chipom"
320d by bola tiez dobra volba, ja mam tu B47, mam na tom 60 000km a uplne bez problemov.. akurat je to 4valec no. s 330d by si bol velmi vysmiaty

Re: Kupa f31 aky motor?

Napísané: Utorok, 29. Mája 2018, 10:00
od starynovy
316d a 320d urcite nema rovnake piesty atd. Doba ked sa jeden druh motora od 50kW v atmosfére do 140kW turbo skladal z jednych dielcov skapala este v devatdesiatych. Ide sa po centoch.

Re: Kupa f31 aky motor?

Napísané: Utorok, 29. Mája 2018, 10:20
od xener
plus turbo, vstreky, klukovka a kopec dalsich malickosti ktore z jedneho motora robia UL a z druheho OL

Re: Kupa f31 aky motor?

Napísané: Utorok, 29. Mája 2018, 11:18
od Maroskoo
na rodinny kombik by som sa priklonil k tej verzii 320. a ak najdes s xdrive, tak ta neprekvapi ani pol centi snehu v Bratislave (aj ked si z Kosic). vykon to ma slusny a aj vyber podla vybavy (a farby) bude lepsi.
mame doma E90 320xd s asi 115t km a je to uplne super auto.

Re: Kupa f31 aky motor?

Napísané: Utorok, 29. Mája 2018, 12:01
od germancars
aj keby mal 318d a 316d rovnake diely podla ET, tak to neznamena ze aj rovnake su. ked automobilka vyrobi kluku na 2.0d a nesplna nejaku toleranciu v opracovani , no zaroven to nie je uplne tragicke tak sa supne do 316d a je to hotovo. To mas to iste ako ked sa vyrabaju procesory, nejaky ma zle 1 jadro, tak ho deaktivuju a predaju ako slabsi.

Re: Kupa f31 aky motor?

Napísané: Utorok, 29. Mája 2018, 14:32
od xener
toto nie je celkom pravda, vlastne vobec. pokial nejka suciastka nesplna toleranciu v opracovani, tak sa supne do recyklovaneho odpadu a nie do slabsieho motora.
toto funguje na baze kvality materialov, objednava sa presny pocet kusov v prislusnej kvalite materialu, nie ze objednam 1000ks a potom sa v tovarni budem rozhodovat ktory kam dam. materialy pouzite v OL motoroch maju material pre vacsie zatazenie ako materialy urcene pre UL motory. ide o cenu samozrejme ze tie co viac vydrzia stoja viac a do slabsich motorov ich netreba.
pri benzine 318 100kW vs 320 135kW je to rozdiel peknych 35% vykonu a namahania, pri nafte 110kW vs 140kW je to to iste. takze ked si niekto mysli ze BMW vyvali peniaze na material pre 1.8 pripadne 1.6 aby zniesli poziadavky na 2.0/2.5 tak je naivka a uplne vedla. takisto trysky stoja pre UL motory menej, turba tiez a ziadny software ich nedostane na uroven OL motorov bez rizika ze da motor autu zbohom. nejaka tolerancia tam urcite je, ale spoliehajte sa na nu ked kvalitnejsie odchadzaju na silnejsich motoroch tiez :)

Re: Kupa f31 aky motor?

Napísané: Utorok, 29. Mája 2018, 15:11
od starynovy
No myslim ze tych 150kW z dvojlitra je dnes standart co sa samotneho motora tyka aj keby bol z blata na sucasne mat. pomery. Mozes si ale byt isty, ze turbo pojde srat ovela skor, velke euro, velke boosty, velke rpm. :)

Re: Kupa f31 aky motor?

Napísané: Štvrtok, 31. Mája 2018, 12:57
od PeqpeK
Tieto posledne N47 a N57 su na tom spolahlivostou rovnako, osobne sa tiez chystam do N47N 20d. Tie strasiaky, co si pocul boli platne pre starsie rocniky, do 3 rocneho by som sa vobec nebal
A ked bude chybat vykon, da sa to slusne poladit.

Re: Kupa f31 aky motor?

Napísané: Piatok, 1. Júna 2018, 09:00
od ViktorDDD
Klingac: ja mam f31 330d (N57) zadokolku, som spoko, vykonu na rozdavanie, spotreba paradna

Re: Kupa f31 aky motor?

Napísané: Piatok, 1. Júna 2018, 18:42
od klingac
Dakujem chlapci za odpovede... takze lpg vylucuje. 316d vylucujem. 316d som chcel len preto ze by bol lacnejsi prihlasovaci poplatok a by som ho chipol ale ked su ine diely tak riskovat nebudem. Takze teraz je rozhodovanie 320d stary/novy motor alebo ta 330d. Ta B47 euro6 potrebuje mocovinu? A este polemika ci xdrive ak by som bral 330d predsalen to zvysi spotrebu a dva dni v roku ked je v ba 5cm snehu hadam zvladnem aj so zadokolkou. Viktor ty zvyknes byt cez tyzden v Ba? Aku mas spotrebu ked chodis na vychod ? Po auto by som siel do nemecka predsalen je tam omnoho vacsia ponuka aj co sa tyka vybav. Tam chcem hlavne sportove sedacky ine veci az tak neriesim (aut klima je myslim samozrejmost). K vybave nejake rady? A3 je taka social co mam takze velmi nie som rozmaznany ale necham si poradit. Este raz dik

Re: Kupa f31 aky motor?

Napísané: Piatok, 1. Júna 2018, 20:26
od PristineShip
ak by si bol ochotny ist do 316d na ukor 320d len koli jednorazovej uspore cca 350 EUR pri registracnom poplatku, mozno nie je volba F31 ten najstastnejsi vyber.