Strana 1 z 5

mini countryman vs bmw 2AT

Napísané: Piatok, 10. Novembra 2017, 07:44
od jararak
Hojte ludia

uz som bol pevne rozhodnuty pre novu i3, kedze jej dojazd mi uz staci do prace po vymene bateriek, avsak narazil som na zaujimavy vyber. 225xe at vs mini countryman S E. Nad ktorym rozmyslat? Alebo otazka skor znie, preco nad danym autom nerozmyslat.
Motor maju zhodny, baterku tiez a kebyze sa vyrabaju na jednej linke, tiez by som sa necudoval. Mini je lacnejsie o nejakych par supiek a ked vyliezol model, planoval som ho zobrat. Cize tu by sa dala troska zlepsit vybava. 2at - vozil som sa v nej a bola super ked vyliezla, avsak chcel som povodne grandtourer co som zamenil za grand voyager :D
Uz nejakych par hodin hladam, ale aku maju svetlu vysku? Mini nemoze mat tazne, ale ani v ponuke bmw ho nejak extra nevidim.
Nateraz to mam takto
Mini - lacnejsie, je od prirodzenia prednokolka
bmw - je to kacir, kto to kedy videl prednokolku u bmw, na bmw vcelku lacny plastak (hoc ked to porovnam s g30 tak to nieje az take zle)

Re: mini countryman vs bmw 2AT

Napísané: Piatok, 10. Novembra 2017, 08:17
od voMacK
Tu i3 budes kde kupovat? V rakuskom showroome? Slovenske tusim nemaju stale autorizaciu na predaj a servis i3 ai8, ze?

Re: mini countryman vs bmw 2AT

Napísané: Piatok, 10. Novembra 2017, 08:19
od Milosss
Ale majú, od nejakého apríla alebo začiatku leta si môžeš i modely kúpiť a servisovať aj na SK.

Re: mini countryman vs bmw 2AT

Napísané: Piatok, 10. Novembra 2017, 08:41
od jararak
praveze i3 dlabem, stale sa bavime o 42t +- autobus a to by bolo sice super lacne vozenie (cca 2e vs 8e kazdy den do prace) ale bolo by mi to akurat tak do prace. s hybridom by som vedel nahradit a mozno aj vymenit momentalnu osadku v domacnosti kedze to ma dosah +- 500km a duplom viem normalne natankovat. je moznost to nabijat zo zastrcky, ale zase aj ten motor to vie dobijat, cize rano pokial by som dosiel na dialnicu 5km by som siel na batekry, nasledne 25km po dialnici na motor a znova 15km na baterky co mi nepride ako napad padnuty na hlavu. co pozerat spritt, print a ine monitory podla miestnych klubakov, ma to priemer 3,5litra na 100 co vzhladom na praktickost auta by bolo celkom slusne. zaujimalo by ma co znamena ten service inklusiv na 5 rokov alebo 200t km, ze diel mi vymenia zadarmo ale musim si ho zaplatit?

chcel som troska cicnut stat o ten prispevok - elektro 5t, hybrid 3.

Re: mini countryman vs bmw 2AT

Napísané: Piatok, 10. Novembra 2017, 08:48
od PristineShip
individualne TOB asi dovazal i3 aj i8 uz davno predtym (na mojej ulici byva jedna pani, ktora zacala jazdit na i3 zhruba minuly rok plus minus o tyzden neskor ako ja na X1 z tobu, cize od oktobra 16), a chlapci od importera v juni hovorili na bmw akcii, ze i3ky by mal kazdy jeden dealer predavat bez problemov na SR.

jararak, to vnimanie ze Mini od prirodzenia prednokolka a bmw je kacir - tomu fakt nerozumiem.
Countryman a X1/2er mpv modely su tie iste auta.
neviem o kolko je MINI lacnejsie v zaklade, ale ked som si skusal nakonfigurovat podobne ako mam X1 tak to ovela lacnejsie nebolo.
vo vsetkych 4 modeloch su este aj tie prijebane sedadla rovnake uzke. nedali si velku namahu s individualizaciou okrem palubovky v tom mini.

Re: mini countryman vs bmw 2AT

Napísané: Piatok, 10. Novembra 2017, 12:18
od bruno75
pokial siahaju moje info, oficialnu autorizaciu na predaj (a servis) i-modelov maju na SK 2 dealerstva: AutoPalace BA a MD-Bavaria ZA
pokial viem, jedno Mini uz mas na dvore, takze zhruba poznas, co znacka ponuka (na rozdiel odo mna :mrgreen:), ale mne by bolo asi nejako vnutorne sympatickejsie to 2er (myslim, ze tam das viac veci a pre mna je BMW usporiadanie introsu proste viac prijatelne (aj ked ten jednotkovy intros je "trochu" iny)), pre 225xe naviac hovori, ze mas moznost miesto FWD mat xDrive...
IMHO je pre teba urcite lepsi takyto mild-hybrid, nez cisto elektricke i3, ktore je primarne urcene len na jazdu po meste a nie na pravidelne vylety po dialnici v rychlosti 100+ (co je pokial viem tvoja kazdodenna trasa...) naviac tie uzulinke pneu na i3 u mna moc dovery nevyvolavaju...
neviem ako u elektroauticok, ale u "normalnych" BMW je servis inclusive vlastne predlzenie zaruky na 5r/200t, cize ziadne kupovanie dielov - pokazi sa, zadarmo vymenia co treba...
POZOR!!!
nemylit si to s tou dodatocnou zarukou (ala Premium selection, co sme tu minule rozoberali...), ktore funguje vlastne ako poistenie so spoluucastou a klesajucim plnenim podla veku auta / najazdenych km...

Re: mini countryman vs bmw 2AT

Napísané: Piatok, 10. Novembra 2017, 12:27
od PristineShip
no ale je aj BSI a je aj repair inclusive a neviem ci aj nejaka plus verzia jedneho z nich. nepytal sa nahodou na rozdiel medzi tymi dvoma?

Re: mini countryman vs bmw 2AT

Napísané: Piatok, 10. Novembra 2017, 12:45
od jararak
BSI- was is das?
ja len ci neviete o niecom, preco prave to auto si nevybrat. vyzera, ze mini je o 2cm sirsie ako 2er, takze mohlo by tam byt viac miesta. taktiez jeho zatazitelnost je o 100kg viac, niezeby som planoval v nom nosit zemiaky, ale tak cas od casu treba aj to :D.
co som pochopil obe su 4kolky troska inac. bmw by malo byt xdrive kde sa motor prepina podla potreby, s tym, ze xdrive je skor preferujuca prednokolka. mini je prednokolka benzin, zadnkolka elektrina (inac aj rav4 to tak ma). a mozno su navlas oba systemy zhodne ;)

ohladom i3 gum - 155/70/19, cena jednej cca 214e, co clovek usetri na palive, stoji ho ta guma :D
inac vraj aj buduci rok bude prispevok tak super, o minik je vraj prilis velky zaujem a ze mi ho nevedia dodat toho roku, aj kebyze sa na mihalnice postavim

Re: mini countryman vs bmw 2AT

Napísané: Piatok, 10. Novembra 2017, 12:55
od PristineShip
a realne s tou dotaciou plus nakladmi povoedzme na prvych 100 000km kolko clovek usetri?

Re: mini countryman vs bmw 2AT

Napísané: Piatok, 10. Novembra 2017, 13:02
od bruno75
BSI - basic service inclusive = 5r./100t km zakladny (olejovy) servis "v cene" auta - na SK sa to dodava s kazdym novym autom (ak to vyslovne nechces odrataju ti asi 700 € z ceny...)
RSI - repair service inclusive = pocas obdobia na ktore si to kupis (2/3/5r... max je tusim 10r. a do 200t km) by mali na aute opravit vsetky zavady, ktore sa vyskytnu (akoze v ramci zaruky), podla novej politiky BMW sa to da prikupit tusim len do 3 mesiacov od prvej registracie auta / od predaja auta konecnemu zakaznikovi...
existuje tusim este nieco medzi, okrem olejovaho servisu ti vymenia aj gumicky na stieracoch a brzdove oblozenie...
viac detailov: tu/hier/zdes

Re: mini countryman vs bmw 2AT

Napísané: Piatok, 10. Novembra 2017, 14:28
od jararak
pristineshop = realne usetris nic cela hohot nic, ale ide o to, ze s mojim najazdom by som rad mal nieco zanovnejsie, auto ma vyjde +- 40 litrov, -3t statny prispevok, za cca 4 roky ratam usporu rocne asi 4t na palive cize 16t cize auto ma "realne vyjde 20litrov, ale za 4 roky ked pan boh da don okrem toho benzinu a obcas gum vymenim tak vonavy stromcek. cize cas=cena, dajme tomu. kebyze chcem kupit nejaku slusnu f11, alebo f31 urcite ma vyjde 20 litrov obratom a zakladny servis dobre 3tisiciky. dobre, to mam auto vyservisovane na 150t km, cize zhruba tie 4 roky, ale to uz bude 8 rocne auto. naco by som to robil ked uz jedno take auto doma mam (vlastne 2)

Re: mini countryman vs bmw 2AT

Napísané: Piatok, 10. Novembra 2017, 14:56
od PristineShip
btw kolko by si na tom mal rocny najazd? ak spravne ratam dnne by si tam aj spat do prace natocil 90km, nech ratam 20x do mesiaca, lebo sak mas aj dovolenku aj sviatky a viackrat ako 20x do mesiaca priemerne asi do prace nepojdes. to je okolo 21tkm rocne, cize kolko este k tomu ratas ze najazdis pomimo, 15tkm?

ja to nemam zratane ale ratal som si teraz na svojej 20i ze som za posledny rok najazdil, resp. presne od 1. po 365. den 27000km aj nejake drobne, bolo to mozno 27020 alebo tak nejak. zhruba od 13000km som tankoval 98/100 oktan, a dlhodobu priemerku mam okolo 7,6. ale ked aj ratam na cely najazd ze cena benzinu 1,5 evri a spotreba 8 na sto, tak som neminul viac ako 3200 evri. a nejazdim komotne, ten motor luba dialnice, resp. skor motor v kombinacii s 8g prevodovkou. este som si aj v taba appke dal platby za posledny rok a vyfiltroval slovnaft, shell a omv platby a nenabehlo viac ako 2600 dohromady, a zvysok som platil cash a to nemohlo byt viac ako par stoviek, vacsinou platim cash za benzin len v zahranici kedze vtedy ci chcem ci nechcem mam zbytocne vela hotovosti.

pozrel som len bajocko cennik zakladny, ak 2er hybrid je o 4 litre drahsia ako 220i, a ked ti daju 3ku dotaciu tak teda len o liter.
to uz sa moze oplatit a teda aj usetris.
ja som myslel, ze tie ceny hybridu budu niekde v pici vysoko a na tej 90km trase to aspon stihnes nabit aj na kusok naspat ak nemas v praci nabijacku
je fajn, ze je to plugin hybrid, lebo akosi si si nedali poradit niektori moji kolegovia, co kupili tojoty, ze na ich kratke mestske jazdy im je hybrid nakokot
kedze ak aj 3 tyzdne nevypadne z mesta, tak ta baterke sa dobija pomaly.

ale usetrit 4 tisic rocne na palive to by si predsa musel nabehat 50tkm+ a velmi velku cast byt schopny jazdit na baterku, co ako udava konmfigurator je len nejakych 40km a ty mas cast jazdy po dialnici.
ale z matiky som zasa ja neexceloval, tak mozno zle pocitam :)

Re: mini countryman vs bmw 2AT

Napísané: Piatok, 10. Novembra 2017, 19:04
od jararak
Vyratal si to dobre, cca 20x mesacne 96km, samozrejme niekedy otocim 2x, ale niekedy zase nie. kazdy mesiac idem aspon raz na vychod co mam 900km len tam a nazad, niekedy aj viackrat a samozrejme behacky na oboch frontoch.
ratam usporu od 8litroch benalu ale realne voyager zerie 14litrov plynu plus nejaky benal naviac. a mozno si nevidel rozpis cesty kedy pojdem cca 20km dialnica, 20km mesto. neratam ze pojdem stale na baterke, ale vecsiu cast by som mohol (toho mesta teda). ja na cene jazdy az tak nedrezurujem, s x5 som to daval za 12,8l benalu a prezil som to par mesiacov, ked mala 530d odstavku, ale beriem to ako prijemne spestrenie do tejto s..venej doby kedy sa treba poohliadnut po kazdom eure, radsej zene kupit kvety alebo zavolam kamosov na grilovacku.

Re: mini countryman vs bmw 2AT

Napísané: Piatok, 10. Novembra 2017, 19:13
od PristineShip
jaj no ale to som ja nekalkuluval, ze ty tu usporu ratas oproti vagineru :))))
ja ze kurva 4000 usetrenych znamena oproti 2er bez hybridu.

sak to kup, povies nam jak sa s tym zije :)
aby sme sa vedeli pripravit na tu dobu ked H modely budu mat aj v pajte trojvalce s hybridom.

Re: mini countryman vs bmw 2AT

Napísané: Nedeľa, 12. Novembra 2017, 09:16
od jararak
sak mozno aj kupim, pokial ma neiebne z prace (jednej alebo druhej), len som chcel vediet ci ste internetovi specialisti ako to tu jeden nazval, nenarazili na nejake vazne nedostatky (ako jasne z v8 sadnut do r3)