Strana 1 z 1

Ventilacna jednotka odlucovac oleja dymivost dymenie dym

Napísané: Štvrtok, 15. Decembra 2011, 12:02
od dunaj
Musim sa podelit o zazitok s BMW motorom, nakolko to moze niekomu pomoct.
Moj 3.0d turbo zacal po 140 tis. km uz dost vazne dymit. Dym bol biely s nadychom do modra. Otvoril som nasavacie potrubie a bolo v nom poriadne mokro. Olej v Intercooleri, v ERG ventile, vlastne na celej trase od turba po valce. Olej sa kontinualne stracal a pocas jedneho 30 tis. cyklu stratil 2-3 litre, ktore som poctivo dolieval.
Ako to funguje:
Vzduch pre motor sa nasava cez vzduchovy filter a zenie sa do turba, ktore ho stlaca. Este pred turbom je pripojka z ventilacnej jednotky, ktora odvetrava cast motora, ktora neplava v oleji a tento teply vzduch s olejom musi tzv. odlucovac oleja separovat na olej a vzduch. Olej vracia naspat do systemu a vzduch sa primiesa k cerstvemu vzduchu medzi filtrom a turbom a stlaca sa. Odtial to ide do intercoolera, co je chladic tohto stlaceneho vzduchu a odtial priamo do motora. Tesne pre motorom je este ERG ventil, ale to teraz nie je dolezite. Dolezite je snad to, ze ERG ventil by mal byt cisty a funkcny a cele nasavacie potrubie tesne, aby sa Vam nestalo, co mojmu znamemu, ktory vbehol do hlbsej kaluze, nasal vodu do intercoolera a zadrel motor.
Ale spat k dymivosti. Vzhladom na olej v potrubi mi bolo jasne, ze sa to vali z turboduchadla. To ale pracovalo dobre, piskalo ako vzdy a pokles vykonu nebol ziadny. Ostavala teda otazka, ci je trecie lozisko v turbe vylagrovane a turbo prepusta olej, kedze sa maze prave motorovym olejom, alebo tento olej cez turbo iba prechadza. V tom pripade zostavala ventilacna jednotka, ktorej sucastou je odlucovac oleja. V zufalstve a pripraveny na vymenu turba som po porade v BMW na Zlatych pieskoch (ocenujem pristup) zakupil novu ventilacnu jednotku za cca 50,- €.

Dolezite: K tomu musim povedat, ze nova ventilacna jednotka je celkom inej konstrukcie ako povodna (v mojom pripade z roku 2004). Ta mala v sebe valcek s plstenym filtrom, ktory sa zaniesol spinavym olejom a totalne sa upchal. Po vybrati som ho nasadil na vysavac, ktory cezen nenasal ani molekulu vzduchu. Vyzeralo to horsie, ako olejovy filter po 140 tis. Evidentne nefunkcna suciastka vplyvom zlej konstrukcie. Ten valcek je prave ten odlucovac oleja, ktory je uz v novej verzii uplne bez filtra, je tam iba kus plastu s akymisi kanalikmi. Evidentne bezudrzbova suciastka. Po vymene uz auto nevypustilo ani oblacik. Dolievaniu oleja je zrejme koniec.

A teraz ako na to:
Podrobne obrazky nemam, ale kto je sikovny, zvladne to aj bez nich a kto nie, nech ide do servisu. Pohlad na suciastku je tu:
http://img823.imageshack.us/img823/165/labscheider.jpg

1. Zhodit horny dekel motora, 5x inbus
2. rozobrat kryt vzduchoveho filtra, je to celkom vlavo. Fajnova roboticka, hlavne vyberanie zadnych srobov na X5, ale da sa to!
3. Vybrat vzduchovy filter aj s krytom.
4. Vyskrutkovat torx skrutky drziace rozvod kablov k vstrekovaniu
5. Hned nad filtrom je ona ventilacna jednotka, vyskrutkovat 4 sroby a je vonku.
6. Naskrutkovat novu
7. Opacnym postupom vsetko zlozit

K rieseniu problemu mi pomohol aj tento thread:
http://www.auto-treff.com/bmw/vb/archiv ... 73490.html

Re: Ventilacna jednotka odlucovac oleja dymivost dymenie dym

Napísané: Štvrtok, 15. Decembra 2011, 13:43
od starML
Hezky vysvětleno -> ode mne máš pochvalu =D>

Re: Ventilacna jednotka odlucovac oleja dymivost dymenie dym

Napísané: Štvrtok, 15. Decembra 2011, 14:56
od dunaj
Dik. Este chcem doplnit, ze auto nikdy nedymilo so studenym motorom. Najviac dymu vyslo vtedy, ked som nechal teply motor bezat chvilu na volnobeh a potom prudko pridal plyn. Za autom bol bielo-modry kudol. Proste ten olej sa permanentne zbieral v intercooleri a pri pridani plynu ho to vyfuklo do motora, kde sa spalil.
Na internete sa tiez vsade docitate, ze olej v nasavacom potrubi je normaln1y stav. U mna to boli velke kvapky a prvy krat sa to prejavilo unikom oleja z netesnosti medzi intercoolerom a hadicou k ERG ventilu, kde sa otrasmi vytlklo gumove tesnenie. Teraz som vsak presvedceny o tom, ze olej v nasavacom potrubi vobec nie je normalny stav, ale je to chyba ventilacnej jednotky.
Preto odporucam kazdemu v pripade kladneho vysledku z maleho testu dymivosti popisaneho vyssie, alebo po zisteni uniku oleja z nasavacieho potrubia, resp. intercoolera, ktory je vpredu pod chladicom, zaujimat sa o model a vyhotovenie odlucovaca oleja. Ak tam mate ten s filtrovym valcekom, tak jednoznacne odporucam vymenu za novy model.

A tu je rozdiel: stary typ hore, novy dole:

http://chris.kirner-pils.de/entlueft_02.jpg
http://chris.kirner-pils.de/entlueft_03.jpg
http://chris.kirner-pils.de/entlueft_01.jpg

Kym stary model fungoval na baze filtracie olejoveho vzduchu cez filter, ktory zachytil olej (a casom sa upchal) ktory stiekol naspat do vane, novy system funguje na tzv. cyklonovom principe. Vzduch prechadzajuci cez teleso sa roztoci vo vire takou rychlostou, ze vsetky tazke castice z neho, cize olej, sa odstredivou silou vymrsti na obvodove steny, odkial stecie gravitaciou dolu, kym cisty vzduch pokracuje dalej do turba. Cyklonovy je pritom iba o nejake 2-3% menej ucinny, co povazujem za zanedbatelne. No nekup to! :-)
Komu sa podari zohnat samostatny cyklonovy odlucovac, moze si zopar € usetrit za obal a tesnenia, ktore su zhodne. Snazil som sa tiez vypatrat, odkedy BMW montuje seriovo novy model, ale je to rozdielne od typu. Moze to byt ale niekde okolo leta 2004 +- nejake mesiace.

Re: Ventilacna jednotka odlucovac oleja dymivost dymenie dym

Napísané: Piatok, 14. Februára 2014, 18:58
od ondrej320d
kks konecne nieco vysveltne na urovni !!!! fakt pekne ! len chvalim :) .. momentalne idem menit to iste i ked nemam ziadne problem iba trochu oleja je ale idem ho menit :) ... a verim tomu ze tam olej nebude vobec :D

Re: Ventilacna jednotka odlucovac oleja dymivost dymenie dym

Napísané: Nedeľa, 2. Marca 2014, 12:20
od andymc
neviem ci je to kvoli tomu ale bol som na emisnej kontrole a auto malo vysoku dymivost asi 3,5 potom som kupil komplet novy odlucovac a dymivost klesla na 0,5. Problem je ten ze ked ho ten "pracovnik" pri prvej kontrole viacnasobne turoval na plne otacky tak agregat sa prilis roztriasol rozvibroval (po novom nastartovani je to v pohode ale nepacil sa mi ten chod) a odvtedy citelne viac pocujem piskat turbo.

Re: Ventilacna jednotka odlucovac oleja dymivost dymenie dym

Napísané: Streda, 5. Marca 2014, 15:11
od Dussi13
Zdravim tento pokus je velmi dobry a sa mi paci ja som rozmyslal ze pre To zw mitrocha oleja prepusta do sania som chcel dat turbo na repas aj ked mu nic neni iba ma ten olej v sani vytaca ak to bude funkcne tak som ochotny si to spravit sam lepsie ako repas turba ked je turbo dobre a podotykam velmi dobry navod

Re: Ventilacna jednotka odlucovac oleja dymivost dymenie dym

Napísané: Utorok, 11. Marca 2014, 18:39
od Ritchey
uz aj ja mam tento separator v skrinke pre e39

http://prebmw.sk/product/olejovy-separa ... 37731c9329

pri najblizsej vymene oleja idem montovat, zatial mam plsteny ktory som menil ale pred 50000km

Re: Ventilacna jednotka odlucovac oleja dymivost dymenie dym

Napísané: Sobota, 1. Decembra 2018, 00:49
od E36.
pridavam sa s poznatkom BMW E90 N54B30i s vyfuku husty biely dym ako dymovnica .Diag vypisovala poruchy zapalovania na roznych valcoch sanie plne oleja dokonca aj koncovke na konci posledneho tlmiča bola mastna od oleja po vymene CCV ventilu(separatoru) auto sa poriadne prebehlo a olej nebol nikde už ,sviečky sa vyčistili a nehlasilo poruchy zapalovania.

Re: Ventilacna jednotka odlucovac oleja dymivost dymenie dym

Napísané: Sobota, 1. Decembra 2018, 07:06
od dunaj
A mal si vent. jedn. s filtrom, alebo cyklonovu? Lebo ja som akurat tento tyzden menil cyklonovu za cyklonovu. Neviem, co jej mohlo byt, vyzerala ok, ale mizol olej, bola mastna vaha vzduchu a odkvapkavalo to z vstupnej hadice do turba (atmosfericka strana). Dymilo to iba pri pridani, ked sa uvolnilo viac oleja z intercoolera. Tiez tie profilove tesnenia pod VJ sa teplom scvrkli o 0,5 mm a zadna strana motora bola mastna. Kedze 30€ v Auto kelly, viac som to neriesil. Teraz to pozorujem.

Re: Ventilacna jednotka odlucovac oleja dymivost dymenie dym

Napísané: Sobota, 1. Decembra 2018, 12:07
od Milanko milanko
Dakujem pekne za info chalani trosku new tema Chcem sa spytat retaz by bolo pocut aj na volnobehu na 320d e90 alebo len ked ma motor zataz🙄