PROBLÉM VYRIEŠENÝskúšal som odpojiť voľnobežný ventil počas naštartovaného motora a nič to s motorom nespravilo, žiadna zmena chodu ani nič... takže hneď som vedel, kde hľadať príčinu... riadne som ho prečistil a popozeral káble k nemu a našiel som jeden odtrhnutý... takže som zobral pajkovačku a pekne som ho pripajkoval... po naštartovaní ma čakalo príjemné prekvapenie - voľnobeh konečne drží na cca 800-900 otáčok

je síce trochu nepravidelný, ale to je si myslím normálne, keďže RJ sa učí nové mapy..
Prejavy závady: nepravidelný voľnobeh, čím bol motor teplejší, tým bol voľnobeh vyšší (za studena cca 900, za minútu 1000, potom 1100 atď.. pri prevádzkovej teplote bol voľnobeh 1200-1300... inak čo sa týka výkonu motoru, žiadny problém, žiadne strieľanie do výfuku ani nič podobné
Výsledky z diagnostiky: lambda sonda a voľnobežný ventil
Vymenené veci: lambda sonda, separátor oleja, snímač polohy škrtiacej klapky, sviečky, vyčistená váha vzduchu, vyčistená škrtiaca klapka, vyčistený voľnobežný ventil, vyčistené a pretesnené komplet celé sanie + všetky hadice, nový palivový filter, pripajkovaný odtrhnutý kábel
to je asi tak všetko... ďakujem všetkým, ktorý sa mi snažili nejak pomôcť... ak má niekto nejaké otázky, pýtajte sa, rád odpoviem..
