Po dlhsom hladani a rozhodovani som natrafil na tento model BMW. Pred nim som mal AUDI 4F 3.0TDI. Uvidime, aka bude spokojnost s novym. Auto ma nabehane len 114 000 km. E61 530d xdrive LCI 11/2007 automat M57T2.
Hlavne, co ma zaujima, je co pri mojom modele treba vymenit, skontrolovat, prerobit.
Co uz som vyhladal je nasledovne;
Jeden zaujimavy
link, no vztahuje sa hlavne na M5.
-
motorovy olej (BMW longlife 04, 5W-30 ACEA, A3/B4/C3) = 7,7L
= vymena 30k (realne treba kazdych 10-15k)
-
olejovy filter = vymena pri spolu s motorovym olejom
-
palivovy filter
= vymena kazdu tretiu vymenu oleja (60k)
-
kabinovy filter
= vymena rocne/na jar
-
vzduchovy filter = vymena 60k
-
olej v automatickej prevodovke (GA6HP26Z) = 8,5L
= prva vymena 120k. Kazda dalsia 60-80k (
ZF Pakra Jihlava odporuca 80-120k)
-
olej v prednom diferencialy(BMW 83229407768, nahrada Castrol syntrax Longlife 75W-90 / -140) = 0,6L
-
olej v zadnom diferencialy (BMW 83229407768, nahrada Castrol syntrax Longlife 75W-90 / -140)= 0,9-1,6L
=vymene po 100k / kazda dalsia po 60-100k(spolu s prevodovym olejom)
-
medzinápravova viaclamelova spojka-transfer case (BMW 83220397244, nahrada RAVENOL Transfer Fluid TF-0870) = 0,4-0,52L
=vymene po 100k / kazda dalsia po 60-100k(spolu s prevodovym olejom)
" plus adaptacia po vymene"
-
chladiaca kvapalina (Castrol Antifreeze NF G11 or original BMW) = 8-9,8L
=vymena ?/pri vymene termostatou som vypustil len chladic, tj vymenene cca 4,5L
-
brzdova kvapalina (DOT 4)
=vymena 2 roky
-
rucna brzda =
nastavenie-
servo kvapalina (CHF 11S)
=
vymena ?
-
separator oleja (11127794597 bezudrzbovy alebo 11127793163 s filtrom, ktory treba menit kazdych 45tis. km)
=pri mojom modely uz ''netreba'' menit (preventivne vymena pri 120k / kazda dalsia po 60k)
-
kabelaz v piatych dverach sa lame. Mne neslo vyhrievanie okna a vypadavalo centralne zamykanie.
=
-
zadny stierac casom zadrhava a zasekava sa. Treba mechanizmus precistit a namazat
takto.
-
zadna naprava-vankuse >zadok siel pocas 24 hod. dole. Myslel so , ze je chyba vo vankusoch. Podla vsetkeho bola chyba v rozdelovacom ventile, ktory som vymenil a vyzera to byt ok.
-
znizenie +
poruchy/riesenia+
vymena - filter kompresoru s hadickou (37206769083+37206777361) >kupene, vyvediem do interieru )(10eu)
= vymena filtra kazde 2 roky
= vymena hadicky kazde 5 roky
-
termostat (su dva) - termostat k EGR (
11717787870) + termostat (
11517805811) + O ring tesnenie (11532248435)
=vymena ak sa motor dostatocne neohrieva / preventivne? (v mojom pripade 95-98C v meste, dialnica 62-75-80)/(po vymene termostatov 93-94)
-
klapky sania (
swirl flaps)-najblizsie sa urobi repas klapiek a pretesnia sa silikonom
=vymena za zaslepky sania (na mojom modely su uz spevnene klapky) -
Tu je problematika klapiek dost rozoberana
=
kontrola klapiek-remen prislusenstva a remen na klimu. Pred vymenou skontrolovat kladky a cerpadlo.
-
klimatizacia- ak v zime (pod cca 8C) ide z fukarov na celne sklo a fukarov na nohy teply vzduch aj ked su vsetky nastavenia na minimum, tak to nie je chyba klimatizacie, ale tak to ma byt.
TU si o tom precitate viac.
AK SA NIECO MENI PRI INYCH INTERVALOCH ALEBO TU NIECO CHYBA TAK MA PROSIM OPRAVNE, URCITE TO POMOZE MNE AJ NIEKOMU INEMU.
