... všetko o BMW ...

Moderátori: voMacK, alfi666

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 49
obchodna sekcia
 
Užívateľov profilový obrázok
Martin46
Autor témy
Príspevky: 2177
Registrovaný: 28.6.2007
Auto: BMW 130i +Quaife
Kraj: Banskobystrický
Bydlisko: Banská Bystrica

[E90 330i] Martinova;) - PREDANE

Sobota, 28. Februára 2009, 23:16

Kupa
Predaj E46 320d znamenal, ze je potrebne riesit nove auto. Rozhodnutie padlo na nieco novsie takze bud e90 alebo e60. Po par tyzdnoch pozerania mobile.de som sa skontaktoval s odbornikom na dovoz aut. Jeho meno alebo nick prezradim iba v ss :smile: Bez jeho pomoci, tlmocnictva a kontaktov by totiz auto nebolo, pripadne by sa kupil nejaky kram. Takze aj na tomto mieste Ti dakujem velmi pekne a vsetkym ktori idu dovazat auto mozem len odporucit...

Zopar aut boli fake, zopar sa predalo az ked som nasiel na internete krasnu E60 v mpakete a novym 258PS motorom. Volam ze pome na to. V priebehu par hodim sme vyrazili na Subaru AWD do Nemecka. Auto bolo naozaj pekne, ale proste malo uz nejake kilometre, predajca nebol nejak doveryhodny tak som rozhodol ze toto nie. Dalsich 300km smerom na zapad sme mali zachvilu za sebou. Teraz sa islo po nahradne riesenie a konkretne BMW 330i cosmos schwarz. Auto ma zaujalo hned na prvy pohlad, krasne cierne, malo kilometrov, proste ako nove a este k tomu velky "bazar" so samymi exkluzivnimi autami. Spomeniem azda BMW Z8, Porsche 911 turbo, Cl600 atd atd..

Ako som sa rozhodol ze auto beriem, potrebne formality sa dali vybavovat len na druhy den. Teraz prislo rpekvapenie. Majitel bazara nam poskytol ubytko, stravu, dokonca micupici Colt 1.4 uplne zadarmo. Majitel bol samozrejme Nemec ziadny pocerny turek.

Na druhy den sa vybavili potrebne formality a palili sme domov;)

Auto
Jedna sa o sedan 330i, vybava celkom bohata... klima dvojzonova, el. skleneny siber, 17'' alu, ABS, ESP, navigacia, bi-xenony, parkovacie senzory, kurenie pod ritou, navigacia a i-Drive Profesional, hudba Logic-7, multifunkcny volant, senzor dazda, automaticke predne svetla, sport podvozok... auto je 1. hand a nur BMW servis.

Moje prve postrehy su velmi tichucky motor pri konstatnej rychlosti pri akcelerovani krasny syty sportovy zvuk. Zvuk je naozaj neporovnatelny s 325i alebo s hocijakym sestvalcom na akom som soferoval alebo videl. Iba M modely maju sportovejsie ladeny vyfuk aj to neviem ci az tak o vela. No ale sportovo a krasne znie aj motor. Kocka vravi ze ako formula. Co sa tyka vykonu tak je to ozaj bomba, dovolim si tvrdit ze ide lepsie ako 4.4V8 v 540i (286ps a manual). Spotreba je este skoro hovorit ale z DE vysla okolo 8l, ako beham na slovensku tak sa hybe okolo 8.5 az 9l aj v kombinaci s mestom. Ciste mimomesto sa da jazdit aj pod 8l ale to je uz dost pomala=predpisova jazda. Zrychlenie v kazdych otackach a na kazdy prevodovy stupen je vec ktoru zbytocne popisovat. Kazdy zanietenec 30d musi uznat ze N52 je v kazdom smere lepsi(az na spotrebu). Teda ziadny krutak 500NM v malom rozsahu nie je doleizity ked mate vykony, tichy a pruzny motor pouzitelny od 1300ot az po 7000ot. Aj po skusenostiach s 328i som velmi prijemne prekvapeny. Hlavne ovela lepsi tah uz od nizkych otacok, sportovejsi zvuk a vyborny vykon uz od 2500ot kde motor dosahuje rovnych 300nma drzi ich az po 4000ot. To najlepsie motor dava zhruba po prekroceni 4000ot. Dravy zvuk a vykon na atmosfericky "maly" motor az prekvapivo vysoky.

Podvozok je velmi komfortny ale na kratkych nerovnostiach aj velmi tvrdy, je to sport podvozok a v kombinaci s 17'' Run Flat je to u nas dost tvrde. Jazdne vlastnosti ale fenomenalne, lepsie som nesoferoval. Auto sa vobec nenaklana a drzi stopu ako pribite. Gumy su tam iba 225mm ale nezaznamenal som ziadne prob. s trakciou. ESP funguje spolahlivo a zasahuje az ked je to treba.

Brzdy su kapitola sama o sebe, predne 330mm taniere, zadne okolo 320-325mm-neviem presne, brzdia aj zo 160kmh na 100kmh s takou razancou a tak rychlo ze nestihnete ani povedat slovo.

Ovladanie a i drive mozem zatial len chvalit, menu i drive je trochu menej rpehladne ale po kratkom case je ovladanie velmi jednoduche a intuitivne. Zaujimave je moznost pridelnenia funkci tlacidlam na multifunkcnom volante.Perfekta vec su bixenony a aut. stierace.Velmi sikovne veci.

Zatial iba chvalim, oproti E46 je to auto vacsie, modernejsie a urcite je rovnako nadcasove. Ponuka este lepsie jazdne vlastnosti, nove motory a ovela viac bezpecnosti ako starsi model. Chybicka sa tu ale najde, a to dost zavazna. Je radenie rychlosti ktore teraz funguje menej presne a menej hladko ako na 46. Rovnako aj pocit mam z neho taky viac umely.

Motor
tech info

N52 je najnovsi radovy sestvalec od bmw, Debutoval v roku 2004 vmodeli 630i. Celkovo je to uz dvanasta evolucia 6rnca u bmw. Ako prvy motor na svete je vyrobeny blok z horcikovej zliatiny. Jeho hmotnost je opat najnizsia v triede. A to je 161kg, vobec je to motor s najnizsou vahou na mnozstvo koni. A nielen to. Nenajdete lahsi sestvalcovy motor. V triede R6 vyhrava aj tento "suboj" a to hodnotou 1.24 kona na kg hmotnosti motora. Celkovo zvuk motora je dost exoticky, mozno je to dane tymi pouzitymi materialmi;) pouzita tehnologia valvetronic a double vanos

Technicke okienko n52
Nasavanie
Uz prvy pohlad po otvoreni airboxu zaujme vzduchovy filter "siskoviteho tvaru" a nie klasicky panelovy. Je vidiet ze konstrukteri si dali zalezat na dokonalom plneni motora vzduchom. To je ale iba maly detail v porovnani s tym co je skryte v nasavacom potrubi. Kedze v kazdych otackach sa pozaduje ina dlzka sacieho potrubia a cirkulacia plynov pre dokonale plnenie ma motor N52 az tri moznosti "toku" vzduchu do motora v zavislosti na otackach a pozadovanom vykone. Je to docielene dvoma DISA motorcekmi ovladajucimi klapky rozdelujuce prud vzduchu.

Nizke otacky: obe klapky su zavrete a prud vzduchu je vedeny do rezonacnej klapky, kde sa prud vzduchu rozdeluje. Nasledne sa spaja v dalsom potrubi a je vedeny do jednotlivych valcov. Tento smer prudenia zabezpecuje vysoke mnozstvo vzduchu, tym padom vyborny krutiaci moment uz o dnizkych otacok a priaznivu spotrebu.

Stredne otazky: DISA klapka 2 je otvorena. Pre lepsie vysvetlenie je napriklad prave uzatvoreny privod vzduchu do prveho valca a to vytvara zvysuju sa tlak v nasavacom potrubi, vdaka otvorenej klapke cislo 2 je prud tlak v nasavacom potrubi vedeny k nasledujucemu valcu, a sposobuje ze najlepsie je plneny prave valec, ktory ma byt "odpaleny" ako nasledujuci.

Vysoke otacky: obe DISA klapky su otvorene, z vlastnych skusenosti je citelna zmena zvuku v oblasti cca 4400ot, co potvrdzuje aj strmo stupajuca krivka vykonu prave od tychto otacok. (graf profituning) Vzduch je vedeny do valcov priamo pre dosiahnutie co najvyssieho vykonu cez priamo cez reznonacnu, kmitockovu aj zbernu trubicu, bez delenia prudu vzduchu. Otvorenie DISA klapiek nie je v ziadnom pripade narazove ako napr. VTEC u japoncov ale pocutelne v spominanych otackach.

Viac povie obrazok na strane 18

Poradie odpalovania valcov
1-5-3-6-2-4


foto a dalsie info pridane neskor
Prílohy
250220091007.jpg
deutschland
250220091008.jpg
hotel
250220091008.jpg (96.37 KiB) 16975 zobrazení
260220091013.jpg
auta v bazare
260220091018.jpg
Z8
260220091020.jpg
auto Treff Niefern
260220091023.jpg
interier
280220091030.jpg
zhora
280220091032.jpg
angel eyes
280220091032.jpg (74.34 KiB) 16860 zobrazení
Naposledy upravil/-a Martin46 v Utorok, 25. Júna 2013, 12:57, upravené celkom 28 krát.
 
Užívateľov profilový obrázok
Martin46
Autor témy
Príspevky: 2177
Registrovaný: 28.6.2007
Auto: BMW 130i +Quaife
Kraj: Banskobystrický
Bydlisko: Banská Bystrica

Re: Martinova BMW E90 330i

Nedeľa, 1. Marca 2009, 11:18

dakujem za gratulacie, tu su prve foto
Prílohy
Obrázok 001.jpg
Obrázok 002.jpg
bi-xenon
Obrázok 003.jpg
Obrázok 004.jpg
Obrázok 006.jpg
no comment;)
Obrázok 005.jpg
Zadny lauf: este ho treba vylestit
 
Užívateľov profilový obrázok
Martin46
Autor témy
Príspevky: 2177
Registrovaný: 28.6.2007
Auto: BMW 130i +Quaife
Kraj: Banskobystrický
Bydlisko: Banská Bystrica

Re: Martinova BMW E90 330i

Nedeľa, 1. Marca 2009, 12:36

Najazdenych 80'000km, serviska, vsetko sedi, seriozny predajca takze som si isty ze auto tolko ma. Mam z neho pocit ako z noveho auta.
 
Užívateľov profilový obrázok
Martin46
Autor témy
Príspevky: 2177
Registrovaný: 28.6.2007
Auto: BMW 130i +Quaife
Kraj: Banskobystrický
Bydlisko: Banská Bystrica

Re: Martinova BMW E90 330i

Utorok, 3. Marca 2009, 08:46

stjr. dakujem DVD ide(=

pridane nejake foto do prveho prispevku
 
Užívateľov profilový obrázok
Martin46
Autor témy
Príspevky: 2177
Registrovaný: 28.6.2007
Auto: BMW 130i +Quaife
Kraj: Banskobystrický
Bydlisko: Banská Bystrica

Re: Martinova BMW E90 330i

Sobota, 7. Marca 2009, 20:09

co sa tyka uprav tak nejak velmi sa do nich nehrniem... predsa to auto ma to hlavne a to je motor;)


Inac neviem najst mierku oleja, kto mi vie pomoct????
 
Užívateľov profilový obrázok
Martin46
Autor témy
Príspevky: 2177
Registrovaný: 28.6.2007
Auto: BMW 130i +Quaife
Kraj: Banskobystrický
Bydlisko: Banská Bystrica

Re: [BMW E90 330i] Martinova;)

Nedeľa, 8. Marca 2009, 13:34

dakujem, o tej elektronickej som vedel:)) len ma to prekvapilo ze klasicku mierku nema :D


meneny olej, 6l 0W-30 Castrol Edge
ten sa tam dava aj original. Co poviete na relativne dlhy servis interval na olej, az 29 000km?? Rovnako aj na viskozitu oleja. Dat tam nieco ine, alebo sa drzat vyrobcu. Viem za barabas dava inu viskozitu.
 
Užívateľov profilový obrázok
Martin46
Autor témy
Príspevky: 2177
Registrovaný: 28.6.2007
Auto: BMW 130i +Quaife
Kraj: Banskobystrický
Bydlisko: Banská Bystrica

Re: [BMW E90 330i] Martinova;)

Streda, 11. Marca 2009, 13:09

ahojte, mam suchnuty predny naraznik, uplne dole na spolujazdcovej strane, najprv som to chcel streknut ale co poviete na toto(m design predne spoileriky po stranach)?? Zakrylo by to presne to miesto co potrebujem. Predajna cena u mna na pulte je 220 euro-ja to mam o nieco lacnejsie... tak co ist do toho? A je to aj vo farbe;0

Obrázok
 
Užívateľov profilový obrázok
Martin46
Autor témy
Príspevky: 2177
Registrovaný: 28.6.2007
Auto: BMW 130i +Quaife
Kraj: Banskobystrický
Bydlisko: Banská Bystrica

Re: [BMW E90 330i] Martinova;)

Streda, 11. Marca 2009, 15:28

Stjr: m tech je pekny ale urcite ho nebudem davat. Trosku drahy spas za trochu krajsi a vyraznejsi vzhlad. Toto riesim iba preto lebo to je tam dole suchnute a vyjde ma to o nieco drahsie ako nastrek. A auto nebude rozoberane a par dni nepojazdne.
 
Užívateľov profilový obrázok
Martin46
Autor témy
Príspevky: 2177
Registrovaný: 28.6.2007
Auto: BMW 130i +Quaife
Kraj: Banskobystrický
Bydlisko: Banská Bystrica

Re: [BMW E90 330i] Martinova;)

Streda, 11. Marca 2009, 19:20

no aj na M tech som nasiel tieto listicky, co poviete ako to vyzera;)

edit: inac tieto listicky ci ako sa tomu nadava su original BMW diel, som to videl v karbone v bmw

Obrázok
 
Užívateľov profilový obrázok
Martin46
Autor témy
Príspevky: 2177
Registrovaný: 28.6.2007
Auto: BMW 130i +Quaife
Kraj: Banskobystrický
Bydlisko: Banská Bystrica

Re: [BMW E90 330i] Martinova;)

Štvrtok, 12. Marca 2009, 18:26

carbon nebude;))) to prenechavam peppovi
 
Užívateľov profilový obrázok
Martin46
Autor témy
Príspevky: 2177
Registrovaný: 28.6.2007
Auto: BMW 130i +Quaife
Kraj: Banskobystrický
Bydlisko: Banská Bystrica

Re: [BMW E90 330i] Martinova;)

Pondelok, 16. Marca 2009, 17:27

robil som maly shadow line upgrade,

zadne cuvacie svetla boli velmi biele tak dostali decent nastrek
Prílohy
140320091066.jpg
140320091063.jpg
najdi jeden rozdiel;)
 
Užívateľov profilový obrázok
Martin46
Autor témy
Príspevky: 2177
Registrovaný: 28.6.2007
Auto: BMW 130i +Quaife
Kraj: Banskobystrický
Bydlisko: Banská Bystrica

Re: [BMW E90 330i] Martinova;)

Nedeľa, 22. Marca 2009, 14:47

Brzda.... hmm ten krutak ma rovnu krivku ako turbomotor:D
Prílohy
Obrázok 001.jpg
 
Užívateľov profilový obrázok
Martin46
Autor témy
Príspevky: 2177
Registrovaný: 28.6.2007
Auto: BMW 130i +Quaife
Kraj: Banskobystrický
Bydlisko: Banská Bystrica

Re: [BMW E90 330i] Martinova;)

Utorok, 24. Marca 2009, 10:44

nejake foto, za foliu dakujem Danovi, no a splittery na narazniku zakryli maly skrabancek ;)
Prílohy
220320091092.jpg
220320091093.jpg
220320091094.jpg
220320091095.jpg
220320091097.jpg
220320091098.jpg
 
Užívateľov profilový obrázok
barabas
Príspevky: 1410
Registrovaný: 29.5.2007
Kraj: Žilinský

Re: [BMW E90 330i] Martinova;)

Utorok, 24. Marca 2009, 14:44

ok presvedcil si ma, splittery idem aj ja nahodit, ale vo farbe.
 
Hector
Príspevky: 948
Registrovaný: 2.1.2008
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: BRATISLAVA

Re: [BMW E90 330i] Martinova;)

Streda, 25. Marca 2009, 09:27

vyzera to super.. ako vyzerala montaz ?
EX - E36 328i "fialka"
EX - E46 330xd
EX - E91 325d LCI
NOW - F31 330d LCI
Art Direction & Design
http://www.studiogoat.com
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 49

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 18 neregistrovaných