KupaPredaj E46 320d znamenal, ze je potrebne riesit nove auto. Rozhodnutie padlo na nieco novsie takze bud e90 alebo e60. Po par tyzdnoch pozerania mobile.de som sa skontaktoval s odbornikom na dovoz aut. Jeho meno alebo nick prezradim iba v ss

Bez jeho pomoci, tlmocnictva a kontaktov by totiz auto nebolo, pripadne by sa kupil nejaky kram. Takze aj na tomto mieste Ti dakujem velmi pekne a vsetkym ktori idu dovazat auto mozem len odporucit...
Zopar aut boli fake, zopar sa predalo az ked som nasiel na internete krasnu E60 v mpakete a novym 258PS motorom. Volam ze pome na to. V priebehu par hodim sme vyrazili na Subaru AWD do Nemecka. Auto bolo naozaj pekne, ale proste malo uz nejake kilometre, predajca nebol nejak doveryhodny tak som rozhodol ze toto nie. Dalsich 300km smerom na zapad sme mali zachvilu za sebou. Teraz sa islo po nahradne riesenie a konkretne BMW 330i cosmos schwarz. Auto ma zaujalo hned na prvy pohlad, krasne cierne, malo kilometrov, proste ako nove a este k tomu velky "bazar" so samymi exkluzivnimi autami. Spomeniem azda BMW Z8, Porsche 911 turbo, Cl600 atd atd..
Ako som sa rozhodol ze auto beriem, potrebne formality sa dali vybavovat len na druhy den. Teraz prislo rpekvapenie. Majitel bazara nam poskytol ubytko, stravu, dokonca micupici Colt 1.4 uplne zadarmo. Majitel bol samozrejme Nemec ziadny pocerny turek.
Na druhy den sa vybavili potrebne formality a palili sme domov;)
AutoJedna sa o sedan 330i, vybava celkom bohata... klima dvojzonova, el. skleneny siber, 17'' alu, ABS, ESP, navigacia, bi-xenony, parkovacie senzory, kurenie pod ritou, navigacia a i-Drive Profesional, hudba Logic-7, multifunkcny volant, senzor dazda, automaticke predne svetla, sport podvozok... auto je 1. hand a nur BMW servis.
Moje prve postrehy su velmi tichucky motor pri konstatnej rychlosti pri akcelerovani krasny syty sportovy zvuk. Zvuk je naozaj neporovnatelny s 325i alebo s hocijakym sestvalcom na akom som soferoval alebo videl. Iba M modely maju sportovejsie ladeny vyfuk aj to neviem ci az tak o vela. No ale sportovo a krasne znie aj motor. Kocka vravi ze ako formula. Co sa tyka vykonu tak je to ozaj bomba, dovolim si tvrdit ze ide lepsie ako 4.4V8 v 540i (286ps a manual). Spotreba je este skoro hovorit ale z DE vysla okolo 8l, ako beham na slovensku tak sa hybe okolo 8.5 az 9l aj v kombinaci s mestom. Ciste mimomesto sa da jazdit aj pod 8l ale to je uz dost pomala=predpisova jazda. Zrychlenie v kazdych otackach a na kazdy prevodovy stupen je vec ktoru zbytocne popisovat. Kazdy zanietenec 30d musi uznat ze N52 je v kazdom smere lepsi(az na spotrebu). Teda ziadny krutak 500NM v malom rozsahu nie je doleizity ked mate vykony, tichy a pruzny motor pouzitelny od 1300ot az po 7000ot. Aj po skusenostiach s 328i som velmi prijemne prekvapeny. Hlavne ovela lepsi tah uz od nizkych otacok, sportovejsi zvuk a vyborny vykon uz od 2500ot kde motor dosahuje rovnych 300nma drzi ich az po 4000ot. To najlepsie motor dava zhruba po prekroceni 4000ot. Dravy zvuk a vykon na atmosfericky "maly" motor az prekvapivo vysoky.
Podvozok je velmi komfortny ale na kratkych nerovnostiach aj velmi tvrdy, je to sport podvozok a v kombinaci s 17'' Run Flat je to u nas dost tvrde. Jazdne vlastnosti ale fenomenalne, lepsie som nesoferoval. Auto sa vobec nenaklana a drzi stopu ako pribite. Gumy su tam iba 225mm ale nezaznamenal som ziadne prob. s trakciou. ESP funguje spolahlivo a zasahuje az ked je to treba.
Brzdy su kapitola sama o sebe, predne 330mm taniere, zadne okolo 320-325mm-neviem presne, brzdia aj zo 160kmh na 100kmh s takou razancou a tak rychlo ze nestihnete ani povedat slovo.
Ovladanie a i drive mozem zatial len chvalit, menu i drive je trochu menej rpehladne ale po kratkom case je ovladanie velmi jednoduche a intuitivne. Zaujimave je moznost pridelnenia funkci tlacidlam na multifunkcnom volante.Perfekta vec su bixenony a aut. stierace.Velmi sikovne veci.
Zatial iba chvalim, oproti E46 je to auto vacsie, modernejsie a urcite je rovnako nadcasove. Ponuka este lepsie jazdne vlastnosti, nove motory a ovela viac bezpecnosti ako starsi model. Chybicka sa tu ale najde, a to dost zavazna. Je radenie rychlosti ktore teraz funguje menej presne a menej hladko ako na 46. Rovnako aj pocit mam z neho taky viac umely.
Motortech info
N52 je najnovsi radovy sestvalec od bmw, Debutoval v roku 2004 vmodeli 630i. Celkovo je to uz dvanasta evolucia 6rnca u bmw. Ako prvy motor na svete je vyrobeny blok z horcikovej zliatiny. Jeho hmotnost je opat najnizsia v triede. A to je 161kg, vobec je to motor s najnizsou vahou na mnozstvo koni. A nielen to. Nenajdete lahsi sestvalcovy motor. V triede R6 vyhrava aj tento "suboj" a to hodnotou 1.24 kona na kg hmotnosti motora. Celkovo zvuk motora je dost exoticky, mozno je to dane tymi pouzitymi materialmi;) pouzita tehnologia
valvetronic a
double vanosTechnicke okienko n52NasavanieUz prvy pohlad po otvoreni airboxu zaujme vzduchovy filter "siskoviteho tvaru" a nie klasicky panelovy. Je vidiet ze konstrukteri si dali zalezat na dokonalom plneni motora vzduchom. To je ale iba maly detail v porovnani s tym co je skryte v nasavacom potrubi. Kedze v kazdych otackach sa pozaduje ina dlzka sacieho potrubia a cirkulacia plynov pre dokonale plnenie ma motor N52 az tri moznosti "toku" vzduchu do motora v zavislosti na otackach a pozadovanom vykone. Je to docielene dvoma DISA motorcekmi ovladajucimi klapky rozdelujuce prud vzduchu.
Nizke otacky: obe klapky su zavrete a prud vzduchu je vedeny do rezonacnej klapky, kde sa prud vzduchu rozdeluje. Nasledne sa spaja v dalsom potrubi a je vedeny do jednotlivych valcov. Tento smer prudenia zabezpecuje vysoke mnozstvo vzduchu, tym padom vyborny krutiaci moment uz o dnizkych otacok a priaznivu spotrebu.
Stredne otazky: DISA klapka 2 je otvorena. Pre lepsie vysvetlenie je napriklad prave uzatvoreny privod vzduchu do prveho valca a to vytvara zvysuju sa tlak v nasavacom potrubi, vdaka otvorenej klapke cislo 2 je prud tlak v nasavacom potrubi vedeny k nasledujucemu valcu, a sposobuje ze najlepsie je plneny prave valec, ktory ma byt "odpaleny" ako nasledujuci.
Vysoke otacky: obe DISA klapky su otvorene, z vlastnych skusenosti je citelna zmena zvuku v oblasti cca 4400ot, co potvrdzuje aj strmo stupajuca krivka vykonu prave od tychto otacok. (graf profituning) Vzduch je vedeny do valcov priamo pre dosiahnutie co najvyssieho vykonu cez priamo cez reznonacnu, kmitockovu aj zbernu trubicu, bez delenia prudu vzduchu. Otvorenie DISA klapiek nie je v ziadnom pripade narazove ako napr. VTEC u japoncov ale pocutelne v spominanych otackach.
Viac povie obrazok na strane 18
Poradie odpalovania valcov1-5-3-6-2-4
foto a dalsie info pridane neskor