Strana 1 z 4

[E46 ///M3] BL-ACK M3 / [E36 328i] 4Door / [E46 320Ci] Convertible / [E36 325i Coupe] ReDevil

Napísané: Štvrtok, 4. Júla 2019, 02:58
od Hajecek
Zdravim vospolok
Je to uz pekne dlha doba co som sa tu venoval nejakemu pribehu. Konecne mam ale pocit ze mam trosku viacej casu a bude to mat nejaku pointu. Teda ked nie pointu aspon budem mat nad cim zase plakat ked budem spominat.
Podme pekne od zaciatku
Niektori z vas mozno vedia ze pribeh modrej E36 coupe zial necakane skoncil totalkou auta. Nerad sa k tomu vraciam ale ked si sadnem doma k PC postnem sem nejake fotky do stareho pribehu. V skratke mi octavia skrizila cestu po tom co dostala smyk. Ja som sa jej snazil este vyhnut cez protismer ale trafil som ju aj tak na spolujazdcovu stranu. Chlapcov v koktavii komentovat nebudem radsej tolko vybranych slov slovensky jazyk asi nepozna. Ja som tu uz kazdopadne nemusel byt keby som nemal 4bodove bezpecnostne pasy (BTW za ktore som dostal 2dni pred nehodou pokutu) . Doktori a aj policajti mi nechceli verit ze tak zdemolovane auto som soferoval ja a este k tomu tu beham a zbieram si diely ktore poodletovali z auta [-o< . Kazdopadne konala sa nemocnica v ktorej som hned po vytriezveni z toho co sa stalo musel zacat zhanat novy projekt. a tak sa zacal pribeh jedneho z mojich terajsich aut.

E36 325i coupe - s motorom M50TUB25 po generalke, auticko vyvarene v peknom stave co sa techniky tyka ale vizual ciste zlo. No nevadi s tym som ho aj bral. Nahodil som donho moj biely Mkovy interier, polozil na stelovak od MaxSpeedingRods dal nanho kolesa poriadne a bolo to hned lepsie no chcelo to celolak. Lenze co sa nestalo Filipko si isiel po zamrznutej ceste na slickoch a dostal smyk. Sepalil lampu a auto otocil na bok. Ani sam neviem ako sa to udialo no bolo to cca 3 mesiace po nehode s modrym autom takze si asi viete predstavit moje rozpolozenie ze dop**** toto uz snad neni mozne ... no nevadi auto islo na stolicu vyrovnal sa jeden nosnik trosku sa vyklepali plechy a sup ho komplet rozobrat a na celolak. farbu som zvolil (neukamenujte ma) Red Flamme od Renaultu ktora je brutalna na aute vyzera neskutocne ved uvidite coskoro na fotkach. Lenze nakolko dosli aj ine povinnosti projekt som stale odkladal a odkladal a v podstate som skoro rok nejazdil na BMW az som sa jedneho dna nasral a kupil si cabrio o ktorom budem pisat ochvilku v dalsom odstavci. E36 sa momentalne stale doskladava nejako ma to omrzelo sa v tom rypat a tak som uvazil ze bude lepsie to dat niekomu dokoncit. Auto uz vrci treba mu nejake drobnosti a musim sa podakovat chalanom ze to dotiahli aspon do takehoto stadia nakolko to mali pri mne tazke kedze mne nestaci mat rozrobenu jednu alebo dve veci ja musim mat rozrobene aspon 4.

E46 320 Ci Convertible - motor M54B22 kedze ako som pisal vyssie popri generalkovani cerveneho coupe E36 som si dlho odtrhal od papulky jedneho dna som sa nasral a povedal si staci k narodeninam ideme kupit auto. Viaceri viete ze uz som jedno cabrio vlastnil a nepreslo ma to takze som zacal pokukovat po nejakom novom prirastku. Bolo ich vela na slovenksu sa ako obvykle nachcadzali same crepy a tak som sa vidal k nasim zapadnym susedom a tu sa naslo hned niekolko krasnych kuskov. Vyhral nakoniec krasny starany kusok z Viedne za ktory musim podakovat svojmu kamaratovi Adamoviu ze mi pomohol vsetko vybavit kedze ja po nemecky rozumiem akurat tak prt. No ono by to bolo vsetko pekne a jednoduche lenze mne nestacilo mat pekne seriove cabrio ... Po par tyzdnoch sa kupil podvozok a posadil som ho na BBS Rk02 dvojrozmer 8,5/10J x 18 ... cez zimu som na tom prezil ale vedel som ze na leto to chce 19" a tak sa po zime kupili BBS CH taktiez dvojrozmer 8,5 a 9,5 x 19. Dlho som toto auto jazdil denno denne az mi ho bolo luto. Ten motor je vazne slabucky a musim povedat ze moja tazka noha mu asi moc neprospela a tak mam uz u kamarata Fera Bulitera odlozeny motor M54B30 ktory sem pojdem naimplantovat. Kazdopadne auticko jazdi poslucha mam v plane ho v dohladnej dobe po transplantacii dat Pepqovi aby sa mú povenoval zvonku aj zvnutra.

E36 328i 4door - toto auto prislo pod ruku z jedineho dovodu, potreboval som diely pre cervene coupe :D ... kupil som ho od kamarata Adama ktory mi vybavoval uz spominane cabrio. Spomeniem o nom len tolko ze bolo napredaj aj tu na bmwklube a jednasa o strieborny sedan s novoprecalunenymi ciernymi Vader M3sedackami automatickou (vybranou) klimou. No lenze co cert nechcel uz ked som si take auto kupil a ze teda E36 som hodne dlhu dobu nesoferoval tak som si ho akosi zalubil aj ked je to maly crep. No ma svor a to je pri 328 podstatne :D ... okrem toho malo ladene zvody ktore uz su na cervenom coupe. Pojazdil som na nom asi dva mesiace kym som ho nepozical priatelke ktora ho hned v 2hej zakrute oprela o zvodidla ... nevadi opravilo sa a jazdime dalej prve auto pri ktorom mi toho vobec nebolo luto :D jazdil som s nim dlhu dobu kazdy den lebo som konecne nemusel nicit kabrio no nakoniec ma preslo aj toto a povedal som si ze pojde na predaj takze ak by mal niekto zaujem o hrdzavu 328 tak sa ozvyte.

Pocas 2 rokov co som riesil auta uz spominane som prerabal dom takze nebolo moc casu sa fakt venovat vsetkemu naplno a hlavne nie vsetko dovolovali financie .. no ako sa pred mesiacom mozno dvomi prerabka blizila ku koncu povedal som si ze by to chcelo uz poriadne auto nie take do ktoreho zase budem sypat peniaze aby malo vsetko co chcem atd ... a tak som zacal pozerat po F01 740d ... aj ked som bol pozriet niekolko peknych kuskov vzdy mi nieco chybalo na tom aute a povedal som si ze ak uz doriti mam dat za auto cca 25t € tak uz to fakt musi splnat vsetko. A tak som si postupom casu zacal uvedomovat ze dokelu ved mna vlastne ta F01 vobec nebavi a naco mi to auto vobec je ... ak sa pojde niekam na dovolenku radsej zoberiem kabrio a uzijem si vietor vo vlasoch a ak budem chcet ist usporne a aspon ako tak prijemne zoberie sa priatelkina E87 ktora taktiez mimochodom spada do vozoveho parku pred domom ... no a ked budem nieco potrebovat previesst stale mam otroka Cmaxa alebo otcovho Grand Scenica tak naco mi doriti bude sedma ked ma po par rokoch omrzi a budem ju mat problem predat za polku toho co som ju kupil. A vtedy to prislo ... podme si splnit detsky sen. Zacal som pozerat E46 M3 kade tade. Bol som pozriet niekolko kusov no vyhrala ta najdokonalejsia

E46 M3 - 3/2005 ... auto do ktoreho som sa zamiloval na prvy pohlad ako som priletel na letisko do warsavy a jeho majitel ma vyzdvihol. Bral som to tak ze to auto nemam potrebu jazdit kazdy den a ani kazdy vikend ved mam na to dalsich zopar aut. Ocakaval som odneho v podstate 2 veci a to aby (pokial ho nenaburam [-o< ) uz nekleslo na hodnote a aby bolo v co najoriginalnejsom stave. A presne to som v tom aute nasiel kupil som ho za sumu ktora ho neni hodna. Mnoho ludi mi uz povedalo ze cena takehoto kusku mohla byt kludne o 10t € viac. Konecne nemusim dorabat ziadnu vybavu a riesit podvozok alebo kolesa pretoze toto auto to vsetko ma. Pravdupovediac ani nechapem preco som sa tolko zaoberal tymi ostatnymi autami v ktorych som vzdy musel nieco riesit. Ci uz dorabat nejaku vybavu alebo hociake ine blbosti ktore ako vieme nikdy moc zmysel nemali aj ked nas to bavilo ale az pri M3 som pochopil o com ti mudrejsi a starsi vlastne hovorili ked sa chytali za hlavu popri tom ako poculi kolko vrazam zbytocne do inych aut. No hold clovek do takeho niecoho asi musi dorast aby mu to dalo zmysel. Tym nechcem povedat ze lutujem toho co som robil s autami alebo ze neplanujem pokracovat v stavbe cervenej E36 alebo nieco podobne no skratka som rad ze mam aj auto ktore je samo o sebe original a dokonale aj bez toho aby som sa ho musel nejako chytat

Tot zatial vsetko k mojmu pribehu za posledne cca 2 roky. Fotky urcite coskoro popridavam a ku kazdemu autu napisem detailnejsi popis ale snad aspon zaujme takyto pribech trosku inym sposobom :)

Ako vravim ide mi hlavne o to aby som si viedol nejaku virtualnu knizku toho co sa s autami deje a ako sa obmienaju. Takze dalsie prispevky a fotky cakajte coskoro :)

See you soonAk si to docital az sem mas moj obdiv :D

Re: [E46 ///M3] BL-ACK M3 / [E36 328i] 4Door / [E46 320Ci] Convertible / [E36 325i Coupe] ReDevil

Napísané: Štvrtok, 4. Júla 2019, 06:42
od starynovy
Legendarna 328i co toci 10000RPM?

Re: [E46 ///M3] BL-ACK M3 / [E36 328i] 4Door / [E46 320Ci] Convertible / [E36 325i Coupe] ReDevil

Napísané: Štvrtok, 4. Júla 2019, 08:34
od Zeky3
To nieje príbeh ale rovno 4 :D
Tak držím palce a už bez nehôd prosím Ťa. [-o<

Re: [E46 ///M3] BL-ACK M3 / [E36 328i] 4Door / [E46 320Ci] Convertible / [E36 325i Coupe] ReDevil

Napísané: Štvrtok, 4. Júla 2019, 08:44
od Fuxxo
veru, hlavne na tej m3 to nejebni prosim ta niekam do kanala :-D

Re: [E46 ///M3] BL-ACK M3 / [E36 328i] 4Door / [E46 320Ci] Convertible / [E36 325i Coupe] ReDevil

Napísané: Štvrtok, 4. Júla 2019, 12:33
od Zeky3
2 weeks later: rozpredám BMW E46 M3 na diely, po 3 kotrmelcoch, motor ide naštartovať! :D :D
Ale nie, snáď nič také čítať nebudeme. :thumbup:

Re: [E46 ///M3] BL-ACK M3 / [E36 328i] 4Door / [E46 320Ci] Convertible / [E36 325i Coupe] ReDevil

Napísané: Štvrtok, 4. Júla 2019, 17:48
od Hajecek
Dufam veru ze nic take sa konat nebude ... M3 je fakt v takom stave ze s nou netreba asi az na spojkove lozisko ktore piska trosku pri zosliapnuti robit vobec nic
Ked bude v robote cas tak ponahravam fotky tych haraburd a M3 :D

Re: [E46 ///M3] BL-ACK M3 / [E36 328i] 4Door / [E46 320Ci] Convertible / [E36 325i Coupe] ReDevil

Napísané: Štvrtok, 4. Júla 2019, 17:53
od Abyssko
Ja chcem vidiet m3, sam rozmyslam o kupe... A aj dajake info by sa bodlo
Edit: rozmyslam znamena ze polku penazi mam, polka mi chyba 🤣

Re: [E46 ///M3] BL-ACK M3 / [E36 328i] 4Door / [E46 320Ci] Convertible / [E36 325i Coupe] ReDevil

Napísané: Štvrtok, 4. Júla 2019, 18:18
od Zeky3
Edit: rozmyslam znamena ze polku penazi mam, polka mi chyba 🤣

V tom prípade o kúpe rozmýšlam aj ja! :D

Re: [E46 ///M3] BL-ACK M3 / [E36 328i] 4Door / [E46 320Ci] Convertible / [E36 325i Coupe] ReDevil

Napísané: Štvrtok, 4. Júla 2019, 18:25
od Abyssko
Zeky3 napísal:
V tom prípade o kúpe rozmýšlam aj ja! :D
Sa naserem a idem banky 🤣 zaujima ma kolko si nachystat po kupe, aby som potom nemusel kamaratov ojebavat ze cakam na pekne pocasie preto nejazdim 😀

Re: [E46 ///M3] BL-ACK M3 / [E36 328i] 4Door / [E46 320Ci] Convertible / [E36 325i Coupe] ReDevil

Napísané: Štvrtok, 4. Júla 2019, 18:32
od Hajecek
Abyssko napísal:
Sa naserem a idem banky 🤣 zaujima ma kolko si nachystat po kupe, aby som potom nemusel kamaratov ojebavat ze cakam na pekne pocasie preto nejazdim 😀

:D :D :D no ja este neviem buduci tyzden idem k Ivanovi Vlkovi do V&V auto na preventivnu prehliadku takze budem schopny povedat kolko si to auto vypytalo po kupe az potom ale myslim si ze moc to nebude ... uz si triedim fotky aby som ich sem mohol pridat tak coskoro tu budu :)

Re: [E46 ///M3] BL-ACK M3 / [E36 328i] 4Door / [E46 320Ci] Convertible / [E36 325i Coupe] ReDevil

Napísané: Štvrtok, 4. Júla 2019, 18:34
od Abyssko
Naco sa zamerat pri kupe? Co si mam popozerat aky servis mi musi vydokladovat ze robil?

Re: [E46 ///M3] BL-ACK M3 / [E36 328i] 4Door / [E46 320Ci] Convertible / [E36 325i Coupe] ReDevil

Napísané: Štvrtok, 4. Júla 2019, 18:57
od Hajecek
Abyssko napísal:
Naco sa zamerat pri kupe? Co si mam popozerat aky servis mi musi vydokladovat ze robil?

No takto ... ono strasne zalezi na tom co od toho auta ocakavas ... fakt je to na dlhu debatu ale mozem tu napisat o tom jak som sa rozhodoval ja ... ja som odzaciatku vedel ze nechcem mat z M3 DailyRide ani Racetool takze premna bola volba jednoznacna co najoriginalnejsi stav. Ale vo vseobecnosti plati ze cim lacnejsi kusok tym viac donho nasypes penazi (to plati asi vzdy). Na internete najdes M3 asi od 15t ktore su take ze ok ak chces z toho bud daily ktorej ti nebude luto alebo Racetool ktorej ti vobec nebude luto a aj tak z nej vacsinu veci vyhazdes. Take dobre kusky ktore uz stoja za to idu od tych 25hore. Prvorade je vediet co bolo vsetko robene na aute. Najpodstatnejsie su podla mojho 3veci: vanosy, ojnicne loziska, zadna naprava (moja nema robene ani jedno ale k tomu sa dostanem). Ak boli niektore z tychto 3 veci robene je o tom potrebne mat fakt dokumentaciu faktury atd lebo inak by som tomu neveril teda okrem tej zadnej napravy pri ktorej to je zjavne ked sa pozries pod auto. V podstate vanosi su investicia asi tak 800e, ojnicne loziska nieco okolo 1000e a zadna naprava taktiez okolo 1000e. Vacsinou pokial nemas jasnu historiu auta tak tieto veci hned po kupe ides robit. No a teraz ak chces mat fakt krasnu M3 u ktorej si mozes byt isty ze na hodnote bude len stupat a neni to auto ktore vytiahnes denno denne ani vikendovo ba dokonca niekedy ani nie mesacne ale fakt ze len ked si chces vychutnat jazdu tak tam uz musis pozerat na niekolko dalsich veci. V akom stave je lak ci je original alebo uz bolo nieco striekane, ci su niektore diely nahradene za aftermarket nakolko casto sa stretnes pri pokukovani po M3 s tym ze maju "CSL" kufre alebo predne narazniky ktore sice niesu najlacnejsie ale ako sa vravi nur original ist legal, takze predat taketo auto nejakemu zberatelovi alebo vobec kupit taketo auto nema moc zmyysel ak uz bolo napadnute takymito upravami, i ked samozrejme je to vec vkusu. Dalej samozrejme treba pozerat na vybavu kde plati cim viac tym lepsie. Ked sem pridam fotky a opis mojej tak ta je fakt nafullovana ani neviem ci sa dalo este nieco doobjednat v normalnych M3 ak sa nebavime o individualoch alebo CS packete. Za dalsie treba pozerat na kilometre nakolko na internete je dost takych co maju nad 200-250 dokonca aj 300t KM a to uz je zase nic moc ak z toho chces mat ulozenku. Dalsim dolezitym faktorom je servisna historia nakolko nestaci ze mi to servisuje ivan z kerestura ktory je fakt naslovo vzaty odbornik, treba mat vazne celu knizku na to aby to auto malo hodnotu. No a v poslednej rade je velmi dolezity rok vyroby. Ked som zacal pozerat po M3 toto dolezite cislo som velmi prehliadal ale po radach kamaratov som sa rozhodol ze stoj co stoj chcem facelift. Jedna sa o to ze od 5/2003 bol urobeny update tychto aut na facelift aj ked zvonka vyzeraju rovnako tak v zaklade sa im popridavala nejaka vybava ale hlavne odstranili sa vacsina neduhov tohto motora ktore zacinali uz tesne po najazdeni 100tkm kde uz spominane ojnicne loziska alebo vanosy dosluhovali. Niektore roky vyroby u predFL dokonca boli zvolavane z BMW na vymenu ojnicnych lozisk. Faclifotve M3 uz mali tieto neduhy odstranene aj ked nie natrvalo no vanosy sa da vo vseobecnosti povedat ze vydrzia cca tych 240t km a ojnicne loziska 200 napriklad (vsetko su to len orientacne cisla ale na interntet a forach vacsinou uvadzaju takto samozrejme je to kus od kusu). Snad ti to postaci ako odpoved viac o mojom kusku napisem coskoro :)

Re: [E46 ///M3] BL-ACK M3 / [E36 328i] 4Door / [E46 320Ci] Convertible / [E36 325i Coupe] ReDevil

Napísané: Štvrtok, 4. Júla 2019, 19:04
od Abyssko
Jasne dakujem, nechcem z toho daily car a ani sportvagon, chcem ju presne ako si povedal sem tam sa previezt ale budu aj mesiace kedy bude stat (nakolko robim mimo SK) origo stav je pre mna tiez dost dolezity, nato si musim tiez dat pozor
Ak nebude vadit budem sa ta priebezne pytat co ma napadne lebo ja som tale auto este fakt ze ani nevidel nazivo, cize viem o tom holy prd

Re: [E46 ///M3] BL-ACK M3 / [E36 328i] 4Door / [E46 320Ci] Convertible / [E36 325i Coupe] ReDevil

Napísané: Štvrtok, 4. Júla 2019, 19:15
od Hajecek
starynovy napísal:
Legendarna 328i co toci 10000RPM?

jojo presne ta :D :D :D raz to zvladla :D :D

Re: [E46 ///M3] BL-ACK M3 / [E36 328i] 4Door / [E46 320Ci] Convertible / [E36 325i Coupe] ReDevil

Napísané: Štvrtok, 4. Júla 2019, 19:16
od Hajecek
Abyssko napísal:
Jasne dakujem, nechcem z toho daily car a ani sportvagon, chcem ju presne ako si povedal sem tam sa previezt ale budu aj mesiace kedy bude stat (nakolko robim mimo SK) origo stav je pre mna tiez dost dolezity, nato si musim tiez dat pozor
Ak nebude vadit budem sa ta priebezne pytat co ma napadne lebo ja som tale auto este fakt ze ani nevidel nazivo, cize viem o tom holy prd

Jasne kludne sa hocikedy pytaj aj ked nemyslim si ze som v tom este nejako zbehly no snad ti aspon nieco poradim....omnoho vacsi odbornik ja tieto M3 je ICEBLADE :)