Strana 1 z 2

[e46 M3] začiatok príbehu jednej M3

Napísané: Pondelok, 4. Februára 2019, 17:00
od Dudecc
Čaute klubáci, \:D/

možno si ma niekto pamätá, bol som tu aktívny tak v roku 2012, keď som vlastnil svoje vysnené auto e46 330ci r.v.2005 príbeh tu pribehy-nasich-aut/bol-to-iba-sen-stal-sa-skutocnostou-t67768.html

Auto som predal vo výbornom stave a s ťažkým srdcom ako 20ročný chalan, ktorý chcel začať podnikať a potreboval kapitál.
Dnes mám 25r. podnikaniu sa darí, tak bol čas spraviť si radosť. Mimo toho som poskúšal hocičo: Leon Cupra, Civic Type-R, Audi S3, Clio RS a môjho srdca šampión a podľa mňa jedno s najlepších áut aké som kedy šoféroval (M3 som ešte poriadne nepopreháňal) RENAULT MEGANE RS250 CUP. To bolo predokolkové Porsche 911 [-o<, zákruty preťaženie cez 1G, samosvor vpredu, Recaro sedačky, 300koní a podvozok majstrovské dielo. Pre mňa predokolka všetkých predokoliek, ale Marec 2018 a prvé vyskúšanie po prezutí na letné som poslal Megan cez strechu mimo cestu a bolo odpísané :roll: :cry:
Moje automobilové srdce plakalo a hlava si uvedomila, že toto nieje cesta....
Prišlo vytriezvenie a povedal som si, že to bola najlepšia vec čo sa mi mohla stať a poučil som sa. Netrvalo však dlho a po nehode som začal poškulovať, že čo, keďže jediný môj končíek sú autá. Na Megane RS bol trošku problém to, že človek si začínal užívať jazdu až ďaleko za rýchlostnými limitmi, resp. na hrane auta ste sa vyslovene smiali čo to dokáže. Čiže podmienka bola mať auto, kde nemusím ísť na okreske 180, aby som sa tešil. t.z. že predokolky odpadli, lebo najzábavnejšiu som rozbil, čiže na rad prišli zadokolky: ísť do novšej, do 200ps, aby rodina vedela spávať?- BRZ/Gt86, MX-5? Neviem.....uvažoval som nad 135i, 335i, ale e90 mi príde menej mechanická, trošku odfiltrovaná od vodiča. (subjektívny názor).

Potom prišiel nápad e46 M3, predsa len môj sen od puberty, už ako 13 ročný sme hrotili inzercie s kamošmi a čekovali M3ojky :P Otvoril som youtube, srdce zaplesalo, spomienky a veľký chtíč z detstva bol späť a vedel som, že toto je ten pocit, ktorý som hľadal. Za dalšie som si uvedomil, že M3 je investícia a ak sa o ňu budem starať svedomito, na cene padať nebude. Za ďalšie zvuk S54B32 je zvuk aký chcem počúvať a proste to auto si chcem nechať.

Január 2018 - M3 v garáži \:D/
BMW M3 e46 r.v.2002, COUPE + MANUAL [-o<

Začal by som asi tým, že M3 je v úplne originálnom stave až na shortshift, ktorý poletí do koša v najbližších dňoch. Dnes som bol u mechanika a podvozok je úplne pôvodný až na zadné tlmiče a pružiny a na jedno predné rameno. Čiže PANNA :lol:
Ďalej sme auto premerali hrúbkomerom laku a jediný diel ktorý bol lakovaný bol zadný ľavý blatník :thumbup: takisto výstuhy, nosníky, všetko nedotknuté.
Samozrejme zub času sa podpísal aj na podvozku, kde je vela povrchovej hrdze, čo uvidíte aj na fotkách, ale mám rád výzvy, a ako hovorím je to investícia, čiže tento rok som sa rozhodol riešiť technický stav a to je: komplet repas zadnej nápravy, dole všetko, vytĺcť silentbloky, opieskovať, nalakovať, komplet všetky silenty vymenit a všetko nazad. A doriešiť hlavne celkový problém všetkých M3 - subframe fail (okolo nápravnice sa trhala karoséria) keďže inžinieri z BMW nedomysleli výkon skoro 350koní a samosvor a každá M3 e46 bez ohladu na ročník týmto trpela, kúpil som z USA špeciálne 3mm železné vystužovacie časti, ktoré sa navaria na karosériu zospodu + výstuhu na zadnú nápravu a týmto by sa to malo menej krútiť a netrhať.
Ďalší krok bude preventívne vymeniť ojničné ložiská a povenovať sa motoru, dalším krokom bude dať interiér komplet do ORIGINAL stavu a posledným krokom bude dať exteriér dokopy - repas svetlometov, vyleštenie karosérie, lakovanie zadného blatníka (malá chrastička), ďalej by som chcel celé auto dať na BILSTEIN podvozok + eibach pružiny, časom možno BIG BRAKE KIT a pod. plány sú, nejdem to prehánať, nech si auto zachová status - čo najviac originálny stav.
O všetko sa budem snažiť podeliť s vami, dúfam, že ste tu furt tá dobrá partia ako v roku 2012 :bmwball:

Re: [e46 M3] začiatok príbehu jednej M3

Napísané: Pondelok, 4. Februára 2019, 17:58
od nadro
Dudeec pamatam su Ta veĺmi dobre a som rád že si sa vratil ku modrobielej vrtuli. Držim palce a budem sledovať.

Re: [e46 M3] začiatok príbehu jednej M3

Napísané: Pondelok, 4. Februára 2019, 18:59
od 2RBA
velký bigup za manual :)

Re: [e46 M3] začiatok príbehu jednej M3

Napísané: Pondelok, 4. Februára 2019, 20:10
od ice.blade
aj zadne svetla ti niekto odpanil :) dufam ze mas aspon originalne LED a nie cinu... preco nieje foto interieru?

Re: [e46 M3] začiatok príbehu jednej M3

Napísané: Štvrtok, 7. Februára 2019, 08:49
od Roman804
pekná,gratulujem, nenapísal si koľko to má km

Re: [e46 M3] začiatok príbehu jednej M3

Napísané: Štvrtok, 7. Februára 2019, 09:57
od M3driver
:thumbup:
ak by si potreboval, stale mam niekde komplet origo podvozok a stabilizatory...

Re: [e46 M3] začiatok príbehu jednej M3

Napísané: Štvrtok, 7. Februára 2019, 10:40
od Fuxxo
no vitaj spat :-) M3 vypada pjekne, foto interieru este daj

Re: [e46 M3] začiatok príbehu jednej M3

Napísané: Štvrtok, 7. Februára 2019, 21:28
od e46maniac
Obdivujem ťa ,že si sa pustil dotoho projektu ;) Tiež som bol kuknúť tu M3.

Re: [e46 M3] začiatok príbehu jednej M3

Napísané: Nedeľa, 10. Februára 2019, 16:27
od Michelin
No tak uvidime. Projektik zni dobre. Hlavne to nezprasit :)

Re: [e46 M3] začiatok príbehu jednej M3

Napísané: Pondelok, 11. Februára 2019, 20:50
od CigoMT
Ak chceš vyhodiť shortshifter rad si ho vezmem :D

Re: [e46 M3] začiatok príbehu jednej M3

Napísané: Utorok, 12. Februára 2019, 12:09
od Dudecc
Ďakujem všetkým. :smile:
Auto už je u mechanika v dielni, ktorý už raz robil M3 e46 tiež dotrhanú kasňu, ale asi 5x viac ako moja, mimochodom to bola M3 tu z klubu imolarot, tuším Romanova bývalá.

Diely došli v podstate všetky, ešte s BMW mám objednané nejaké úchyty a pod. spodok je oholený, trhliny sú obrúsené až do kovu, dnes sa odhrzduje čo je treba, je to veterán :D komplet podvozok je na pieskovaní a práškovaní, diferák sa nakoniec pieskovať nebude, ten je ok a ajtak som sa bál, keďže je to taká háklivá súčiastka im to tam dať :D diferák sme rozobrali kryt, pozreli vo vnútru, je krásny, čistý, zuby OK, vôla ok, čiže naspať a nový olej rovno. Korózia na podvozku je bežná, aj ked som sa najprv zľakol, po zhliadnutí videí na youtube som ešte na tom dobre.

Fotky zatial diely, potom dám komplet z práce a postupu, ked to bude dokončené.

Čo sa objednavalo:
15x silenty (lemforder, OE)
2x tyčky stab
2x uloženie tlmičov (meyle HD)
2x gumičky stab
2x STRONGFLEX úchyty diferáku
2x POWERFLEX zadné ramená, nastavovateľné 200€ #-o
3x úchyty výfuku
1x vystužovacia sada na zadnú časť
1x predná výstuha
1x zadná výstuha
2x opravná sada ručnej brzdy
2x brzdové trubky
2x brzdové hadice
2x excentrické šróby
2x dorazy + manžety
a milión OE dielov z BMW, čo nebolo dostať v druhovýrobe, cvoky, podložky, šróby, tesnenie difu atď...

Re: [e46 M3] začiatok príbehu jednej M3

Napísané: Streda, 13. Februára 2019, 08:45
od nadro
len tak ďalej

Re: [e46 M3] začiatok príbehu jednej M3

Napísané: Utorok, 19. Februára 2019, 20:08
od Dudecc
Hello, žijem \:D/

A zajtra konečne dokončujeme na komplet a našiel som si čas sa s vami podeliť o to ako práce pokračujú resp. čo sa robilo.

V prvej línii dám fotky pred v druhej počas a v tretej (tú dám o pár dní) bude PO.

V prvom rade si musíme objasniť čo spôsobuje všeobecný problém všetkých M3 bez rozdielu roku výroby. Skutočne, týkalo sa to aj posledných modelov.
Celý problém spočíva jednak v slabých úchytoch o karosériu a dalšia vec je, že nity čím je zanitovaná karoséria časom odhnijú prasknú a začne sa postupne kasňa hýbať, až začne praskať atď.
Ja mať 330i, 328i alebo nejakú silnejšiu motorizáciu, s ktorou robím sem tam volovinky tiež by som bol v strehu :wink:
Ako ste už videli, kúpil som spevňovacie výstuhy karosérie, ktoré sme museli navariť na oslabené časti, kde to vo výrobe povrzali, ďalej vyvŕtať nity a odznova navariť.

Poviem vám robota jak na kostole. Viac fotky.

Re: [e46 M3] začiatok príbehu jednej M3

Napísané: Utorok, 19. Februára 2019, 20:14
od Dudecc
PRED:

Re: [e46 M3] začiatok príbehu jednej M3

Napísané: Utorok, 19. Februára 2019, 20:29
od Dudecc
Všetko sa rozobralo, vyvarilo, karoséria sa ošetrila BRUNOXOM, ktorý aj ked nastriekate na hrdzu, tak ju zastaví a premení na "nie hrdzu" :lol: taktiež penetruje a pripravuje povrch, to bolo vidiet, železo menilo farbu, hrdza štrukturu. Ďalej sa okolo zvarov vytmelilo karosárskym tmelom, nech to bráni vlhkosti, komplet sa to umylo, odmastnilo a na komplet podvozok bol nastriekaný gumoasfalt.