Strana 1 z 7

F31 LCI 320d - B&W, 200 tisic km za nami....

Napísané: Sobota, 25. Februára 2017, 21:57
od Slavino
Nazdar vsetci vospolok!
Konecne som sa dokopal k tomu a hlavne si nasiel cas zalozit pribeh prirastku nasej skromnej BMW rodiny. Uz v roku 2015 som avizoval ze sa obzeram po novom aute (zanovnom presnejsie) a az teraz sa dali zrealizovat moje sny a tuzby. Po stravenych hodinach, tyzdnoch a mesiacoch som konecne dospel k uzsiemu vyberu, ktory bol skor vyplodom racia ako mojho srdca. V podstate to uz je diagnoza pozerat a hladat auta ako to robim ja, ale liecit sa nemienim :)) Vyber bol fakt siroky, siahal niekde do mainstremu ale nakoniec uzsi vyber padol na BMW F31 320d alebo Skoda Superb 3 v podstate s identickym pohonom. L&K bola moja podmienka ako aj pohon na vsetky styri. Ked uz boli financie padli mi do oka 3 takmer identicke 3-ky v Autopalace BA. Vyrobene 6/2016 s roznym najazdom a v roznych farbach. Najviac som sa priklanal k ciernej alebo tmavej sivej, moja polovicka k bielej. Tak sme sa vybrali pozriet to nazivo a mal som v zalohe Superba liftback L&K 4x4 s dvojlitrom vo fakt slusnej vybave. Cena bola priblizne tam kde aj BMW. Dilema. Vyriesil som ju nakoniec volbou srdcom. Predsa som s BMW prezil nejake tie roky a stotisice kilometrov. Neskor sa dostanem aj k porovnanvaniu F31lci a E90lci z cisto subjektivneho pohladu.
Vratim sa k vyberu mojho noveho auta. Trosku to skratim nech nepisem dlhe romany aj tak to tu nikto necita :)) Tak ze prirodzena selekcia zastala pri bielej 3-ke, ked ze zvysne dve nesplnali moje predstavy o zanovnom aute. Inac su este stale v ponuke. Moje hladanie sa skoncilo pri bielej F31, ktora mala nabehane nejakych 4069km a bola v stave noveho auta, bez akehokolvek poskodenia a aj krasne vonala novotou. Tak ze vyber bol jasny a vobec som nevahal....aj ked....nebola to laska na prvy phlad...jedna vec bola ta novota a druha opticky vzhlad, ktory bol pre mna specialne u xDrive-u nie moc lakavy. Konkretne vyska auta bola pre mna hrozna. Ja viem, nie je to rozhodujuci parameter a preto som privrel oci s nadejou ze ved sa to snad bude dat trochu upravit....casom, hlavne po zaruke. Uz som aj resersoval a nasiel riesenie....K tomu ale neskor....v sekcii Upravy :))
Auto som si hned na druhy den zobral domov, bolo ale na letnych gumach tak ze som rychlo zhanal zimaky. Podarilo sa aj ked s komplikaciami.
Potom nasledovala prva cesta do DE a takmer celu cestu som sa zaoberal skumanim moznosti nastaveni a prvkov vybavy. Nie je to full ako je tu na klube uz zauzivana a dost nenavidena fraza ale mne poskytuje vsetko, tak ze pre mna je to hlavne v porovnani mojej socialnej E90 velmi slusne vybavene auto. Vybava bude vo vypise tak sa nebudem rozpisovat. Skor to zhrniem v akychsi plusoch a minusoch....
Tak ze najvcsie + je ten svetelny rok zdialena navigacia a cely iDrive a jeho grafika. Je to fakt pop.ci vec s tym velkym displayom. Hlavne navigacia oproti tym 2D mapam a sipkam z E90 je to proste ina liga. Sportove sedacky detto oproti default laviciam v starom aute. Komfort je tak isto uplne inde, tu som mal od zaciatku pocit ze nesedim v trojkovej motokare ale v skor v 5-ke. Aj vahovy rozdiel markantny. takmer 150kg plus co je citit hlavne pri brzdeni. Toto je pre mna dost sklamanie a hodnotim brdzy ako poddimenzovane vzhladom na vahu a vykon auta. 8st.automat bol pre mna tiez velka novinka, urcite pozitivna aj ked si musi clovek zvyknut ze si niekedy zije svoj vlastny zivot :)) Cierny interier je fakt cool aj ked so standardnym interierovym osvetlenim mam pocit oproti ledkam ze je tam doooost tma. Full LED svetla je tiez iny svet oproti bi-xenonu.Vseobecne 8 rokov vyvoja je fakt milovym krokom v progrese techniky vsetkeho co je v aute. Na to ze mam k dispozicii citelne mensi vykon oproti cca 240-250hp tak ten tah 190hp je velmi slusny. Hlavne 3ka ma pre mna asi najlepsi tah a je najviac vyuzivana v spektre 40 - 80km/h. Nastavenie tlmicov aka sport/comfort mod citit hlavne na servotronicu, lebo toto auto sa mi hned zdalo velmi preposilovane, take umele ale najeke zmeny ohladom tlmenia ja nepozorujem. Ku komfortu ale bod k plusu. Ked som potom presadol do E90 som mal pocit ze mi posilovac vypovedal :)) xDrive je dost kontroverzna vec aspon pre srdciarov BMW ale v mojom pripade to bola zelana a nutna sucast mojho noveho auta. Trochu som ho uz aj preveril a na mokrej ceste funguje bez vyhrad super. To bola aj pointa pre kupu xDrive-u aby aspon subjektivne bolo to auto bezpecnejsie (vozim v nom svoje najvacsie poklady predsa :))
Co sa tyka uprav uz sa mi podarilo nieco zrealizovat aspon z optickeho hladiska a aj vzhladom k funkcnosti, s tym ze sa tym neovplyvni zaruka.
Konkretne som vymenil chrom ladvinky za performance, dal som spravit tie najtmavsie folie Suntek a uz su na ceste black chrome koncovky vyfuku, tak ze idem cestou de-chrom...Dal som nakodovat start/stop co mi velmi prekazalo od zaciatku a par sikovnych veci, ktore mal uz klubak stanleyy otestovane na svojom.(aj takto mu dakujem za cas a ochotu) Pribudla digitalna rychlost, rychlejsie sklapanie zrkadiel, 4 blik smeroviek, teplota pneu + k tlaku, stahovanie okien aj pri otvoreni dveri, odkodovane bezp.pasy....a to je asi vsetko zatial.
Moje plany do blizkej buducnosti su 19"kolesa, najskor Style 403M v ciernej lesklej , ked ze som sa vybral cestou Black & White...
Vzdialenejsia buducnost po skonceni zaruky prinesie urcite upravu vysky auta pruzinami, najskor 30/15 mm aby sa aspon ten rozdiel vyssieho predku dorovnal s vyskou zadnej casti a vyzero to aj lepsie. Dalsia uprava sa dotkne vykonu, ktory si predstavujem tak priblizne ako som mal na predoslom, cize 240hp a do 500nm. To bude chciet urcite aj lepsie brzdy tak neviem ci pojdem cestou Performance alebo nejaky BBK. Uvidime....
Zatial tolko a mozno aj viac :))
Vypis vybavy:

8J11
320d Xdrive - EUR
F31 (MUE)
TOUR
LL
5
B47O
2.00
140
ALLR
AUT
Alpinweiss 3 - 300
Stoff Hexagon Alcantara/anthrazit - HAAT
MUNICH
2016-06-15
Standard Equipment
Speedometer With Kilometer Reading Kilometertach

Selection Cop Relevant Vehicles Selektion Cop Relevanter Fahrzeuge
Locking Wheel Bolts Radschraubensicherung
18"m Lt/aly Wheels Star Sp. 400m/mt 18"m Lm Raeder Sternsp.400 M/mb
Tyre Pressure Indicator Reifendruckanzeige
Automatic Transmission Automatic Getriebe
Servotronic Servotronic
Eu Specific Additional Equipment Eu Spezifische Zusatzumfaenge
Runflat Tyres Bereifung Mit Notlaufeigenschaften
Roof Rails Black Dachreling Schwarz
Alarm System Alarmanlage
M Sport Package M Sportpaket
Armrest Front Retractable Armauflage Vorne Verschiebbar
Int. T. Fin. Alu.hex.w. H.t.f.bl.h- Int.leist. Alu. Hex. M.akzent.schw.
Floor Mats, Velour Fussmatten In Velours
Warning Triangle Warndreieck
Int/ext Rr Vw Mirror W Aut Anti-dazzle Innen-/aussenspiegel Aut.abblendend
Interior Rr Vw Mirror W Aut Anti-d Innenspiegel,automatisch Abblendend
Sport Seats F Driver/front Passenger Sportsitze Fuer Fahrer/beifahrer
Storage Compartment Package Ablagenpaket
Seat Heating F Driver/front Passenger Sitzheizung Fuer Fahrer/beifahrer
Autom. High-beam Headlights Control Fernlichtassistent
Led-fog Lights Led-nebelscheinwerfer
Led Headlights Led-scheinwerfer
Passenger Airbag Deactivate Beifahrerairbag-deaktivierung
Folding Rear-seat Headrests Fondkopfstuetzen Klappbar
Headlight Washer System Scheinwerfer-waschanlage
Park Distance Control (pdc) Park Distance Control (pdc)
Rain Sensor Regensensor
Automatic Air Conditioning Klimaautomatik
Cruise Control With Braking Function Geschwindigkeitsregel. Mit Bremsf.
Lights Package Lichtpaket
Additional 12v Power Socket Zusaetzliche 12-v-steckdose
Intelligent Emergency Call Intelligenter Notruf
Teleservices Teleservices
Connecteddrive Services Connecteddrive Services
Enhanced Telephony With Extended Sm Komforttelefonie Mit Erw. Smartphon
Instrument Cluster W. Extended Cont Instrumentenkombi. M. Erw. Umf.
Navigation System Professional Navigationssystem Professional
Hifi Loudspeaker System Hifi Lautsprechersystem
Area-code 2 Area-code 2
Model M Sport Modell M Sport
Service Inclusive 5/100 Service Inclusive 5/100
M Leather Steering Wheel M Lederlenkrad
M Aerodynamics Package M Aerodynamikpaket
Individual High-gloss Satin Chrome Individual Hochglanz Shadow Line
Individual Roof-lining Anthracite Individual Dachhimmel Anthrazit
Oelservice Int. 30.000 Km/24 Months Oelwartungsint. 30.000km/24monate
Language Version English Sprachversion Englisch
English / On-board Documentation Englisch / Bordliteratur
External Skin Protection Aussenhautschutz

A nakoniec veeela fotiek. Sorac za dost spinave auto....
Posledna foto je akasi moja inspiracia ako by mohlo/malo moje auto vyzerat...skutocnost sa moze trochu odlisovat...

Re: F31 LCI 320d xDrive -- rodinne vozitko

Napísané: Sobota, 25. Februára 2017, 21:58
od Slavino
BMW 3touringM-Packblackblackkidneys.jpg

Re: F31 LCI 320d xDrive -- rodinne vozitko

Napísané: Sobota, 25. Februára 2017, 22:09
od runder
gratulujem ku kúpe, neuveriteľné ako ten packet vie to auto oživiť, v spojení s tými kolesami to bude super :thumbup: Auto vyzerá pekne, možno absencia 3 litra tomu chýba k dokonalosti, ale aspoň si môžte s fuxxom robiť zrazy :mrgreen:

Re: F31 LCI 320d xDrive -- rodinne vozitko

Napísané: Sobota, 25. Februára 2017, 22:10
od pistacik11
Gratulujem k autu, nech slúži ako má, dlho a bez porúch ;)

Re: F31 LCI 320d xDrive -- rodinne vozitko

Napísané: Sobota, 25. Februára 2017, 22:12
od Slavino
runder napísal:
gratulujem ku kúpe, neuveriteľné ako ten packet vie to auto oživiť, v spojení s tými kolesami to bude super :thumbup: Auto vyzerá pekne, možno absencia 3 litra tomu chýba k dokonalosti, ale aspoň si môžte s fuxxom robiť zrazy :mrgreen:

heh no velmi trefna odpoved...bol to kompromis, moj sen bol 3liter ale ten bol cenou dost inde. No jo s fuxxom si to teda trafil...a dakujem...

Re: F31 LCI 320d xDrive -- rodinne vozitko

Napísané: Sobota, 25. Februára 2017, 22:52
od MCbucik
Velka parada, prave zacinam riesit podobnu dilemu, kedze sa rozrastieme a e46ka sedan asi velkostne neposluzi dlho..mam vyber passat kombi, superb kombi alebo trojka kombi rok 2013-2014 a prave pri BMW sa obavam priestoru..ako to teda je priestorovo pre rodinu s malym krpcom?dakujem

Re: F31 LCI 320d xDrive -- rodinne vozitko

Napísané: Nedeľa, 26. Februára 2017, 02:12
od TheCarista
Wau, no F30/F31 sa mi veru nepacia ale ked su takto nakonfigurovane..je to ine kafe :) Tak tiez teda vela stastnych bezporuchovych a beznehodovych km prajem :-)

Re: F31 LCI 320d xDrive -- rodinne vozitko

Napísané: Nedeľa, 26. Februára 2017, 07:20
od Slavino
MCbucik napísal:
Velka parada, prave zacinam riesit podobnu dilemu, kedze sa rozrastieme a e46ka sedan asi velkostne neposluzi dlho..mam vyber passat kombi, superb kombi alebo trojka kombi rok 2013-2014 a prave pri BMW sa obavam priestoru..ako to teda je priestorovo pre rodinu s malym krpcom?dakujem
ja som mal podobne auta vo vybere a myslim ze ani jedno z toho nebude zly vyber, aspon co sa priestoru tyka. Passat a Superb su rovnaka trieda, cize je rozmerovo identicke, rozhoduje asi uz len dizajn. co sa tyka 3-ky tak si myslim ze to bude dostatocne vyplnat tvoje ocakavania.V F31 je viac priestoru vzadu ako v predoslej generacii a hravo sa odvezie 3-4 clenna rodina. Myslim beznych rozmerov :)) Moj synator sice aj tak stale okopova prednu sedacku, ale to je tym ze sedi stale este v detskej sedacke a je tym padom dost posunuty dopredu. Myslim ze aj v Superbe 3 by dociahol aj ked tam je vzadu fakt mrte priestoru. Ked ze sme na BMW klube a mam byt "politicky korektny"tak ti samozrejme odporucam BMW :)) Bonus je elektricke veko kufra u LCI uz v serii. To je fakt super vec. Kufor odnesie co treba, pripadne sa da variovat sklopenim sedaciek. Pod podlahou v kufri je tiez dost miesta na vselico co nechces aby ti lietalo po kufri hore dole. Za mna urcite 3-ka :))

Re: F31 LCI 320d xDrive -- rodinne vozitko

Napísané: Nedeľa, 26. Februára 2017, 07:24
od Slavino
TheCarista napísal:
Wau, no F30/F31 sa mi veru nepacia ale ked su takto nakonfigurovane..je to ine kafe :) Tak tiez teda vela stastnych bezporuchovych a beznehodovych km prajem :-)
Ani pre mna to nie je etalon krasy a nikdy som nehykal nad F3x ale clovek sa zalubi na druhy ci treti pohlad...Hlavne som bral do uvahy ine faktory, ktore stanovili moje priority pri vybere. Apropo srdecna vdaka za priania :))

Re: F31 LCI 320d xDrive -- rodinne vozitko

Napísané: Nedeľa, 26. Februára 2017, 07:26
od Slavino
pistacik11 napísal:
Gratulujem k autu, nech slúži ako má, dlho a bez porúch ;)
Dakujem pekne :thumbup:

Re: F31 LCI 320d xDrive -- rodinne vozitko

Napísané: Nedeľa, 26. Februára 2017, 07:42
od PristineShip
Auto pekne, folie to trosku moc rozbijaju opticky, ale koli detom to ma svoje pozitiva.

ale preco si odkodoval bezp. pasy?

Re: F31 LCI 320d xDrive -- rodinne vozitko

Napísané: Nedeľa, 26. Februára 2017, 08:53
od pistacik11
Aby mu to nepipalo keď ide s teska do lidlu a nechce sa mu pasať, lebo je to neskutočne otravné ( to pípanie)

Re: F31 LCI 320d xDrive -- rodinne vozitko

Napísané: Nedeľa, 26. Februára 2017, 09:45
od PristineShip
no ja skor ocakavam odpoved typu vozime vzadu pokemona a vedla neho X veci na sedadle, ktore akvituju zatazovy senzor,
necakam, ze by clovek co pise o tom ako vozi v aute svoje poklady = uvedomuje si rizika a nastrahy vseobecneho jazdenia v aute nepriputaval seba ako otca maleho dietata hoc len na ceste z jedneho parkoviska na susedne.

Re: F31 LCI 320d xDrive -- rodinne vozitko

Napísané: Nedeľa, 26. Februára 2017, 09:47
od kompre
auto \:D/ tiez to mam odkodovane kvoli par metrovym presuvackam, po parkoviskach alebo cez ulicu dve v meste, urcite lepsi sposob ako pchat do tej zdierky atrapu, kto sa priputava ten sa bude aj ked si to odkoduje :).. to by bol nezvratny osud ak cakas na kazdom mieste rozbehnuty kamion :) a ked si to odkodujes stale aspon mne svieti medzi budikmi kontrolka ze niesom pripnuty a nic mi nebrani si pas zapnut. to ze si to niekto odkoduje neznamena ze tie pasy automaticky nepouziva

Re: F31 LCI 320d xDrive -- rodinne vozitko

Napísané: Nedeľa, 26. Februára 2017, 10:00
od Slavino
PristineShip napísal:
Auto pekne, folie to trosku moc rozbijaju opticky, ale koli detom to ma svoje pozitiva.

ale preco si odkodoval bezp. pasy?

presne to bola pointa pre tie folie a aj to, ze mi ani samostmievacie zrkadlo nestaci, aby ma neosvetlovali auta zo zadu. Proste som uz zvyknuty na tmave zadne okna...a v neposlednom rade sa mi to paci...aj ked ma stale na hranici AT-DE pravidelne kvoli tomu odstavuju ze nie je vidiet do auta.
K teme pasy...nech sa tu nerozputa nejaky flame len preto, ze to nebolo spravne pochopene ci interpretovane. V prvom rade, som clovek co sa stale a za kazdych okolnosti priputava ci som vpredu, ci vzadu. O tom niet debaty. To odkodovanie bolo mienene len na zvukovu signalizaciu, kontrolka mala zostat na budikoch zapnuta v pripade nepriputania. Pisem ze mala ale akosi sa to nepodarilo spravit tak ako som si zelal. Kodovanie robil sikovny klubak stanleyy co sa evidentne vyzna a vie co robi, za 10min. mal snad vsetko hotove. Potom som isiel testovat a zistil ze nepipa ale ani neukazuje viac, co nebol zelany vysledok. Len ze zial ani x pokusov sa znovu spojit s autom nepomohlo, proste sa viac ako pol hodku snazil chalan pripojit a dat to do poriadku ale nepodarilo sa. Tak sme to zabalili a ja som isiel domov, ze to skusime inokedy...mozno s niekym inym...zatial jazdim tak, podotykam tyka sa to len sofera a spolujazdca. Vzadu zostalo vsetko povodne. Taka blbost by ma nenapadla v zadu odkodovavat co i len gong. Tak ze dobre mienene nedopadlo podla mojich predstav a bude sa to riesit. Proste mne samemu vadi ze nemam tu kontrolku zapnutu aj ked sa priputavam. V podstate mi islo len o to, ked cuvam z brany a do brany, ci len nejake kratke posuvy s autom aby to nepipalo....