Strana 1 z 2

Čistenie vstrekov??

Napísané: Utorok, 5. Decembra 2017, 19:06
od bl4ckb0x
Čaute.
Asi sa tu nedajú pridávať linky na iné fóra, tak som časť toho skopíroval. Týpek píše návod ako vyčistiť vstreky. Je toto podľa vás totálna blbosť alebo je možné takto prečistiť vstreky? Je to možné takto predávkovať aditívom naftu?

Tu je ten skopirovaný text:

1, Aditívum sa musí aplikovať pri minimálnej teplote nad 10 stupňov. Odporúča sa buď 2 krát do roka alebo každých 6000 km. Ja to budem dávať v marci a v septembri a vždy so zreteľom na stupne celzia. Ak by sa dávalo aditívum napr. pri 0 stupňoch, ono síce funguje, no časti motora sa tak nezahrejú a účinok čistenia častí motora sa vraj zmenšuje....

2, Aditívom nešetriť a predávkovať aj 3-4 násobne, preto som dal len jednu fľašku, len na cca 13 litrov nafty. Naliať 3 fľašky za 75 eur na plnú nádrž sa mi zdalo ako mrhanie peniazmi.

3, Auto nejazdiť tak, že porušovať zákon. Stačí ho len zahriať a po meste následne len vytočil 2 stupeň, prípadne tretí do u mňa cca 4000 otáčok. Ak by ste išli na cestu, opäť netreba ísť ako blázon, len podradiť a ísť napríklad na 4ke do cca 90 tky. Záleží na sprevodovaní auta, dakto by možno musel ísť na trojke. Proste nech do motora ide stále nafta, žiadna jemná jazda.

Tak do toho.
Keď začala blikať kontrolka nafty, urobil som cca ešte 40 km. Nádrž bola skoro prázdna. Nalial som tam jednu fľašku. Doplnil 8 litrov „obyčajnej“ nafty na Slovnaftke (čiže žiadnu už s aditívom). Typujem, že v nádrži mohlo byť tak max 13 litrov nafty. Urobili som cca 4 km, bez žiadneho túrovania, aby sa aditívum len zmixovalo s naftou a dostalo sa do motora a auto odstavil.

Na druhý deň poobede, cca 18 stupňov celzia vonku, keď som naštartoval ma čakal šok. Auto malo po cca 3 sekundách úplne iný zvuk na aký som bol zvyknutý a to som ešte ani nevytáčal motor, len naštartoval. Postál som na mieste cca 1 minútu, trošku šľapal na plynový pedál. Z vedľajšej cesty som vyšiel na hlavnú, jednotka, dvojka, trojka, štvorka. Auto som nevytáčal. Dal som si okružnú jazdu po meste. Samá rovinka a urobil som cca 8 km, nech sa motor zahreje.

Potom som zamieril na jeden kopček. Z hlavnej som odbočil na vedľajšiu cestu a predo mnou bol kopček. Zaradil dvojku, dal som plný kotol do cca 4000 otáčok. Auto ma normálne zatlačilo „jemne do sedačky“. Toto som nečakal. V ten deň som urobil ešte 5 km a domov.

Na tretí deň som na radu technika trošku išiel potúrovať. Z každej zákruty som na dvojke dával plný. To isté na 3 a aj 4 stupni na rovinkách mimo mesta. Už som občas išiel na 5 ke. Zákon som občas jemne prekročil ....

Na štvrtý deň konštatujem, že šoférujem úplne iné auto. Nie je to samozrejme žiadny závodník, no výkyvy výkonu zmizli, fakt zmizli pri tých 2800 a 3300 otáčkach.

Re: Čistenie vstrekov??

Napísané: Streda, 6. Decembra 2017, 07:21
od jararak
urob to na piezo vstreku a ten sa ti podakuje

Re: Čistenie vstrekov??

Napísané: Streda, 6. Decembra 2017, 13:15
od RACERMAN
Ak su vstreky uz poskodene tak aditiva nepomozu...dobru skusenost mam so znackou PROTEC davam pravidelne a zatial nie je problem nemam vsak piezovstretky

bmw5-e60-e61/vstrekovace-rada-t81041.html

Re: Čistenie vstrekov??

Napísané: Streda, 6. Decembra 2017, 19:41
od bl4ckb0x
Nemám šajnu, čo sú piezo vstreky, ale asi ich nemám, keďže som o tom ešte nepočul. Oni tam konkrétne spomínajú aditívum Delphi Diesel Plus, ktoré sa ale neskôr "premenovalo" na Techron D a aj v návode, čo je dostupný online som videl, že píšu, že sa dá použiť aj ako "extrém", len na 15 litrov paliva. Takže neviem o čo ide pri piezo vstrekoch, ale ak to píšu v návode, že sa to dá, tak to asi bude ok, či nie? Určite je tu na fóre zopár skúsených, ktorí sa tomu rozumenú, tak hádam mi niekto vie odpovedať, či je to bezpečné pre môj typ auta...

Re: Čistenie vstrekov??

Napísané: Štvrtok, 7. Decembra 2017, 13:41
od ViktorDDD
hlavny problem je ked niekto jazdi na 1200otackach s ocami nalepenými na ekonometri, a 2000ot je magicka hranica ktoru si dovolia prekrocit len v den narodenin a na sviatky . . . potom je zanesene vsetko od vstrekov cez turbo po cele sanie, z toho navodu mam taky pocit ze jeho autor je prave takyto pripad
to co sa v tom navode pise ze v zaujme cistenia vytocit dvojku alebo trojku, treba robit pravidelne, pri obiehani to netahat na 5ke ale podradit nech to skoci do otacok, k tomu pravidelne menit palivovy filter a tankovat dobru naftu a motor bude spokojny

Re: Čistenie vstrekov??

Napísané: Štvrtok, 7. Decembra 2017, 18:42
od bl4ckb0x
Rozumiem. Ja teda nie som ten typ 1200 otáčkového sviatočného vodiča. Ale auto som kúpil používané a niečo určite nie je v poriadku, lebo regeneráciu mi spúšťa po cca (ako kedy) medzi 220 až 280km, čo je dosť zlé. (teraz na tachometri 190tis, ale podľa výpočtov z carly for bmw to bolo ASI stiahnuté, tak možno 260tis mi to vychádza) Keď som pred 4 rokmi kupoval auto, tak už vtedy regen prebiehala dosť skoro a to cca každých 400 km. Mám carly appku a podľa toho viem, že mi reg spúšťa pri cca 42 mg soot mass, ale celé je to čudné, lebo reg trvá len cca12-13 min a keď hodnota klesne na cca 5 mg tak to zrazu skočí na nulu a reg sa vypne. potom v priebehu cca 15km jazdy do vyletí postupne až na 20 mg. Potom sa to už pomalšie dvíha k tým 42mg podľa jazdy po tých 220 až 280 kilometroch. Viem, že samozrejme môže byť problém aj s dpf-kom, ale niekto mi tu na fóre napísal, že problém môže byť aj so vstrekmi, tak som hľadal a našiel (aj) takýto spôsob čístenia, keďže dokým sa dá, rád by som sa vyhol výmene (samozrejme ide o cenu..a možno do dvoch rokov auto predám, tak nech dovtedy prežije) Má dosť vysokú spotrebu (aj keď viem, že je to 3liter automat). Keď na to kašlem úplne, tak cca 9,5 l/100km, keď sa fakt snažím a jazdím max 120 po diaľnici a "ne-kick-down-ujem" pedálom na podlahu, tak to dám na max priemer (mesto/dialnica/okresky) na 8,3l/100km a má pocit, že to je cca o 1l/100km viac ako "priemer" tohto auta. Neviem, či môžu mať na to vplyv aj žhaviče. Podľa carly mi 3 zo 6 nefungujú (chystám sa meniť), ale neviem či to môže s tým súvisieť. Preto som sa rozhdol, že by som chcel skúsiť tento spôsob "prečistenia" a preto by som potreboval vedieť, či to bezpečne môžem skúsiť na mojom aute pri tých 15L paliva. Ako som vravel, auto mám cca 4 roky. Prvé dva som tankoval Slovnaft "normal". Potom rok tam autofoho premium 60 diesel, a potom ten posledný rok zvyknem Shell alebo omv premium a len každé asi 5te tankovanie "obyčajnú" naftu, ale tiež len Shell alebo omv. Mám pocit, že pri tom roku tankovania na tam autohof (aj keď premium nafta), tak sa tá periodicita regenerovanie dpf-ka skrátila. Preto som aj prešil potom na Shell a omv premium.

Re: Čistenie vstrekov??

Napísané: Piatok, 8. Decembra 2017, 06:09
od undy
regenerácia DPF sa v prípade nefunkčných žhavičov určite nespustí, tak ako sa nespustí ani v prípade nedostatočnej teploty kvapaliny/ kvôli termostatu/ a iným poruchám, tieto sú ale najčastejšie. Ohľadne Carly...mne to takisto pekne ukazovalo, ako to regeneruje...až bol filter odrazu upchatý. Po jeho fyzickom odstránení a SW vypnutí regenerácie si Carly ďalej ide svoje, akoby tam filter bol...a áno v krátkej dobe pôjde späť nový DPF

Re: Čistenie vstrekov??

Napísané: Piatok, 8. Decembra 2017, 06:35
od ViktorDDD
bud keca ta karli alebo mas zazracne auto, s 3 zlymi zhavicmi by si mal po pol roku mrtve DPF
skor sa na tu hracku vyser, zober to niekam na poriadnu diagnostiku, daj si dokopy veci ktore budu chybne a potom moze byt aj spotreba dobra

Re: Čistenie vstrekov??

Napísané: Piatok, 8. Decembra 2017, 08:42
od RACERMAN
1./ Chod na poriadnu dignostiku
2./ Zhavice musia byt funkcne kvoli regeneracii DPF
3./ Moja skusenost a testy, tankujem obycajnu naftu a davam aditivum (nie drzustvo pumpy...)

Re: Čistenie vstrekov??

Napísané: Pondelok, 11. Decembra 2017, 18:35
od bl4ckb0x
ViktorDDD napísal:
bud keca ta karli alebo mas zazracne auto, s 3 zlymi zhavicmi by si mal po pol roku mrtve DPF
skor sa na tu hracku vyser, zober to niekam na poriadnu diagnostiku, daj si dokopy veci ktore budu chybne a potom moze byt aj spotreba dobra

Tak to ja neviem, ako dlho nefungujú tri žhaviče, ale určite neboli menené minimálne 5 rokov o_O To by sa musel človek stať automechanikom, aby všetko vedel. Ja sa stále dozvedám veci, čo som doteraz nevedel.

Zaujímalo by ma, ako súvisia žhaviče s regeneráciou dpf? Regeneráciu mi spúšťa, ale častejšie ako by malo. A asi mám zlé info, ale ja som vedel, že žhaviče sú pre napomáhanie štartu auta, keď je studené, resp. štartovaniu ako takému. Minulú zimu som relatívne v pohodne naštartoval aj pri -25 a to žhaviče neboli menené min 4 roky.

Keď tu v mojom okolí, nie je žiaden poriadny automechanik na bmw. Vždy keď tu niekto niekoho odporučí, tak na to 5 ľudí povie, že nie je dobrý.

Re: Čistenie vstrekov??

Napísané: Utorok, 12. Decembra 2017, 21:13
od bl4ckb0x
jararak napísal:
urob to na piezo vstreku a ten sa ti podakuje

..a čo je teda ten piezo vstrek?

Re: Čistenie vstrekov??

Napísané: Streda, 13. Decembra 2017, 09:26
od ViktorDDD
vstreky su 2 typy, magneticke a piezo
tie prve sa pouzivali v starsich motoroch (M57 a M57TU), a piezo v novsich (M57 TU2 a N57)

Re: Čistenie vstrekov??

Napísané: Streda, 13. Decembra 2017, 17:18
od bl4ckb0x
Takže ja mám tie piezo vstreky či nie? Podľa bmwvin.com mám motor M57/T2.

Re: Čistenie vstrekov??

Napísané: Piatok, 15. Decembra 2017, 06:46
od jararak
piezo su ovela mensie, no a s repasom to tiez nevyzera najlepsie u nich,
odkial si z kosic-okolia?

Re: Čistenie vstrekov??

Napísané: Piatok, 15. Decembra 2017, 20:34
od bl4ckb0x
30 km od KE. Prídeš na tej škodofke 120cine pozrieť? :D Aj tak stále neviem, či mám, či nemám tie piezo vstreky.. Ako to zistím?