Strana 1 z 5

F01 seká prevodovka. Prosím radu

Napísané: Štvrtok, 6. Novembra 2014, 21:07
od Corleone333
Potreboval by som názor. 730d cca140000km. Prevodovka pri zaťaží medzi 3a4 kou sekne. Pripadne podrží otáčky a nepreradi alebo zablika esp. Diagnostika ani v klude ani počas jazdy nič neukázala. Predpokladal som že to bude hydr. Doska, vymenená problém zostal. Koše odtlakovane, bez defektu a menič predpokladám že by sekal pri každom radení. Vymazana pamet tiež nepomohla. Jednoducho som bezradný. Komplet software preprogramovany asi pred rokom. Uvažoval som či to nemôže byt riadaca motora( zhada neskôr impulz) no to by mala hodiť chybu. Ale diagnostika čistá ako ľalia. Ak viete pomôžte. Diiiiiik [-(

Re: F01 seká prevodovka. Prosím radu

Napísané: Štvrtok, 6. Novembra 2014, 21:26
od Rottwa
Pekne od zaciatku. Na zaklade coho robili prvy servisny ukon ? Co hovorila diagnostika ? Menilicelu mechatroniku alebo len TCMA ?

Re: F01 seká prevodovka. Prosím radu

Napísané: Štvrtok, 6. Novembra 2014, 21:46
od Corleone333
Cela doska vymenená. Diagnostíka bez zavady. I pred výmenou. Dal som ju meniť iba na základe domnienky ak po odtlakov. Košov bez defektu mi to prišlo ako jediná možna chyba. Faul a gól do vlastnej.

Re: F01 seká prevodovka. Prosím radu

Napísané: Štvrtok, 6. Novembra 2014, 22:22
od Corleone333
Corleone333 napísal:
Cela doska vymenená. Diagnostíka bez zavady. I pred výmenou. Dal som ju meniť iba na základe domnienky ak po odtlakov. Košov bez defektu mi to prišlo ako jediná možna chyba. Faul a gól do vlastnej.

Robil mi to Kolar z Čerenian pri Partizánskom. Tak aspoň dúfam že tu dosku menil.

Re: F01 seká prevodovka. Prosím radu

Napísané: Nedeľa, 9. Novembra 2014, 11:32
od Rottwa
Nerozumiem na zaklade coho to menil. A co znamena cela doska ? Kazdopadne, pokus sa naucit reprodukovat tu chybu a vsimaj si teplotu, rychlost, vonkajsie podmienky, polohu pedalu atd.. Skus to potom opisat. Na zaklade tychto vstupov sa potom mozme sustredit na to, co vtedy prevodovka robi, co sa vtedy zapina/otvara/kruti/... a mozme zacat izolovat chybny diel. Vzdy by sa to malo robit tymto postupom, aby sa predislo zbytocnemu vymienaniu dielov.

Ked to uz menil, softver dal povodny ? Robil nanovo teach-in ? Opytaj od neho freeze-frame data Toto je velmi dolezite pre dalsi postup a je to vzdy prva vec, na ktoru sa pri diagnostikovani samotnej prevodovky pozera.

Re: F01 seká prevodovka. Prosím radu

Napísané: Pondelok, 10. Novembra 2014, 12:11
od airbone
Mozu to sposobovat vadne regulatory tlaku na mechatroniku (take ako solenoidy naspodu).
Ja som ich menil, sice na inom aute a prevodovke, ale z podobnych dovodov, tak mozno len dobry tip.

Re: F01 seká prevodovka. Prosím radu

Napísané: Pondelok, 10. Novembra 2014, 17:32
od Corleone333
Rottwa napísal:
Nerozumiem na zaklade coho to menil. A co znamena cela doska ? Kazdopadne, pokus sa naucit reprodukovat tu chybu a vsimaj si teplotu, rychlost, vonkajsie podmienky, polohu pedalu atd.. Skus to potom opisat. Na zaklade tychto vstupov sa potom mozme sustredit na to, co vtedy prevodovka robi, co sa vtedy zapina/otvara/kruti/... a mozme zacat izolovat chybny diel. Vzdy by sa to malo robit tymto postupom, aby sa predislo zbytocnemu vymienaniu dielov.

Ked to uz menil, softver dal povodny ? Robil nanovo teach-in ? Opytaj od neho freeze-frame data Toto je velmi dolezite pre dalsi postup a je to vzdy prva vec, na ktoru sa pri diagnostikovani samotnej prevodovky pozera.


Ja som s toho mimo, nemám šajnu na čo sa pýtaš. No pokúsim sa.
Prevodovka podla vin je typ:GA6HP-26Z. Celá story začala prasknutí kryt prevodovky a tým padom i nízkou hladinou oleja./ bolo citelné radenie za studena/. Reakcia = navštivil som BMW service. ÚKON= vymenili kryt a olej.(650€). radenie sa upravilo do normálu, no po pár dňoch to začalo.
Je tažké to opísať, prejavuje sa to zriedkavo ale predsa. Pri bežnej jazde, pokiaľ čakám na situáciu volného prajazdu aby som mohol začať predbiehať je všetko v pohode rýchlosť 80-90km/h, no po pridaní plynu si podradí do 3-ky a pri otáčkach 3500-3700 ked má preradiť sa alebo sekne, a to dosť tvrod a citelne že ma pohne na sedačke, alebo vybehnú otáčky o cca 300/400 a potom preradí, prípadne ak uberiem plyn tak počká pokial nepadnú na hodnotu daného stupna a preradí si až v klude. Pán ktory mi prevodovku opravoval sa so mnou vozil v aute i s pripojením PC, a ako na potvoru to nechcelo seknúť. Vravel že všetky hodnoty sú o.k. Vy svetloval mi niečo o pamäti prevodovky, že si ukladá typ jazdy a na základe pamäti potom radí. Dávalo by mi to zmysel ,lebo pokial jazdím po meste a potom potrebujem pridať, radí pekne. No ak je jazda trochu športová tak ten jav nastáva. Ale zasa " nie vždy". Panko prevodovku rozobral, odtlakoval koše(tvrdí že bez defektu), menič je vraj v poriadku(vraj by menič sekal medzy každou rýchlostou) tak ako schodné riešenie mu prišlo vymeniť " dosku"(predpokladám že je to tá časť s ventilmi a kanálmi.Mechatronic).
Tak sa stalo a tudle, problém pretrváva. Po "reklamácii" pripustil že by mohol prepúšťať kôš, tak sa znovu rozoberalo a nahrievalo a tlakovalo a zasa nič. Tak prišla na rad verzia skúsiť vymazať pamäť,( predpokladám že iba tú ktorú si zbiera počas jazdy), a chvílu to fungovalo( asi 100km) a zasa sme doma. Rozprával mi že softvare je pôvodný a bola urobená adaptácia. A hlavne tvrdí že mechanické časti prevodovky sú v poriadku. Nemám dôvod myslieť si že klame, on dobre vie komu to opravuje, a vidím na ňom že je z toho zúfalí. Ešte som uvažoval že nechám znovu napáliť soft do prevodovky i motora a sinchronizovať, pokial je možnosť že dostáva zlé info z RJ motora, ale pri tomto aute sa to vraj dá iba celoplošne kompet soft, pre celú elektroniku a to je zasa pálka ktorú by som nerád platil bez rady. Tie ostatné údaje o ktorých hovoríš, pánko k dispozícii nemá. Nieje na to vybavený a asi ani schopný. čo ty na to???

Re: F01 seká prevodovka. Prosím radu

Napísané: Pondelok, 10. Novembra 2014, 17:40
od Corleone333
airbone napísal:
Mozu to sposobovat vadne regulatory tlaku na mechatroniku (take ako solenoidy naspodu).
Ja som ich menil, sice na inom aute a prevodovke, ale z podobnych dovodov, tak mozno len dobry tip.


Ďakujem za typ.

Re: F01 seká prevodovka. Prosím radu

Napísané: Pondelok, 10. Novembra 2014, 19:20
od airbone
Presne to bol jeden prejav - pri predbiehani a prudsom stlaceni plynu strasna bomba seknutie prave ked to malo naspat radit na vyssi stupen. Skoro mi to zuby vybilo. Ako by auto naraz v rychlosti podradilo do dvojky alebo jednotky na kratky cas.... Okrem toho to malo aj ine prejavy, napriklad pravidelne potrhavanie na 5tom stupn pri nizkej konstantnej rychlostii, tvrdsie radenie z 5 do 6 a dlha odozva na spiatocku (cca 2 sekundy od zaradenia sa az auto pohlo).
Tieto problemy vyriesi vymena regulatorov tlaku na mechatronike, da sa to kupit ako sada, je ich tusim 6 alebo 7ks. Objednaval som ich z usa.
Tiez to bola prevodovka 6hp26

Vecer poslem foto a dalsie info ked budem pri kompe.

Re: F01 seká prevodovka. Prosím radu

Napísané: Utorok, 11. Novembra 2014, 13:54
od Corleone333
Tak som to dnes skúšal natočiť. koniec videa je vidno ako zvýši otáčky a nepreradí. čaka a preradí. Teraz to bolo bez nárazu prevodovky, no stáíva sa že sekne a zabliká DSC.
https://www.youtube.com/watch?v=UNY33Vr ... e=youtu.be

Re: F01 seká prevodovka. Prosím radu

Napísané: Nedeľa, 16. Novembra 2014, 13:27
od lubomt
Ahoj, opytaj sa servisaka, ci Ti na "doske" (mechatronike) menil aj selenoidy. Ak nemenil, treba vymenit tie, ktore maju na starosti menic a radenie 3,4. Ak menil, tak dalej sa v mechatronike sprtat nema vyznam. Je pravda, ze menic sa takto neprejavuje, ale ani nie je pravda, ze by trhal pri kazdom preradeni. Ak samozrejme spravne pozrel a otestoval kose a vsetko okolo. Takisto nesmies mat zavady na motore, pretoze toto moze robit aj obcasny alebo staly pokles vykonu.

Re: F01 seká prevodovka. Prosím radu

Napísané: Pondelok, 17. Novembra 2014, 19:09
od airbone
lubomt napísal:
Ahoj, opytaj sa servisaka, ci Ti na "doske" (mechatronike) menil aj selenoidy. Ak nemenil, treba vymenit tie, ktore maju na starosti menic a radenie 3,4. Ak menil, tak dalej sa v mechatronike sprtat nema vyznam. Je pravda, ze menic sa takto neprejavuje, ale ani nie je pravda, ze by trhal pri kazdom preradeni. Ak samozrejme spravne pozrel a otestoval kose a vsetko okolo. Takisto nesmies mat zavady na motore, pretoze toto moze robit aj obcasny alebo staly pokles vykonu.


presne to som myslel. Spravne nazvane regulatory tlaku.

Re: F01 seká prevodovka. Prosím radu

Napísané: Piatok, 27. Februára 2015, 12:58
od Fuxxo
prave som nahodou objavil tuto temu, a mam dost podobny problem, akurat ze mne sa to deje aj pri nizsich otackach, a ked som v manuale radil, zistil som ze je to zo 4 do 5.. a pri takej 60 napriklad ked poriadne ani nemam stlaceny plyn, tiez to sekne, ale zas otacky nevyskocia hore, len autom trhne tak ze si rozbijem hlavu o volant..
tiez sa to stava len obcas, a ked radim v manuale, tak sa mi to stalo zatial len raz..

a tiez to ma taky priznak jak airbone pisal, na 5ke jemne potrhavanie..

airbone: kolko to vyslo penazi a jak narocne to je poriesit? musi ist dolu komplet prevodovka, alebo sa to riesi niekde v casti kde je vana?


edit: jaj, a este sa mi zda ze pri vyssich otackach (3500-5000) to trhne menej, jak pri 2000..
a prevodovku mam tiez ZF GA6HP26Z

Re: F01 seká prevodovka. Prosím radu

Napísané: Piatok, 27. Februára 2015, 14:27
od lubomt
Prevodovka ist dole nemusi. Da sa to otestovat vymenou za 2-3hod. Strasne peniaze to nestoji

Re: F01 seká prevodovka. Prosím radu

Napísané: Piatok, 27. Februára 2015, 14:55
od Corleone333
Mechatronika je repasovaná, aspoň tvrdí. Koše tlakoval 2 krát, prvý krát ich odtlakoval a dal repas dosky. Závada pokračuje, tak to rozobral znovu a koše nahrieval a tlakoval.Vraj sú o.k.
Ako zistím závadu v motore keď diagnostyka je čistá?? Dííík

lubomt napísal:
Ahoj, opytaj sa servisaka, ci Ti na "doske" (mechatronike) menil aj selenoidy. Ak nemenil, treba vymenit tie, ktore maju na starosti menic a radenie 3,4. Ak menil, tak dalej sa v mechatronike sprtat nema vyznam. Je pravda, ze menic sa takto neprejavuje, ale ani nie je pravda, ze by trhal pri kazdom preradeni. Ak samozrejme spravne pozrel a otestoval kose a vsetko okolo. Takisto nesmies mat zavady na motore, pretoze toto moze robit aj obcasny alebo staly pokles vykonu.