Strana 1 z 2

Nahodene zaslepky, nasledna dymivost

Napísané: Utorok, 3. Septembra 2019, 20:03
od sonjoe
Caute.

Nahodili sme zaslepky, E70 motor 3.0sd 210kw, nasledne zacal dost dymit. Moze to mat nejaku spojitost? A ked aj nie, co najcastejsie sposobuje dymivost?

Auto som kupoval pred rokom a pol, majitel
tvrdil, ze je tam nove DPF, co si skor myslim, ze nejaky fake, alebo ze nie je vobec, ale na STK preslo minuly rok bez problemov. Dymit troska dymilo furt, ale malo. No teraz mam cierny naraznik okolo vyfukov (biele farba auta), po 100-200km :/ a vidim aj v spataku dym, ked troska potlacim pedal.

Diky za rady.

Re: Nahodene zaslepky, nasledna dymivost

Napísané: Utorok, 3. Septembra 2019, 20:15
od PetoK
Dym = zly DPF. Funkcny filter musi mat ciste vyfuky.

Re: Nahodene zaslepky, nasledna dymivost

Napísané: Štvrtok, 5. Septembra 2019, 15:12
od mitocross
Tym ze si odstranil klapky, si zaroven zapricinil, ze obe vetvy sania su stale otvorene. Virivy efekt vo valci na nizkych otackach (v meste, zrychlovanie,.. ), ktory zabezpecuje spravne spalovanie (klapky privru jednu vetvu) , si tym padom vyradil z cinnosti...
https://pmmonline.co.uk/technical/the-f ... irl-flaps/
Preto to dymi, slabsie ide a ma vyssiu spotrebu v meste, kedze tam okrem ineho treba striekat viac paliva na zohriatie motora, zrychlenia...atd.
Klapky su dolezite. Ich odstranenie je vyhodou pre auta, co jazdia vyhradne 100% dialnice, inak nie.
To ze sa vsade po forach pise o strachu z klapiek a klude po odstraneni, je len prezitok z dob ked neboli DPF, a ludi dym netrapil. V starsich motoroch boli klapky bohuzial slabo urobene a boli blizko valcov, takze dochadzalo k nasatiu. Nase M57N2 D306 to maju rovnako, ale klapky uz nie su az take slabe. V pripade problemov s klapkami je riesenim len instalacia novych (noveho sania), inak nastavaju horeuvedene problemy. N57 vo fejse uz maju inak riesene sanie a hlavnym problemom nie su klapky ale zanasanie sania.
Ze vidis dym, to je znak ze DPF "nie je na palube" , alebo ho mas deravy/poskodeny. Za normalnych okolnosti DPF vsetko zachyti (a odserie si to) a odstranene klapky sa poznaju len podla nezvykle castych regeneracii.

Re: Nahodene zaslepky, nasledna dymivost

Napísané: Piatok, 6. Septembra 2019, 08:53
od starynovy
Prosimta, co to tu taras za sprostosti.. Ten motor spaluje uplne rovnako a kvalitne aj bez klapiek. Ziadny dym sa tam nema kde zobrat, ani zvysena spotreba paliva. Zadavatelovi temy sa tam cosi nahodou pokazilo, alebo nieco pokazil ked to vyberal. Nebude to dymit ani ked sa DPF vybere pretoze tie auta maju este vyssi prevadzkovy pomer paliva a vzduchu nez tie bez. Odstranene klapky urcite nedymia a uz vobec nesposobuju caste regeneracie. :facepalm:

Re: Nahodene zaslepky, nasledna dymivost

Napísané: Piatok, 6. Septembra 2019, 09:56
od mitocross
Nech si tam sonjoe vrati klapky a presvedci sa sam a potom nam tu napise. Je to jednoduchy pokus. Ja mam presne tu istu skusenost s tym istym motorom v tom istom aute. Vratil som klapky a voila, problemy skoncili...
...alebo nech hlada co sa tam nahodou pokazilo, alebo co pokazil ked to vyberal :smile:

Re: Nahodene zaslepky, nasledna dymivost

Napísané: Piatok, 6. Septembra 2019, 10:00
od Abyssko
🤭

Re: Nahodene zaslepky, nasledna dymivost

Napísané: Piatok, 6. Septembra 2019, 21:11
od starynovy
A ja mam skusenost asi s 50 M57N2, ked ratam aj Nkove tak mozno aj 100.. trosku ina statisticka vzorka, kazdopadne to nema zaklad v nejakej statistike ale fyzike a podstate funkcie toho motora. Jednuducho to DY-MIT NE-BU-DE. Treba hladat/riesit inde.

Re: Nahodene zaslepky, nasledna dymivost

Napísané: Piatok, 6. Septembra 2019, 21:42
od mitocross
sonjoe: prosim napis sem potom, ako si to vyriesil a v com bol problem

fyi.
BMW technical manual:
"Effects of Swirl Flap Malfunctions:
If the swirl flaps stick in open position: Deterioration in exhaust gas
characteristics in lower speed ranges otherwise no effect.
If the swirl flaps stick in closed position: Power loss of approximately 10% at higher engine speeds."

Re: Nahodene zaslepky, nasledna dymivost

Napísané: Sobota, 7. Septembra 2019, 22:52
od sonjoe
Rozmyslam, ze vratim spat nove klapky. Spotrebu som vyssiu nezaznamenal, ani pokles vykonu, len tu dymivost. DPF riesil predosli majitel, tvrdil ze novy, ale urcite nie original, lebo aj pred zaslepkami som mal sadzu vo vnutri vyfukov. Teraz po nahodeni zaslepiek uz ale mam aj na naraznikoch. Budem riesit najskor nove klapky, neviem este kedy. Dam vediet ak sa k tomu dostanem a vymenim

Re: Nahodene zaslepky, nasledna dymivost

Napísané: Pondelok, 9. Septembra 2019, 21:35
od Fuxxo
starynovy napísal:
A ja mam skusenost asi s 50 M57N2, ked ratam aj Nkove tak mozno aj 100.. trosku ina statisticka vzorka, kazdopadne to nema zaklad v nejakej statistike ale fyzike a podstate funkcie toho motora. Jednuducho to DY-MIT NE-BU-DE. Treba hladat/riesit inde.

ja mam tiez skusenost minimalne s troma tymi motormi a po vyhodeni klapiek sa teda dymivost nezvysila nijako.. takze +1

Re: Nahodene zaslepky, nasledna dymivost

Napísané: Utorok, 10. Septembra 2019, 07:48
od PeqpeK
+50

Re: Nahodene zaslepky, nasledna dymivost

Napísané: Utorok, 10. Septembra 2019, 09:13
od undy
+1

Re: Nahodene zaslepky, nasledna dymivost

Napísané: Utorok, 10. Septembra 2019, 18:21
od sonjoe
Snazim sa najst na nete, kde predavaju nove klapky sania, resp. virive klapky, ale neviem nikde najst. Vola sa to oficilane tak? Viete pomoct kde to kupit? Chcem ist najprv spät, tak ako to bolo a overit. Dikes

Re: Nahodene zaslepky, nasledna dymivost

Napísané: Utorok, 10. Septembra 2019, 23:40
od PeqpeK
Nove sanie sa volaju :)

Re: Nahodene zaslepky, nasledna dymivost

Napísané: Streda, 11. Septembra 2019, 09:27
od mitocross
Ked si povodne klapky s radostou uz zahodil, tak jedinym riesenim je nove originalne sanie. Na diely na viac ako 5rocne auta je v BMW 20% zlava. Ak klapky este mas, nie su poskodene a daju sa vycistit, tak super. Aj ja som ich najskor zahodil a potom som zistoval dosledky. Este ti poradim, ze tzv. zosilnene klapky od polsko/nemeckej firmy PMG Technik - take cervene hlinikove, ktore su sucastou repasovaneho sania, a ponukaju tie sania aj na slovensku na vymenu aj na eBay, aj kade tade, funguju cca 6 mesiacov, potom sa tie hlinikove osky vyvaklaju a zacnu prepustat olejovu hmlu von - tzn. vsetko totalne zasrate.
Pockam si na vysledok, ked ich tam vratis.
Od ostatnych so skusenostami by som rad vedel, ze ako oni vobec chapu pritomnost klapiek ? - naco tam vobec su ?, ked sa im teda oficialne ani neoficialne (v linku v mojom prvom prispevku) vysvetlenie nepaci. Celkom ma to zaujima.
Tiez by mohli napisat, v com konkretne moze byt chyba v tvojom pripade. Nikto nic konkretne zatial nenapisal.