Strana 1 z 3

BMW F31 318d N47N DPF interval

Napísané: Sobota, 24. Novembra 2018, 18:07
od ppmajko
ahojte chalani

vie niekto aky je interval vymeny dpf u tohto vozidla? Mam na mysli pri kolkych km zacne pri diagnostike vypisovat potrebnu vymenu dpf aj ked este nieje KO.

dakujem

Re: BMW F31 318d N47N DPF interval

Napísané: Sobota, 24. Novembra 2018, 18:46
od airbone
ziadny pevny interval nie je, zavisi to od mnozstva sadzi a nameraneho diferencialneho tlaku. Cez origo diag sa da pekne vsetko skontrolovat, spravit test atd, a tak isto aj vycitat zhruba este odhadovanu zivotnost v km.
Tych 200tisic minimalne by mal vydrzat ale zavisi to od stylu jazdenia samozrejme.

Re: BMW F31 318d N47N DPF interval

Napísané: Sobota, 24. Novembra 2018, 18:54
od ppmajko
Ta otazka preto, lebo u e90tky to malo interval, tusim ze 240tis, ale nepamatam presne,,,pisalo to dpf ale v poznamke info pre servis,,,,,to iste mi pise na jednej f31tku,,,,,je tam chyba ale pred samotnou chybou je napisane info chyba 244800

Re: BMW F31 318d N47N DPF interval

Napísané: Sobota, 24. Novembra 2018, 21:48
od mitocross
Kasli na info kod. Jazdi az pokial nezacnu problemy.
Od mnozstva sadzi zivotnost praveze vobec nezavisi. Zavisi to od mnozstva nespalitelneho popolceka vo filtri. Rozdiel medzi tym je uplne zasadny. Jedno spalis, druhe uz nie.
Pre vsetkych:
princip DPF
https://youtu.be/DMA3MsgjRy4

Re: BMW F31 318d N47N DPF interval

Napísané: Sobota, 24. Novembra 2018, 22:28
od starynovy
Je tam prednastaveny interval 240k, asi kvoli zarobkom v autorizaku. :D Po tom sa zapise chyba ako hovoris a nejde zmazat. Staci zresetovat interval na original diagnostike a jazdit kym to DPF ide, nieje dovod ho menit len tak preventivne.

Re: BMW F31 318d N47N DPF interval

Napísané: Sobota, 24. Novembra 2018, 23:15
od mitocross
Ako zresetujes interval? Pokial viem, ide to len nakodovanim "vymeny filtra za novy". Tzn. ze pocitacu v aute povies, ze ma prazdny filter ale fyzicky ho tam nedas. Auto nastavi algoritmy regeneracii na novy filter a mas problemy ovela skor nez by si neurobil vobec nic.
Praveze toto nerobit. Jazdit pokial sa da, potom kupit (a vtedy nakodovat) novy filter, a nesnazit sa odrbat fungujuci system.

Re: BMW F31 318d N47N DPF interval

Napísané: Nedeľa, 25. Novembra 2018, 10:59
od TT-SIMIK
Mas tuto informaciu podlozenu? Lebo frekvencia regeneracie je totozna,riadi sa spetnym tlakom najcastejsie....co som odpozoroval...

Re: BMW F31 318d N47N DPF interval

Napísané: Nedeľa, 25. Novembra 2018, 11:52
od starynovy
Riadi sa spatnym tlakom a kalkulovanym aktualnym mnozstvom sadzi. Podla toho sa riadi aj dlzka regeneracie, je mu jedno ci ma filter 2 dni alebo 10 rokov. Zase raz, kazdy podla seba. Kup novy aspon pre ten dobry pocit. Je par aut ktorym som pomohol a od nastavenia noveho intervalu nabehali uz +100k a veselo sa vypaluje dalej so spatnym tlakom pod 5mBar.

Re: BMW F31 318d N47N DPF interval

Napísané: Nedeľa, 25. Novembra 2018, 14:49
od mitocross
TT-SIMIK napísal:
Mas tuto informaciu podlozenu? Lebo frekvencia regeneracie je totozna,riadi sa spetnym tlakom najcastejsie....co som odpozoroval...
Ja si nemyslm, ze je to take jednoduche. Najma so situaciami pri dlhodobom jazdeni v meste (kedy je problem dosahovat idealnych 620 stupnov) sa to vyrovnava mnozstvom sposobov. Odpozoroval som live uz desiatky mozno stovky regeneracii vo vsetkych rezimoch. Napr. obcas skracuje interval a spusti pri polovicnom zaplneni. Alebo pri vypnuti motora pocas regeneracie (a kludne aj tesne pred koncom, ked je uz tlak nizky a zvycajne to staci) tak po 3 hodinach a vychladnuti motora pod 50st okamzite vstrekuje a spusta nutene pokracovanie regeneracie tzv. "do nuly" . Normalne si rychlo nazenie teploty a vypaluje. A este velmi vela roznych scenarov najma v neidealnych podmienkach. Urcite sleduje km od poslednej regen,zaroven priemerne km medzi posl. viacerymi regeneraciami, ich pocetnost, aktualny stav/jazdny rezim celeho systemu a aj podla toho sa rozhoduje,... atd.atd. Pripomina to trochu vzdialene system ucenia sa prevodovky. A o. i. som sa o tomto istom docital aj na zahranicnych forach, ale to samozrejme nebudem prezentovat ako fakt.

starynovy: Ved ano. Odhliadnime teraz od toho, ci je to jednoduchy blby system alebo zlozity. Ale preco by si to robil? Co tym dosiahnes, ked fyzicky s filtrom nic neurobis? Ze z pamati zmizne ulozeny info kod? Su 'dialnicne' auta, ktore maju nabehane 350t.km,ktorym ani raz nevybehla hlaska o filtri na OBC a jazdia stale s povodnym bez problémov. Ked by bolo pevne nastavenych 240t.km,tak asi......... To nebude take jednoduche,ci?

Re: BMW F31 318d N47N DPF interval

Napísané: Nedeľa, 25. Novembra 2018, 16:03
od PeqpeK
nie je to pevne nastavene, je to podla toho ako sa s autom jazdilo, videl som uz aj pri 180, aj pri 240

Re: BMW F31 318d N47N DPF interval

Napísané: Nedeľa, 25. Novembra 2018, 16:32
od starynovy
Vybehnut im musel. Neviem presne z hlavy na kazdom aute ale u E90tok sa tam po resete objavi zostavajuca zivostnost 240 000km. Nech jazdi dialnice aj od rana do vecera, 350k bez hlasky na palubaku sa nedozije.

Re: BMW F31 318d N47N DPF interval

Napísané: Nedeľa, 25. Novembra 2018, 17:18
od ppmajko
skusim pozriet tlak za filtrom,aky by mal byt pri novom a naopak aky cca pri upchatom?
dakujem za rady,,,kazdy ma svoje, preto viac servisov=viac skusenosti a nazorov :)

Re: BMW F31 318d N47N DPF interval

Napísané: Nedeľa, 25. Novembra 2018, 20:33
od mitocross
Samotny tlak za ti je na dve veci....
Skus si aj ty pozriet to video, aby si pochopil zaklad funkcie.
Nizsie pisem diferencialny tlak (podla typu auta /systemu je to rozdiel cidlo a atmosfera, alebo cidlo pred a cidlo za):
Pri fungl novom 0mbar.
Po regeneracii ma zdravy filter 3-5mbar.
Regeneraciu spusta, ked sa blizi 20mbar.
KO filter cca 25 a viac mbar.
Vsetky udaje platia pre volnobeh.

Re: BMW F31 318d N47N DPF interval

Napísané: Pondelok, 6. Mája 2019, 22:25
od SSimon
Narážam na koment u e90 filtri. Pred necelým mesiacom som šiel na Stk a hneď po pripojení na EK ma poslali zo záporným protokolom, pretože som mal zapísanú trvalú chybu 452A . Zistil som že táto chyba je len informácia o tom že o 60 tisíc km sa mi blíži výmena dpf filtra . Pretože ma auto necelých 190 tisíc tak to ostalo zapísané v systéme , a ja nič netušiaci - keďže mi PC a idrive nič nehlásil som šiel bez nejakého problému na Stk a myslel som že prejdem bez problémov . Auto jazdi len diaľničné kilometre , nedymí a olej nezere .

Ale regenerácie fungujú aj tak . Cez Delphi diagnostiku sa dá tiež vyresetovat dpf za nové . Dali sme nútenú regeneráciu po resete a znova sa jazdila diaľnica a počas jazdy sa merali hodnoty . Teplotu spĺňala na 680 stupňov a dĺžka regenerácie bola najdlhšia 10 min pri vyššej rýchlosti. Podľa mna je hlúposť meniť dobrý dpf

Neviem ako F rada to ma v systéme .

Re: BMW F31 318d N47N DPF interval

Napísané: Pondelok, 6. Mája 2019, 23:08
od PeqpeK
SSimon napísal:
Narážam na koment u e90 filtri. Pred necelým mesiacom som šiel na Stk a hneď po pripojení na EK ma poslali zo záporným protokolom, pretože som mal zapísanú trvalú chybu 452A . Zistil som že táto chyba je len informácia o tom že o 60 tisíc km sa mi blíži výmena dpf filtra . Pretože ma auto necelých 190 tisíc tak to ostalo zapísané v systéme , a ja nič netušiaci - keďže mi PC a idrive nič nehlásil som šiel bez nejakého problému na Stk a myslel som že prejdem bez problémov . Auto jazdi len diaľničné kilometre , nedymí a olej nezere .

Ale regenerácie fungujú aj tak . Cez Delphi diagnostiku sa dá tiež vyresetovat dpf za nové . Dali sme nútenú regeneráciu po resete a znova sa jazdila diaľnica a počas jazdy sa merali hodnoty . Teplotu spĺňala na 680 stupňov a dĺžka regenerácie bola najdlhšia 10 min pri vyššej rýchlosti. Podľa mna je hlúposť meniť dobrý dpf

Neviem ako F rada to ma v systéme .
To boli amateri, filtru nic nie je...