... všetko o BMW ...

Moderátori: barabas, alfi666, jkk

reklamne predmety bmwklub.sk
 
Užívateľov profilový obrázok
Mi_t_is
Autor témy
Príspevky: 1459
Registrovaný: 2.5.2010
Auto: BMW E36 325iA
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Žilina

základná poloha vačkovej hriadele

Piatok, 30. Januára 2015, 22:37

Zdravím vás. Momentálne zaisťujem vačkove hriadele nástrojom nie originál ale spravený podľa originálu. Problém je nasledovný a popísany aj na obrazkoch - na vyfukovej vačke dosadnú plochy v poriadku aj na hlavu ventilov, ale na druhej vačkovej hriadeli nie, prípravok teda nesedí, je možné že tá vačková hriadeľ sa nejak pohla? alebo už bola namontovaná zle od toho kto ich posledný nastavoval? Na obrázku je vidno že v strede kde je otvor na štift pri 6tom valci a otvori na sviečku nedolieha. Zaistovací trn je v spravnej polohe zapadnutý, kľuka je v polohe HU

S motorom sa robilo nasledovné - dalo sa dole veko ventilov, zaistilo sa trnom v polohe HU - vačky na prvom valci ukazuju k sebe v 45stupnovom uhle, nasledne som šiel osadiť toto a nesedí mi vačka označená "E" - 2,3,4 obrazok, vačka "A" - sedí obrazok č.1

Ako tak ja na to pozerám tak jediné čo ma napadá že niekto zložil zle vanos a to konkretne tie dve ozubene kolesa spojene reťazou ktoré sú na koncoch vačky.. Inak ma nenapadá prečo je táto vačka dobre a tá výfuková(na ktorej sú dve reťaze) v poriadku.
Prílohy
IMG_20150130_221330 (1).jpg
IMG_20150130_221301.jpg
IMG_20150130_221254.jpg
IMG_20150130_221246.jpg
Na predaj:

Obrázok
Znaky BMW,Kľúčenka 1er,3er,5er,7er,X rada ,čiapočky ventilov BMW,///M
Reseter intervalov OBDI, OBDII, tlačidlo kľúča centrálu

Predám manžetu radiacej paky E34(pravá koža,nová),Lanko ručnej brzdy E36 -bubon


Kontakt
 
Užívateľov profilový obrázok
jimi
Príspevky: 253
Registrovaný: 12.2.2008
Kraj: Košický
Bydlisko: Michalovce

Re: základná poloha vačkovej hriadele

Sobota, 31. Januára 2015, 09:34

podľa všetkého sa ti pohla tá vačková hriadel, musíš ju vycentrovať aby presne sedela kolmo na hlavu ventilov. ten prípravok si premeraj, či je OK. tá vyfrezovaná diera by mala byť kolmo na dosadaciu plochu...
https://www.cardetail.eu/

E46 330XD 135kW, 2001
E46 320D 100kW, 2001
E46 320D 110kW, 2002
E46 320D 100kW, 2000
 
Užívateľov profilový obrázok
Mi_t_is
Autor témy
Príspevky: 1459
Registrovaný: 2.5.2010
Auto: BMW E36 325iA
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Žilina

Re: základná poloha vačkovej hriadele

Sobota, 31. Januára 2015, 13:02

neviem aku dieru myslíš, pravdepodobne to vyzerá tak že moja vačková hriadeľ bola takto posunutá už niekoľko rokov ked niekto "opravoval"vanos. Vycentruijem ju len tak že rozmontujem vanos.

Ak myslíš tu vyfrezovanu dieru ako otvor na vačku tak ten je kolmo na plochu. Pripravok je podľa

Obrázok

upravený o nastavovanie šírky ako originál.
Na predaj:

Obrázok
Znaky BMW,Kľúčenka 1er,3er,5er,7er,X rada ,čiapočky ventilov BMW,///M
Reseter intervalov OBDI, OBDII, tlačidlo kľúča centrálu

Predám manžetu radiacej paky E34(pravá koža,nová),Lanko ručnej brzdy E36 -bubon


Kontakt
 
Užívateľov profilový obrázok
EBOLA
Príspevky: 4381
Registrovaný: 3.10.2007
Auto: E46 325xiT, mini 1,6
Kraj: Banskobystrický

Re: základná poloha vačkovej hriadele

Pondelok, 2. Februára 2015, 08:01

robil som to reraz a vyzera byt, ze mas saciu posunutu o 1 zub. je to dost prplacka spravne to poskladat, je potrebne to rozlozit a spravne zlozit... cca 1-2hod roboty
 
Užívateľov profilový obrázok
dasto
Príspevky: 1057
Registrovaný: 19.2.2008
Auto: E39 523iAt (sporak)
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bratislava

Re: základná poloha vačkovej hriadele

Štvrtok, 5. Februára 2015, 09:22

ak je to motor s vanosom, tak nebude problem, ono staci povolit matice na oboch vackach vpredu na rozetkach a vyrovnat vacky. Taky problem to nieje. Kludne sa to mohlo vychylit vytahanim retaze medzi vackami. Ak by si obe nasmeroval jemne sikmo, taky rozdiel by tam nebol. Takto ked das jednu do presnej polohy, tak druha vyzera, ze je uplne mimo. Svojho casu som to na 320i vanosovej nastavoval, tiez to bolo mimo oproti sebe, menila sa retaz a repas vanosu. Retaz nebolo nakoniec potrebne vymenit, stacilo pohnut vackou. Este pre info, taketo drobne odchylky ti na chod motora nemaju nejaky velky vplyv, pokial to nemas rozhadzane tak, ze trasie na volnobehu. Ono ked sa diely v motore opotrebovavaju, tak sa to proste deje, to neovplyvnis, vies kolko ludi jazdi si krajnymi hodnotami nastavenia motorov, vaciek a neviem coho este? Km sa proste oklamat nedaju.
radosť - jazda - bmw :.... vieme o čom ten slogan je

jetzt?
ex E39 523iA touring (sporak LPG)
ex E36 coupe 320i

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Google [Bot] a 32 neregistrovaných