... všetko o BMW ...

Moderátori: salat, barabas, alfi666

reklamne predmety bmwklub.sk
 
mairo
Autor témy
Príspevky: 30
Registrovaný: 19.1.2013
Kraj: Banskobystrický

320d E90 120kw defrosting flap motor, el. auxiliary heater

Pondelok, 19. Januára 2015, 11:30

Zdravím Vás

BMW majstri, chcel by som Vás poprosiť o pomoc, dal som si spraviť diagnostiku a vypísalo mi následovné chyby:
1. Defrosting flap motor - Rozmrazovanie klapky motora
2. Electric auxiliary heater - Elektrické prídavné kúrenie

1. - chcel by som vedieť čo s tým je, kde je tá klapka, na čo slúži, ako sa vymení, koľko to asi stojí, koľko je s tým práce atď.
2. - prídavné kúrenie to je asi to tlačítko a malo by to byť dohrev teplého vzduchu keď už je motor vypnuty..

chcem len dodať, že mám problém s kúrením, vodičová strana mi vždy kúri menej a dlho jej trvá kým začne prúdiť teplý vzduch, a niekedy sa to dokonca vymení, že vodičová kúri a pravá strana ide chladný vzduch, a niekedy na dialnici mi to prestane samo kúriť...viem je to tu veľa krát rozoberaná téma, ale nikto zatiaľ na to neprišiel.

ďakujem za pomoc

S pozdravom
 
Užívateľov profilový obrázok
lulu991
Príspevky: 557
Registrovaný: 4.9.2012
Auto: BMW 330xd
Kraj: Prešovský

Re: 320d E90 120kw defrosting flap motor, el. auxiliary heat

Pondelok, 19. Januára 2015, 12:04

1. Nie je to ziadne rozmrazovanie motora ale jedna z klapiek na usmernovanie prudenia vzduchu do kabiny, to kde sa nachadza presne neviem ale tipnem si, ze bude niekde v kastliku pred spolujazdcom pri ventilatore
2. navody-a-manualy/how-it-s-made-2-oprava-pomocneho-vodneho-cerpadla-t90757.html

Kvoli tymto chybam mas pravdepodobne aj ten problem ktory opisujes ;)
 
Užívateľov profilový obrázok
PeqpeK
Príspevky: 7486
Registrovaný: 16.1.2012
Auto: povacsine BMW
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: MA

Re: 320d E90 120kw defrosting flap motor, el. auxiliary heat

Pondelok, 19. Januára 2015, 13:21

lulu991 napísal:
1. Nie je to ziadne rozmrazovanie motora ale jedna z klapiek na usmernovanie prudenia vzduchu do kabiny, to kde sa nachadza presne neviem ale tipnem si, ze bude niekde v kastliku pred spolujazdcom pri ventilatore
2. navody-a-manualy/how-it-s-made-2-oprava-pomocneho-vodneho-cerpadla-t90757.html

Kvoli tymto chybam mas pravdepodobne aj ten problem ktory opisujes ;)

El heater je vyhrevne teleso vody, nie to cerpadielko co si dal link
 
potmehuth
Príspevky: 1385
Registrovaný: 2.9.2010
Kraj: Nitriansky

Re: 320d E90 120kw defrosting flap motor, el. auxiliary heat

Pondelok, 19. Januára 2015, 16:23

On mu dal link na asi najcastejsi problem s Webastom. ale nedomyslel, ze to nemusi byt prave tato chyba aj u dotycneho. Treba rzkliknut chybu a vycitat, co konkretne je na pridavnom kueni vadne.

Pridavne kurenie by nemalo mat vplyv, ze pocas jazdy auto prestane kurit alebo ze menej kuti vodicova strana....za toto moze chyba cislo jedna.

PS: auto sa Ti zohrieva dobre? Drzi Ti teplotu?
 
mairo
Autor témy
Príspevky: 30
Registrovaný: 19.1.2013
Kraj: Banskobystrický

Re: 320d E90 120kw defrosting flap motor, el. auxiliary heat

Pondelok, 19. Januára 2015, 17:22

Chlapi, díky za rýchle odpovede :)
neviem či má dobrú teplotu neskúšal som to ešte cez to blbé skryté menu, mám postup ako sa to má robiť ale nepodarilo sa mi to ešte :D ale myslím že to nebude tým. vyskúšam to ale, a aku ma máť hodnotu 87 stupnov při prevádzke?
Tá klapka o ktorej píše Lulu991 je niekde v prístrojovej doske, čiže všetko dolu, zatial sa mi nepodarilo nájsť niekoho normálního čo by sa do toho chcel pustiť...inak v Bavarii 600 € len robota vraj...ale, týpek čo mi robil tuto diagnostiku povedal, a robil to při mne sedel som v aute a pozeral na to, pomaly sme otvárali tie klapky na 100 % (cez diag.) prává išla rýchlo to som si všimol, čakal som že to bude tá ľavá vodičová ktorá slabo kuri, ale aj tá sa otvárala ale veeeeeeeeeeeeeelmi pomaly na 100 %. keď zapnem klučik počuť ako sa otváraju ale či všetky...to neviem.
A čo piše potmehut že to třeba rozkliknuť dufam že je to toto:
"The operating unit supplies the flap motors wiht voltage. Check flap motor power supply(signal name)
:SM+ SM- ,Setpoint:9--- 16 V
Possible causes of fault if the target value is not reached:
- Lines/plug connections defective
- Component defective
- Flap motor power supply interrupted by operating unit"

"Ovládacia jednotka dodáva klapka motory Wihte napätia. Skontrolujte, či klapka motora napájania (názov signálu)
: SM + SM-, požadovaná hodnota: 9 --- 16 V
Možné príčiny poruchy, pokiaľ nie je dosiahnutá cieľová hodnota:
- Lines / konektory sú chybné
- Vadný komponentov
- Flap motora napájanie prerušené prevádzková jednotka

PS: tá vodičová strana kuri, ale veeeeeelmi slabo a niekedy vôbec. a keď sa pohrám s reguláciou teploty na jednej alebo druhej strane tak akoby nevedel čo má robiť a uplne sa to doserie až kým znovu nenaštartujem...

ešte raz diki
 
potmehuth
Príspevky: 1385
Registrovaný: 2.9.2010
Kraj: Nitriansky

Re: 320d E90 120kw defrosting flap motor, el. auxiliary heat

Pondelok, 19. Januára 2015, 17:29

Skryte menu...volba 19...sucet poslednych 5 cisel z VIN a nasledne volba 7.

Co sa tyka chyby, ano, tento popis a takyto isty, podrobny popis najdes aj k tej druhej chybe. Termostat by sa mal otvarat okolo 88 stupnov, teda plus minus okol by si mal mat.

Ta chybu bude asi na niekoho, kto sa viac rozumie do elektriky auta...ja nie :)
 
mairo
Autor témy
Príspevky: 30
Registrovaný: 19.1.2013
Kraj: Banskobystrický

Re: 320d E90 120kw defrosting flap motor, el. auxiliary heat

Pondelok, 19. Januára 2015, 17:33

No dobře, a ak tá teplota nebude mať 88 stupnov? a čo to znamená že sa otvára termostat? a ak sa neotovorí?, čo mám potom vymeniť? Už som raz menil termostat ten v predu na motore...
 
Užívateľov profilový obrázok
lulu991
Príspevky: 557
Registrovaný: 4.9.2012
Auto: BMW 330xd
Kraj: Prešovský

Re: 320d E90 120kw defrosting flap motor, el. auxiliary heat

Pondelok, 19. Januára 2015, 19:05

PeqpeK napísal:
El heater je vyhrevne teleso vody, nie to cerpadielko co si dal link

jezis, jasne, slovo "heater" som nejak prehliadol a automaticky som tam videl "pump" :)

mairo napísal:
No dobře, a ak tá teplota nebude mať 88 stupnov? a čo to znamená že sa otvára termostat? a ak sa neotovorí?, čo mám potom vymeniť? Už som raz menil termostat ten v predu na motore...

Problem pri termostatoch na tychto autach je ze sa otvaraju skoro, resp. nezatvaraju a vtedy mas teplotu prilis nizku, cize menej ako prevadzkovych +-90 stupnov. Ak po niekolkych km jazdy nebudes mat takuto teplotu, je tam problem a treba ti vymenit termostaty...v aute su dva termostaty (resp. 3 ak mas automat ak sa nemylim), cize ak si nejaky z nich menil, moze sa pokazit kludne ten druhy, najistejsie potom bude vymenit oba termostaty naraz, odporucam origo bmw, nestoji to vela :wink: Podla mojho nazoru aj chybne termostaty sa na kureni az velmi neprejavia a hlavne by asi nekurilo auto vobec, nie len na vodicovej strane by bol problem...takze podla mna pories hlavne tu klapku na distribuciu vzduchu...
 
paja
Príspevky: 495
Registrovaný: 30.8.2006
Kraj: Žilinský
Bydlisko: MARTIN

Re: 320d E90 120kw defrosting flap motor, el. auxiliary heat

Streda, 2. Decembra 2015, 11:06

no co vyriesil si to ? bo mne to dobi toto iste...lava strana kuri , prava nie ...
*** 330cd***E46 lift M-paket(milacik) a 330 E92 novy clen :-)
530D E60 orientalblau
323Ci E46 hellrot
330D E46 lift schwarz II
320D E46 facelift titansilber
730dA E38 lift orientalblau

** PaP AUTO MARTIN **

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 28 neregistrovaných