Dlho som váhal,či písať príbeh k takému autu ako e65. Po prvé je to sedma a po druhé zo začiatku som mal pocit, že ani zďaleka nemá také charisma ako e46,ktoré som mal pred ňou. Myslel som si to až do tohtoročnej dovolenky,na ktorej som si uvedomil, aké vďačné auto to je a že si ten príbeh plným právom zaslúži.Taký tichý,skromný služobník.
Mal by som asi začať tým,ako som sa k sedme dostal.Za svoj relatívne krátky život s vodičákom vo vrecku som mal množstvo áut (za 12 rokov asi 14 áut) a vďaka práci v nemenovanom trojpísmenkovom bazári(teraz riadne riskujem) som mal možnosť vyskúšať vačsie množstvo áut ,ako ich môžte nájst v menšom okresnom meste. Kedže život je zmena, zmenil som aj prácu. Pôvodne som pracoval vo svete, v ktorom sa po oznámení mladej rodine, že v ich budúcom aute je klimatizácia, deti s krikom a rukami nad hlavou radostne rozbehli do kruhu, manželka si skryla tvár do dlaní a mužovi stekali slzi dojatia po tvári. Moja nová práca však bola v BMW. Zrazu som sa zo starého sveta ocitol vo svete, v ktorom som zákazníkovi, ktorý priletel na slovensko v súkromnom vrtulníku, musel vysvetliť, že do jeho novej sedmy pre vozenie sa po slovensku do zajtra fakt nenamontujeme nočné videnie a internet,ani ked bude platit v hotovosti a bez zľavy. Ďalší zákazník chcel na X6 pre svoju čerstvú manželku,ktorá bola asi krajšou sestrou Heidy Klum, namontovať elektronické ťažne za 1500 Eur,aby mohol ťahať po pasienkach svoje ovce. Bolo to pre mňa nepochopiteľné. Mal so čo robiť vstrebať autá na ktorých som sa zrazu vyvážal, no vačší problém mi robilo pochopiť, že sú ľudia,ktorý neváhajú dať za špeciálny odtien červenej na 5ku 7 tis Eur na viac. No najviac ma dorazili jazdné vlastnosti každého bmw,v ktorom som mal možnosť sedieť. Moje skúsenosti s jazdenými bmw boli vďaka slovenskej schopnosti „šetriť na tých správnych miestach“ skôr negatívne. Tu som mal však možnosť vyskúšať radosť z jazdy tak,ako si ju predstavovali nemecký konštruktéri a nie tí slovenskí .To ma úplne dostalo. Samozrejme som mal možnosť jazdiť aj na nových mercedesoch a audi, ale na bmw aspoň v mojích očiach nestačilo ani jedno. Radosť z jazdy podľa mňa nie je reklamný slogan , je to parameter áut BMW ako napríklad farba.
Síce som po čase zmenil prácu a z Alenkinej krajiny zázrakov som zasa v realite, ale ovplivnilo ma to na toľko,že iné auto ako bmw som si pre seba nevedel predstaviť. Začalo to výmenou Audi A6 za E46 330D a krajina zázrakov bola späť. Nebudem to veľmi rozvádzať, ale tak ako toto auto,mi asi žiadne k srdcu neprirástlo. Aj keď to bola stará hejtra, malo osobnosť a ešte teraz keď si naň spomeniem, musím predstierať, že mi niečo padlo do oka...Bohužiaľ, kvôli práci a športovému podvozku som bol nútený nájsť niečo, čo by sa nebavilo nakopávaním môjho zadku pri každom prejazde igelitového sáčku na ceste. Aj keď bývam pod tatrami, Xka veľmi nemusím.Ostali mi na výber dve možnosti: 5 a 7. Obidve autá som už neraz predtým odkúšal,teda som vedel s čím mám do činenia. Pôvodne som hľadal skôr 5ku pre trochu lepší dizajn, ale keď vybehol inzerát na 7mu za celkom slušnú cenu, šiel som sa pozrieť.Lákal ma 8 valec, aj ked len 3,6L.
Keď sme došli na miesto,nedalo sa nevšimnúť nové S kko vedľa 7my pred firmou. Dobré znamenie, že nemám do činenia so slovenským typom konštruktérstva v kombinácii s poľskými šikovnými ručičkami a materiálmi. Predtucha sa naplnila, prvý majiteľ,na slovensku kupované, bmw servis, interiér na to,že majiteľ bol asi držiteľ zlatej VIP karty MC Donalds tiež vynikajúci.Jediné čo mi vadilo bol exteriér a farba. Po prevezení som však zabudol na farbu a dohoda bola na svete.
Takže teraz k tomu Bangleovmu výtvoru:
BMW 735i 200kW r.v.10/2002 320 tis km výbava je takmer social.Má všetko pre mňa dôležité,ale viem že sa nájdu ľudia, ktorým bude vadiť,že to nie je individuál s tv vzadu a že sa takú sedmu neoplatí ani pozerať a radšej som mal kúpiť peknú e36 ako majú oni. Mám tam ohrev sedačiek,chladničku,roletky,PDC,dažďový atď. a viac mi zatial netreba.Aspoň mám pri budúcom aute ako zdvihnúť latku.Nemá navi,nemá konfornté sedačky,nemá DD ani NIVO ,nemá logic 7.Kedže to tam nemám,musel som si vymyslieť ospravedlnenie pre rýpalov (a z časti aj pre seba ),prečo mi to nevadí...Navigácie je už v každej kalkulačke, sedačky sú po športových z 3ky ako z vaty, DD a NIVO sú určite dobré, ale nie viac ako dobrý stav auta a kým z rádia nejde čitý šum, je mi jedno ako a čo tam hrá.
Exteriér bola už iná káva.Jemne od kamienkov a asi 3 preliačiny.Lenže mojou nočnou morou bola farba auta porovnateľná s vnútornou stranou týždeň starých trenírok a kolesa ako z fiat panda.Kolesá su už vymenené za 20“ style 149 a farbu sa zatial rozhodujem,ako a či zmeniť.Po nejakom čase a hlavne zmene kolies mi to už tak nevadí.Vlastne celé auto pri pohľade zvonku mi pripomína pravú ruskú vodku. Prv Vám skrúti ústa,po treťom to už tak hrozné nie je a po siedmom Vám už chutí...ja som dopil desiaty.
Motor:735i nie je síce 750i ale ako tak ide a v 99% prípadov mi absolútne výkon postačuje.Tu zasa platí,aspoň sa mám pri ďalšom aute kam posunúť.Jedna z mála výhod tochto motora je, že by ma nemal čakať starý známy o-krúžok.Aby som opať podráždil niektorých ľudí,po kúpe som dal namontovať LPG.Dôvod,kalkulačka v mojej hlave,ktorá pernamentne beží na pozadí mi zahlásila,že po 3 rokoch úspora na palive pri mojom ročnom nájazde znamená nové auto zadarmo.
Opravy: 2 mesiace po kúpe posledný krát zapišťal alternátor a teraz po roku problém s riadiacou jednotkou abs.Na tie kilometre veľmi slušný výsledok.
Zajtra by už konečne aj do Popradu malo doraziť tohtoročné leto,tak spravím nejaké fotky a doplním do príbehu.
Ak niekto došiel až sem,tak nech sa ozve,pošlem mu plechovku red bullu a balenie popradskej kávy