... všetko o BMW ...

Moderátori: voMacK, alfi666

mmracing.sk
 
filip75
Autor témy
Príspevky: 3
Registrovaný: 16.8.2013
Auto: BMW 318ti e46
Kraj: Bratislavský

[e46 318ti] Môj druhý Compact

Utorok, 29. Októbra 2013, 00:13

Caute klubaci.
Po dlhsej dobe som sa odhodlal napisat nieco o mojich bavorakoch.

Moj prvy pokus s BMW bol krasny cerveny compact e36 318ti, ktory som kupil od kamosa a napriek tomu ze bol v dost zubozenom stave, po nejakych investiciach do podvozku sa z neho stal na dva roky verny kamarat. Uzili sme si kopec srandy, ziadne buracky a nezabudnutelne kilometre za volantom v lete aj zime. Ale to uz je minulost.

Dnes by som mal pisat hlavne o mojom novom aute. Takze tu to je:

Ked som zacal vyberat nove BMW mal som len par podmienok po skusenosti s predoslymi autami.
8.jpg

1. Nechcem compact (chcel som povodne coupe alebo sedan - kvoli kufru)
2. Musi mat 6 valcov (chcem predsa pravoverne BMW)
3. Nesmie byt cierne (nemam garaz s hadicou, inak by mi nebolo caste umyvanie proti srsti)

Nakoniec to dopadlo presne naopak a prezradim uz teraz, ze som aj tak nadmieru spokojny.
Takze mam cierneho, stvorvalcoveho compacta.
Nemozem vynechat malu vsuvku o samotnej kupe. Videl som toto leto asi vsetky benzinove bavoraky v slovenskych inzeratoch, niekolko z nich som bol aj pozriet. Mal som na kupu auta rozpocet, ktory bol o nieco vyssi ako priemerna cena starsich e46 v benzine, cize som nemusel nutne pozerat len tie najlacnejsie kusy. Chcel som auto ktore bude pekne na pohlad a nebude mat nejake zavazne muchy (rozmlateny podvozok nepovazujem za vaznu muchu v podmienkach nasich ciest). Vacsina aut co som videl boli na fotkach krasne, alebo aspon pekne, ale po prichode k autu ma casto chytalo nutkanie na zvracanie.
Po nasadnuti do niektorych z nich to bolo este horsie, rozmrdane, vylietane, stocene zumpy. Zlikvidovane a zahnojene interiery, motory oblvane olejom, v jednej 320ci si majitel nedal ani namahu doliat vodu do chladica a to som sa ozval den vopred ze pridem....proste cista zverina. Po obhliadke asi 5-tich kusov som bol definitivne vylieceny z BMW a bol som skusit jednu Mazdu 6 prvej generacie. Papierovo to vyzeralo v pohode auto - 2liter 105kw....previezol som sa a zase som bol vylieceny. Nieje to zle auto, ale chybala mu iskra.
Cely tento cas straveny hladanim a zbytocnymi obhliadkami som mal v merku jeden Compact, ktory vyzeral vazne k svetu, krasny stav aj vybava. Kedze uz vsetko ostatne zlyhalo, zavolal som dnes uz byvalemu majitelovi (tymto ho srdecne pozdravujem) a dali sme sa do reci. Zjavne som narazil na pribuznu dusu, zanietenu pre BMW a potesenie z jazdy. Prehodili sme par slov a po nejakych nezavinenych komplikaciach sme sa konecne stretli. Skratim to, pan majitel aj auto ma doslova ocarili. Auto bolo naozaj krasne, vsetko v krasnom povodnom stave, zachovale, pedantne udrziavane v uzasnej vybave. Majitel sa autu s laskou venoval, nesetril na nom. Tymto mu musim vzdat vsetku moju uctu.
Nasledovala skusobna jazda, potom dlhy a zaujimavy rozhovor o historii auta, prehliadka dokladov....nechcel som verit vlastnym ociam, vsetko bolo priam dokonale. Cenu som uz nemal to srdce zjednavat, tomu auto nebolo co vytknut. Nastastie som tam bol aj s kamosom a ten zachoval chladnejsiu hlavu a zjednal lepsiu cenu, majitel este pridal plnu nadrz aby som bol spokojny. Nevedel som sa z toho chvilu spamatat, po predoslych skusenostiach to bolo ako sen.

Takze dnes uz to su 4 mesiace co mi to auto hovori pane, zazili sme spolu 5000km a zatial si neviem predstavit nic ine (myslim na auto, samozrejme) co by ma mohlo uspokojovat viac ako moj compact. Iste, nieje to 6 valec (skusil som a je to pekna hracka) ale jazdim skoro vylucne v meste a 140 konikov mi vcelku sadlo. Motor ide krasne do otacok a ma slusny zatah uz od 2000rpm, je tichy (snad az moc) a auto si ma hycka svojou tucnou vybavou.
Za isty kompromis povazujem 17 palcove pneu, ktore su na nasich cestach nie uplne idealne obutie, zato ked sa vydam na rakuske cesty, nemozem povedat ze by boli zle.
Na rozmere 225/45 je auto trosku udrncane a mam casto pocit ze ukrutne trpi na slovenskom asfaltovom pekle, moje usi trpia spolu s podvozkom.
Myslim ze na nic ine sa stazovat nemozem, dokonca ani objem kufra nieje vobec zufaly. Jedina chybicka krasy su nekonecne dlhe bocne dvere, ktore su fakt problem v uzkych priestoroch. Ale to je udel vsetkych trojdverakov a ich majitelov.

Par slov k vybave.
Auto je snad v plnej palbe okrem stresneho okna, vyhrievanych sedaciek a zadnych okienok v elektrike. Vsetko ostantne tam je, vratane cierneho stropu, ciernych ladviniek, el. sportovych sedaciek v polokozi s pamatou, originalne radio s navigaciou a wechslerom....... digitalna klima, hlinikove pedale, cierne velurove koberceky s hlinikovymi detailami, podsvietena radiaca paka, xenony atd.....

Motor je vacsine z vas asi dobre znamy 2 liter so 105kw. Pri porovnani s predoslym 1,8l 103kw je ovela lepsi na kazdodenne jazdenie, uz som spominal krasny zatah odspodu a pekna gradacia vykonu vo vysokych otackach. Na druhej strane sa mi stary motor zdal pri otackach nad 3000 vybusnejsi so surovejsim zatahom a riadnym rachotom, kym tento je az prehnane tichy aj v cervenom poli. Nemal som zatial moznost na priame porovnanie tychto dvoch aut pri sprinte z miesta, mozno ide novsi motor lepsie, ale celkova kultivovanost celeho auta potlaca ten surovy chrakter co si pamatam z predosleho compactu. To je trosku skoda, obcas mi to chyba.
Nemozem nespomenut aj cca 200kg rozdiel medzi tymito autami, co isto tiez urobi svoje s dynamikou auta. Samozrejme e46 je ta tazsia z dvojice.

No to je na dnes snad vsetko, pridam par fotiek a prajem prijemny vecer.

Filip
Prílohy
6.jpg
5.jpg
4.jpg
2.jpg
Filip

compact 318ti E46

ex Compact 318ti e36
ex Ford Fiesta,
ex Renault 5, 21 Nevada, Megane, Laguna
ex Skoda 120, Felicia
 
Užívateľov profilový obrázok
venox
Príspevky: 322
Registrovaný: 6.10.2009
Auto: BMW X5 e53 3.0D
Kraj: Trenčiansky

Re: [e46 318ti] Môj druhý Compact

Utorok, 29. Októbra 2013, 07:56

nadhera =D> zachovaly kus :thumbup:
AUDI A4 AVANT B6 1.9TDI
BMW X5 e53 3.0D
BMW Z4 E85 2.5i


EX:BMW 323Ti, Opel Vectra 2.0T GTS, Fiat Bravo, Opel Vectra, Ford Escort, Ford Scorpio, Peugeot 309 GTI
 
Sd108
Príspevky: 163
Registrovaný: 7.3.2010
Auto: BMW X3 E83 3.0
Kraj: Trenčiansky

Re: [e46 318ti] Môj druhý Compact

Utorok, 29. Októbra 2013, 13:33

Ahoj Filip a vitaj na klube!
Pekna masinka, jeho brasko, ktory vozi od jula moj zadok nevyzera tak pekne, ale ma zato lepsie svaly :D
K tym pasom, co si mi napisal do sukromnej spravy Ti odpoviem na svojom pribehu, nakolko to mozno bude zaujimat viacerych. Momentalne vsak mam pracu, ak mi vyjde cas a nezabudnem, tak vecer.
PS: Ak by Ta tie 17tky otravovali priliz, vymen za moje 16tky + nejaky doplatok :) Ja v Rakusku so 17tkami problem mat nebudem :))
Igor
Dodge Durango 5.7 Limited Hemi LPG + Jeep Cherokee Limited V6 3.7 LPG + e83 X3 3.0 LPG
ex:
e46 320td, e84 X1 18d, Jeep Grand Cherokee WH 3.7, Jeep Cherokee Sport KK V6 3.7, e46 325ti, e36 323i, Fiat Stilo MWJTD, Fiat Fiorino, Mitsubishi L300, Lada Niva, Skoda Fabia HTP, Skoda Felicia
 
Užívateľov profilový obrázok
jozko2828
Príspevky: 1059
Registrovaný: 22.3.2012
Auto: BMW E46 Coupe
Kraj: Bratislavský

Re: [e46 318ti] Môj druhý Compact

Utorok, 29. Októbra 2013, 14:00

Compacty su skvele auticka co sa praktickosti alebo zabavy tyka.... Maly detail su zadne svetla ktore stoja za vymenu nech nespatia auto. Tiez kompakty vyzeraju dobre v hartge, schnitzri alebo m pakete. Aj ked valvetronic je vrak menej vydareny motor tak ja som na svojom ziaden problem nemal. A ak chces urobit z neho zverinu tak ho daj trocha nizsie a vraz tam 18tky ak ich mas v technicaku (nejake lahsie) a uvidis ako sa to auto zmeni. Kazdopadne praje? Vela zabavy s autom.... :bmwball: :thumbup:
H&R Cup kit and sway bars / Strongflex red and Powerflex / ALPINA rims / Brakes Zimmermann Sport / Custom Strut Bars ALPINA / JaFer Exhaust System / ALPINA packet / Individual Wood Trim / Diff 3.73:1
 
filip75
Autor témy
Príspevky: 3
Registrovaný: 16.8.2013
Auto: BMW 318ti e46
Kraj: Bratislavský

Re: [e46 318ti] Môj druhý Compact

Utorok, 29. Októbra 2013, 21:20

Vdaka za vase pozitivne reakcie
Filip

compact 318ti E46

ex Compact 318ti e36
ex Ford Fiesta,
ex Renault 5, 21 Nevada, Megane, Laguna
ex Skoda 120, Felicia
 
Užívateľov profilový obrázok
ice.blade
Príspevky: 6521
Registrovaný: 14.7.2008
Kraj: Bratislavský

Re: [e46 318ti] Môj druhý Compact

Utorok, 29. Októbra 2013, 21:43

filip75 napísal:
Par slov k vybave.
Auto je snad v plnej palbe okrem stresneho okna, vyhrievanych sedaciek a zadnych okienok v elektrike. Vsetko ostantne tam je, vratane cierneho stropu, ciernych ladviniek, el. sportovych sedaciek v polokozi s pamatou, originalne radio s navigaciou a wechslerom....... digitalna klima, hlinikove pedale, cierne velurove koberceky s hlinikovymi detailami, podsvietena radiaca paka, xenony atd.....

compact pekny ale ta plna palba no ehm asi ta vyvediem z omylu, vizualne autu chyba M paket, nieje vidiet ci ma siber, chyba ti tam svetelny senzor, vyhrievanie sedaciek, kontrola tlaku pneu, hifi audio, sklapanie spatakov, navigacia profesional, zadne okna v elektrike... ostatnu vybavu co tam chyba ti rad dopisem ak sem postnes poslednych 7 VIN ;) inak to originalne radio nieje original z E46

keby si chcel prerabat M paket zadny naraznik este mam... co sa tyka zadnych svetiel kukni na http://www.angeleyes.sk ma tam za fajn cenu

sam som mal 325ti a bol som s nim rok spokojny
 
Sd108
Príspevky: 163
Registrovaný: 7.3.2010
Auto: BMW X3 E83 3.0
Kraj: Trenčiansky

Re: [e46 318ti] Môj druhý Compact

Utorok, 29. Októbra 2013, 22:39

ice.blade napísal:
keby si chcel prerabat M paket zadny naraznik este mam...

ale co, a mne si ho preco neponukol?
Dodge Durango 5.7 Limited Hemi LPG + Jeep Cherokee Limited V6 3.7 LPG + e83 X3 3.0 LPG
ex:
e46 320td, e84 X1 18d, Jeep Grand Cherokee WH 3.7, Jeep Cherokee Sport KK V6 3.7, e46 325ti, e36 323i, Fiat Stilo MWJTD, Fiat Fiorino, Mitsubishi L300, Lada Niva, Skoda Fabia HTP, Skoda Felicia

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 11 neregistrovaných