... všetko o BMW ...

Moderátori: alfi666, BinKooL, fox1k

obchodna sekcia
 
BETON87
Autor témy
Príspevky: 1
Registrovaný: 23.10.2012
Auto: 320 TDI Touring
Kraj: Žilinský

Problem s nadrzou paliva

Sobota, 27. Júla 2013, 14:34

Caute, chcel by som poradit. Mam 320d touring 2001 100kw a pri štvrt nadrzi mi auto skape kiežto pocitač mi ukazuje cez 250 km dojazd a som si isty je tam nafta. Odpojil som hadicu od motora a sucha, fukol som donej v nadrzi bublala nafta. Filtre vymenene vsetky, čo som zistoval tak ma dvojitu nadrz a nechce mi z tej drehej prepustit do hlavnej. ked dotankujem tak je vsetko ok ked sa odvzdusni a pod .. ](*,) ](*,) prosim o radu vopred dik
 
djmetla
Príspevky: 154
Registrovaný: 25.5.2013
Kraj: Košický

Re: Problem s nadrzou paliva

Sobota, 27. Júla 2013, 14:59

BETON87 napísal:
Caute, chcel by som poradit. Mam 320d touring 2001 100kw a pri štvrt nadrzi mi auto skape kiežto pocitač mi ukazuje cez 250 km dojazd a som si isty je tam nafta. Odpojil som hadicu od motora a sucha, fukol som donej v nadrzi bublala nafta. Filtre vymenene vsetky, čo som zistoval tak ma dvojitu nadrz a nechce mi z tej drehej prepustit do hlavnej. ked dotankujem tak je vsetko ok ked sa odvzdusni a pod .. ](*,) ](*,) prosim o radu vopred dik


Si si pomýlil fórum nie ? Napíš to do správneho :) fóra toto zmažú pri najlepšom presunú!
 
Thovt
Príspevky: 59
Registrovaný: 28.7.2011
Kraj: Trenčiansky

Re: Problem s nadrzou paliva

Nedeľa, 28. Júla 2013, 11:20

Toto si pozeral?
bmw5-e39/e39-530d-palivova-nadrz-precerpavanie-ko-pod-15l-t65944.html

Thovt napísal:
Neviem do akej miery to má E39 rovnaké s E46, ale myslím že to môže byť rovnaké a preto napíšem ako som mal ja na E46 328i r. 2000 podobný problém.
Ak klesla hladina paliva pod cca 10 l, auto nedostalo benzín a skapalo.

Na E46 je systém čerpania paliva z nádže taký, že v pravej časti nádrže je čerpadlo uložené do takého nasávacieho košíčka (len plastová kocka). Z toho košíčka ide hadica do ľavej časti nádrže pod plavák, odkiaľ nejakým podtlakom čerpá palivo tiež.
Palivo z nádrže vychádza hadičkou nad čerpadlom, teda z pravej strany.
Prebytočné palivo sa vracia do nádrže hadičkou čo ústi nad ľavým plavákom.

Ľavá časť nádrže je od pravej časti oddelená vyvýšeninou, ktorá pri nízkom stave paliva rozdelí palivo na dve časti.
Ak podtlakové čerpanie paliva nefunguje, potom sa palivo čerpá len z pravej strany a navyše všetko prebytočné naleje na ľavú stranu. Teda ak sa to palivo z ľavej strany už nemôže vrchom vrátiť na pravo, potom auto skape aj keď je v nádrži cca 10 l paliva (u E39 asi až 15 l)

Riešenie:
U mňa bolo riešenie veľmi jednoduché. V pravej časti nádrže som zistil, že prepojovacia hadica nie je celkom zasunutá do toho sacieho košíčka. Posunul som ju o cca 2 cm a problém bol vyriešený.


Poznámka:
Ak niekto demontuje plavák z ľavej časti nádrže, musí najskôr demontovať čerpadlo z pravej časti a vysunúť tú prepojovaciu hadičku zo sacieho košíka. Ak to neurobí, potom bude tú hadičku tým ľavým plavákom ťahať a buď mu nepôjde vybrať plavák, alebo nejak nasilu vysunie a prípadne poškodí tú hadičku.
Pri montáži potom po uložení ľavého plaváka treba tú hadičku pod pravým plavákom (a čerpadlom) zasunúť na správne miesto. Inak nebude fungovať to podtlakové prečerpávanie paliva.

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 29 neregistrovaných