... všetko o BMW ...

Moderátori: alfi666, BinKooL, fox1k

  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
mmracing.sk
 
acid
Príspevky: 199
Registrovaný: 26.2.2012
Auto: E60 530i 2004 MT
Kraj: Bratislavský

Re: e46 330ci - problémy s akceleráciou (výkonom)

Sobota, 16. Januára 2016, 21:54

Mam rovnaky problem, ako si opisal ty v zakladajucom prispevku tohto vlakna.
Slaby vykon, elasticita daleko od casu udavaneho vyrobcom, niekedy zakolisanie otacok a tym padom aj take "roztrasenie" motora.
Mam sice E60, ale jednu z tych prvych, kde este bol motor M54 B30.

Uz som skusal vsetko mozne a moje podozrenie je asi najviac na vaccuum leak. Problem ale je, ze tam mam namontovany plyn a na poslednej jazde s LPG diagnostikou to ukazovalo na podtlak 0.32-0.35 baru (ten LPG system tam ma na to senzor). Ta hodnota je asi ok, nie? Taku hodnotu to dava, ak dam nohu dole z plynu = zavreta skrtiaca klapka. Moze byt, ze tam mam ten leak inokedy? Ked pridavam plyn?
Uz proste neviem, co s tym. Dam si este asi aktualizovat software. To som mal spravit uz davno. Ale moj problem je zrejme niekde inde.
 
heroe
Autor témy
Príspevky: 2378
Registrovaný: 1.4.2008
Auto: BMW e46 330ci ´01
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Martin, Trenčín, Turc. Teplice

Re: e46 330ci - problémy s akceleráciou (výkonom)

Pondelok, 18. Januára 2016, 14:34

No aby som ti pravdu povedal, tak ja sam som k vysledku nedosiel, okrem tohoc co je tu popisane som este spravil upgrade softu v DME, chalani michaltt s jkk splietali nieco s lambda sondami ze treba ich kuknut a vymenit ale neviem viac. Ja som bol v lete 2015 na meranych sprintoch na slovakiaringu a zistil ze 0-100 dokazem spravit za 6,2 sekundy, plus dalsie dve 330ci z MT boli so mnou a mali v podstate rovnake casy..... Takze odvtedy som to zvalil na chybne udaje v tabulkach vyrobcu pri riadku 80-120 :lol: ten upgrade stoji ale za to jednoznacne do toho chod.
 
acid
Príspevky: 199
Registrovaný: 26.2.2012
Auto: E60 530i 2004 MT
Kraj: Bratislavský

Re: e46 330ci - problémy s akceleráciou (výkonom)

Streda, 20. Januára 2016, 23:11

Tak to si ma nepotesil :) Toho som sa obaval. Lambdy by som ti neradil menit kvoli tomuto problemu. Ja som ich vymenil -> ziadny rozdiel.
 
Užívateľov profilový obrázok
Michaeel
Príspevky: 36
Registrovaný: 20.3.2012
Kraj: Nitriansky

Re: e46 330ci - problémy s akceleráciou (výkonom)

Streda, 28. Marca 2018, 19:37

Nechcem zakladat novu temu ale mam problem na M54 3.0i ze ked pridam z volnobehu motor trochu pridusi. Urobi to aj za jazdy napr mam 1500ot a prudsie pridam tak autom skubne ako keby vynechal. Ked stlacam pedal pomali nic take nepozorujem. Auto ma vykon ani nekolisaju otacky. Dakujem za odpoved.
Naposledy upravil/-a Michaeel v Streda, 28. Marca 2018, 19:50, upravené celkom 1 krát.
Audi S8 6q
ex E36 Coupe
ex Audi A6 Avant
ex E34 524td Calypsorot metallic
 
Bruti
Príspevky: 490
Registrovaný: 11.2.2013
Auto: E70 X5 3.0 SD
Kraj: Banskobystrický

Re: e46 330ci - problémy s akceleráciou (výkonom)

Streda, 28. Marca 2018, 19:46

Michaeel napísal:
Nechem zakladam novu temu ale mam problem na M54 3.0i ze ked pridam z volnobehu motor trochu pridusi. Urobi to aj za jazdy napr mam 1500ot a prudsie pridam tak autom skubne ako keby vynechal. Ked stlacam pedal pomali nic take nepozorujem. Auto ma vykon ani nekolisaju otacky. Dakujem za odpoved.

Ahoj, skontroluj tu hrubu hadicu od filtra a tu druhu co ide na skrtiacu klapku s odbockou na volnobezny ventil..na tej odbocke som to mal uz popraskane a derave a blblo to tiez pri prudkom pridani..moze ti tahat falosny vzduch alebo moze byt zla samotna vaha vzduchu. Alebo milion inych veci :) ale zacni od najlacnejsieho :)
 
Užívateľov profilový obrázok
Michaeel
Príspevky: 36
Registrovaný: 20.3.2012
Kraj: Nitriansky

Re: e46 330ci - problémy s akceleráciou (výkonom)

Streda, 28. Marca 2018, 19:55

mam podozrenie na tu vahu, lebo rano dlhsie toci nez nastartuje. Menil sa separator aj sviecky. Ale dakujem skusim cisticom brzd streknut ci sa zvysia otacky.
Audi S8 6q
ex E36 Coupe
ex Audi A6 Avant
ex E34 524td Calypsorot metallic
 
Bruti
Príspevky: 490
Registrovaný: 11.2.2013
Auto: E70 X5 3.0 SD
Kraj: Banskobystrický

Re: e46 330ci - problémy s akceleráciou (výkonom)

Streda, 28. Marca 2018, 21:18

Michaeel napísal:
mam podozrenie na tu vahu, lebo rano dlhsie toci nez nastartuje. Menil sa separator aj sviecky. Ale dakujem skusim cisticom brzd streknut ci sa zvysia otacky.
Tak to vaha vzduchu asi nebude...nebude uz pal. Filter menej priepustny alebo slaby tlak paliva?
 
Užívateľov profilový obrázok
Michaeel
Príspevky: 36
Registrovaný: 20.3.2012
Kraj: Nitriansky

Re: e46 330ci - problémy s akceleráciou (výkonom)

Streda, 28. Marca 2018, 21:28

praveze som meral tlak, mal 4 bary. A X3 nema normalny filter, ale v nadrzi je nejaky s regulatorom. Niekde som tu na fore cital ze zla vaha ma horsie studene starty. Zas az tak dlho to netoci len tepla chyti na brnk a studena pretoci tri krat motorom cca.
Audi S8 6q
ex E36 Coupe
ex Audi A6 Avant
ex E34 524td Calypsorot metallic
 
Užívateľov profilový obrázok
janest
Príspevky: 675
Registrovaný: 9.5.2010
Auto: E 46 318i Touring
Kraj: Prešovský

Re: e46 330ci - problémy s akceleráciou (výkonom)

Štvrtok, 29. Marca 2018, 10:41

heroe napísal:
No aby som ti pravdu povedal, tak ja sam som k vysledku nedosiel, okrem tohoc co je tu popisane som este spravil upgrade softu v DME, chalani michaltt s jkk splietali nieco s lambda sondami ze treba ich kuknut a vymenit ale neviem viac. Ja som bol v lete 2015 na meranych sprintoch na slovakiaringu a zistil ze 0-100 dokazem spravit za 6,2 sekundy, plus dalsie dve 330ci z MT boli so mnou a mali v podstate rovnake casy..... Takze odvtedy som to zvalil na chybne udaje v tabulkach vyrobcu pri riadku 80-120 :lol: ten upgrade stoji ale za to jednoznacne do toho chod.
L-sondy a Kat. je JEDEN diagnostický celok ! Chyba na ktoromkoľvek prvku negatívne ovplyvní spaľovanie. Podľa popisu s tým ubratím plynu na 3/4 je to indícia na bohatú zmes alebo málo vzduchu.
- Výfukové potrubie musí tesniť.
- tlak pred katom musí byť do 0,5 kp, za kat. po upchatí výfuku na 2-3 sec. musí zreteľne tlakovať a "odfúknuť" po uvoľnení v takom prípade nemusíme merať tlak pred katom.
- ohrev lambda sond musí byť správny jeho absencia znižuje životnosť 5 násobne.
- lambdy musia prepínať za 0,125 sec. v stanovenom rozsahu 0,1 -1,0 V
- ich graf musí byť vzájomne opačný ( riadiaca voči monitorovacej alebo predná oproti zadnej )
- graf má mať ostrý priebeh, pozvoľný nárast je závada, taktiež ako aj konštantná veličina
- pokiaľ RJ rozpoznáva teplý a studený motor podľa teploty oleja musí byť funkcia tohoto snímača bezchybná
- pri závade sa menia všetky sondy aby ich charakteristika bola rovnaká

Dobrá správa je, že toto všetko sa dá zdiagnostikovať čínskym šmejdom za cca 5 € ( ELM 327 ) , jedným multimetrom z Tesca za 7 € a párom starých rukavíc.
K výmene potrebujeme iba 22-ku očkový kľúč, prípadne jamu alebo zdvihák u tých variant kde sú sondy pod podlahou.
 
Bruti
Príspevky: 490
Registrovaný: 11.2.2013
Auto: E70 X5 3.0 SD
Kraj: Banskobystrický

Re: e46 330ci - problémy s akceleráciou (výkonom)

Štvrtok, 29. Marca 2018, 11:47

Cim spravit takyto test? Pokial viem ani inpa ani ista nedokaze to ukazat na grafe po nejakej jazde alebo turovani na mieste.
 
Užívateľov profilový obrázok
janest
Príspevky: 675
Registrovaný: 9.5.2010
Auto: E 46 318i Touring
Kraj: Prešovský

Re: e46 330ci - problémy s akceleráciou (výkonom)

Štvrtok, 29. Marca 2018, 13:03

ELM 327 vrátane nahratia live dát buď na grafe alebo analogových prípadne digi budíkoch. Ale graf je rozhodujúci . Musia na ňom byť skokové zmeny. Pokiaľ uvidíš schody cez jednú čiaru čo je cca 1 sec. je zle. Tak isto pokiaľ bude jedná bude fičať na rovnej čiare je tzv. zamrznutá. Spravidla robia paseku monitorovacie o ktorých si mnohí myslia, že sú iba na kontrolu katalyzátoru. Riadiaca funguje ako tak a prejdeš aj cez emisie ( možno ) lebo tam ideš na rovnakom výkone. No pokiaľ hľadať chybu z výkonom najskôr by som ohmatal všetko čo sa dá a potom menil. Z toho popisu boli menené tuším v r. 2011 ide o to či všetky ?
Už len dodám, že pokiaľ ti budú kresliť rovnakú krivku s odlišnými vrcholmi je kat. pre pohrebom alebo je deravý. Podotýkam, že RJ motora vyhodí chybu iba keď je napätie na sondách mimo toleranciu. RJ nesleduje rýchlosť zmeny ani to či napätie ostalo konštantné. Pre kontrolku je norma 0,1 V - 1,0 V a až pokiaľ je mimo potom svieti.
 
Bruti
Príspevky: 490
Registrovaný: 11.2.2013
Auto: E70 X5 3.0 SD
Kraj: Banskobystrický

Re: e46 330ci - problémy s akceleráciou (výkonom)

Štvrtok, 29. Marca 2018, 13:28

Ok, porad nejaky soft co to dokaze nahrat...kablik mam od ice.blade...aj inpu aj istu..ale tie to nedokazu pokial viem
 
Užívateľov profilový obrázok
janest
Príspevky: 675
Registrovaný: 9.5.2010
Auto: E 46 318i Touring
Kraj: Prešovský

Re: e46 330ci - problémy s akceleráciou (výkonom)

Štvrtok, 29. Marca 2018, 13:57

Google apps: SW - Torque a mobil android pripojenie cez Bluetooth. Torgue stačí aj neplatená free verzia. Ináč je kopec softov na OBD II diagnostiku cez ten prevodník. Celé je to o tom, že je to ten najjednoduchší a najlacnejší osciloskop. Občas majú ľudia problém pri spárovaní OBD II prevodníka a mobilu ale dá sa to. Len netreba vymýšľať s počiatočnými nastaveniami rýchlosti prenosu a nechať to default-ne nastavené od výroby. No a tie sondy si menil všetky alebo nie ?
Myslím, že tu nahrám celý postup na video ale asi až po sviatkoch teraz sa k tomu nedostanem.
 
Bruti
Príspevky: 490
Registrovaný: 11.2.2013
Auto: E70 X5 3.0 SD
Kraj: Banskobystrický

Re: e46 330ci - problémy s akceleráciou (výkonom)

Štvrtok, 29. Marca 2018, 14:35

janest napísal:
Google apps: SW - Torque a mobil android pripojenie cez Bluetooth. Torgue stačí aj neplatená free verzia. Ináč je kopec softov na OBD II diagnostiku cez ten prevodník. Celé je to o tom, že je to ten najjednoduchší a najlacnejší osciloskop. Občas majú ľudia problém pri spárovaní OBD II prevodníka a mobilu ale dá sa to. Len netreba vymýšľať s počiatočnými nastaveniami rýchlosti prenosu a nechať to default-ne nastavené od výroby. No a tie sondy si menil všetky alebo nie ?
Myslím, že tu nahrám celý postup na video ale asi až po sviatkoch teraz sa k tomu nedostanem.

počkaj, ja som ešte lambdy nemenil :D - to je otázka na Michaeel - ja ešte stále klepem za tepla...pýtal som sa hlavne, lebo ma zaujímalo to LIVE DATA diagram...torque som si aj kúpil tuším tak poskúšam...
 
Užívateľov profilový obrázok
janest
Príspevky: 675
Registrovaný: 9.5.2010
Auto: E 46 318i Touring
Kraj: Prešovský

Re: e46 330ci - problémy s akceleráciou (výkonom)

Štvrtok, 29. Marca 2018, 14:54

No ono je to tak, že záznam live dát dostaneš len keď si zakúpiš Torque platenú verziu. Ja som to obišiel tak, že som hodil diagramy na obrazovku a cez program záznamu na obrazovke som si nahral to čo som potreboval. Ale pointa je v tom ako som písal vyššie musí to kresliť pílové zuby. Akonáhle sú medzi minimálnou a maximálnou hodnotou schody je sonda pomalá. No a potom vzhľadom na reakciu riadiacej musí reagovať aj monitorovacia čo je v 95% opačný stav. V prechodových režimoch sa hodnoty niekedy vyrovnávajú čo sa deje najmä pri akcelerácií alebo zvýšení záťaže motora v kopci, pri preradení, atď. Graf nie je časovo normovaný teda nedá sa určiť časová základňa, preto by bolo vhodné vidieť ako to má byť správne. Preto tu chcem hodiť video z novými sondami. Majú tak cca 1000 km. Ináč dôsledok je ten, že spotreba išla prudko dole nakoľko menežment motora môže pracovať z reálnymi údajmi. Posledne som pri kľudnej jazde natočil po 60 kilometroch spotrebu 5,3 lit./100 km.
No a ešte dodám, že je to spotrebná súčiastka tak isto ako rozvodový remeň alebo reťaz, tam sa tiež nečaká kým to prdne. Akurát, že stárnutie sond je pozvoľné a málo badateľné až kým to neurobí jav na hranici tolerancie užívateľa. A veľa "mechanikov" vymení len tú vadnú čo je chyba ako hrom lebo sa musia meniť všetky naraz za rovnakú šaržu. Sonda stárnutím mení svoju charakteristiku a novej sa nevyrovná, pritom RJ a algorytmus mapy zapaľovania je nastavený na hodnoty novej bezchybnej sondy.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 19 neregistrovaných