... všetko o BMW ...

Moderátori: voMacK, alfi666

bmwtt.sk
 
M42B18
Autor témy
Príspevky: 112
Registrovaný: 28.2.2012
Auto: 535i535i535i
Kraj: Košický

[E34 535i]bronzit s 5stupňovým manuálom

Piatok, 29. Marca 2013, 03:52

Keďže chcem "swapovať" m30b35 do e30tky, začal som hľadať vhodnú e34 s m30b35 a manuálom, z ktorej by som použil motor. Hľadal som niečo, čo bude možné vyskúšať, aby som predišiel následným problémom. Raz sa objavila na prvý pohľad(viď priložené fotky) celkom pekná e34 vo farbe bronzitbeige-metallic, ktorá je podľa mňa jedna z najkrajších originálnych farieb na e30tku.
Citujem inzerát: "Predám alebo rozpredám Bmw e34 535i r.v 3/1990,počet km:230 tisíc.Plne pojazdný(100%) bez korózie,zlatá metalíza,na elektrónoch originál BMW,interiér bledo-hnedý velúr.Farba vozidla je zlatá metalíza."
Inzerát znel ideálne, 100 percent pojazdný, keby bolo niečo vadné, tak je možnosť aj na ND(vybral by som aspoň prevodovku...). Hneď som volal na inzerát, asi o dva dni sme šli na skúšobnú jazdu. Auto vraj stálo 7 rokov v garáži odkedy ho doviezli z Rakúska, ale vraj chytilo po 7mich rokoch na prvýkrát...Má servisnú knižku, aj nejaké rakúske doklady ako technický, atď. Zvonku vyzeralo pekne, pravdepodobne má ešte pôvodný lak, asi nebolo búrané, s pôvodnými kolesami, v kufri 5ty rovnaký disk ako rezerva. Nedostaky exteriéru sú preliačenina na kapote, nejaká hrdza okolo veka nádrže, na spodných okrajoch dvier, vpredu chýbajúci znak. Interiér bol tiež zachovalý, všetko v pôvodnom stave, volant potiahnutý pôvodnou kožou, nezničená hlavica radiacej páky. Nedostatky sú hlavne odpadávajúce tapacíre na zadných dverách, nejaké fľaky, niektoré nefungujúce tlačitka/vypínače a asi pôvodný držiak na telefón, ktorý je dosť škaredý. Keď som otvoril kapotu, motor až tak dobre nevyzeral, boli tam úniky oleja, hlavne na veku, serve, atď...Pozitívne však bolo, že na elektriku ešte nikto nikdy nešahal, jednoducho na aute nieje nič dorábané. Naštartoval v poriadku, trochu dymil, možno aj kvôli starému benzínu, alebo pretože dlho stál, predávajúci nám dal kľúče, nech sa ideme povoziť sami. Auto išlo pekne,prevodovka radila krásne, motor mal pekný prejav okrem zvýšeného voľnobehu, škoda že je 34ka ťažká v e30 sa správa úplne inak, no aj napriek tomu malo hravý zadok... Auto sa pekne zohrialo a držalo teplotu, ale zdalo sa mi že je ručička teplomera o milimeter viac doprava, ako má byť. Zistené nedostatky boli ko čapy(pravdepodobne). Tak sme prišli späť k predávajúcemu, a nechali bežať auto na voľnobehu, keďže sa mi tá teplota nepozdávala. Po 10tich minútach začala pomaly stúpať k červenému políčka, v 3/4tinách som auto zdochol, hadice už boli natlakované a po otvorení expanzky vytekala voda.
Tak sme to zabalili, keďže na auto sa mali prísť pozrieť ďalší kupujúci a nebol priestor na zjednávanie ceny a diely z toho nechcel predávajúci vyberať.
O dva-tri týždne som volal opäť keďže auto bolo stále na predaj a celkom sa mi zapáčilo. Navrhol som cenu, no s predávajúcims sa nedohodol.
Prešli ďalšie dva týždne a auto bolo stále inzerované, zavolal som opäť, navrhol rovnakú cenu ako minule, no tentokrát sa s predávajúcim dohodol. Ešte v ten deň sme vyrazili pre 34ku. Auto bolo v rovnakom stave ako naposledy, nahodili sme baterku, doliali trochu destilovanej vody a 40lbenzínu , zaplatili a vydali sa na cestu 250km cestu. Spočiatku mala ručička teploty na voľnobehu tendenciu naklánať sa milimeter do prava, no potom sa nejak upravila, a celú cestu už ostala v strede. Boardcomputer ukazoval spotrebu okolo 13 litrov, ale po 150 km som mal skoro prázdnu nádrž, nevedel som čo sa deje, keďže auto malo zvýšený voľnobeh, myslel som že to môže súvisieť s čidlom teploty a zapnutým sitičom(no 30 na sto sa mi aj tak nesedelo) a myslel som že BC možno ukazuje zle, aj keď všetky ostatné hodnoty ukazoval správne. Potom som sa zamyslel opäť a napadla ma deravá nádrž. Potvrdil som si to až na pumpe pri tankovaní ďalších 40 litrov, keď som sa po tankovaní pozrel pod auto, benzín tiekol na zem. Zamyslel som sa nad dnešnou cenou benzínu, pozrel sa ako tečú peniaze na zem a následne sa odparujú a pokračovali sme ďalej, keďže som auto nechcel nechať stát 100km od cieľa. 20km pred cieľom, keď sme stáli na križovatke a v spätnom zrkadle som uvidel dym spod zadného kolesa. Odstavil som auto a zistil, že benzín čo vyteká z nádrže kvapká na výfuk a následne sa odparuje/trochu dymí, napadlo ma že z 34ky mohol byť už dávno kus popola, keďže mi na výfuk vykvapkalo asi 40 litrov benzínu, v hlave prepočítal 40l na eurá a odstavil auto, nechal trochu vychladnúť výfuk, a potom pokračoval zvyšných pár km. Voľnobeh sa tiež sám od seba trochu upravil už nieje 1500 otáčok, ale stále to neni ono, kolíše. Nakoniec som došiel do cieľa odstavil auto. Posledná zistená vada je deravý výfuk(ešte pôvodný), ale nieje to katastrofa, nie je to veľmi hlučné.
Pôvodne som chcel z auta vybrať motor m30b35 aj z manuálnou prevodovkou, elektrikou, atď do e30, ale nakoniec sa mi celkom zapáčilo a je mi ho ľúto rozobrať, keďže je v ňom všetko pôvodné, takže neviem ešte čo bude ďalej. Hlavne musím zistiť ako je na tom motor.

INFORMACIE O AUTE:

Type code HD11
Type 535I EUR
E series E34
Series 5
Type LIM
Steering LL
Doors 4
Engine M30
Displacement 3.50
Power 155
Drive HECK
Transmission MECH
Colour BRONZITBEIGE METALLIC (139)
Upholstery (0282)
Prod.date 1990-02-10

ZOZNAM VYBAVY:

S209A SPERRDIFFERENTIAL 25% Differential lock 25%
S320A MODELLSCHRIFTZUG ENTFALL Deleted, model lettering
S401A SCHIEBE-HEBEDACH, ELEKTRISCH Lift-up-and-slide-back sunroof, electric
S428A WARNDREIECK Warning triangle and first aid kit
S464A SKISACK Ski bag
S472A MITTELARMLEHNEN VORN FAHRER/BEIF. Armrest, front, driver/passenger
S488A LORDOSENSTUETZE FAHRER/BEIFAHRER Lumbar support, driver and passenger
S498A KOPFSTUETZEN IM FOND Headrests mechanically adjustable, rear
S500A SCHEINW.WASCHANL./INTENSIVREINIGUNG Headl.washer system/intensive cleaning
S510A LEUCHTWEITENREGELUNG ABBLENDLICHT Headlight vertical aim control
S540A GESCHWINDIGKEITSREGELUNG Cruise control
S571A STAERKERE STROMVERSORGUNG PLUS Reinforced power supply
S687A RADIOVORBEREITUNG Radio preparation
L804A SCHWEIZ-AUSFUEHRUNG NATIONAL VERSION SWITZERLAND
Prílohy
535a.jpg
535a.jpg (43.25 KiB) 4042 zobrazení
535e.jpg
535e.jpg (35.83 KiB) 4042 zobrazení
535d.jpg
535d.jpg (38.7 KiB) 4042 zobrazení
535c.jpg
535c.jpg (32.98 KiB) 4042 zobrazení
535b.jpg
535b.jpg (45.26 KiB) 4042 zobrazení
Naposledy upravil/-a M42B18 v Sobota, 27. Júla 2013, 23:57, upravené celkom 3 krát.
 
Užívateľov profilový obrázok
KKKuba
Príspevky: 25
Registrovaný: 24.12.2012
Auto: BMW E34 M50B25
Kraj: Zahraničie

Re: [E34 535i] bronzit s 5stupňovým manuálom v pôvodnom stav

Piatok, 29. Marca 2013, 06:24

škoda rozebrat, vypadá moc hezky...
 
Užívateľov profilový obrázok
lukinoo7
Príspevky: 1221
Registrovaný: 13.9.2011
Auto: e46 328i
Kraj: Bratislavský

Re: [E34 535i] bronzit s 5stupňovým manuálom v pôvodnom stav

Piatok, 29. Marca 2013, 07:43

:thumbup: pekna je pozeral som si ten inzerat ked bola na predaj :) len skoda ze je bez papierou
aktual : bmw e46 328i
_____________________
ex : vw passat 1.9TDI 81kw
bmw e36 320i swap 323i
bmw e34 525i 24v island gruen metallic
seat inca 1.4i
favorit 1.3i
 
Užívateľov profilový obrázok
Panak666
Príspevky: 1121
Registrovaný: 2.8.2010
Auto: e46 M3
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: Trencin

Re: [E34 535i] bronzit s 5stupňovým manuálom v pôvodnom stav

Piatok, 29. Marca 2013, 19:24

ty si bez papierov isiel 25Okm po vlastnej osi ? #-o
ex : e30coupe IS mt2, e30 coupe m20, e30 sedan m20, e30 coupe IS mt2, e30 cabrio , e30 m10 sedan, e30 m10turbo, e24 630cs coupe, e34 tour, e46 tour,e36 323 mpacket, e61 525i, e39 525d tour, e53 160kw,
akt : e46 M3 + e30coupe
 
M42B18
Autor témy
Príspevky: 112
Registrovaný: 28.2.2012
Auto: 535i535i535i
Kraj: Košický

Re: [E34 535i] bronzit s 5stupňovým manuálom v pôvodnom stav

Sobota, 30. Marca 2013, 02:23

Panak666 napísal:
ty si bez papierov isiel 25Okm po vlastnej osi ? #-o


Nie, mal som rakusky technicak aj rakuske prevozne znacky z roku 2006 a poistku na dovoz tiez 2006... :thumbup:
Naposledy upravil/-a M42B18 v Nedeľa, 28. Júla 2013, 00:00, upravené celkom 1 krát.
 
HAZARD
Príspevky: 2395
Registrovaný: 11.2.2009
Auto: stare
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: SiCilia

Re: [E34 535i] bronzit s 5stupňovým manuálom v pôvodnom stav

Sobota, 30. Marca 2013, 07:59

pekna som zvedvy ako dopadne...
However good or bad a situation is, it will change...
SOLD 328i coupe
RIP 323i coupe
 
Užívateľov profilový obrázok
renzo776
Príspevky: 145
Registrovaný: 27.11.2008
Bydlisko: Banská Bystrica

Re: [E34 535i] bronzit s 5stupňovým manuálom v pôvodnom stav

Streda, 3. Apríla 2013, 12:05

na auto osm mal záslusk i ja, hlavne na ND ... držím palce ;)

inak podľa mňa tá teplota v červenom poli, bola zaseknutým termostatom, v M30 kových motoroch, ktoré dlhšie stoja je to bežné ;)
Naposledy upravil/-a renzo776 v Streda, 3. Apríla 2013, 20:41, upravené celkom 1 krát.
BMW E61 530dA
ex BMW e38 740i 6q.
ex BMW e34 535i M-Tech
ex BMW e36 320i Touring
ex BMW e30 325ix Touring
ex BMW e32 730iA
ex BMW e34 525Tds Touring
ex BMW e32 730iA
ex BMW e34 520i 24V
 
Užívateľov profilový obrázok
66johny99
Príspevky: 415
Registrovaný: 27.5.2010
Auto: e30 340i, e34 525i
Kraj: Banskobystrický
Bydlisko: Revúca

Re: [E34 535i] bronzit s 5stupňovým manuálom v pôvodnom stav

Streda, 3. Apríla 2013, 15:10

presne za toto iste auto som volal aj ja :D tiez ten isty plan, dat komplet motor s prevodovkou do 30-ky :D no nakoniec sa z toho upustilo, vravel, ze boli nejaky chalani na testovacej jazde z KE, ze ste si doniesli vlastne znacky a podobne :D takze asi myslel vas. Vela stastia ci uz pri prestavbe alebo ozivovani 34-ky ;)
príbeh 340i http://www.bmwklub.sk/pribehy-nasich-aut/e30-340i-t74070.html

e30 340i coupe
e34 525i


ex 2x e30 325i coupe
ex e39 525d
ex e39 530dA
ex e39 530dAT
ex e36 316i sedan

OO (||)(||) OO
 
Užívateľov profilový obrázok
Dogg88
Príspevky: 6052
Registrovaný: 25.1.2009
Auto: n/a
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Liptovský Mikuláš

Re: [E34 535i] bronzit s 5stupňovým manuálom v pôvodnom stav

Streda, 3. Apríla 2013, 15:23

no a ako to je s tym prihlasovanim? Neda sa vobec prihlasit, ci je odhlasene ci co?
Klub tvoria ľudia, nie autá...
________________
W140 & S210 & E36 & E36 & E34 & GIII & C5 & 312
________________
Mám prázdny život a žiadnych kamarátov, preto sedím celý deň na internete, stalkujem ľudí a vnucujem im svoje správne názory. Marián K., Trenčín
 
Užívateľov profilový obrázok
zdenko
Príspevky: 1325
Registrovaný: 23.9.2007
Auto: e30 320i, e30 325ic
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: bratislava

Re: [E34 535i] bronzit s 5stupňovým manuálom v pôvodnom stav

Streda, 3. Apríla 2013, 15:31

mna by zaujimal ten handsfree drziak na staru nokiu. potrebujem ho :smile:
Fuck new model cars (little psycho je narkoman)
 
M42B18
Autor témy
Príspevky: 112
Registrovaný: 28.2.2012
Auto: 535i535i535i
Kraj: Košický

Re: [E34 535i] bronzit s 5stupňovým manuálom v pôvodnom stav

Piatok, 5. Apríla 2013, 23:20

A je mozne ze sa potom ten termostat aj sam od seba prevadzkou motora odblokuje? Dufam ze to bude len termostat, kedze ma auto okolo 200 000km mohol by byt motor v dobrej kondicii, lebo m30 su vraj nesmrtelne... Podla technicaku som asi siesty majitel,v tom rakusku dost casto menilo majitelov.
Auto sa da prihlasit, po zaplateni registracej dane, sadzba dane je pri tomto vykone, teda od 154 kW do 165kW1 157 €
Treba este prejst KO/stk/ek a dalsie registacne poplatky suvisice s prepisom
Celkova suma prihlasenia by v tomto pripade bola okolo 1500 euro.
Hej to sme museli byt mi, boli sme az dvakrat...
 
M42B18
Autor témy
Príspevky: 112
Registrovaný: 28.2.2012
Auto: 535i535i535i
Kraj: Košický

Re: [E34 535i] bronzit s 5stupňovým manuálom v pôvodnom stav

Štvrtok, 16. Mája 2013, 23:47

Dnes som sa venoval autu, tak som spravil aj nejake fotky... Termostat sa bohuzial otvara pekne, idem pozriet este vodnu pumpu a dat otestovat chladiacu kvapalinu, ci neobsahuje vyfukove plyny a zmerat kompresie. Na fotkach je vidno, ze motor vyzera oproti zvysku auta zanedbane.
Prílohy
mini-IMG_0009.JPG
mini-IMG_9995.JPG
mini-IMG_9978.JPG
mini-IMG_9971.JPG
mini-IMG_0005.JPG
Naposledy upravil/-a M42B18 v Piatok, 17. Mája 2013, 00:09, upravené celkom 1 krát.
 
M42B18
Autor témy
Príspevky: 112
Registrovaný: 28.2.2012
Auto: 535i535i535i
Kraj: Košický

Re: [E34 535i] bronzit s 5stupňovým manuálom v pôvodnom stav

Štvrtok, 16. Mája 2013, 23:59

Interier je vo velmi zachovalom stave, okrem odlepenych zadnych tapacirov. Ma kompletnu povodnu vybavu okrem par drobnosti.
Prílohy
mini-IMG_0038.JPG
mini-IMG_0039.JPG
mini-IMG_0041.JPG
mini-IMG_0046.JPG
mini-IMG_0047.JPG
mini-IMG_0048.JPG
 
M42B18
Autor témy
Príspevky: 112
Registrovaný: 28.2.2012
Auto: 535i535i535i
Kraj: Košický

Re: [E34 535i] bronzit s 5stupňovým manuálom v pôvodnom stav

Piatok, 17. Mája 2013, 00:07

Farba intereru je hneda HAVANNA, sedacky niesu potrhane, ani presedene, jedina chyba je drobny prepalok od spaku na vodicovej sedacke, a uz zmienene odlepujuce sa zadne tapaciry.
Prílohy
mini-IMG_0014.JPG
mini-IMG_0015.JPG
mini-IMG_0012.JPG
mini-IMG_0017.JPG
mini-IMG_0018.JPG
mini-IMG_0019.JPG
mini-IMG_0020.JPG
mini-IMG_0021.JPG
 
M42B18
Autor témy
Príspevky: 112
Registrovaný: 28.2.2012
Auto: 535i535i535i
Kraj: Košický

Re: [E34 535i] bronzit s 5stupňovým manuálom v pôvodnom stav

Piatok, 17. Mája 2013, 00:16

Tu je zanedbany motor. Je na nom vela unikov oleja/netesnosti a spiny...
Prílohy
mini-IMG_9998.JPG
mini-IMG_9988.JPG
mini-IMG_9984.JPG
mini-IMG_9983.JPG
mini-IMG_9982.JPG
mini-IMG_0001.JPG

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Majestic-12 [Bot] a 53 neregistrovaných