Piatok, 29. Marca 2013, 03:52
			
			
			
			Keďže chcem "swapovať" m30b35 do e30tky, začal som hľadať vhodnú e34 s m30b35 a manuálom, z ktorej by som použil motor. Hľadal som niečo, čo bude možné vyskúšať, aby som predišiel následným problémom. Raz sa objavila na prvý pohľad(viď priložené fotky) celkom pekná e34 vo farbe bronzitbeige-metallic, ktorá je podľa mňa jedna z najkrajších originálnych farieb na e30tku.
  Citujem inzerát: "Predám alebo rozpredám Bmw e34 535i r.v 3/1990,počet km:230 tisíc.Plne pojazdný(100%) bez korózie,zlatá metalíza,na elektrónoch originál BMW,interiér bledo-hnedý velúr.Farba vozidla je zlatá metalíza."
  Inzerát znel ideálne, 100 percent pojazdný, keby bolo niečo vadné, tak je možnosť aj na ND(vybral by som aspoň prevodovku...). Hneď som volal na inzerát, asi o dva dni sme šli na skúšobnú jazdu. Auto vraj stálo 7 rokov v garáži odkedy ho doviezli z Rakúska, ale vraj chytilo po 7mich rokoch na prvýkrát...Má servisnú knižku, aj nejaké rakúske doklady ako technický, atď. Zvonku vyzeralo pekne, pravdepodobne má ešte pôvodný lak, asi nebolo búrané, s pôvodnými kolesami, v kufri 5ty rovnaký disk ako rezerva. Nedostaky exteriéru sú preliačenina na kapote, nejaká hrdza okolo veka nádrže, na spodných okrajoch dvier, vpredu chýbajúci znak. Interiér bol tiež zachovalý, všetko v pôvodnom stave, volant potiahnutý pôvodnou kožou, nezničená hlavica radiacej páky. Nedostatky sú hlavne odpadávajúce tapacíre na zadných dverách, nejaké fľaky, niektoré nefungujúce tlačitka/vypínače a asi pôvodný držiak na telefón, ktorý je dosť škaredý. Keď som otvoril kapotu, motor až tak dobre nevyzeral, boli tam úniky oleja, hlavne na veku, serve, atď...Pozitívne však bolo, že na elektriku ešte nikto nikdy nešahal, jednoducho na aute nieje nič dorábané. Naštartoval v poriadku, trochu dymil, možno aj kvôli starému benzínu, alebo pretože dlho stál, predávajúci nám dal kľúče, nech sa ideme povoziť sami. Auto išlo pekne,prevodovka radila krásne, motor mal pekný prejav okrem zvýšeného voľnobehu, škoda že je 34ka ťažká v e30 sa správa úplne inak, no aj napriek tomu malo hravý zadok... Auto sa pekne zohrialo a držalo teplotu, ale zdalo sa mi že je ručička teplomera o milimeter viac doprava, ako má byť. Zistené nedostatky boli ko čapy(pravdepodobne). Tak sme prišli späť k predávajúcemu, a nechali bežať auto na voľnobehu, keďže sa mi tá teplota nepozdávala. Po 10tich minútach začala pomaly stúpať k červenému políčka, v 3/4tinách som auto zdochol, hadice už boli natlakované a po otvorení expanzky vytekala voda.
  Tak sme to zabalili, keďže na auto sa mali prísť pozrieť ďalší kupujúci a nebol priestor na zjednávanie ceny a diely z toho nechcel predávajúci vyberať.
  O dva-tri týždne som volal opäť keďže auto bolo stále na predaj a celkom sa mi zapáčilo. Navrhol som cenu, no s predávajúcims sa nedohodol.
  Prešli ďalšie dva týždne a auto bolo stále inzerované, zavolal som opäť, navrhol rovnakú cenu ako minule, no tentokrát sa s predávajúcim dohodol. Ešte v ten deň sme vyrazili pre 34ku. Auto bolo v rovnakom stave ako naposledy, nahodili sme baterku, doliali trochu destilovanej vody a 40lbenzínu , zaplatili a vydali sa na cestu 250km cestu. Spočiatku mala ručička teploty na voľnobehu tendenciu naklánať sa milimeter do prava, no potom sa nejak upravila, a celú cestu už ostala v strede. Boardcomputer ukazoval spotrebu okolo 13 litrov, ale po 150 km som mal skoro prázdnu nádrž, nevedel som čo sa deje, keďže auto malo zvýšený voľnobeh, myslel som že to môže súvisieť s čidlom teploty a zapnutým sitičom(no 30 na sto sa mi aj tak nesedelo) a myslel som že BC možno ukazuje zle, aj keď všetky ostatné hodnoty ukazoval správne. Potom som sa zamyslel opäť a napadla ma deravá nádrž. Potvrdil som si to až na pumpe pri tankovaní ďalších 40 litrov, keď som sa po tankovaní pozrel pod auto, benzín tiekol na zem. Zamyslel som sa nad dnešnou cenou benzínu, pozrel sa ako tečú peniaze na zem a následne sa odparujú a pokračovali sme ďalej, keďže som auto nechcel nechať stát 100km od cieľa. 20km pred cieľom, keď sme stáli na križovatke a v spätnom zrkadle som uvidel dym spod zadného kolesa. Odstavil som auto a zistil, že benzín čo vyteká z nádrže kvapká na výfuk a následne sa odparuje/trochu dymí, napadlo ma že z 34ky mohol byť už dávno kus popola, keďže mi na výfuk vykvapkalo asi 40 litrov benzínu, v hlave prepočítal 40l na eurá a odstavil auto, nechal trochu vychladnúť výfuk, a potom pokračoval zvyšných pár km. Voľnobeh sa tiež sám od seba trochu upravil už nieje 1500 otáčok, ale stále to neni ono, kolíše. Nakoniec som došiel do cieľa odstavil auto. Posledná zistená vada je deravý výfuk(ešte pôvodný), ale nieje to katastrofa, nie je to veľmi hlučné.
  Pôvodne som chcel z auta vybrať motor m30b35 aj z manuálnou prevodovkou, elektrikou, atď do e30, ale nakoniec sa mi celkom zapáčilo a je mi ho ľúto rozobrať, keďže je v ňom všetko pôvodné, takže neviem ešte čo bude ďalej. Hlavne musím zistiť ako je na tom motor.
INFORMACIE O AUTE:
 Type code              HD11
 Type                      535I EUR
 E series                  E34
 Series                    5
 Type                      LIM
 Steering                 LL
 Doors                     4
 Engine                   M30
 Displacement          3.50
 Power                     155
 Drive                      HECK
 Transmission           MECH
 Colour                    BRONZITBEIGE METALLIC (139)
 Upholstery              (0282)
 Prod.date               1990-02-10
ZOZNAM VYBAVY:
 S209A  SPERRDIFFERENTIAL 25%                              Differential lock 25%
 S320A  MODELLSCHRIFTZUG ENTFALL                        Deleted, model lettering
 S401A  SCHIEBE-HEBEDACH, ELEKTRISCH                  Lift-up-and-slide-back sunroof, electric
 S428A  WARNDREIECK                                              Warning triangle and first aid kit
 S464A  SKISACK                                                       Ski bag
 S472A  MITTELARMLEHNEN VORN FAHRER/BEIF.         Armrest, front, driver/passenger
 S488A  LORDOSENSTUETZE FAHRER/BEIFAHRER         Lumbar support, driver and passenger
 S498A  KOPFSTUETZEN IM FOND                                Headrests mechanically adjustable, rear
 S500A  SCHEINW.WASCHANL./INTENSIVREINIGUNG    Headl.washer system/intensive cleaning
 S510A  LEUCHTWEITENREGELUNG ABBLENDLICHT       Headlight vertical aim control
 S540A  GESCHWINDIGKEITSREGELUNG                       Cruise control
 S571A  STAERKERE STROMVERSORGUNG PLUS            Reinforced power supply
 S687A  RADIOVORBEREITUNG                                    Radio preparation
 L804A   SCHWEIZ-AUSFUEHRUNG                               NATIONAL VERSION SWITZERLAND
							
					- 
						Prílohy
					
- 
	
		
				
			 
- 535a.jpg (43.25 KiB) 4429 zobrazení
 
- 
	
		
				
			 
- 535e.jpg (35.83 KiB) 4429 zobrazení
 
- 
	
		
				
			 
- 535d.jpg (38.7 KiB) 4429 zobrazení
 
- 
	
		
				
			 
- 535c.jpg (32.98 KiB) 4429 zobrazení
 
- 
	
		
				
			 
- 535b.jpg (45.26 KiB) 4429 zobrazení
 
					Naposledy upravil/-a 
M42B18 v Sobota, 27. Júla 2013, 23:57, upravené celkom 3 krát.