Pozdravujem, skúsim priblížiť moje postrehy.
E46 je krpec krpatý , malo miesta všade kam sa pozrieš

, nízke sedačkové operáky, ak si väčší chlap operák budeš mat tak do stredu chrbta čo sa mi zdá trošku smiešne sedenie. Osobne jediný argument vidím, že E46 2,0d bude mať vždy príjemnejšiu spotrebu ako 3,0d v E39ke. Na druhej strane E46 je stále bavorák a to hovorí za všetko. Ja sa prikláňam k E39 má už síce vzhľad dôchodcu, ale stále vo svojej triede sedanov ma vždy čosi navrch nadarmo sa nehovorí o tom že je to ikona sedanov. Pokiaľ e39 už by som priplácal za rok nad 2001 a motor 142 kw. Pokiaľ by som sa sústreďoval na E46 tak 110kw liftovaný xicht. Je to samozrejme vec investície. Na druhej strane je tu aj úspornejší kompromis 525d alebo dokonca 520d. 525d je v podstate ekonomická verzia 3,0 litra a dokáže robiť prekvapivo nízku spotrebu osobne to môžem kvitovať a vrelo doporučiť tuto motorizáciu do e39ky. S motorizáciou 3,0d ta spotreba nebude vždy najlepšia pokiaľ sa budeš posúvať po meste nedaj bože s automatom. Spotreba kludne ako sa písalo vyššie čiže mesto aj 10 a mimo mesta s prehľadom tak 6-7 litrov keď nechceš hladkať plyn kvôli spotrebe, predsa na to si nikto 3liter nekupuje.Ked už tu bol spomenutý motor aj 2,0 d dávali sa aj e39tok avšak tento motor nedokáže s autom urobiť nič iné ako elegantne rozhýbať do kludnú jazdu, osobne ho mam teraz doma ale napriek kritike sa mo to zdá ako celkom normála kompinácia a kludné vozenie. Na druhej strane máš veľké auto s nenáročným motorom na údržbu a spotrebou okolo 6-7 litrov aj takto sa dajú obhájiť slabiny E39 520d. Ale tú skôr nezoženieš ako zoženieš za primeranú cenu.
môj osobný názor smelo radšej do peknej paketovej E39, už by som skôr uvažoval o investícii nad rok 2001 pri oboch modeloch.