BMW Motorsport X-Brace,
(číslo dílu v BMW: 51 71 8 410 212 cca 3000,-Kč )
( pro Z3 a E36 )
Pro ty kteří nevědí o co se jedná mam stručný vysvětlení. Jde v podstatě o křížovou rozpěru spojující podlahu a přední nápravu.
Ptáte se jaké to má výhody?
- zvyšuje tuhost přední nápravy a snižuje kroucení kastle
- zlepšuje jízdní vlastnosti a reakci řízení
- chrání olejovou vanu
Žádné velké další zázraky bych v tom už asi nehledal.
Každopádně z vlastní zkušenosti mohu potvrdit, že se mi v zatáčkách cca o 50% zmenšilo naklánění předku na sériovém podvozku a zpřesnilo řízení. Jde to pocítit hlavně při prudčejším zatočení v rychlejší reakci kol na zatočení volantu.
Ještě bych na úvod popsal jednu nedílnou součást celého X-Brace.
Jedná se tzv. BUFFER STOP ( číslo dílu v BMW: 11 81 1 095 700 cca 300,-Kč )
Buffer Stop je tvarovanej kus silné gumy kterej dosedá na čelo X-Brace. Po nasazení vytváří malý prostor mezi olejovou vanou a tato mezera je navržena pro minimalizování posunu a kroucení motoru.
Teď už k samotné instalaci.
Tady X-Brace
Umístění Buffer Stop
Nýtovací matky M8 se šroubem
Pro případnou budoucí demontáž raději použít kratší šrouby aby nezarezly
Takto vypadá sériová náprava bez úprav
Na každé straně nápravnice je potřeba vrtákem č.11 zvětšit otvory aby se tam vlezli nýtovací matice
Kvuli navařování nýtovacích matic je potřeba obrousit okolí děr.
Navaření nýtovacích matic…
Zbroušení dosedací plochy + antikorozní nástřik
A samotné namontování X-Brace
Hotovo a může se jet….
