... všetko o BMW ...

Moderátori: salat, barabas, alfi666

bmwtt.sk
 
Užívateľov profilový obrázok
sipkam
Príspevky: 252
Registrovaný: 13.8.2016
Auto: BMW e91 320d 2006
Kraj: Žilinský

Re: DPF

Sobota, 20. Augusta 2016, 22:40

To je tiez riesenie, no filter nie je vecny. Skor ci neskor to bude treba dat urobit, a vtedy bude zas tato otazka na mieste :)
Inak vdaka za info, mas s nejakym konkretnym aditivom pre DPF skusenosti ?
Hyundai i30 Fastback 2018, 1,4 T-GDi Style 103kW - dočasná stanica
ex BMW e91 320d 2006 120kW - navždy v <3
 
Užívateľov profilový obrázok
runder
Príspevky: 2801
Registrovaný: 7.8.2011
Auto: ropak
Kraj: Prešovský

Re: DPF

Sobota, 20. Augusta 2016, 22:54

áno mám, pracujem s tým a preto dokážem povedať že tieto veci fungujú ,preto odporúčam používať preventívne. Ja sám to používam takže by som išiel proti sebe kebyže tvrdím niečo iné. Poviem ti to takto, ak filter zabije počet km a nie nejaká mechanická vada vozidla, tak s najväčšou pravdepodobnosťou ho akokoľvek vyčistíš, tak filter už dlho nevydrží. Je to trošku kruté ale je to tak.
BMW F01 740d
ex: BMW e92 335d
ex: Nissan 350z
 
Užívateľov profilový obrázok
mitocross
Príspevky: 1029
Registrovaný: 10.2.2011
Auto: X5 40d 2013 MCB
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: doma

Re: DPF

Nedeľa, 21. Augusta 2016, 15:16

No len v 220tkm zacat nieco preventivne pouzivat....to je trosku po funuse,nie?
Ak nesvieti,neries. A bud rad. Ale bud pripraveny ked to zacne. Spaleny popol na max. a filter ko. Chemicke cistenie nefunguje. Ostatne metody s velkym otaznikom. Ale ved temu si si precital. Urcite funguje vymena (original,mozno keramicka druhovyroba; JMJ urcite nie-to by sa v podstate rovnalo dpf-off) v pripade,ze mas motor ok.
... too old to be alternative, too alternative to be old ...
PRINCÍP FUNGOVANIA DPF: https://youtu.be/DMA3MsgjRy4
PREČO SÚ V SANÍ KLAPKY A PREČO SÚ DÔLEŽITÉ:
https://www.auto.cz/klapky-v-sani-proc- ... otor-96035
 
Užívateľov profilový obrázok
PeqpeK
Príspevky: 7472
Registrovaný: 16.1.2012
Auto: povacsine BMW
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: MA

Re: DPF

Nedeľa, 21. Augusta 2016, 21:28

ja ti odpurucim dat si pravidelne zmerat protitlak a vycitat kedy ti prebehla regeneracia ;) a inak potom keby prislo k najhorsiemu, tak moznost B, teda bez chemie
 
Užívateľov profilový obrázok
BlackBaron
Príspevky: 6
Registrovaný: 28.4.2016
Auto: E91 318d
Kraj: Bratislavský

Re: DPF

Streda, 24. Augusta 2016, 12:41

Zdravím.
Nedávno som tiež čistil DPF no len preventívne. Nepoužil som žiadne super originálne čistidlá ale klasicky hydroxid sodný, kilové balenie z drogérky. Rozriedil som, mierny roztok a buchol to tam na 10 hodín. Nie som ktovie aký chemik ale viem, že lúh dobre žerie sadze, no tiež reaguje aj so sklom. Zadná mriežka DPF by u môjho BMW mala byť z kordieridu čo je keramika teda aj s ňou reaguje hydroxid. Po prepláchnutí a nahodení nedymil no po 300km ceste čierny výfuk z vnútra aj koncovka. Koncovku som očistil no z vnútra to nešlo dočistiť. Auto nedymí no to čo povypľúvalo ten čierny sajrajt už asi z vnútra koniec výfuku nedoumývam. Na čo som prišiel je, že ten hydroxid niečo rozpustil a z časti možno aj mriežku (tú zadnú) ale je mi to jedno, auto nedymí a akceleruje o máličko lepšie.
DPF je spotrebný tovar, aj keď ho vyčistím nevyčistím ho 100%. Čo viem, DPF u BMW sa neregeneruje vstrekovaním paliva ani vypaľovačmi ale aktívnou vrstvou. Originálny DPF má z vnútra aktívnu vrstvu, ktorá nie je večná a čistením tú aktívnu vrstvu neobnovím. Katalytická vrstva je pokiaľ viem z platiny, rhodia či iných chujovín čo sú drahé veci preto nový filter neoriginálny za 500€ asi túto vrstvu nemá. Okrem toho neviem ako je to u iných modelov moja E91 má v orig. DPF mriežku z kordieridu, pričom už sú na trhu aj lepšie materiály na mriežku ako DPF s mriežkou z karbidu kremíka (používa sa aj na brzdové kotúče pre [url=/wiki/Bugatti_Veyron]Bugatti Veyro[/url]n) ktorá by mala byť kvalitnejšia. Videl som neoriginálne DPF s mriežkou z karbidu kremíka (SiC) s tenkou aktívnou vrstvou za 800€. I keď nemajú aktívnu vrstvu v takej hrúbke ako originál BMW DPF stále je to alternatíva. Neviem či sa aktívna vrstva, ktorá akceleruje vypaľovanie, dá nahradiť aditívom (pevne dúfam, že áno).
 
Užívateľov profilový obrázok
jkk
Príspevky: 2867
Registrovaný: 4.8.2012
Auto: E91 330xd
Kraj: Bratislavský

Re: DPF

Štvrtok, 25. Augusta 2016, 10:41

Z kade mas informaciu ze sa DPF cisti aktivnou vrstvou? Mam papiere original z BMW a tam je jasne definovane ze sa DPF vypaluje a prave preto ma vela ludi s tym problem lebo aby prebehlo dane vypalovanie musia byt splnene mnohe podmienky a teda aj adekvatny technicky stav vozidla...cize tomu co si napisal neverim
EX: E91 330xd `08
EX: E46 330i `00
EX: E46 323i `99

Winston Wolfe: Že tě někdo vychoval ještě neznamená, že jsi vychovaná.
 
Užívateľov profilový obrázok
lulu991
Príspevky: 557
Registrovaný: 4.9.2012
Auto: BMW 330xd
Kraj: Prešovský

Re: DPF

Štvrtok, 25. Augusta 2016, 11:40

samozrejme je to somarina, to o com si pocul sa vola pasivna regeneracia ktora prebieha pod ciastocnym zatazenim po dlhu dobu (jazda na dialnici) pri teplotach 300-450stupnov kedy sa kontinualne vypaluju sadze a napomaha tak predlzovaniu intervalu medzi AKTIVNYMI regeneraciami ktore prebiehaju vstrekovanim paliva do DPF....A ano, tie DPF, ktore zvladnu pasivnu regeneraciu su drahsie nakolko obsahuju ine (drahsie) materialy, ktore to umoznuju
 
Užívateľov profilový obrázok
mitocross
Príspevky: 1029
Registrovaný: 10.2.2011
Auto: X5 40d 2013 MCB
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: doma

Re: DPF

Štvrtok, 25. Augusta 2016, 11:58

lulu991 napísal:
samozrejme je to somarina, to o com si pocul sa vola pasivna regeneracia ktora prebieha pod ciastocnym zatazenim po dlhu dobu (jazda na dialnici) pri teplotach 300-450stupnov kedy sa kontinualne vypaluju sadze a napomaha tak predlzovaniu intervalu medzi AKTIVNYMI regeneraciami ktore prebiehaju vstrekovanim paliva do DPF....A ano, tie DPF, ktore zvladnu pasivnu regeneraciu su drahsie nakolko obsahuju ine (drahsie) materialy, ktore to umoznuju

Ty to mas tiez popletene. Vstrekuje sa palivo normalne do spalovacieho priestoru, ale viac paliva a s inym casovanim. Teplotu potom dalej zvysi kat na tych cca 600 stupnov (pred DPF) pri akt. regen.
Z toho ti jasne vyplynie, ze uloha katu je velmi dolezita aj pri pasivnej regen, pretoze zvysuje teplotu plynov neustale - samozrejme o menej stupnov pri pasivnej.
... too old to be alternative, too alternative to be old ...
PRINCÍP FUNGOVANIA DPF: https://youtu.be/DMA3MsgjRy4
PREČO SÚ V SANÍ KLAPKY A PREČO SÚ DÔLEŽITÉ:
https://www.auto.cz/klapky-v-sani-proc- ... otor-96035
 
Užívateľov profilový obrázok
BlackBaron
Príspevky: 6
Registrovaný: 28.4.2016
Auto: E91 318d
Kraj: Bratislavský

Re: DPF

Štvrtok, 25. Augusta 2016, 12:17

jkk napísal:
Z kade mas informaciu ze sa DPF cisti aktivnou vrstvou? Mam papiere original z BMW a tam je jasne definovane ze sa DPF vypaluje a prave preto ma vela ludi s tym problem lebo aby prebehlo dane vypalovanie musia byt splnene mnohe podmienky a teda aj adekvatny technicky stav vozidla...cize tomu co si napisal neverim
Len čo som som si prečítal na internete.
http://www.bmw.com/com/en/insights/tech ... ilter.html
tu je letmo spomenutá technológia DPF u BMW, priamo patent som nenašiel. Ak sa nemýlim, je tam uvedené, že táto vrstva zabezpečuje možnosť regenerácie bez aditív.

http://www.google.tl/patents/EP1820561A1?cl=en
tu je síce patent Mazdy k DPF a regenerácií cez katalytickú vrstvu ale princíp asi nebude moc odlišný. Spomína sa tam platina ako katalytická látka čo by vysvetľovalo aj tie ceny originálnych DPF filtrov.

Na druhú stranu máš pravdu v tom, že môžeš mať aj polmetrovú aktívnu vrstvu ak ti nie je auto schopné správne spúšťať regeneráciu čiže funkčný senzor tlaku vyfukovych plynov, lambda sonda a čidlo teploty + správne žhavenie.
Netvrdím, že len zvýšenou teplotou DPF neregeneruješ no bez katalytickej vrstvy zrejme nie tak efektívne. Ale ak na tej stránke BMW v prvom odkaze nepíšu bludy, a katalytická vrstva nahrádza aditívum, tak správne DPF regenerujúce auto (bez katalytivkej vrstvy) s aditívom by malo byť rovnako efektívne ako originál DPF od BMW s tou ich vrstvou.

Niekto tu už niekde písal, že mal okolo 300 000km a pôvodný DPF. Ak pravidelne servisuješ hlavne súčiastky čo majú vplyv na regeneráciu, máš v poriadku turbo a netankuješ lacnú naftu (dovoz z Polska čo má oproti našej ešte nejaké znečistenie sírov a inými látkami ktorá pri horení zanáša filter rôznymi sulfidovými chujovinami) tak DPF nemusíš riešiť.
 
Užívateľov profilový obrázok
jkk
Príspevky: 2867
Registrovaný: 4.8.2012
Auto: E91 330xd
Kraj: Bratislavský

Re: DPF

Štvrtok, 25. Augusta 2016, 13:38

ano DPF regeneracia funguje bez nutnosti pridavania adativ ako napriklad pri audi, ale normalne tam pusta naftu na vypalovanie inak by sa tie teploty potrebne na regeneraciu nedosiahli...

do chemie sa nevyznam vobec ale urcite sa vsetky vrstvy v DPF postupne degraduju a potom prichadza vhod prave adativum na DPF...akurat ja som pisal ze mam 290tisic a povodne DPF a chybu mi vyhodilo ani nie kvoli DPF ale prave kvoli senzoru tlaku, od vtedy zatial klud....
EX: E91 330xd `08
EX: E46 330i `00
EX: E46 323i `99

Winston Wolfe: Že tě někdo vychoval ještě neznamená, že jsi vychovaná.
 
Užívateľov profilový obrázok
lulu991
Príspevky: 557
Registrovaný: 4.9.2012
Auto: BMW 330xd
Kraj: Prešovský

Re: DPF

Štvrtok, 25. Augusta 2016, 20:19

mitocross napísal:
Ty to mas tiez popletene. Vstrekuje sa palivo normalne do spalovacieho priestoru, ale viac paliva a s inym casovanim. Teplotu potom dalej zvysi kat na tych cca 600 stupnov (pred DPF) pri akt. regen.
Z toho ti jasne vyplynie, ze uloha katu je velmi dolezita aj pri pasivnej regen, pretoze zvysuje teplotu plynov neustale - samozrejme o menej stupnov pri pasivnej.
Palivo sa vstrekuje do spalovacieho priestoru ale vo faze vyfuku (to je to ine casovanie ako spominas) a teda nespalene palivo putuje priamo do cez vyfukove potrubie do DPF (ano, nevyjadril som sa uplne exaktne, na moju obranu existuje aj riesene so separatnym vstrekovacom ktory palivo vstrekuje uz priamo do vyfukoveho potrubia pred DPF, nie cez spalovaciu komoru ;) )
Potrebu funkcneho (teda s neznicenou vrstvou umoznujucou oxidaciu -> zvysovanie teploty) katalyzatora na procese regeneracie (aktivnej aj pasivnej) som nikde nespochybnoval, avsak DPF schopny pasivnej regeneracie v prednej casti namiesto samostatneho oxidacneho katalyzatora ma kanaliky pokryte oxidom hlinika + platinum+ paladium, ktory zastupuje ulohu oxidacneho katalyzatora v celom procese...preto cistit chemiou taketo DPF znamena znicit spomenutu vrstvu a nemoznost DPF dosiahnut pozadovanych teplot na vypalovanie sadzi = rychla smrt DPF (existuju pomerne jenoduche metody ako odhalit znicenu vrstvu a tym padom nefunkcnost regeneracie daneho DPF)
 
Užívateľov profilový obrázok
mitocross
Príspevky: 1029
Registrovaný: 10.2.2011
Auto: X5 40d 2013 MCB
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: doma

Re: DPF

Štvrtok, 25. Augusta 2016, 22:02

:thumbup:
... too old to be alternative, too alternative to be old ...
PRINCÍP FUNGOVANIA DPF: https://youtu.be/DMA3MsgjRy4
PREČO SÚ V SANÍ KLAPKY A PREČO SÚ DÔLEŽITÉ:
https://www.auto.cz/klapky-v-sani-proc- ... otor-96035
 
Nitro
Príspevky: 730
Registrovaný: 31.7.2006
Auto: e91, 320D
Kraj: Žilinský

Re: DPF

Nedeľa, 4. Septembra 2016, 20:23

Obrázok
 
Užívateľov profilový obrázok
Syso
Príspevky: 107
Registrovaný: 19.1.2015
Auto: E91 130kW 2008
Kraj: Bratislavský

Re: DPF

Streda, 14. Septembra 2016, 19:57

Ahojte. Ja som dal na radu jedného technika a skúsil DPF čistič do nafty. Tento: http://aditiva.heureka.sk/pro-tec-dpf-s ... ArQJ8P8HAQ
Motor po cca 150km začal hučať, vibrovať a teraz po cca 300km mam pocit ze mi na voľnobehu vypadne. Zajtra idem vypustiť tu naftu a dam tam cistu bez toho bordela. Som prekvapený ako motor na to zareagoval. Použil to uz niekto? Aké s tym máte skúsenosti...
BMW E91 Mperformance
VW Polo Classic
Honda Hornet
Škoda Favorit (ex)
 
dominiksm
Príspevky: 7
Registrovaný: 9.7.2016
Auto: E90 318d
Kraj: Žilinský

Re: DPF

Piatok, 16. Septembra 2016, 17:23

Zdravím.Chlapi potreboval by som radu.Predvčerom mi na mojej e90 318d zasvietil DPF filter.Po chvílke to zhaslo no v checku to ostalo.Myslel som že pustilo regeneráciu tak som sa vozil do zbláznenia na ustálených 2000ot nech ho vypáli no zbytočne.Regeneracia pravdepodobne nebežala.Včera keď som išiel do práce tak to tam už nesvietio ani v checku to nebolo.Ale keď som išiel domov z práce tak som si dal väčšiu trasu či to znova neblikne.Zasa sa problém opakoval.Všimol som si že keď vypnem motor a znova naštartujem tak to tam nieje ale keď sa auto zohreje tak to pípne a skočí do chceku.Auto mam cca 2 mesiace a doteraz som si nevšimol že by spúštalo regeneráciu žiadna zvýšená spotreba,iný zvuk motora,dymanie ani praskanie výfuku po zastavení.Otázka znie čo s tým robiť resp ako postupovať?Ignorovať to určite nemienim nechcem aby to zobralo so sebou aj niečo iné nehovoriac o tom že neznášam keď mi svieti nejaká chyba.Resp bude stačiť vynútená regenerácia cez dia?Za odpovede voprede ďakujem

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 6 neregistrovaných