Musim sa podelit o zazitok s BMW motorom, nakolko to moze niekomu pomoct.
Moj 3.0d turbo zacal po 140 tis. km uz dost vazne dymit. Dym bol biely s nadychom do modra. Otvoril som nasavacie potrubie a bolo v nom poriadne mokro. Olej v Intercooleri, v ERG ventile, vlastne na celej trase od turba po valce. Olej sa kontinualne stracal a pocas jedneho 30 tis. cyklu stratil 2-3 litre, ktore som poctivo dolieval.
Ako to funguje:
Vzduch pre motor sa nasava cez vzduchovy filter a zenie sa do turba, ktore ho stlaca. Este pred turbom je pripojka z ventilacnej jednotky, ktora odvetrava cast motora, ktora neplava v oleji a tento teply vzduch s olejom musi tzv. odlucovac oleja separovat na olej a vzduch. Olej vracia naspat do systemu a vzduch sa primiesa k cerstvemu vzduchu medzi filtrom a turbom a stlaca sa. Odtial to ide do intercoolera, co je chladic tohto stlaceneho vzduchu a odtial priamo do motora. Tesne pre motorom je este ERG ventil, ale to teraz nie je dolezite. Dolezite je snad to, ze ERG ventil by mal byt cisty a funkcny a cele nasavacie potrubie tesne, aby sa Vam nestalo, co mojmu znamemu, ktory vbehol do hlbsej kaluze, nasal vodu do intercoolera a zadrel motor.
Ale spat k dymivosti. Vzhladom na olej v potrubi mi bolo jasne, ze sa to vali z turboduchadla. To ale pracovalo dobre, piskalo ako vzdy a pokles vykonu nebol ziadny. Ostavala teda otazka, ci je trecie lozisko v turbe vylagrovane a turbo prepusta olej, kedze sa maze prave motorovym olejom, alebo tento olej cez turbo iba prechadza. V tom pripade zostavala ventilacna jednotka, ktorej sucastou je odlucovac oleja. V zufalstve a pripraveny na vymenu turba som po porade v BMW na Zlatych pieskoch (ocenujem pristup) zakupil novu ventilacnu jednotku za cca 50,- €.
Dolezite: K tomu musim povedat, ze nova ventilacna jednotka je celkom inej konstrukcie ako povodna (v mojom pripade z roku 2004). Ta mala v sebe valcek s plstenym filtrom, ktory sa zaniesol spinavym olejom a totalne sa upchal. Po vybrati som ho nasadil na vysavac, ktory cezen nenasal ani molekulu vzduchu. Vyzeralo to horsie, ako olejovy filter po 140 tis. Evidentne nefunkcna suciastka vplyvom zlej konstrukcie. Ten valcek je prave ten odlucovac oleja, ktory je uz v novej verzii uplne bez filtra, je tam iba kus plastu s akymisi kanalikmi. Evidentne bezudrzbova suciastka. Po vymene uz auto nevypustilo ani oblacik. Dolievaniu oleja je zrejme koniec.
A teraz ako na to:
Podrobne obrazky nemam, ale kto je sikovny, zvladne to aj bez nich a kto nie, nech ide do servisu. Pohlad na suciastku je tu:
http://img823.imageshack.us/img823/165/labscheider.jpg1. Zhodit horny dekel motora, 5x inbus
2. rozobrat kryt vzduchoveho filtra, je to celkom vlavo. Fajnova roboticka, hlavne vyberanie zadnych srobov na X5, ale da sa to!
3. Vybrat vzduchovy filter aj s krytom.
4. Vyskrutkovat torx skrutky drziace rozvod kablov k vstrekovaniu
5. Hned nad filtrom je ona ventilacna jednotka, vyskrutkovat 4 sroby a je vonku.
6. Naskrutkovat novu
7. Opacnym postupom vsetko zlozit
K rieseniu problemu mi pomohol aj tento thread:
http://www.auto-treff.com/bmw/vb/archiv ... 73490.html