Štvrtok, 4. Novembra 2010, 22:58
no, toto je dobra otazka... statisticky najspoahlivejsi... neviem ci niekto ma statistiku. Pokazit sa ti moze hocico, sedma je narvana elektrikou, cize skor, ci neskor sa nieco pokazi. to jest, cim vacsia vybava, tym nakladnejsi servis ked sa ineco posere. ja mam osobne 4.4bezin automat. v sedme by som manual nechcel, to sa tam nejak nehodi. a spolahlivost motora? no auto ma 10rokov. udajne 230 000km. Odisla mi zatial len vaha, snimace vacky, termostat a hadica. cize investicia na nejakych 600eciek cca. V podstate najlacnejsi motor na udrzbu, resp. najdostupnjesi je 2.8i alebo 2.5tds, lebo sa montovali do vsetkych rad, aj ked o TDS mame svoj nazor (vela kratpreberany motor na fore) potom vyssie obsahy ako 3.0d, alebo 4.0i, 4.4i boli montovane este do 5er, cize tiez sa to da dost lahko zohnat (aj ked osobne tieto veci kupujem vyhradne v bavarii) ale uz potom 4.0D je motor vysostne len pre sedmu. ked som sa rozhodoval ja, mal som jednu v merku, lebo cenami boli nizsie ako benziny, ale ked som hladal na nete turba do tohto motora, tak aj ebay ma sklamal. o 12 valci asi nema zmysel sa ani bavit, kedze su to dva motori na jednej kluke, to jest dve RJ, dve vahy, vlastne vsetko krat dva. ale zasa ked ti jedna strana skape, kludne mozes dost do servisu. to u inych motoroch nemas sancu.
len tazko sa hovori, ktory motor je dobry, ked nevieme ucel, na co to chces. Ked mas na aute najazdit menej ako 10 000kmrocne, tak sa auto neoplati kupovat, lebo tam nieje navratnost. ked najazdis menej ako 20 000km rocne, tak je nezmysel kupovat sedmu, lebo tiez nemas navratnost. to je to iste, ako keby som si kupil zehlicku, bola by mi v podstate na nic, ale kludne by som mohol hovorit, ze mam zehlicku.
V podstate, si to zrataj, kolko km prejdes, kolko ta vyjde poistka, spotreba, daj si nejakych 200eciek mesacne rezervu na diely (nevies co sa moze pokazit,len ta posrta vaha stoji cez 300eciek) gumy, letne, zimne, a potom si zrataj, kolko eciek ta vychadza jeden kilometer.