... všetko o BMW ...

Moderátori: barabas, alfi666, jkk

reklamne predmety bmwklub.sk
 
Užívateľov profilový obrázok
kardenas
Autor témy
Príspevky: 25
Registrovaný: 26.2.2010
Auto: E46 320d
Kraj: Trnavský
Bydlisko: Trnava

E30 vs E36 vs E46 vs E90

Nedeľa, 21. Marca 2010, 16:14

Ktoré z týchto bmw sú najspolahlivejšie podla vás?

Som majitelom E46ky 320d 100kw.Predtým som mal Golf 4 tdi a 206HDI, 520i E34,528i E12.
Kedže golf ani peugeot sa nevyrovnal BMW a boli predokolky,kúpil som si znova BMW.
No ,ale ak by som to mal porovnať moja E46ka je najviac kazové auto aké som zatial mal.
Na E34ke 520i som mal najazdené 220tis.keď som ho kúpil,a 335000km ,keď predával a nemenil som nič iba, sviečky olej,filtre,všetko vydržalo a to som zaobchádzal s autom niekedy občas drsne (obmedzovač otáčok na každodennom poriadku,keďže auto malo LSD diferenciál,nezaškodili občas hodiny a "menšie drifty")
U e46ky Investícia od 155000km do 209000km = cca2000€ .velké mínus : Dva krát odtrhnuté silenblohy,neviem z čoho ich vyrábajú z akej frcgumy, teraz puká diferák,už má asi najlepšie za sebou, píska turbo, a to honechávam nahriať až na prevádzkovú teplotu jazdím iba do 2000ot/min a nechávam vychladnúť po prudšej jazde aj 4-5minút na volnobehu.po tme som si všimol,keď za mnou svieti druhé auto a stupím mu ,tak auto dymí tak na sivo až bielo, ale voda ani olej sa absolútne nestráca... Je počuť zvláštny zvuk motora,akokeby sa niečo pridieralo vodná pumpa alebo čo, ale ona vôbec nemá vôlu a točí sa lahko(skúšal som pri výmene remeňov), tak asi sa bude pridierať vstrekovacie čerpadlo,to bude výsledok aj toho menšieho dymenia potme.Ale ten zvuk už je cca 30tisíc km.Myslíte,že by to stíchlo,ak by som začal používať prísadu do nafty VIF?
Nedávno som musel dať meniť rozvody,lebo auto má zvk ako fábia 1,2i 12ventil, presne to isté šuchotanie teťaze,taký istý zvuk ako 3valcové VW. Keď som to porovnával s druhými 320d,tak tie také zvuky nemali. Motor inak na volnobehu ide tichúčko,akurát nedávno mi začal znova vybrovať,ako keby som zasa odrbal silenblok. že by už bolo nutné kúpiť 3tiu sadu?
Odpichy už nerobím ,odkedy som vytrhol druhý krát silenbloky,iba občas šmykom po plyne na dvojke s vypatým ASC do 90stopnovej zákruty. Toto sa mi nepáčí strašne na E46ke, kým u E34ky a u E12ky mi pri zošlapnutí plynu horeli gumy, tak u E46 horí len spojka a trhajú sa silenbloky :oops:
Jedno jediné čo sa mi páči je špičkové jazdné vlastnosti v zákrutách a krásny dizajn,E46ka je asi jedno z najkrajších BMW....

Ale niekedy mám pocit ako keby som sedel v aute,ktoré je vyrobené v číne alebo v Afrike, lebo ako náhle mu drbnem,tak sa niečo doj.be....
Takže som toho názoru,že staršie bavárie boli 100krát kvalitnejšie vyrobené ako novšie, pokial mali kvalitný olej, išli domŕtva 500000km nebolo problém . A tieto novšie už umierajú pri 200tisíc :shock: Kebyže ozaj jazdím nejako drsne tak sa nečudujem ale chodím celý rok do 2000otáčok/min a raz za rok mu šupnem a zasa 100-200€ v p..i

Teraz by som už asi do E46ky nešiel už aj z toho dôvodu,že servo posilovač je drevenný....
Chalani tu niekde písali,že to je dobre, ale aj E36ka je 3ka športová a ide jej predsa o kúsok lahšie .Teraz ak by som mal zakúpiť auto tak by to určite bolo E39525i alebo 530i a dal by som to prerobiť za tých 2000€ ,čo som drbol do 320d na sekvenčné LPG a mal by som pokoj od smradu z výfuku a nepočúval klepotačky-vybrovačky. Mal by som radový 6válec 200koní podsebou a keď by som to prerátal ,spotrebu ešte Lepšiu ako na 320d. Lebo 11litrov LPG je stále lacnejšie ako 7litrov nafty .
No ale budem sa musieť uskromniť,svoje auto mám rád aj keď ma sklamalo,nechalo trčať zo 3rázy a má svoje muchy, už má kopu vecí vymenených,tak už sa tam nemá čo kaziť(iba čerpadlo)....
A vy máte aký názor,tiež si myslíte,že staršie Bavoráky boli kvalitnejšie?
 
Makinen
Príspevky: 9
Registrovaný: 12.3.2010
Kraj: Bratislavský

Re: E30 vs E36 vs E46 vs E90

Nedeľa, 21. Marca 2010, 17:15

celkom zaujimavy clanok, veru asi to bude pravda, lebo myslim ze vsetky auta po roku 2000 isli kvalitou hrozne dole ! osobne som mal landrover defender bj. 2000 a ani nebudem popisovat ake katastrofalne auto to bolo ale snad staci ze za 45000 km do nho islo cca 4500 € a zostalo hoci kedy stat na krizovatke a podobne , ziadne extremy nejazdilo to auto ! vw transporter detto rv. 2005 a tiez pol roka z dvoch rokov stalo v servise.. No skratka robia to tak aby zarabali na nas aj po zakupeni auta :(
 
Užívateľov profilový obrázok
eko.fresh
Príspevky: 3137
Registrovaný: 2.3.2008
Auto: bmw
Kraj: Zahraničie

Re: E30 vs E36 vs E46 vs E90

Nedeľa, 21. Marca 2010, 17:21

zla sekcia, toto neni pokec
:arrow: kupil si kybel co k tomu povedat.
Myslim ten konkretny kus.
 
Užívateľov profilový obrázok
kardenas
Autor témy
Príspevky: 25
Registrovaný: 26.2.2010
Auto: E46 320d
Kraj: Trnavský
Bydlisko: Trnava

Re: E30 vs E36 vs E46 vs E90

Nedeľa, 21. Marca 2010, 17:34

eko.fresh napísal:
zla sekcia, toto neni pokec
:arrow: kupil si kybel co k tomu povedat.
Myslim ten konkretny kus.


Ale tu nende o pokec kamarát, auto malo 155tis KM skutočných overených,keď som ho kupoval. Tu ide o to,že to nič nevydrží a chcel som len vedieť odpovedˇna moje otázky a aké majú skúsenosti aj druhý. Nemusíme to dalej rozoberať

Ď
 
Užívateľov profilový obrázok
SurrendeR
Príspevky: 5333
Registrovaný: 25.5.2008
Auto: e36 328i Tour
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: NM/BA

Re: E30 vs E36 vs E46 vs E90

Nedeľa, 21. Marca 2010, 22:49

ponaucenie? aj ked je to diesel, netreba ho moc setrit nizkymi otackami. Predsalen su vtedy viac zatazovane motory jak tlakmi, vybraciami, atd.. zide sa ho par krat prevetrat do max otacok inak ti auto zlenivie, nase sa, a kto vie co este... Motor treba vyuzivat vo vsetkych pracovnych otackach
 
alfi666
Príspevky: 3897
Registrovaný: 18.3.2008
Bydlisko: BA

Re: E30 vs E36 vs E46 vs E90

Nedeľa, 21. Marca 2010, 23:08

ponaucenie je jednoduche - stary diesel je omnoho menej spolahlivy ako stary benzin ;)

AD1: spojku palis preto, lebo je vnej suciastka ktora sa vola CDV - sposobuje preklzovanie spojky aj ked ty chces prudky odpich ;)
AD2: diesel proste dymi ked mu pridas ... takze sa nepozeraj za seba :D
AD3: Turbo je garret a s BMW ako takym nema vela spolocne - cize rovnako by sa pokazilo aj v inom aute
AD4: Nehnevaj sa namna, ale ak si musel menit rozvody a puka ti diferak, tak ma nepresvedcis, ze to auto ma menej ako 300tisic km ... na tych 155 overenych by som na tvojom mieste pre istotu rychlo zabudol a akceptoval fakt, ze mas stare auto ktore uz ma co-to odkrutene ;)
No more BMW... chodim peso ;)
E61 530d titansilber - EX
E46 320d farngrün metallic - EX
 
Užívateľov profilový obrázok
dethXtreme
Príspevky: 2574
Registrovaný: 26.11.2008
Auto: e36 323i
Kraj: Banskobystrický
Bydlisko: Banska Bystrica

Re: E30 vs E36 vs E46 vs E90

Nedeľa, 21. Marca 2010, 23:33

alfi666 napísal:
ponaucenie je jednoduche - stary diesel je omnoho menej spolahlivy ako stary benzin ;)

AD1: spojku palis preto, lebo je vnej suciastka ktora sa vola CDV - sposobuje preklzovanie spojky aj ked ty chces prudky odpich ;)
AD2: diesel proste dymi ked mu pridas ... takze sa nepozeraj za seba :D
AD3: Turbo je garret a s BMW ako takym nema vela spolocne - cize rovnako by sa pokazilo aj v inom aute
AD4: Nehnevaj sa namna, ale ak si musel menit rozvody a puka ti diferak, tak ma nepresvedcis, ze to auto ma menej ako 300tisic km ... na tych 155 overenych by som na tvojom mieste pre istotu rychlo zabudol a akceptoval fakt, ze mas stare auto ktore uz ma co-to odkrutene ;)



ak sa "majtel" temy nenahneva,rad by som sa nieco spytal ohladom AD1, a sice, ma tuto srandu aj e36 (95) ?alebo mam v prdeli spojku,alebo je 318i fakt taka mrtva ze na suchom asfalte nepretocim kolesa???skusal som to vytocit hadam aj na 4000ot. a ked som pustil spojku,tak sa "plynule"rozbehlo...kde moze byt chyba?
e36 318i saloon "škaredé káčatko" :)
e36 323i touring "obláčik"

http://www.bmwklub.sk/pribehy-nasich-aut/e36-318i-pribeh-skaredeho-kacatka-nove-foto-t28693.html
 
alfi666
Príspevky: 3897
Registrovaný: 18.3.2008
Bydlisko: BA

Re: E30 vs E36 vs E46 vs E90

Pondelok, 22. Marca 2010, 09:36

e36 take nema... takze mas najskor v prdeli spojku.... 318i sice gumy velmi nepopali, ale prehrabnut by mala vladat ;)
No more BMW... chodim peso ;)
E61 530d titansilber - EX
E46 320d farngrün metallic - EX
 
Užívateľov profilový obrázok
dethXtreme
Príspevky: 2574
Registrovaný: 26.11.2008
Auto: e36 323i
Kraj: Banskobystrický
Bydlisko: Banska Bystrica

Re: E30 vs E36 vs E46 vs E90

Pondelok, 22. Marca 2010, 11:31

alfi666 napísal:
e36 take nema... takze mas najskor v prdeli spojku.... 318i sice gumy velmi nepopali, ale prehrabnut by mala vladat ;)



no to mi je jasne ze nepopali :D ale vravim, ani prehrabnut nechce... neviete niekto pri akych otackach by mala urcite prehrabnut? ale ajtak to vidim na spojku...
e36 318i saloon "škaredé káčatko" :)
e36 323i touring "obláčik"

http://www.bmwklub.sk/pribehy-nasich-aut/e36-318i-pribeh-skaredeho-kacatka-nove-foto-t28693.html
 
Užívateľov profilový obrázok
eko.fresh
Príspevky: 3137
Registrovaný: 2.3.2008
Auto: bmw
Kraj: Zahraničie

Re: E30 vs E36 vs E46 vs E90

Pondelok, 22. Marca 2010, 12:00

dethXtreme napísal:


no to mi je jasne ze nepopali :D ale vravim, ani prehrabnut nechce... neviete niekto pri akych otackach by mala urcite prehrabnut? ale ajtak to vidim na spojku...


nechapem naco chces hrbat, ale hrab ak treba 8) Zalezi aj od rozmerov zadnych pneu, a ak mas otvoreny dif tak aspon jedno koliesko pri prudkom rozbehu by malo presmyknut. Ak nejde, mozes hrabat na mokrom povrchu...
 
Užívateľov profilový obrázok
dethXtreme
Príspevky: 2574
Registrovaný: 26.11.2008
Auto: e36 323i
Kraj: Banskobystrický
Bydlisko: Banska Bystrica

Re: E30 vs E36 vs E46 vs E90

Pondelok, 22. Marca 2010, 13:06

eko.fresh napísal:

nechapem naco chces hrbat, ale hrab ak treba 8) Zalezi aj od rozmerov zadnych pneu, a ak mas otvoreny dif tak aspon jedno koliesko pri prudkom rozbehu by malo presmyknut. Ak nejde, mozes hrabat na mokrom povrchu...



nieze by som chcel nejak hrabat, len ma to tak zaujima, ze napriklad na fabii stacilo viac pridat a tie predne kocikove kolkieska sa isli zblaznit (ano viem ze zadohrab musi pretlacit celu vahu auta aby prehrablo,len fabia je 1.2 HTP a toto je skoro 120 konove bmw :) ) no a gumy mam este zimne...myslim ze su to 195/60 neviem teras presne:) na mokrom a na snehu hrabka normalne, ale na asfalte ee
e36 318i saloon "škaredé káčatko" :)
e36 323i touring "obláčik"

http://www.bmwklub.sk/pribehy-nasich-aut/e36-318i-pribeh-skaredeho-kacatka-nove-foto-t28693.html
 
Užívateľov profilový obrázok
kardenas
Autor témy
Príspevky: 25
Registrovaný: 26.2.2010
Auto: E46 320d
Kraj: Trnavský
Bydlisko: Trnava

Re: E30 vs E36 vs E46 vs E90

Pondelok, 22. Marca 2010, 13:43

alfi666 napísal:
ponaucenie je jednoduche - stary diesel je omnoho menej spolahlivy ako stary benzin ;)

AD1: spojku palis preto, lebo je vnej suciastka ktora sa vola CDV - sposobuje preklzovanie spojky aj ked ty chces prudky odpich ;)
AD2: diesel proste dymi ked mu pridas ... takze sa nepozeraj za seba :D
AD3: Turbo je garret a s BMW ako takym nema vela spolocne - cize rovnako by sa pokazilo aj v inom aute
AD4: Nehnevaj sa namna, ale ak si musel menit rozvody a puka ti diferak, tak ma nepresvedcis, ze to auto ma menej ako 300tisic km ... na tych 155 overenych by som na tvojom mieste pre istotu rychlo zabudol a akceptoval fakt, ze mas stare auto ktore uz ma co-to odkrutene ;)


V jednom ti dám za pravdu,že to auto môže mať viacej km,ale potom nechápem,prečo aj v BMW mi povedali,že kilometre má skutočné,lebo to sedí aj s klúčom,keď ho dali načítaťdo čítačky klúčov,tak aj tam boli tie isté km a že motor je šepot kvetín,keď ho počúvali. Rozvody mi povolili zato,lebo prvý rok som robil s autom fakt extrémy, samé drifty,šmyky,hrabačky a vytáčanie motora až do 4500 a niekedy aj viac otáčok,pokial ma čerpadlo nezastavilo,:tak že na 1notke 50km/h ,2ka-80km/h ,3ka-120km/h, 4ka-180km/h ,5ka 215km/h, fakt som ho nešetril, a to preto,lebo predtým som mal 1,9Tdi a to ťahalo len do 3000ot a 320d od 1700ot do červeného pola ideo stále tak isto. Aj spojku som zodral len za to,lebo rozhrabal som jednotku a v zápetí som tam šupol dvojku, na mokrej ceste aj trojku, vtedy dostala spojka riadne zabrať. Ale je záhada,ze spojka mi šmýkala asi mesiac vkuse aj pri zošlapnutí plynu na 4ke 5ke iba otáčky vybehli ako na automate a šmýkala a auto pomaly zrýchlovalo . A teraz nejako zázrakom už nešmýka. A to pukanie v diferáku je tiež spôsobené,asi tým,že som mu dal fakt zabrať tými hrabačkámi, inak čudujem sa tomu,lebo to neni samosvor a tie sa zvyknú drbkať pod tlakmi, otvorený diferák by sa nemal len tak lahko pokaziť. (No ale ešte to neviem naisto,či to pukanie vychádza z diferáku,iba viem približne ze to je počuť v tej časti ako je diferenciál). Ale najviac čo ma nasralo boli tie silenbloky motora,aj originálne BMW sa odtrhli aj druhé značky FEBi na ktorých som najazdil cca 5000km,keď sa natrhli. Tak čo je to potom za kvalitu? Toto nie je o najazdených kilometroch,to je jednoducho SHIT výrobok,nemyslím teraz celé auto.... Asi riešenie by bolo dať nejaké športové zosilnené silenbloky, ale neviem,či ich vyrábajú aj na 320d a či by nespôsobovali väčšie vybrácie ako originál od BMW.

Jednoducho som zistil,že 320d nie je auto na pi.oviny ,oveľa viac toho znesú staršie benzínové šesťvalce ako napr. E34 alebo e32ka alebo e36ka :lol:
 
Užívateľov profilový obrázok
Martin46
Príspevky: 2177
Registrovaný: 28.6.2007
Auto: BMW 130i +Quaife
Kraj: Banskobystrický
Bydlisko: Banská Bystrica

Re: E30 vs E36 vs E46 vs E90

Pondelok, 22. Marca 2010, 14:45

pri otackach do 2000 diesel vibruje najviac, optimum su otacky od 1500 do 3000 pre 320d

-mozno aj preto tolko problemov so silentami
 
Užívateľov profilový obrázok
Martin46
Príspevky: 2177
Registrovaný: 28.6.2007
Auto: BMW 130i +Quaife
Kraj: Banskobystrický
Bydlisko: Banská Bystrica

Re: E30 vs E36 vs E46 vs E90

Pondelok, 22. Marca 2010, 15:04

V jednom ti dám za pravdu,že to auto môže mať viacej km,ale potom nechápem,prečo aj v BMW mi povedali,že kilometre má skutočné,lebo to sedí aj s klúčom,keď ho dali načítaťdo čítačky klúčov,tak aj tam boli tie isté km a že motor je šepot kvetín,keď ho počúvali. Rozvody mi povolili zato,lebo prvý rok som robil s autom fakt extrémy, samé drifty,šmyky,hrabačky a vytáčanie motora až do 4500 a niekedy aj viac otáčok,pokial ma čerpadlo nezastavilo,:tak že na 1notke 50km/h ,2ka-80km/h ,3ka-120km/h, 4ka-180km/h ,5ka 215km/h, fakt som ho nešetril, a to preto,lebo predtým som mal 1,9Tdi a to ťahalo len do 3000ot a 320d od 1700ot do červeného pola ideo stále tak isto. Aj spojku som zodral len za to,lebo rozhrabal som jednotku a v zápetí som tam šupol dvojku, na mokrej ceste aj trojku, vtedy dostala spojka riadne zabrať. Ale je záhada,ze spojka mi šmýkala asi mesiac vkuse aj pri zošlapnutí plynu na 4ke 5ke iba otáčky vybehli ako na automate a šmýkala a auto pomaly zrýchlovalo . A teraz nejako zázrakom už nešmýka. A to pukanie v diferáku je tiež spôsobené,asi tým,že som mu dal fakt zabrať tými hrabačkámi, inak čudujem sa tomu,lebo to neni samosvor a tie sa zvyknú drbkať pod tlakmi, otvorený diferák by sa nemal len tak lahko pokaziť. (No ale ešte to neviem naisto,či to pukanie vychádza z diferáku,iba viem približne ze to je počuť v tej časti ako je diferenciál). Ale najviac čo ma nasralo boli tie silenbloky motora,aj originálne BMW sa odtrhli aj druhé značky FEBi na ktorých som najazdil cca 5000km,keď sa natrhli. Tak čo je to potom za kvalitu? Toto nie je o najazdených kilometroch,to je jednoducho SHIT výrobok,nemyslím teraz celé auto.... Asi riešenie by bolo dať nejaké športové zosilnené silenbloky, ale neviem,či ich vyrábajú aj na 320d a či by nespôsobovali väčšie vybrácie ako originál od BMW.



no vidis, na takuto jazdu 320d nie je urcene... To by mal pochopit kazdy ze diesel nie je sportiak, vsetko dostava zabrat. Ked jazdis tak ako jazdis mal si kupit benzin.

Spojka sa automaticky dosteluje takze akonahle sa trochu zaderie znova drzi:)
 
Užívateľov profilový obrázok
compact
Príspevky: 1319
Registrovaný: 15.4.2008
Auto: E60 530i LCI
Kraj: Trnavský
Bydlisko: okr. Skalica

Re: E30 vs E36 vs E46 vs E90

Pondelok, 22. Marca 2010, 18:25

dethXtreme napísal:


no to mi je jasne ze nepopali :D ale vravim, ani prehrabnut nechce... neviete niekto pri akych otackach by mala urcite prehrabnut? ale ajtak to vidim na spojku...



6000 musí už hrabat na úzkych zimákoch, aj 1,6i hrabe na 15"
mne nechcela hrabat 2,5i na 17" ale to bolo fungel novými pneu
Obrázok

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Bing [Bot], Google [Bot] a 17 neregistrovaných