... všetko o BMW ...
Helldiver napísal:E34 530i V8 ma take minivalceky (v nemecku znamy ako "Mofakolbenmotor":D) a je tak podstvorcovy motor (zdvih 66mm), ze nejaky krutak osemhlaveho draka jedine tak v mokrych snoch, sorry:)). sice ma 290nm, ale az pri 4500ot, takze taky M50 s vanosom ktory ma 250nm pri 4200ot a je este kratsie sprevodovany ide subjektivne lepsie odspodu, samozrejme ze ten V8 tych 218ps ukaze, ale treba ho tocit a tocit, zatah z nizkych otacok vobec necakaj, budes sklamany. Rovnako nesuhlasim s tym ze 518i je zly motor - s M43 je to naopak vyborna volba, omnoho lepsia ako 520i - dokonca uz pri porovnani 520i M50 verzus 518i M40 ma stvorvalec lepsie pruzne zrychlenia z nizssich otacok, o M43 alebo porovnavani s prvymi 520i M20 ani vobec nehovorim, tam je uz dvojliter vyrazne deklasovany. Zas plati ze ten vyssi vykon sa v tomto pripade ukaze jedine ak tocis. Podla mna najrozumnejsia E34 vobec na bezne jazdenie je 518i executive 95-96, s dvoma bagmi, rozsirenou vybavou v zaklade a M43 motorom. Co sa tyka rozumneho kompromisu medzi vykonom a spotrebou tak potom 525i M50TU (vanos), dizel je podla mna pri E34 ruleta , vzhladom k veku auta s dost zlymi sancami a motory ako M30B35, M60 velky ci maly su uz skor o pozitkarstve a nejaka racionalita tam ide bokom:). Tot moj nazor.