... všetko o BMW ...

reklamne predmety bmwklub.sk
 
Užívateľov profilový obrázok
zvieratko
Autor témy
Príspevky: 6
Registrovaný: 13.1.2010
Auto: bmw e30 316i
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: BA

e34

Piatok, 15. Januára 2010, 15:42

Zdravim fandovia!

Potreboval by som trocha poradit. Chystam sa vymenit moju e30 316i za neaku e34, planoval som povodne 525tds, ale ako som tu cital o tom, dost sa rozchadzaju nazory na ten motor. Tak som zhodnotil, ze asi skor teda benzin zase, len neviem sa rozhodnut ktory. Vraj vsetky tie sestvalce su dobre.
Ake mate skusenosti? Poruchovost, spolahlivot, spotreba v neposlednom rade :roll: atd.

Dik.
 
Cosmo
Príspevky: 1301
Registrovaný: 9.12.2008
Auto: E53
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: Trenčín

Re: e34

Piatok, 15. Januára 2010, 16:47

Co ocakavas od E34? Naco budes vyuzivat to auto? Kazdodenne jazdenie s nabehom vela km, alebo ako zalozne/vikendove auto. Mas nejake fotky svojej E30 1,6i ?
 
Užívateľov profilový obrázok
zvieratko
Autor témy
Príspevky: 6
Registrovaný: 13.1.2010
Auto: bmw e30 316i
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: BA

Re: e34

Piatok, 15. Januára 2010, 19:18

Nazvyme to univerzalne auto :wink: kazdodenne jazdenie +- 30km, neaka dovolenka, vylety. Takto pouzivam aj moju e30 a jazdim asi 7,5l/100km co je celkom fajn si myslim. Dost rozmyslam nad 525i, ale poskulujem aj nad 530i len trocha mi nejde do hlavy preco to robili V8 ked 535i je zase R6 a obavam sa ze taka 530i uz pod 10l asi nepojde :-k
 
Užívateľov profilový obrázok
Milosss
Príspevky: 2235
Registrovaný: 30.6.2009
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: PN - BA

Re: e34

Piatok, 15. Januára 2010, 20:06

Poviem ti tak, do nafty chod jakmile najazdis viac jak nejakych 30tis rocne, menej sa neoplaca, spotreba vychadza skoro identicka ako na 520i-525i M50 pri normalnej jazde. To ze 530i je V8 lebo sa robil neskor.
5er e34 vysla v 88 s 520i 525i R6 M20 pak este 530i a 535i M30 a o chvilu aj 524td M21
pak v 90 sa M20kove motory prestavali, dostali 24 ventilove hlavy a boli z nich M50ke 520i a 525i
v nejakom 92 prisla 525tds a prestala sa robit 524td
v septembry toho isteho roka prisiel lahky facelift, zmenili sa spetaky na vsetkych, a pribudli V8 so srikou kapotou 530i a 540i M60. M50ky dostali vanos a znizila sa na nich spotreba.
Medzitym uz 530i M30 vypadla, 535i M30 tusim isla az do 93 alebo kedy to netusim presne. a v 93 alebo 94 prisiel este 525td, kazdemu sa zda motor rovnaky jak 524td alebo 525tds bez intercooleru. ALe nie je to tak, skor sa pdooba na 524td vykonom, na tds oplastovanim ale ma ine veci, nema vnutorne ostrekovanie oleja na piesty ci ako sa to vola, proste kazdy chytrak co kupi 525td a ide spravit z nej tds ju za par tisic km odkuri.
Asi take mensie zhrnutie modelu e34. Najlepsi model mozem odporucit 525i M50 Vanos po 92 roku. Ale hladaj poriadne, potom sa moze stat ze nahadzes kopec veci do auta pretoze si ho dobre neskontroloval pri kupe.
525i bude zrat viac menej rovnako ako 520i a to iste plati aj o V8 530i a 540i cize vzdy je lepsie kupit vacsi objem, zere podobne a vykonovo je to neporovnatelne
Oh skoro som zabudol, robili sa aj 518i ale myslim to je ta najmenej vhodna moznost do toho auta, zere skoro identicky co 520 a 525 a ked sa zenie tak este viac
Nur Original ist Legal.
 
Užívateľov profilový obrázok
zvieratko
Autor témy
Príspevky: 6
Registrovaný: 13.1.2010
Auto: bmw e30 316i
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: BA

Re: e34

Sobota, 16. Januára 2010, 00:57

Uf, dik Milosss, tak takuto obsiahlu odpoved som vazne necakal, tusim sa o e34 vazne zaujimas =D>
Este ked mozem vediet, aku robis spotrebu na 525i? a kolko moze robit taka 530i? lebo tie 530i nemaju zas o tolko vacsi vykon si myslim, ale asi ten krutak osemhlaveho draka robi svoje. A hlavne teda, nie su poruchove tieto motory? lebo ja mam tu e30 z 89 a bol som s tym uz v slovinsku, v alpach kade tade, a som si isty ze ma nenecha v stychu ci je zima teplo. (212 000km)
 
Užívateľov profilový obrázok
Helldiver
Príspevky: 2181
Registrovaný: 10.6.2007
Auto: E90 330d M-paket
Kraj: Bratislavský

Re: e34

Sobota, 16. Januára 2010, 01:31

E34 530i V8 ma take minivalceky (v nemecku znamy ako "Mofakolbenmotor":D) a je tak podstvorcovy motor (zdvih 66mm), ze nejaky krutak osemhlaveho draka jedine tak v mokrych snoch, sorry:)). sice ma 290nm, ale az pri 4500ot, takze taky M50 s vanosom ktory ma 250nm pri 4200ot a je este kratsie sprevodovany ide subjektivne lepsie odspodu, samozrejme ze ten V8 tych 218ps ukaze, ale treba ho tocit a tocit, zatah z nizkych otacok vobec necakaj, budes sklamany. Rovnako nesuhlasim s tym ze 518i je zly motor - s M43 je to naopak vyborna volba, omnoho lepsia ako 520i - dokonca uz pri porovnani 520i M50 verzus 518i M40 ma stvorvalec lepsie pruzne zrychlenia z nizssich otacok, o M43 alebo porovnavani s prvymi 520i M20 ani vobec nehovorim, tam je uz dvojliter vyrazne deklasovany. Zas plati ze ten vyssi vykon sa v tomto pripade ukaze jedine ak tocis. Podla mna najrozumnejsia E34 vobec na bezne jazdenie je 518i executive 95-96, s dvoma bagmi, rozsirenou vybavou v zaklade a M43 motorom. Co sa tyka rozumneho kompromisu medzi vykonom a spotrebou tak potom 525i M50TU (vanos), dizel je podla mna pri E34 ruleta , vzhladom k veku auta s dost zlymi sancami a motory ako M30B35, M60 velky ci maly su uz skor o pozitkarstve a nejaka racionalita tam ide bokom:). Tot moj nazor.
EX E30 325i limo 89' Deplhingrau
EX E34 535i 92' Schwarz
EX E34 535iA 91' Diamantschwarz
EX E46 328ci 2000' Silber
E90 330d 2007' M-paket
 
Užívateľov profilový obrázok
zvieratko
Autor témy
Príspevky: 6
Registrovaný: 13.1.2010
Auto: bmw e30 316i
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: BA

Re: e34

Sobota, 16. Januára 2010, 09:58

hmmm, takze 525i zatial vedie. inak tych je aj najviac napredaj. este taka vec, manual alebo automat? mne osobne by neprekazal automat, ja automaty lubim, len ci tento skoro 20 rocny neni zbytocne pazravy alebo lenivy?...
 
Užívateľov profilový obrázok
6Flesh
Príspevky: 519
Registrovaný: 29.3.2009
Auto: BMW E34 535i
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Pezinok :-)

Re: e34

Sobota, 16. Januára 2010, 10:07

Helldiver je frajer 8) setko povie... a M30B35 je fakt stroj \:D/ ide to dost dobre, a ked sa krotis trochu tak za 9,5l/100km sa stym da jazdit kombinovane 8-[
-pán vodič, mate zodrate gumy.
-Kde? Ktoré?
-vzadu,to je na technicak a znacky
-Ale kdee šak to to je este dobre na dojazd uplna pohoda
-trcia vam z toho spagáty
-hmm šak hovorim ze to je dobré :-D
 
Užívateľov profilový obrázok
zvieratko
Autor témy
Príspevky: 6
Registrovaný: 13.1.2010
Auto: bmw e30 316i
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: BA

Re: e34

Sobota, 16. Januára 2010, 11:50

co o? 9,5l/100km??? sak co som pozeral na e34.de v tych redakcnych testoch co tam maju naskenovane 525i im zralo 9... to akoze priplatim si to 1,-E na spotrebu a jazdim v kralovskej 535i ??
 
Užívateľov profilový obrázok
ViktorDDD
Príspevky: 9790
Registrovaný: 22.2.2009
Auto: BMW E34 525 TDS
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Kr.Chlmec a BA

Re: e34

Sobota, 16. Januára 2010, 12:24

keď máš ľahkú nohu, keď šľapeš viac tak pripočítaj liter, dva, tiež uvažujem či kúpiť e34 s M50motorom alebo e34/e32 s M30, chcem niečo so spotrebou do cca 11l a mesto moc nejazdím takže pripadá do úvahy aj M30tka
F31 330d estorilblau
R1100S
ex E34 525tds calypsorot
ex E39 540iA dunkelblau
"A rare combination of sportiness and refinement, like two cars in one..."
 
Užívateľov profilový obrázok
Milosss
Príspevky: 2235
Registrovaný: 30.6.2009
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: PN - BA

Re: e34

Sobota, 16. Januára 2010, 12:27

Ok tak s tou 518i berem spat, helldriver je kral v tomto, on vie o tom viac ako niekdo v Mnichove. Najmenej bych teda bral asi tu 520i M20.
Co sa tyka mojej 525i, na zaciatku som mal spotrebu okolo 12l s kludnou nohou a aj po meste. Zdalo sa mi to dost no jazdy po meste akceptoval som to. Pak som bol na diagnostike kde mi zsitili zlu lambdu a vahu vzduchu. Po vymene lambdy spotreba klesla na 9l A to jazdim stale s odpojenou vahou vzduchu. Cize ak jazdis normalne tych predpisovych a sem tam to trocha prevetras, nemas problem sa na nejakych 7-8 mimo mesta dostat. A to jazdim na neVanos, s Vanosom je podla mna skoro este 0,5l lepsia spotreba. Druha vec je ta zevraj na M50kach odchadzali dost catso Vanosi, neviem co je na tom pravdy.
A spotreby pri testoch nikdy neber v uvahu, moj kamos to robi a na uspornych autach sa dostal na spotrebu udavanu vyrobcom, taku aj publikoval ale na trocha silnejsich autach to proste neslo, si novinar, mas vyse 200k pod zadkom, no nevyskusas ho? A tak spotreba isla omnoho vyssie. A druha vec je ta ze 525i ma pisanu kombinovanu spotrebu 9,2l takze este stale boli v norme ti novinari :D To nie je ako nejake TDI kde vyrobca napise spotrebu 4,5l aby zaujal a ty musis jazdit len z kopca aby si taku spotrebu dosiahol :D A tiez nezabudaj ze su to 20 a viac rocne motory s dost velkym objemom a benzinove. Spotrebu pod 7l necakaj :D
Nur Original ist Legal.
 
Užívateľov profilový obrázok
xtreme
Príspevky: 3365
Registrovaný: 14.12.2006
Auto: felda, stilo
Kraj: Žilinský
Bydlisko: za/bb/ca

Re: e34

Sobota, 16. Januára 2010, 12:41

na tvojom mieste by som asi zvazil predaj tej tricky, ked je taka spolahliva.. budes podla mna dlho a tazko hladat e34ku v takom stave.. :-k hlavne na slovensku..
.
 
Užívateľov profilový obrázok
Helldiver
Príspevky: 2181
Registrovaný: 10.6.2007
Auto: E90 330d M-paket
Kraj: Bratislavský

Re: e34

Sobota, 16. Januára 2010, 14:38

Co sa tyka automatu, tak jediny fakt dobry automat v E34 je ten v 540i (ZF5HP30), ktory je razantny, dobre radi, ma 5 rychlosti a v roku 93 to bola absolutna novinka s adaptivnym programom radenia ktora predstihla dobu, akurat ma nevyhodu ze po 150-200tkm potrebuje nutne repas za 40-50K. ZF5HP18 co je v 520i, 525i a 530i by som fakt nechcel, ma strasne "cajickovy" menic, z nizkych otacok zebra uplne malo razantne, nema adaptivny program a casto sa stava ze sa nevie rozhodnut medzi dvoma rychlostami (hlavne v slabej 520i) a stale preraduje aj pri malej zmene podmienok, 5 rychlost je neumerne dlha a casto uplne nepouzitelna... To by som odporucil fakt len pre velmi kludneho vodica. Potom je tu este starsi ZF4HP22 (mali ho E34 s M20 a M30 motormi), v 535i s 3.91 diferakom je to podla mna dobry automat, razantne zabera odspodu, radi pekne rychlo a nie hekticky, je to asi najspolahlivejsi automat v E34, ale ma jednu nevyhodu a to ze ma iba 4 rychlosti (sice velmi dobre odstupnovane) a menic zamyka az na poslednej, takze v meste hodne zvysuje spotrebu, v kombinacii s 3.91 diffom sice podla mna ide velmi slusne a nezaostava moc za 5q manualom, ale zas pre kratke rychlosti zvysuje spotrebu aj mimo mesta, s 3.64 diffom (tie sa robili skor) spotrebu moc nezvysuje ale ubera dynamike. Tolko k automatom v E34 z toho co som pochytil od inych ludi hlavne na nemeckych forach a z vlastnych skusenosti.

xtreme: ty mas trocha skresleny pohlad kvoli tej smole co ta postihla ked si kupil to auto. Napriklad ja som mal presne taku hroznu E30, niekto zas kupil nocnu moru v podobe E36 alebo E32. Ale suhlasim s tym ze je lepsie ist kupit do zahranicia, mas ovela vacsii vyber normalnych kuskov a nie hompor rozbitych.
EX E30 325i limo 89' Deplhingrau
EX E34 535i 92' Schwarz
EX E34 535iA 91' Diamantschwarz
EX E46 328ci 2000' Silber
E90 330d 2007' M-paket
 
Užívateľov profilový obrázok
xtreme
Príspevky: 3365
Registrovaný: 14.12.2006
Auto: felda, stilo
Kraj: Žilinský
Bydlisko: za/bb/ca

Re: e34

Sobota, 16. Januára 2010, 15:17

Helldiver napísal:
xtreme: ty mas trocha skresleny pohlad kvoli tej smole co ta postihla ked si kupil to auto. Napriklad ja som mal presne taku hroznu E30, niekto zas kupil nocnu moru v podobe E36 alebo E32. Ale suhlasim s tym ze je lepsie ist kupit do zahranicia, mas ovela vacsii vyber normalnych kuskov a nie hompor rozbitych.

suhlasim, no napriek tomu neodpisujem bmw, hlavne nie e34.. podla mna je to kus pekneho auta, lenze treba ho kupit pekne, zachovale, starane, bo ked sa tam uz niekto sparal napr. do elektriky tak je velmi tazko potom opravovat. planujem sa vratit do e34, len teraz si to nemozem dovolit, a ked si to budem moct dovolit tak jednoznacne 525i .. a dovoz..
.
 
Užívateľov profilový obrázok
Helldiver
Príspevky: 2181
Registrovaný: 10.6.2007
Auto: E90 330d M-paket
Kraj: Bratislavský

Re: e34

Sobota, 16. Januára 2010, 15:24

Presne tak, raz rozoberane, upravovane atd. auto hlavne v nasich podmienkach je cista pasca a clovek len zasne co ho zas prekvapi. Pre mna jedina cesta uz len kupit auto s jasnou historiou a v maximalne originalnom stave a plati to aj pre 15-20 rocnu E34.
EX E30 325i limo 89' Deplhingrau
EX E34 535i 92' Schwarz
EX E34 535iA 91' Diamantschwarz
EX E46 328ci 2000' Silber
E90 330d 2007' M-paket

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 8 neregistrovaných